De Renault Clio V6 is nooit voordelig geweest, maar inmiddels is het ding voor velen absoluut onbetaalbaar geworden.
In de jaren negentig kwam je zo nu en dan een Clio Williams tegen in Nederland. Een gave en betaalbare hot hatch. Je kunt je nu bijna niet voorstellen dat een gebruikt exemplaar vandaag de dag meer dan 20.000 euro kost. De Clio V6 was met de lancering al een klap duurder, maar anno nu is de prijs helemaal krankjorum voor exemplaren met een lage kilometerstand.
In 2021 is een goede moderne klassieker absoluut goud geld waard. Daar is deze gele Renault Clio V6 Phase 2 een uitstekend voorbeeld van. Eerlijk is eerlijk. Dit exemplaar is om door een ringetje te halen. Helaas is er nauwelijks mee gereden. Doodzonde, gezien het unieke concept van deze hot hatch. Er staan slechts 1.577 maagdelijke kilometers op de teller. Dat is niks.
De auto komt uit 2005 en werd via Collecting Cars te veil aangeboden. Het eindbod was goed voor een record. Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op. Het hoogste bod kwam uit op 73.000 pond. Dat is omgerekend 86.000 euro. Een goede investering of zit de Clio V6 op de top nu? Wie zal het zeggen. Wellicht kijken we over 10 jaar niet gek op als zo’n prachtige Renault Clio V6 meer dan 100.000 euro waard is.
krisp zegt
Gegeven de aanschafprijs (in NL ±50k) is dit niet zo’n hele denderende investering. Het geld investeren in een ETF had je meer opgeleverd.
audirs3 zegt
@krisp: je moet zo’n auto ook nooit nieuw kopen, maar net op het dieptepunt, 10 jaar na lancering ofzo.
petroldrinker zegt
80K voor een oude fransoos… dan heb je echt geld teveel
saxoke zegt
@petroldrinker: als het een oude Opel was, was ie t wel waard geweest. Stop toch eens met in hokjes denken.
petroldrinker zegt
Ook niet, maar voor een porsche GT3 van die tijd bijvoorbeeld zou een ander verhaal zijn
pa045 zegt
Of jij houdt niet zoveel van petrol als je naam doet vermoeden.
petroldrinker zegt
jawel hoor, maar franse autos zijn voor mij toch wel de 1nalaatse soort die ik zou kopen (alle EV’s zijn de laatste voor mij die ik zou kopen)
marcomanta zegt
Er zijn mensen die er het voor over hebben, waarom niet.
remarkable zegt
Blijft een hele fraaie auto om te zien. Tijdloos design wat een beetje dezelfde gevoelens oproept als de Renault 5.
Als ik het geld had liggen was het deze investering dubbel en dwars waard geweest
tazmania zegt
Er is een periode geweest dat je voor 15k een gebruikte oppikte.
civicfk3 zegt
@tazmania: ooit nog naar 1 gekeken waar ze idd 16.500,- voor vroegen. Was wel een fase1
quincy zegt
On-topic: Wat een geld voor een Clio. Het is een bijzondere auto, maar dit wel echt teveel naar mijn mening.
Off-topic: In Utrecht langs de Fransiscusdreef (vlakbij de Vechtse Banen en CBR) heb je PartsPoint. Zij hebben een aantal (5 of 6 volgens mij) oudere Renaults in de showroom staan, waaronder volgens mij een Clio V6. Ik rij daar nu paar keer week langs en sta dan te wachten bij het stoplicht naast die vestiging. Iedere keer weer genieten :-D
heckblende zegt
#kutleven
Dutchdriftking zegt
Een Clio V6 is geniaal, en de facelift is een stukje mooier en minder listig dan de pré-facelift, maar dit is wel heel veel geld. Mocht je van deze auto dromen, koop er eentje met een gezonde kilometerstand, zodat je gewoon 5k per jaar er mee kunt genieten zonder extreem af te schrijven.
DutchVanquish zegt
Zo ongeveer de heilige graal onder de sportieve Renaults. Op het Phase 2 model was personalisatie mogelijk in het interieur en in de buitenkleuren. Dit is er daar eentje van en wat mij betreft de mooiste: Jaune Sirius, de kenmerkende Renault Sport geel metallic. In deze kleur zijn er in totaal 43 gemaakt, waarvan 23 rechts- en 20 linksgestuurd. Van die laatste 20 zijn er 3 in Zwitserland geleverd en de rest in Frankrijk. Ik weet dat er ergens in NL nog een originele Phase 2 Jaune Sirius in een schuur staat.