In Engeland gaan ze bij Audi HQ wel heel ver om klanten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen omtrent hun auto als deze een bezoekje brengen aan de dealer. Zij kunnen binnenkort live meekijken dankzij een cam die aan het hoofd van de betreffende technicus wordt geplakt. Dé natte droom voor betweters.
Want dankzij een tweeweg radio kan de Audi clientèle zelfs een babbeltje maken met de techneut, en allerlei auto-gerelateerde zaken met hem bespreken. “Zeg, monteur. Hoelang gaat die servicebeurt nog duren? Ik heb mijn tweede frappucino al achter de kiezen en moet zo nog bij een aantal klanten langs.” De hel voor iedere garagist, maar Audi wil haar klanten toch graag een kijkje in de keuken verschaffen terwijl ze in de wachtruimte aan het wachten zijn.
We gaan er vanuit dat hier op Autoblog toch wel wat autotechnici meelezen, dus zijn we erg benieuwd hoe zij het zouden vinden als er letterlijk continu over je schouder wordt meegekeken terwijl je rustig aan het werk bent. Big Brother op de werkvloer, of toch gewoon een erg transparante manier van werken? Zeg het maar…
Something zegt
Voor je het weet zijn er van die hitsige vrouwen die opeens gaan fluisteren wat voor grote gereedschap de monteur heeft.
Gekkigheid terzijde het is wel een leuk idee, het zijn de kleine dingen die em het doen voor mensen
toyotaprius zegt
Ik ben geen technici, maar wat lijkt mij dit vreselijk zeg. Iemand die over je schouder mee kijkt.. Voor mij ene reden om als klant maar een blokje om te rijden en naar een andere garage te gaan.
Cantago zegt
Ik ben zelf geen technici (mijn daarentegen wel, en een goeie!) en ik kan me absoluut niet voorstellen dat er echt beter gewerkt gaat worden. Personeel wordt meer gestrest lijkt me, kan nog geen praatje meer maken tussendoor… Nee, geen goed idee!
sacha zegt
Goed idee om je monteurs overspannen te maken!
RickB zegt
“Wat ben je aan het doehoen?!”
Nilo zegt
ik werk zelf bij een garage, alleen basic stuf, maar ik vind het meestal niet erg als de klant mee kijkt. maar er zijn ook van die mensen die dan denken dat ze het beter weten. dan wordt het echt vervelend. maar goed de monteurs kunnen dan onderling niet veel meer kletsen wat sowieso al niet zo veel gebeurt. bij mij op de garage zijn ze daar behoorlijk streng in.
ed zegt
Ik zou direct ander werk gaan zoeken. Wachtende klanten langs je in de werkplaats is al erg genoeg. Dan ook nog dat gezeur van die klanten via zo’n headset in je oren. Bah wat een kut werk heb ik toch.
Benjamin1 zegt
lijkt me leuk om mee te kijken maar verschrikkelijk voor de monteurs.
jangroothuijse zegt
Briljant, moet zeker NIET uit voor de proefrit.
Natuurlijk moet je op je werk gewoon met je collega’s kunnen kletsen; rustig op de koffie opdrinken e.d., omdat je anders idd na 3 dagen alweer overspannen bent. Dat wordt met dit systeem wel een probleem, probeer maar eens rustig een krantje te lezen als de man die jou per uur betaald aan de andere kant van de lijn meekijkt.
Dit is een typisch voorbeeld van, het kan dan misschien wel, maar je moet het niet doen. PR & Marketing jongens worden grof betaald om dit soort idiote ideeen te denken, om dat te betalen wordt de uurprijs van de werkplaats verhoogd, en de arme monteur maar proberen dat inmiddels astronomische uurtarief op een of andere manier te rechtvaardigen.
phantom zegt
Dit is natuurlijk 3 keer niks, het zorgt alleen maar voor meer stress en je moet je de hele tijd inhouden.
lincoln zegt
doe ik ook altijd ..
zorg er meteen voor dat ik ouwe kleren aan heb ..
trap de vriezer daar vol met ijs ..
een treetje coca cola mee ..
en regel snacks voor de boys ..
en als de rekening meevalt stuur ik een bloemetje naar de vrouw van de hoofdmonteur ..
yep .. ik ben een graag geziene klant ..
