De BMW i4 krijgt met de eDrive35 een nieuw instapmodel. Lees hier meer over de prestaties van de auto.
Zeg niet dat de BMW i4 een onopvallende verschijning is. En wil jij ook deze auto, maar laat je budget het (nog) niet toe, dan heeft BWM wellicht een oplossing voor je. De autofabrikant komt namelijk met een nieuwe instapper: de eDrive35.
Instapmodel BMW i4
De nieuwe versie neemt de rol als instapmodel over van de i4 eDrive40. Binnenkort is er dus meer te kiezen. Dat was ook wel nodig, want de elektrische i4 was alleen beschikbaar als eDrive40 en als M50. Deze laatste is natuurlijk de topper, dit met 544 pk en 795 Nm krachtige elektromotoren. BMW vond het dus nu tijd om een nieuw basismodel te introduceren.
De eDrive35 heeft 286 pk en 400 Nm elektromotor. Dit alles wordt geleverd op de achteras. Het verschil met het model erboven, de eDrive40, is 54 pk. Toch weet het basismodel mooie prestaties neer te zetten. Binnen 6 seconden zit je op 100 km/h. Niks om je voor te schamen.
Bereik
Natuurlijk krijgt de i4 eDrive35 ook een kleiner accupakket. Je betaalt immers minder, dus krijg je ook minder. De accu heeft een capaciteit van 66 kWh. Dit resulteert in een bereik van 490 kilometer. Dat is 100 kilometer minder dan de eDrive40.
Het is onbekend of BMW het instapmodel in Nederland gaat verkopen. Echter, instappers doen het bij ons altijd redelijk goed. Grote kans dat het model de weg naar onze showrooms weet te vinden. BMW heeft tevens nog geen prijs gegeven, maar wij vermoeden dat die enkele duizenden euro’s onder die van de eDrive40 ligt. En die kost in Nederland minimaal 60.000,- euro.
lekkerlinksrijden zegt
Voor het gewone dagelijkse vervoer snel zat, meer heb je eigenlijk niet nodig mag wel uiteraard
DeGoudenRaket zegt
Is het niet mogelijk om dit in combinatie met het grote accupakket te nemen?
jmeverts zegt
Die optie noemen ze de edrive40
ericc zegt
Waarschijnlijk bedoelt ie de 286pk met een groter bereik zonder het hogere vermogen!
w0ut zegt
Ruimte zat voor nog lagere instappers lijkt me.
Benoche zegt
Ik snap het nut helemaal niet van gezien de i4 momenteel een levertermijn heeft van boven de 2 jaar. Productie kan helemaal niet volgen
ttr6 zegt
Mag toch hopen van niet. Mijn I40 in Maart besteld, Hopelijk Nov dit jaar geleverd en niet Maart 2024 want dan zeg ik hem af.
Janus zegt
Mijn I4 40 vorige week opgehaald.
Besteld eind nov vorig jaar. Alle toeters en bellen erop. Top auto!
karhengst zegt
Gedrogt… really?
Leuke instapper verder om de auto wat bereikbaarder te houden. Alleen altijd jammer dat je met genoeg vermogen, wat deze auto heeft, meteen aan een kleinere accu vastzit. Als t.z.t. ook Duitsland een snelheidslimiet heeft is 200pk+ hooguit nog leuk voor een puberaal sprintje, maar voor de nuchtere automobilist gewoonweg overbodig.
simonbv zegt
mag toch hopen dat deze een 10k minder gaat kosten dan de 40e. Kleinere accu, lichtere motor en waarschijnlijk een paar opties minder. Met enkele duizenden euro’s gat niemand voor de 35e
gekketurbo zegt
10k kan je waarschijnlijk vergeten. De besparingen voor 10 kWh zijn niet zo groot. Als BMW hele dure accu’s heeft zou het uitkomen op €2000. Waarschijnlijk is het de helft daarvan. Minder vermogen is meestal een software matige truuk om onderscheid te creëren. In de USA is de instapper $6000 dollar lager geprijsd, zal in NL ook ongeveer het geval zijn als het wordt aangeboden.
Best een prima aanbieding als je een i4 met 490km wltp voor de deur hebt staan voor €54.000 piek…
pcooperworks zegt
Interessant mits goed geprijsd, hopelijk komt die inderdaad ook naar NL
stekkerkoning zegt
De spirituele opvolger van de BMW 320d Efficient Dynamics. Een gegarandeerde leasetopper. Liefst in crisisuitvoering, met net iets te kleine velgen en een oersaai zwartgrijs interieur. Kom maar door!
camber24 zegt
Laat ze eerst maar eens de huidige bestelde i4’s gaan leveren…. Wacht al sinds december ‘21, en verwachting is Q2 2023. Als je nu een 35e bestelt krijg je hem in 2035?