
Tenzij je video’s waarin begeerlijke klassiekers ten onder gaan apprecieert. Dan adviseren we je door te klikken.
In het centrum van Londen werd gisteren het kookpunt van een Miura bereikt. Net toen die gasten van het YT-kanaal Save The Rich (bekend van deze Enzo WRC-actie en een offroad-Phantom) er mee op pad gingen om een ongetwijfeld bruter video te schieten. Het mocht niet zo zijn.
Terwijl de brandweer toesnelt wordt er niets anders gedaan dan machteloos toekijken hoe de stier langzaam gebraden wordt.
voor Miura-eignaren en iedereen met de intentie er ooit een aan te schaffen: binnenbrandjes in de motorruimte zijn bij dit model beslist geen uitzondering. De eerste generatie werd uitgerust met Weber 40 IDL 3C1-carburateurs, eigenlijk bedoeld voor de racerij. Bij stilstand en een draaiende motor werd de ruimte boven de inlaat gevuld met benzine(dampen), die dikwijls ontstoken werd zodra de auto weer ging rijden. Later werden de carburateurs aangepast en kregen ze een brandstofterugloopje.
Grmbl. Op zo’n mooie lentedag een humeurverpester posten, hoeven we niet trots op te zijn. Om de pijn enigszins te verzachten: HIER de billen van Tamara Ecclestone.
Update 28 mei 2013:
De auto schijnt te zijn geleverd met een brandblusser onder de passagiersstoel, maar de eigenaar heeft ‘m verwijderd. Ja, dat is natuurlijk vragen om problemen.
Wie haalt het ongepaste en aanstootgevende plaatje even van de voorpagina af?
@Jochempie: Hij gaat wel met een hoop en emotie de fik in… Dat is wel klassieker waardig!
@jerry: Klassiekers, zeker deze, moeten gewoon niet in de fik vliegen.
echt zonde van zo’n schitterende klassieker!
:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(
Ik ga mij eventjes afzonderen om eens goed te huilen :(
Neeeee! Why? :(
http://www.youtube.com/watch?v=sylxXJUmtp0 Vanaf 7.30 jay leno heeft heeft het gelukkig wel overleefd.
@xiran: Dat is een andere, deze in de fik is in Engeland.
@midasracer: Dat zegt ie toch..
Ook een manier om er een cabrio van te maken.
En laat me raden: In die Ferrari lag zeker geen brandblusser ;)
Grappig, ik was afgelopen maand twee keer in central Londen, maar dat zag er toch heel anders uit…
@911GT2: jij denk zeker ook dat als je niet meer op het Leidse bent, je ook niet meer in het centrum bent..
gelukkig zijn die billen van Tamara niet zo vet als haar bankrekening wat een mooie vrouw
Ach, zolang de nummers nog leesbaar zij wordt tie wel weer opgebouwd.
nee………
Andere eigenaren van een Lamborghini Miura worden hier misschien wel blij van, alhoewel tzijn natuurijk ook autoliefhebbers…
gelukkig hebben we de foto’s nog…
van alle klassiekers vind ik de lamborghini miura een van de alles mooiste, zonde!
Whyyyy whyyyyy whyyyy noooooooooooooo noooooooooo:'(:'(:-(:'(:'(
stom dat ‘ie geen brandblusser in de auto had
Foutje in je artikel @ricardo Youtube-kanaal van WRC Enzo & Phantom is TaxTheRich niet Save the rich.
Zoiets wil je als Miuraeigenaar toch niet meemaken! Helaas, voor deze eigenaar gebeurde het wel. Jammerdebammer.
Is goed nieuws voor de andere eigenaren, hun exemplaar is weer iets zeldzamer geworden. Maar het blijft eeuwig zonde.
En daarom heb k altijd een brandblusser in mijn auto’s puur voor het geval dat…
@spykerboy: dat wat?
@spykerboy: een brandblusser in je auto is een goed idee.
Maar dan wel een van een flink formaat.
De auto (Mazda) van de vader van een vriend vloog in brand midden op de Brienenoordbrug. Meerdere mensen spoten hun brandblussertje in een paar seconden leeg, zonder resultaat. Ook de wegenwacht die toevallig ter plaatse was kon weinig uitrichten.
Pas toen een vrachtwagenchauffeur met een grote blusser aan de gang ging kon het vuur gedoofd worden.
