Je moet niet te laag zitten in de nieuwe Peugeot i-Cockpit.
Peugeot heeft een compleet nieuw interieur gepresenteerd. Het is een voorbode op een geheel nieuwe elektrische fastback-SUV die eraan zit te komen. Deze elektrische auto vervangt de 3008 zoals we die nu kennen.
Het is een aaibaar interieur geworden. Met een zacht dashboard, deurpanelen en middenconsole. Het nieuwe Peugeot i-Cockpit blijft zijn kenmerken houden, met een klein stuurtje dat lager dan het scherm gepositioneerd is. Over het scherm moeten we zeker hebben. Het nieuwe display is maar liefst 21 inch groot en panoramisch geplaatst.
Alsof zo’n joekel van een scherm nog niet genoeg is heeft Peugeot ook een centraal geplaatst touchscreen in de nieuwe i-Cockpit geplaatst. Zo heeft de passagier ook nog wat om mee te spelen. Dit touchscreen wordt gebruik voor de bediening van de navigatie, climate control en de infotainment.
Peugeot heeft ook afgekeken bij Mercedes-Benz als het gaat om interieur. Overigens is Mercedes lang niet de enige met sfeerverlichting aan boord. Je ziet het bij zoveel merken tegenwoordig. Peugeot doet vrolijk mee, met in acht verschillende kleuren instelbare verlichting.
Op het stuurwiel en in de middenconsole zijn nog een aantal knoppen te vinden. Niet alles is dus á la Tesla in het scherm geïntegreerd. Het ziet er allemaal erg futuristisch en strak uit. Ook deze nieuwe i-Cockpit van Peugeot blijft desalniettemin onderworpen aan smaakgevoeligheid. Niet iedereen is er fan van. Bij Peugeot doen het in elk geval lekker anders dan de rest. Zoals het heurt met de Fransen.
canon4ever zegt
Dit is nou de trend. Maar supermooi ontworpen door Peugeot!
flatsix010 zegt
Het is wel lekker anders. Helaas pas ik met mijn 2m in vrijwel geen enkele Peugeot door dat laag geplaatste stuur.
mattr zegt
Heb ik met mijn 1,98 in een 208 en 2008 nooit problemen mee gehad
flatsix010 zegt
Lekker comfortabel met dat stuur op je schoot.
karhengst zegt
Ziet er cool uit, erg modern. Is vast weer een draak in de omgang. Het oogt ook wel enorm ingebouwd en krap in de breedte.
PunicaOase zegt
Best een nette wagen en interieur oogt mooi, maar ook wat claustrofobisch.. als in een straaljager..
Gezien de prijzen, snelle afschrijving en slechte (reputatie) betrouwbaarheid gaan we deze zelden zien.
Stellantis rules the sky zegt
Betrouwbaarheid is juist ontzettend goed en zijn voorganger de marktleider, dus de algehele reputatie is ook prima.
Deze zal het ook goed gaan doen, ik voorspel eerder een probleem voor de ID4/ID5 want ik verwacht dat deze technisch veel beter zal zijn dan de maar matige ID serie, laat staan het basic dashboard bij die modellen.
str8six zegt
Erg fraai!
thjvanvlerken zegt
Ik dacht even dat het een lambo was… niet verkeerd. Maar ik heb liever meer knoppen en wat minder scherm.
mashell zegt
Op zich best fraai maar dat het ventilatierooster voor de bijrijder veel hoger zit dan voor de bestuurder daarvan raakt mijn OCD overstuur.
alfa147ti zegt
Wat is dat toch met al die schermen, ik vindt het echt om niet aan te zien, kunnen ze geen dashboards maar ontwerp met digitale meters er in, in de plaats zo scherm, zou wel aan mijn leeftijd liggen, maar ik ben hier niet klaar voor.