Daddy Cool kan afgespeeld worden in de nieuwe 2 Serie Tourer!
Soms is iets niet te begrijpen. Merken als Volkswagen, Ford, Opel en Peugeot hebben hun midi-MPV uit productie genomen. Er was simpelweg geen markt voor die geweldige gezinsauto’s. Het is te bizar voor woorden, maar met een premium badge, krapper interieur én hoger prijskaartje verkoopt zo’n auto dus wel!
De BMW 2 Serie is daar een uitstekend voorbeeld van. Sinds 2014 zijn er (in NL) al meer dan 15.000 exemplaren verkocht van de BMW 2 Serie Tourer-modellen. We rekenen de Coupé en Cabriolet dus even bewust niet mee. De huidige generatie (te zien op de afbeeldingen) loopt alweer een tijdje mee, dus hoog tijd voor een opvolger.
Nieuwe 2 Serie Tourer
Die komt er aan en snel ook. De introductie staat gepland voor de zomer van 2022. Uiteraard zijn we benieuwd naar hoe sterk de meest krachtige variant is, nietwaar? Want je eega heeft besloten om de Actieve Tourer te kopen (lekker praktisch) en jij wilde een BMW-badge (aangezien jij de gene bent die Autoblog leest).
Er komt namelijk weer een plug-in hybride van de nieuwe BMW 2 Serie Tourer. Het doorgaans uitstekend geïnformeerde BMWBlog weet te melden dat de 225xe opgevolgd door een 230xe. Deze heeft wederom een plug-in hybride-aandrijflijn. Alleen in dit geval niet met een 1.5 driecilinder bromtol, maar een keurige B48 tweeliter viercilinder. Het systeemvermogen moet zo’n 270 pk bedragen!
Nieuwe modelcode
Daarmee komt er eindelijk een opvolger voor vreemde auto’s als de Opel Zafira OPC, Ford S-Max 2.5T en Mercedes-Benz B200 Turbo. De MPV is al bijna uitgestorven, maar gelukkig maakt de rappe Midi-MPV een welkome comeback.
Ook nieuw voor de 2 Serie Active Tourer wordt de modelcode. BMW gaat meer onderscheid maken tussen voorwiel- en achterwielaandrijvers. De BMW 2 Serie Tourer krijgt de code ‘U06’, waarbij de ‘U’ voor het UKL-platform staat (in feite een Mini-platform). De achterwielaandrijvers behouden de F- en G-nummers. Is dat ook meteen weer rechtgezet.
Via: BMWblog.
martinus.tussengas zegt
Beetje kleine grille.
Alexter zegt
@martinus-tussengas: hahahhahaha
jaleukhoor zegt
@martinus-tussengas: 😂
tjorque zegt
Lelijk? Ja!
Lelijker dan de vorige? Neen.
Vooruitgang dus!
Nu nog een i versie.
saxoke zegt
@tjorque: volgens mij heeft de auto op de foto’s niets met t nieuwe model te maken. Dit lijkt me eerder een 2reeks met 1 of ander bumperpakketje op gemonteerd
tjorque zegt
Oei, sjah laten we hopen dat hij er dan standaard min of meer zo uitziet ipv die smalle hoge hokken die je nu regelmatig ziet rijden…
saxoke zegt
@tjorque: tja, hopelijk gaat BMW nog eens proberen een mooi model op de markt te brengen, maar hun kennende zal het moeilijk worden. Momenteel is het zelfs zo erg dat ik bijna durf te zeggen dat de 2AT zowat de mooiste BMW is die te verkrijgen valt.
tjorque zegt
@saxoke voorlopig vind ik de 5 reeks nog “mooi” -lees aan te zien- omdat hij oud is 🤣
Maar ik vrees dat dat niet lang meer zo zal zijn.
Gelukkig hebben ze nog motorfietsen die me boeien.
Als ze de 2AT nu eens een vette make-over geven zonder varkensneus en full-EV maken met snelladen en een voldoende grote koffer dan zou ik nog een bmw durven overwegen.
