Was de sedan met 510 pk nog niet krachtig genoeg dan?
Meer power is altijd beter. Deze eeuwenoude Autoblog-filosofie nemen ze bij Fiat Chrysler blijkbaar ter harte. Er gaan geruchten dat Alfa Romeo een nieuw topmodel van de Giulia in petto heeft. Deze zou nog krachtiger zijn dan het huidige topmodel, de Giulia Quadrifoglio.
De Giulia Quadrifoglio is nu een aantal jaar verkrijgbaar op de markt. Met 510 pk uit een 2.9-liter biturbo V6 komt de Alfa op papier prima mee met zijn concurrenten. De Italianen kunnen zich onderscheiden door een nog krachtiger model te presenteren. En dat gaat ze misschien wel doen.
Als we Moparinsiders mogen geloven presenteert Alfa Romeo in juni een nieuwe variant van de Giulia. Er gaan inderdaad geruchten rond dat het merk voor de maand juni iets in petto heeft om het 110-jarige bestaan van Alfa Romeo te vieren.
Volgens de bron stoft Alfa Romeo de naam ‘GTA’ af voor dit topmodel. De Giulia GTA met zijn 2.9-liter biturbo V6 zou goed zijn voor 620 pk. Het koppel is niet bekendgemaakt. De sedan zou uitsluitend beschikbaar komen met een 8-traps automaat van ZF. Verder spreekt de bron over een gewichtsvermindering van 20 kg in vergelijking met de Giulia Q. In tegenstelling tot de Quadrifoglio, komt deze GTA volgens de bron uitsluitend in gelimiteerde oplage op de markt.
De geruchten zijn zo dun als capellini, maar klinken smakelijk genoeg om uit te kijken naar juni. Neem het nieuws voor nu met een korreltje zout.
donjunior zegt
“Er gaan geruchten dat Alfa Romeo ” …
En toen haakte ik af.. al zo vaak teleurgesteld door Alfa Romeo geruchten.. en zelfs door gepresenteerde plannen van Alfa Romeo.
Mooie presentaties en toffe auto’s op de rol.. puntje bij paaltje wordt een jaar later toch de stekker eruit getrokken en komt er geen opvolger voor de 8c/4c/Giulietta/159 sportwagen maar gewoon nog twee SUVs erbij..
antielectrischeautos zegt
@donjunior: Tja SUV’s is helaas wat de mensen tegenwoordig willen ipv mooie sport autos etc… zijn te druk met klimaat en babies werpen denk
bogey zegt
@antielectrischeautos: Klimaat… vandaar SUV’s.
Ieder doet zijn ding gewoon, liefst zo goedkoop mogelijk. Ik denk dat die hoogzitters gewoon gekozen worden omdat ze een illusionair machtsgevoel geven? En sommigen denken dat ze eindelijk wat overzicht krijgen in het verkeer. Maar buiten die zware vervuiler om wel lopen klagen op een ander omdat die wat veel vlees eet. En kijk mij eens wat ik allemaal wel doe voor het klimaat.
antielectrischeautos zegt
@bogey: meeste mensen in mijn omgeving kopen ze idd omdat ze denken beter overzicht te hebben, en “het stapt zo lekker in en uit”…. dan denk ik van dude we zijn nog in de 20, dat is pas belangrijk als je met pensioen gaat of rug issues heb…..
911targa zegt
@antielectrischeautos: sommige mensen worden oud geboren en sommigen op leeftijd zullen nooit oud worden.
Daarom heb je 20-ers die een SUV kopen – zeggen ooit een sportauto te kopen als……- en heb je 50-ers en 60-ers in sportauto’s.
tttijn zegt
@911targa: mooi gezegd.
autodidact zegt
@antielectrischeautos: precies dat!!
dirkiii zegt
@antielectrischeautos: precies dit, mijn pa is 60 en is aan het orienteren voor een nieuwe auto. En hij vertikt het om in een suv te stappen met als argument als ik slecht te been ben dan komt er pas een hoge instap.
driftkicker zegt
@antielectrischeautos: ik ga een suv leasen omdat die als hybride verkrijgbaar is. En die zeer praktische suv met 262 pk en AWD goedkoper uitkomt dan een 1.5 benzine met 163 pk. Meer binnenruimte, meer luxe, meer comfort, meer pk’s. Beter voor het milieu denk ik niet en kan me eigenlijk helemaal niks schelen. Maar wel goedkoper voor mijn werkgever en voor mij.
mwti zegt
@bogey: milieu sucks!
hotze zegt
@antielectrischeautos: klimaat en babies werpen in 1 zin. Als je iets aan ’t klimaat wilt doen: geen kinderen nemen.
