
De nieuwe R8 van Audi wordt opnieuw uitgevonden en wel als een elektrische supercar die als vlaggenschip voor het merk gaat dienen.
Een opvolger voor de R8 zit al een tijdje in de pijpleiding. Nu lijkt het erop dat het een volledig elektrische supercar gaat worden. Het model moet dienen als visitekaartje voor het merk, en moet Audi herpositioneren als een elektrische voorloper. Een V10 badge zoals hierboven op de zijkant van je R8 zal je dus niet meer zien.
Audi R8 elektrische supercar
De naam, R8, komt van een succesvolle raceauto van Audi. Deze historie willen ze voortzetten in het elektrische tijdperk waar we nu in zitten. Ook de supercars moeten hieraan geloven, als het aan het Duitse bedrijf ligt. Volgens diverse bronnen is de auto nog niet afgetekend, maar zijn ze er wel druk mee bezig. De R8 zal tevens een nieuwe naam krijgen. De huidige Audi R8 zal nog in productie blijven, maar vermoedelijk niet langer dan dit jaar.
De auto zal een geheel nieuw ontworpen designtaal krijgen, het zal dus niet snel op een bestaand model lijken. Dat is best verfrissend voor een Duits merk, maar het blijft natuurlijk wel trouw aan een echt sportwagenconcept zoals het hebben van twee deuren.
Elektriciteit is de toekomst
De nieuwe R8 zal gemaakt worden in de Audi Sport-fabriek in Böllinger Höfe, Duitsland. Andere elektrisch aangedreven topmodellen worden hier tevens gemaakt, zoals de RS E-tron GT. Als de R8 niet meer gemaakt wordt, zal het personeel een opleiding krijgen om de nieuwe supercar te kunnen gaan maken. Dit is des te belangrijker omdat Audi bepaalde onderdelen met de hand zal blijven maken.
De managing director van Audi Sport Sebastian Grams zegt daarover: “We zullen absoluut vakmanschap behouden, want dat maakt de auto uniek ten opzichte van de rest van het portfolio.” Hij zegt dat er liefde in de R8 zit en blijft. En dat is belangrijk, want de nieuwe Audi moet geen eenheidsworst worden. Het elektrische model moet zich kunnen onderscheiden. Audi gaat dit onder andere doen door meer de technische kant te belichten. Denk aan de look en feel van de auto, dat je zelf kan aanpassen. Daar hoort geluid ook bij, en dat is nog een hobbel dat zeker overwonnen moet worden.
via autocar.co.uk
De huidige R8 was er toch ook elektrisch bij introductie? Was niet echt een succes, maar hij was er wel.
Die prijs was ook belachelijk hoog, dus kon onmogelijk een succes worden als er ook een benzine variant beschikbaar was voor een fractie van de prijs.
Suprise…suprise!! Helaas hebben ze ‘m nooit in productie genomen.
https://www.google.com/amp/s/topgear.nl/autotest/audi-r8-v12-tdi-concept-test-uitgelicht/%3Famp%3D1
Gisteren nog één gezien! Bij Audi in Ingolstadt…
Gisteren nog één gezien! Bij Audi in Ingolstadt…
De R8 was toch altijd al een beetje de ‘zaken-supercar’, maar wel wat zeldzamer dan de – vaak grijze of zwarte – 911. Mét het potentieel om op elk moment 3 versnellingen omlaag te gaan en die V10 tot leven te horen komen. Als die gespleten natuur eraf is vanwege de elektrische stilte verdwijnt er wel een USP.
Snel maar een oudere kopen (zoek al een tijdje) zullen geheid weer nog verder stijgen na dit huilendmakende berichtgevingen…
Voor de V8 mey handbak en Capristo uitlaat gaan👌🏼
Zal je maar gebeuren, sta je aan de lijn mooie autos te bouwen, moet je straks duracell konijnenhokken maken, ik zou mn ontslag per direct indienen, genoeg andere plekken die ook mensen zoeken…
Wie zegt dat de nieuwe R8 geen mooie auto gaat worden?
Tip van de dag: probeer eens open te staan voor iets nieuws. Het is niet allemaal zo kommer en kwel als je je wijsmaakt en voor je het weet klink je als een bompa die enkel praat over hoe goed het vroeger wel niet was.
Na het lezen is het eerste wat ik denk: een 2-deurs ‘SUV’ Coupe apparaat zou dus ook mogelijk zijn?
Ooit met de R8 V10 van eerste generatie gereden op een Spa Francorchamps. Geweldige supercar die heel toegankelijk is en waarmee je snel echt hard kunt. Dit i.t.t. de Gallardo en F430 waar ik ook mee kon rijden, die hadden een gebruikshandleiding nodig om hard mee te kunnen gaan. Op de openbare weg is zo’n Audi daarom helemaal geen slechte keus.
De horror !
Net vandaag verklaren de Duitse bedrijfsleiders dat de toekomst van de electrische wagen op het spel staat, door de stijgende energieprijzen, structureel tekort aan onderdelen en een verminderde interesse in investeerders om laadpalen te plaatsen…alee worden we dan toch wakker ipv verder te blijven leven in ons groene sprookje???? (Bron: HLN)
Het kan veel groener dan pure elektriciteit maar dat is een horror voor de mensen die er nu dikke centen mee verdienen. Daarom hebben we ook zo weinig kerncentrales. Die leveren gewoon minder winst. Elektriciteit is voor nu zogenaamd de toekomst, totdat we in de nabije toekomst ineens een tekort hebben aan onderdelen en we dan weer moeten gaan switchen want dan is waterstof ineens de toekomst, terwijl dat nu de rug meestal wordt toegekend. Allemaal op kosten van de consument natuurlijk!
Voor waterstof hebben we deels dezelfde onderdelen nodig en ook nog een stel extra andere dus wat is je winst?
Had er dan mee gestopt. Dankjewel stomme EU.
Ik ben groot voorstander van EV’s maar jammer dat er niet eens supercars met een fijne motor gebouwd mag worden. Alsof dat zoveel co2 kost die paar supercars.