@Dino2400: klopt heb ook wel 2 flinke! zit er over te denken een blus systeem in de M3 te bouwen waarbij als je een knop indrukt via van die nozzles onder de motorkap meteen blust om de ergste schade tegen te gaan…
zoiets dus: http://www.biesheuvel.nl/product/4234/4_25_ltr_systeem_mechanisch_staal
@spykerboy:
cool, met zo’n rode knop in je interieur.
Goede van zo’n systeem is natuurlijk dat je snel kan ingrijpen, en precies daar waar het nodig is. Zonder de motorkap open te hoeven doen, wat de brand alleen maar aanwakkert door de plotselinge zuurstoftoevoer.
@Dino2400: Juist! alleen die rode knop is wat minder, maar heb nu ook al wat rode knoppen in het interieur voor de angel eyes, dus kan er nog wel een aan uit knop naast zetten…
@spykerboy:
schuim kiezen, beslist geen bluspoeder.
Bluspoeder is op basis van natrium bi-carbonaat of ammonia sulfaat.
Blust als een gek en corrodeert mogelijk beter.
Hoog-expansie alcohol bestendig blusschuim nemen
AFFF kan ook, maar is meer geschikt voor vloeistofbranden.
NOoOOOOOoOooOOOOOoooOoooOO!!!
:( weer ééntje minder op aarde
Kan gebeuren.
Als je weet dat dit kan gebeuren, vind ik het wel een beetje dom……
Vroeger nam men het niet zo nauw met de veiligheid.
Verder is die Tamara E. wel een lekker wijf zeg.
Aaaaaaauw mn ogen, zonde.
niemand blussen????? verdien je mischien nog aan onderdelen?
Je koopt een Miura
Mooi
je doet je huiswerk voordat je een Miura koopt, kan me niets anders voorstellen dan dat.
Dus weet je dat :
– Een Miura rottig rijdt
– Een Miura levensgevaarlijk is op hoge snelheid (hij lift)
– Een Miura gemaakt is voor kleine mannetjes (van Velzen)
– Je Miura van Rod Stewart is geweest ( die had ook een gele ooit)
– Een Miura graag affikt.
En dan spendeer je geen Duizend pond voor een professioneel brandblus systeem.
Zonde van de Miura, echt jammer maar die eigenaar had er wat mij betreft met zijn noten op gelegd mogen worden.
in 1 van Rod Stewart nummmers (mogelijk eerdere eigenaar van deze zingt ‘íe “Dadday’s got more money then sense ”
Geldt voor de eigenaar van deze hoop schroot.
Moge de verzekering bijzonder lastig voor uwes zijn mijnheer de Miura eigenaar.
@desjonnies:
Maar dit is een SV, hier had ik dat affikken niet meer bij verwacht…
Enja alle concurrenten uit die tijd, à la Daytona, waren ook geen fijnbesnaarde rijmachines…
Neeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waarom dit is zo’n mooie auto hier moet ik van huilen
Fake want ik zie geen explosie.
Zonde van deze mooie klassieker. We zouden mensen moeten verbieden om in zulke klassiekers te rijden.
@siemi
Wat moet je anders met een klassieker? Het is schitterend dat mensen met zoiets moois en kostbaars rijden, maar m’n hart brak wel bij het zien van deze fik :-(
@appeltje: tsja ik kan het zelf wel waarderen dat er ook met zo’n auto gereden wordt maar dan loop je wel het risico op dat er wat gebeurt. Deze is wel Total loss. Helaas.
Horror dit, zonde zonde. Maar gelukkig, de achterlichtunits zijn nog best knap na afloop…
Met de zwarte rook blaast hij z’n laatste adem uit.Net of hij zegt”ik ga dood”.Zonde van zo’n mooie klassieker.
Ach de voorwielen/velgen kan je nog verkopen en de motorkap wat bijwerken en hop in de verkoop, en anders is er wel een Poolse Ivanovietsj die met een potje plamuur de boel weer spik en span krijgt.
Beetje schuren hier en daar wat kroonsteentjes wat nieuwe kabeltjes en wat nieuwe verf en hop karre met de geit.
Wel zonde dat dan weer wel maar is algemeen bekend dat die dingen branden en dan onvoorbereid gaan rijden, tja lullig maar te voorspelbaar met dit model, zelfde als +200 gaan rijden met dit ding en dan raar vinden dat je de vangrail in duikt.