Autorijden is bij iets geworden dat puur uit praktische redenen gebeurt en niet meer voor m’n plezier, dus zo’n mpv is in mijn geval wel een goeie oplossing.
saxoke zegt
@tjorque: de 5 is idd ook nog erg mooi. Maar vergeleken met de concurrentie kan me die toch ook minder en minder boeien. De 3 Touring met M pakket in een donkere kleur is ook nog te pruimen.
tjorque zegt
@saxoke alleen verdomd duur als je maximaal 5k per jaar rijdt en dan nog gewoon 2,5k daarvan voor boodschappen en andere (niet fun) verplaatsingen is.
Daarom is de kans klein dat ik nog geld geef aan een beamer…
Edge zegt
@tjorque: Hahaha! Het feit dat je de auto op de foto’s aanziet voor het nieuwe model illustreert mooi hoe vergeetbaar de 2-serie AT is!
tjorque zegt
@edge Maakt BMW ook auto’s dan? 🤣
Johanneke zegt
Best wel bijzonder dat deze auto altijd 1 van de lelijkste BMW’s was, en nu 1 van de mooiste.
Tijden veranderen, maar het is wel een beetje dom dat mensen vroeger BMW kochten voor het mooie uiterlijk, de 6 in lijn, en de achterwielaandrijving. En nu heb je moeite om nog een nieuwe BMW te vinden die hier aan voldoet. Bijna alles is nu met een 3 of 4 cillinder, voor of vierwielaandrijving, en qua uiterlijk een karikatuur van zichzelf, voornamelijk door de veel te groot geworden grille.
tinnemans zegt
@johanneke; Dat van die I6 is toch een beetje een beeld wat mensen in een bepaalde leeftijdscategorie hebben. BMW heeft zeker net zo veel bijzondere I4’s en V8’s uitgebracht. Ik heb niets tegen de I6, ik heb er 2 gehad, maar zo bijzonder als de fanboys ‘m doen lijken issie nou ook weer niet. Het is wel een goed excuus voor een lange motorkap en RWD.
berlinetta zegt
Dat BMW steeds meer afstapt van de L6 is ook een gevolg van regelgeving. Daar heeft BMW weinig in te willen. Design en RWD is een ander verhaal. Daar maken ze toch echt zelf de keuze in.
saxoke zegt
@Johanneke: wat jij in je 1e zin schreef dacht ik enkele dagen geleden bij het zien van een 2reeks MPV met een mooi kleurtje, leuke wielen en M Pakket.
Instyle zegt
Kia Carens 10 keer liever. BMW al 15 jaar niet meer om aan te gluren.
jarnobakker zegt
Ik hou het lekker bij mijn S-max. Dit koekblik is veel te krap achterin
saxoke zegt
@jarnobakker: de S max is ook een segmentje groter. Het zou niet goed zijn moest daar niet meer ruimte in zijn.
JanJansen zegt
@saxoke: de prijs is een segmentje lager.
jarnobakker zegt
@janjansen: de S-max word niet voor niets niet meer in NL verkocht. Hij zou anders meer als 70k kosten door de bpmmaffia. Ik rij er 1 met een 2.0 ecoboost (getuned naar 250 pk en heeft nog behoorlijk wat andere aanpassingen gekregen) . heeft nu net een ton gelopen en rij ongeveer 10k kilometer per jaar. Ik rij nog wel ff een paar jaar door
saxoke zegt
@janjansen: de BMW is een segment te duur geprijsd. En bij Ford kreeg je enorm veel waar je geld bij de Smax
bernoulli zegt
De Active Tourer was in zijn segment nog best te pruimen qua uiterlijk. Een soort verlaagde X1. Bij de Gran Tourer ging het helemaal mis qua design.
Richmond zegt
Eigenlijk best gek hoe laat BMW was met de MPV, zouden ze er niet meer verkocht hebben ten tijde van het hoogtepunt van de MPV?