Nieuws uit een Nederlandse koker!
Krijgen we vanochtend vers nieuws van Nederlandse bodem in vorm van de Lightyear One, is er deze middag nog meer nieuws te melden uit eigen land. Louwman Exclusive, de bekende showroom langs de A2 met merken als McLaren en Morgan, heeft een nieuw dealerschap op zich genomen.
Het bedrijf mag zich vanaf heden ook dealer noemen van BRUTE. Een nieuw Nederlands merk gespecialiseerd in het bouwen van exclusieve Jeeps. BRUTE is een initiatief van Jochem Mooijman en René Chaudron. Eerder dit jaar stond het nieuwe merk op de Autosalon van Brussel met een concept en inmiddels zijn ze klaar voor het echte werk. Namelijk het verkopen van auto’s en dat gaan ze doen met Louwman Exclusive.
De eerste twee modellen van BRUTE staan nu in de showroom van de dealer in Utrecht. In beide gevallen gaat het om een aangepaste variant van de Jeep Wrangler. Het ene model heet de Richmond en de ander Lagoon. Richmond focust zich op luxe, terwijl Lagoon een zomers model moet voorstellen met een retro-tintje.
Om zich te onderscheiden van een reguliere Jeep kun je bij BRUTE de aangepakte Wranglers compleet personaliseren. Er is een palet aan specifieke customkleuren voor in- en exterieur beschikbaar.
De prijzen van een BRUTE Jeep beginnen bij 115.000 euro inclusief BTW en BPM. De prijzen kunnen oplopen zodra de eigenaar met personaliseren gaat beginnen. Naast Nederland is het de bedoeling dat er een dealernetwerk in Oostenrijk gaat komen. Buiten Europa heeft het merk ook ambities om zich in Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland en Australië te vestigen.
RobUSA zegt
Mist liftkit en dikke velgen met banden dan word het pas wat mannen.
2wheeler zegt
@RobUSA: Murica fuckyeah!!1!1
sudbina zegt
Dit is geen automerk maar gewoon een tuner zoals Mansory. Zij plakken ook eigen naampjes op autos; maakt het nog geen autofabrikant of automerk.
Ik vermoed dat mensen die Mansory helemaal geweldig vinden dit ook wel gaaf vinden.
Gulli zegt
@sudbina: Alpina
raym zegt
@gulli: precies zelfde verhaal. Blijven mooie auto’s maar in mijn ogen blijft alpina een tuner in plaats van merk. Half je auto laten bouwen in bmw fabriek en dan zelf wat ander leer en motor aanpassen. Nieuw bumpertje erop. Maakt je nog geen auto merk.
mashell zegt
Een beetje ambitie is mooi maar ik ben bang dat de curator zich al kan gaan warm draaien. Er gaat toch helemaal niemand 115.000 euro (pakweg 20.000 meer dan standaard) voor een Wrangler met leren bekleding betalen?
thjvanvlerken zegt
@mashell: 20k meer dan standaard? Een wrangler kost full options 70k waar ik zit in polen, normale versie is 60k. De 115k is ex. Btw en bpm, in NL zal je dan 160k voor een wrangler betalen….
thjvanvlerken zegt
@thjvanvlerken: kleine correctie ik zie het is inclusief de hele rambam, toch nog veel voor een wrangler….
B00G1E zegt
@thjvanvlerken: en waar ik zit in de VS kost dat ding kaal $28k en full options $56k. appels en peren natuurlijk alhoewel 115k toch wel erg veel is.
mashell zegt
@thjvanvlerken: goedkoopste Wrangler op jeep.nl kost €87.740 incl. BPM en BTW (ja, daar kan je ook heel veel leuks voor kopen). De verfraaide versie kost €115.000 incl. BPM en BTW. Daar zit €28.000 tussen, de optimist in mij maakt er €20k van. Zowel de kale Jeep, als de verfraaide versie zijn even kansloos als overbodig in Nederland.
vroaaar zegt
Vind het meer Secco dan Brut(e)…
tazmania zegt
De naam zou zo uit GTA V kunnen komen.
olivier420 zegt
@tazmania: Sterker nog, die zit er ook in!
autopetje zegt
Zo bruut dat ze je nemen voor maar 115.000 E
scrmeagle zegt
Binnenkort kopen met 1-2 Bitcoins dus dat is lachen.
autopetje zegt
@scrmeagle: dat noem ik nou coin verspilling.
vetnek zegt
In geen 115.000 jaar.
stationcar zegt
Hahaha, wahahaha, komop jongens, dit kan toch niet meer? Welke GEK gaat zoveel geld betalen voor een tuningssetje op een Jeep Wrangler? Welke gek koopt er anno vandaag überhaupt nog een nieuwe Wrangler? Het is natuurlijk best een toffe kar enzo, maar ja… Iets met verouderd en veel te duur.
mopar zegt
@stationcar: Iets met dat de wereld groter is dan Nederland? Iets met plezier hebben om off road te rijden? Iets met dat het ondanks de prijs nog een van de voordeligste echte off roaders is die je kan kopen? Aangezien de G klasse compleet uit de markt geprijsd is en de Defender technisch uit het jaar kruik komt? Iets met dat je door de immense aftermarket supply een Wrangler helemaal naar je eigen smaak kan opbouwen?