BmwMPower zegt
Je zal maar een flinke kras maken op een R8 ofzo… Terwijl de klant mee kijkt.
HDM zegt
Microfoontje aansluiten en roepen: MIS! Opnieuw!
Verkoper zegt
Vreselijk voor monteurs! ik zie regelmatig klanten in de werkplaats staan die mekkeren en zeuren.
Wel grappig trouwens als de monteur even om kijkt naar een leuke blonde vrouw, en dit blijkt de vrouw van de klant te zijn!
Mathias zegt
Ik heb een paar jaar in een garage gewerkt, moest ik zoiets moeten dragen, stap ik direct op!
RickB zegt
@Mathias:
Denk dat ze wel een kleine vergoeding krijgen…
Altans, hoop ik voor ze!
@lincoln.
Top idee! Even naar de sligro, inkopen en dan uitdelen aan de mannern! Gelijk de catering regelen :D
spykerboy zegt
oud nieuws dit wist ik al!
Apache zegt
Dan gaat mr monteur even naar de plee en zipt nadien zijn broek dicht en denkt “oh fffffuuuuuuu…!”
Bubba zegt
nou, dat vind ik dus helemaal niks..
floryn zegt
ja ja. Je kunt er ook gewoon naast gaan staan en de monteur een vraag stellen.
jimmy zegt
Hebben ze bij BMW Breeman in Barendrecht al ongeveer een jaar.
Bimmer zegt
@jimmy: Nou ik heb daar nog nooit iemand met een webcam op zijn hoofd zien lopen hoor.
six-trey zegt
wie gaat er nu ook bij audi gaan werken ;) hun garages hebben al een saaie indruk door dat vanaf je er binnen komt een saaie “pennelekker” in kostum bij je komt een auto opdringen..
realcar zegt
Lijkt me gevaarlijk voor de monteur vanwege de draden. Deze kunnen bijvoorbeeld in de elektrische koelfan raken en de monteur wurgen. Om die reden draagt een monteur nooit een stropdas………
Bob zegt
Zou dit voor onze melkboer willen, ik vertrouw die man niet en ben overdag nooit thuis.
Something zegt
@Bob: Lol@ bob hahahah
Adolf Van Oostende zegt
@Bob: en de facteur gaat van gleuf tot gleuf op z’n ronde .
GOD zegt
@ Bob
:lol:
mb man zegt
Goede zaak.De audi dealers staan toch niet als heel goed bekend.Mooie stok achter de deur!
Msport zegt
@mb man: maar welke autodealers staan wel goed bekend? Service en kwaliteit zijn in die branche heel ver te zoeken, uitzonderingen daargelaten!
mb man zegt
@Msport: Lexus bv.
Msport zegt
@mb man: over Lexus hoor je inderdaad wel goeie dingen. Zelf rij ik BMW, de auto is geweldig maar de garages hier in de regio… :(
WithGold zegt
ben zelf technici in een garage, en ik ken je vertellen dat het het bij mij zeer veel iritatie zou opwekken, vind het alleen al irritant als de klant staat mee te kijken, Meetsal vraag ik dan of ze miss zin hebben in een bakje koffie ofzo, meestal werkt dat wel,
en iderdaad bij ons in de garage word nog al veel flauwekul Uit gehaald/gepraat en denk niet dat de klanten daar erg opzitten te wachten, sommige daar-in-tegen kunne heel erg goed mee flauwekullen
rene zegt
Mag van mij gerust.
Als je niets te bebergen hebt en je kent je job ,waarom niet.
sjaak zegt
De meeste monteurs, ongeacht het merk, zijn prutsers. De goede, serieuze monteurs in een garage zijn op 1 hand te tellen.
Als de computer niet precies aangeeft wat stuk is weten ze het vaak niet meer. Beginnen ze maar klakkeloos onderdelen te vervangen “in de hoop” dat het dan opgelost is.
Monteurs met “fingerspitzengefühl” zijn zeldzaam tegenwoordig. En een geld dat die prutserij kost…
Garages: de meeste zijn om te kotsen…
CEY zegt
fijn als ze eve naar de wc moete