antielectrischeautos zegt
@hotze: dat snap ik ook, maar de meeste ouders tegenwoordig niet, als je ziet hoeveel van die jonge stelletjes roepen over millieu etc, maar wel zwanger worden, dan vraag ik me toch af hoeveel minpunten hun IQ is…
hotze zegt
@antielectrischeautos: je hebt wel nieuwe aanwas nodig om de maatschappij draaiende te houden, kan ook met ‘gastarbeiders’ natuurlijk. Tja als de kinderwens echt groot is kun je ’t moeilijk tegenhouden. Maar er zijn er genoeg inde sfeer van ‘laten we maar kinderen nemen’, doe ’t dan niet…
hotze zegt
@antielectrischeautos: ps ik heb nog een mooie Tesla voor je te koop ?
antielectrischeautos zegt
@hotze: ik ga nog liever dood dan een tesla rijden…
Tja, ik zou ook onder die noemer kunnen vallen als ik ze ooit zou nemen, ik hoef ze niet maar als mn wederhelft het echt moet, dan so be it, zolang ik mn supercar erbij mag aanschaffen prima :P
hotze zegt
@antielectrischeautos: ja je naam, ik kon het niet laten. ‘k zou liever de Taycan nemen als ’t elektrisch moet, maar die zit net buiten ’t budget. Dan kun je een mooi ‘ruilmiddel’ vragen als de biologische wekker van je partner afgaat ? Jij een koter, ik een mooie bak. Kun je de boel af en toe ff ontvluchten.
Edge zegt
@donjunior: Ik zou dat helemaal niet erg vinden. Met meer SUV’s in het gamma zou Alfa wellicht de kans krijgen om voor een langere periode dikke zwarte cijfers te noteren, waardoor er zowel een buffer kan worden opgebouwd voor mindere tijden als een redelijk budget kan worden opgebouwd voor de leukere modellen. Beetje hetzelfde zoals we dankzij de goede verkopen van de Cayenne nog steeds leuke 911’jes in de showrooms staan.
dappers zegt
@edge: een man met visie! living on the edge
drsjeroen zegt
@donjunior: ik ben het niet oneens met je, echter het probleem is dat petrolheads niet de auto kopen die ze altijd zeggen te willen hebben. Dan komt het afschrijving argument… als er maar voldoende 2e hands petrolheads zijn, gaat vanzelf de restwaarde omhoog.
Off topic, ik was gisteren een Giulia aan het configureren en er staan geen diesels meer in. Komen deze nog terug?
autodidact zegt
@drsjeroen: volgens mij alleen voorraadauto’s verkrijgbaar momenteel… daar zouden ook diesels tussen moeten zitten
antielectrischeautos zegt
@drsjeroen: voor veel petrolheads is de aanschaf prijs een reden om niet de auto te kopen die ze willen kopen, althans ik koop altijd een auto die ik wel leuk vind, maar niet hetgeen wat ik eigenlijk echt wil, puur omdat de aanschaf nog te hoog is, dan maar wachten tot ze gebruikt te betalen zijn
993carrera4s zegt
@donjunior: opvolger van de mooie 166 ook geschrapt, jammer allemaal.
soundgarden zegt
@donjunior: en jij snapt niet waarom beste man? Kortzichtig hoor.. Meteen brullen niet nadenken
donjunior zegt
@soundgarden: Ga je lekker? Wat een vreemde reactie van je? Ik snap het prima.. ik zeg alleen dat ik weinig van alle geruchten en aankondigingen geloof omdat Alfa wel vaker dingen aankondigt en niet veel later alsnog van alles schrapt. Dat heeft niets met kortzichtig zijn te maken.. want ik snap prima dat AR niet de centjes heeft.. maar kondig dan ook niets aan als je het toch niet kan waarmaken.
antielectrischeautos zegt
Zou wel heel gaaf zijn, die 2.9 V6 is echt een parel van een motor, elke keer als ik in de stelvio rijdt word ik wederom verlieft op de motor die erin ligt <3
thezonda zegt
@antielectrischeautos: Ik rijd*, verliefd*
antielectrischeautos zegt
@thezonda: boeiond… we zitten niet op dictee.nl
9000cse zegt
@antielectrischeautos: Zou ik je ook beslist afraden.
vaakbenjetebang zegt
@9000cse: Zeker gezien de joekel van een zpelvaut in zijn gebruikersnaam…
Edge zegt
Ik voel hem al aankomen. Rond de zomer, als het jaarlijkse Alfa Romeo feestje nadert wordt er nog twee of drie keer over deze sterkere Giulia Quadrifoglio geschreven. Vervolgens horen we niks meer, tot de AB redacteur van dienst op 12 februari 2021 aan het werk gaat en een artikel moet publiceren: “Alfa Romeo schrapt na GTV en 166 opvolger ook krachtigere Giulia Q”
dondeboer zegt
@Edge: ik vrees dat je beat eens gelijk kan hebben :( Maar dit gaat niet over een nieuw model, maar alleen over een snellere versie. Laten we hoop houden.