Een auto voor mensen die er nog op uit durven gaan dus, niet voor mannen die hun zaad gespuwd hebben en de rest van hun leven zooi moeten rondslepen in iets wat een stationwagen heet…denk ik zo ;)
Dat die wagen in Nederland zo belachelijk duur is dat ligt eerder aan het belachelijke belastingklimaat dan aan de auto zelf. In DE of BE kost die letterlijk de helft.
schreute01 zegt
@mopar: tja. In Duitsland heb je weer kutpensioenen. Dus wat wil je?
emping zegt
@schreute01: een leuke auto kopen
kempenaer zegt
@emping:
LOL!
NL taxlandje.
mopar zegt
@schreute01: ik mag hopen dat als je dik 40 jaar hebt gewerkt je niet afhankelijk hoeft te zijn van je pensioen. Anders ben je behoorlijk ruk met je geld omgegaan…
schreute01 zegt
@mopar: ik wil alleen maar zeggen: het is niet alleen maar goud wat er blinkt bij onze oosterburen.
raceface zegt
@mopar: daar zal ik niet te snel over oordelen, ken genoeg mensen die zich heel hun leven te barsten hebben gewerkt maar nu alsnog geen pensioen hebben om wat voor financiele reden dan ook.
mopar zegt
@raceface: Ja okay die hebben dus geen pensioen. Das wat anders. Maar als je een fatsoenlijke baan hebt dan moet je toch tenminste kunnen zorgen dat je niet compleet afhankelijk bent van wat je pensoen je op je oude dag schuift. Kan je dat na 40+ jaar werken niet dan heb je echt je centen gemismanaged. Ik probeer niet te zeggen dat je moet kunnen rentenieren van je spaarcenten of meerdere huizen moet bezitten, maar het moet niet zo zijn dat je na je hele leven werken aan het eind niets over hebt en compleet van je pensioen leeft. Er zullen idd genoeg mensen zijn die dit niet kunnen doen maar die zijn dan ook niet in de markt voor nieuwe, dure autos. Emping die kwam met dat in DE de pensioenen lager liggen, dat mag wellicht zo zijn maar als alles daar goedkoper is dan maakt dat dus niet zoveel uit.
laptom zegt
@mopar: Technisch gezien liep de Defender eigenlijk ver voor de Wrangler. Zowel in de jaren 80 als nu nog steeds.
mopar zegt
@laptom: Die Wrangler is veel beter bij de tijd gehouden dan de Defender. Dan heb ik het niet alleen op technisch vlak maar ook qua technologie die gebruikt is. LED verlichting, infotainment systemen (Apple CarPlay) en veiligheids systemen zoals forward collision alert en Emergency brake assist.
Maar technisch ook. Een motor die veel sterker is en net zo zuinig is als in de Defender, een moderne automaat, automatische locking hubs etc etc. Die Wrangler van de jaren ‘80 is niet de Wrangler die je nu kan kopen. De Defender daarentegen grotendeels wel, heb genoeg Defenders gereden en zijn gave bakken maar een moderne Wrangler is een veel prettiger metgezel. Komt nog eens bij dat qua interieur en ruimte de vergelijking helemaal mank loopt.
RutgerK zegt
Is dat van dat fabriek oude Discovery’s helemaal aanpakt en van moderne technieken voorziet?
fransananas zegt
@RutgerK: bedoel jij tophat?
RutgerK zegt
@fransananas: ja, ik bedoelde eigenlijk Defenders ipv Discovery’s.
Ze hadden wel aangegeven dat zij met een ‘eigen’ auto de markt op wilde gaan.
intiemgeschoren zegt
Heeft Jeep het gedoe met de aandrijfassen al op orde? Anders kan ome Evert een magazijn vol leggen met vervangers. Goed voor de band met je dealert.
pindakoning zegt
Als dit soort merken/producten op de markt verschijnen dan weet je dat de economie zich in een hoog conjunctuur bevindt