Ook bij onze zuiderburen wordt er niet meer gediscrimineerd op merk bij Superchargers. Iedereen is welkom!
In november hadden we in Nederland een dikke primeur: wij waren het eerste land waar Tesla Superchargers werden opengesteld voor andere merken. Als klein landje waar het barst van de elektrische auto’s vond Tesla Nederland een uitstekende proeftuin.
Het ging eerst nog om een select aantal locaties, maar in februari werden alle Superchargers in Nederland opgegooid. Kennelijk verloopt de pilot in Nederland naar wens, want Tesla is nu ook uit aan het breiden naar andere landen.
Eerder volgden al Frankrijk en Noorwegen, maar nu komen er weer vijf landen bij, waaronder België. Dat is dus goed om te weten als je nog eens op bezoek bent bij onze zuiderburen met je EV. Daar kun je vanaf vandaag dus ook bij een Supercharger terecht als je géén Tesla-adept bent.
Het gaat nog niet meteen om alle Superchargers in België. Tesla begint eerst maar eens met negen locaties, waaronder Antwerpen. Dat is trouwens al meteen het leeuwendeel van de locaties in België, want in totaal zijn er veertien.
De andere landen die er bij komen zijn Oostenrijk, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. De pilot wordt dus in een rap tempo uitgebreid. Wat alleen maar goed nieuws is voor EV-rijders. En Tesla kan op deze manier natuurlijk een leuk zakcentje bijverdienen. Alleen voor de Tesla-rijders is het misschien wat minder, want die hebben nu geen exclusief laadnetwerk meer.
Foto: Een niet-Tesla aan de Supercharger, gespot door @TonCoronel
Pascal zegt
Als Tesla rijder word ik hier natuurlijk niet vrolijk van maar hey; aangezien de volgende toch weer een BMW wordt kan ik dit alleen maar aanmoedigen!
autorijdert zegt
Dit is dus één van de vele dingen die “petrolheads” en ouderwetse “autoliefhebbers” niet begrijpen van Tesla.
Tesla heeft een wereldwijd laadnetwerk die ze ook nog eens constant aan het uitbreiden zijn en dus electriciteit verkopen.
Het is dus een soort Shell benzinestation netwerk dat onderdeel is van het bedrijf.
flutterby zegt
grote verschil alleen is dat ik geen Shell pomp aan de schuur hebt hangen. 90% laad ik thuis en dat is met een bereik wat de helft is van de gemiddelde Tesla.
Van die overige 10% is al een kleine markt, zeker gezien uurtje aan een openbare AC paal vaak al genoeg is voor ons om terug te komen.
DeWitteCondor zegt
Ok, maar waarom begrijpen “petrolheads” dat niet? En wat zijn die andere “vele dingen”.
OT: briljant plaatje
mashell zegt
Precies, qua auto’s zijn inmiddels voorbijgestreefd door de Koreanen, die zijn niet meer zo interessant maar dat supercharger netwerk is de meest waardevolle asset van Tesla. Daarmee zijn met een enorme afstand marktleider wereldwijd, daarmee kan Tesla enorm veel geld verdienen.
coupedriver zegt
Als je in België al een EV ziet is er meer kans dat het een Porsche, BMW, Polestar, Volvo en Audi is dan een Tesla. Dus lijkt me verstandig.
osmo zegt
In het deel van België waar ik woon zie je vooral Tesla’s en Taycans met af en toe een verdwaalde Polestar of eTron. Maar Tesla is toch het best vertegenwoordigd