87sandyd zegt
@Edge: Er zouden toch een bak nieuwe modellen komen bij AR? We zijn sws al teleurgesteld, want tot nu toe hebben we een sedan waar niemand in rijdt, een SUV die niet denderend verkoopt en een gefacelifte versie van een fossiele hatchback.
Ze gaan het nooit leren daar. En elke euro die ze erin stoppen is eigenlijk weggegooid. Maar toch blijven ze het doen. Ze hebben wel karakter in ieder geval. Net zoals hun auto’s
nopetrolnofun zegt
Als het toch een gelimiteerde oplage wordt, stop er dan een leuke motor in en niet suffe blok wat er nu in ligt.
Paul58 zegt
@nopetrolnofun: ja inderdaad.. graag een TDI slowmotion of een 1.4 multijet. Of nog beter de aandrijflijn van een Tesla! Alles beter dan een half Ferrari blok met 510pk.
nopetrolnofun zegt
@kevin1989: het punt is dat het het downsizeblok klinkt als een wolf met kunstgebit.
antielectrischeautos zegt
@nopetrolnofun: Duidelijk nooit mee gereden ;) geluid van zo een ding is juist super, alleen stationair valt het geluid wel tegen
Paul58 zegt
@nopetrolnofun: zeer subjectief te noemen. Vind een qv echt gruwelijk klinken en tel daarbij het rijgedrag op en ik heb mijn keuze snel gemaakt in dit segment. Tevens kan je redelijk eenvoudig wat aan het geluid aanpassen dmv bijvoorbeeld een ander uitlaatsysteem.
nopetrolnofun zegt
@kevin1989: is in mijn ogen niet meer te redden, zelfde geldt bijvoorbeeld voor de F80 M3. Als het iets uit dit segment moet worden dan liever de C63S.
Paul58 zegt
@nopetrolnofun: oké prima hoor het is maar wat je mooi vind klinken he;) C63S vind ik persoonlijk juist wat minder mooi klinken. Zou hem zeker niet laten staan, blijft verder een gave auto.
rutgerg zegt
@nopetrolnofun: bij savali even laten instellen dat de kleppen in de uitlaat ook in de D stand altijd open staan (net als in race) en niet pas boven de zoveel duizend toeren.
karaya zegt
@rutgerg: Lijkt me nogal vermoeiend.
boomhauwer zegt
@kevin1989: 3/4 Ferrari blok*
El-Loco zegt
Ja, want de vraag naar de reguliere QV is natuurlijk al gigantisch .
bsxc2 zegt
Dat ze maar eens met nieuwe modellen komen.
Dutchdriftking zegt
Lieve Alfa, kunnen jullie de V8 Twin turbo van de F8 aanschaffen? Zou van de Quadrifoglio (desnoods met 4wd) een geniale wagen maken.
cazzo046 zegt
@dutchdriftking: Want 620 PK is niet genoeg?
Dutchdriftking zegt
@cazzo046: Ik denk dat een geknepen V8 (ruim onder de 700 om niet te veel in het vaarwater van Ferrari te komen) makkelijker dit vermogen levert, en langer heel blijft. En laten we eerlijk zijn, De Giulia met Ferrari V8 is toch dé reden om iedere andere Duitser te laten staan?
cazzo046 zegt
@dutchdriftking: Ja das waar!
rolov zegt
@dutchdriftking: plus heeft ferrari ook zijn sedan.
karaya zegt
@dutchdriftking: Die V6 is lichter en zorgt voor een betere gewichtsverdeling.
Past beter bij het concept van de auto.
Dutchdriftking zegt
@karaya: Ik ben zeer benieuwd hoeveel het scheelt, kon wel eens bijzonder weinig zijn…
Alfonso_Alfist zegt
Zou een mooie toevoeging zijn. Over geruchten gesproken waar blijft die Alfa Tonale?
karaya zegt
@alfonso_alfist: Is geen gerucht, die komt er gewoon.
karaya zegt
Aan die met 510 pk hadden de grote drie (lees: twee en een half) al de handen vol. Dat belooft wat.
alfalfa zegt
@karaya: eens. De auto die BMW gedwongen heeft om haar M3/4 qua onderstel te herzien. Best een prestatie van de Italianen!
dondeboer zegt
Ik dacht ff dat ze er een hellcat blok in zouden leggen. Totale heiligschennis natuurlijk, maar ik zou desondanks toch een vreugdedansje doen.
sonnybonds zegt
waar blijft de concurent van de VW golf?
eviva zegt
Maatje van.mij heeft net een Guillia Qv gekocht, wat een gruwelijke wagen !!
Sneller als een.M4 op de ring en sowieso veel meer emotie en beleving.