But why..
Een Ferrari in limousine-vorm. We hebben het al diverse malen voorbij zien komen. Of de bijzondere auto’s anno 2017 nog steeds zo populair zijn is nog maar de vraag. Men wilt er in elk geval niet de hoofdprijs voor betalen.
Deze gele Ferrari 360 limo uit de Verenigde Staten werd namelijk te veil aangeboden op eBay. Vanachter het toetsenbord kon men meebieden op de verlengde Italiaan. De aanbieder eiste een aanbetaling van 2.000 dollar en de auto moest door de koper zelf worden opgehaald. Er werd ook zeker geboden op de auto. Na 15 biedingen stond de teller op bijna 105.000 dollar. Daarna bleef het stil, want niemand was bereid meer te betalen voor de bijzondere Ferrari.
Dat was een tegenvaller voor de eigenaar. Het minimumbedrag was namelijk nog niet bereikt. De 360 komt uit 2003 en is in 2017 verbouwd tot limousine. De auto heeft 31.801 mijl ervaring Hoeveel de eigenaar hoopte te cashen op de Ferrari is niet bekend. Feit is dat hij nog even met dit ding in zijn maag zit.
viezefreddyw zegt
Logisch dat niemand de hoofdprijs er voor wilt betalen. Maar als limousine is het wel een tof ding zeg! Mocht ik een limousine verhuurbedrijf of iets dergelijks hebben zou ik overwegen het ding te kopen. Het is een absolute eyecatcher.
tenaci zegt
Toch wel om te janken dit, maar goed als Ferrari-eigenaren zoals hierboven het wel pruimen, dan hou ik maar even m’n mond.
Van een mid-engine setup is trouwens weinig over zo….
viezefreddyw zegt
@tenaci: De wereld word wel heel saai als niemand een mening mag vormen over iets wat hij/zij niet in bezit heeft.
Dus ik zou zeggen, gooi het er uit!
tenaci zegt
@viezefreddyw: Ok here we go: Puur esthetisch klopt het niet. De daklijn loopt na het naar beneden aflopen van de bovenkant van het voorportier vrolijk rechtdoor. Het design van het origineel wordt middenin kunstmatig opgevangen door te veel gekunstelde lijnen.
Rij-technisch, doet het natuurlijk het originele doel van een Ferrari teniet. Een Lincoln, Cadillac of desnoods Mercedes maak je door ze te verlengen onhandiger maar het doel (mensen in enige luxe comfortabel vervoeren) komt er niet mee in het geding. Een 360 is daar niet voor bedoeld, wel voor zuiver rijplezier. Dat is behoorlijk ongedaan gemaakt hiermee.
viezefreddyw zegt
@tenaci: Op alle punten heb je helemaal gelijk.
Maar als je dit puur commercieel bekijkt kan het zomaar een knaller zijn. Wat ik al eerder zei, het is wel een eyecatcher. Hoeveel limousine-bedrijven hebben een Ferrari-limo in de aanbieding? Vrij weinig denk ik. Dat je aankomt in een limousine is al imposant in sommige gevallen. In een Ferrari aankomen ook. En dan is het nu nog eens gecombineerd. Best een gaaf idee denk ik.
En om het nou zonde te vinden van de 360 gaat ook wat ver denk ik. Het is geen gelimiteerd gebouwde auto en het is misschien wel de minst begeerde Ferrari van de laatste 25 jaar.
tenaci zegt
@viezefreddyw: fair enough, 360’s zijn er inderdaad wel genoeg, dat is het punt inderdaad niet. Maar je beredenering dat een limo cool is, een Ferrari cool is en dus een combi van beiden ook cool is deel ik dan weer niet. Ik snap hem wel, maar het resultaat is hem gewoon niet voor mij. Ik sta er wat ambivalent tegenover.
MaartenD zegt
@viezefreddyw: 360 & F430 idd, gelukkig was de 458 italia dan weer geslaagd, de 488gtb helaas weer minder, maar vallen allemaal in het niet in vergelijking tot de beeldschone F355
zoef2 zegt
@viezefreddyw: helemaal mee
Eens, net als jou Ferarri echt zo’n dertien in een dozijn ding
Die een beetje aannemer zo voor de deur zet 2e hands en dan aandacht gaat zoeken op een autoblog bijvoorbeeld.
Maar leuk dat ook bouvakkers zo’n ding kunnen halen hoor?
Jochen zegt
@viezefreddyw: zou ik Jennifer anniston ook geen mooie vrouw mogen vinden. Rare wereld dan inderdaad ;-)
gokartmozart zegt
@viezefreddyw: nou komt ie dan: aartslelijk vind ik dit ding en een belediging voor het merk.
Dat hier een logo van Ferrari op mag. Absolute wansmaak.
Eerlijk gezegd ; ik ben wel een van van je freddy en van je smaak ook want die komt erg overeen met die van mij maar ik wordt van dit ding echt onpasselijk en zou er nog niet dood in gevonden willen worden
Edge zegt
@gokartmozart: Hé, Baby Driver gezien?
viezefreddyw zegt
@gokartmozart: Ik vind het dus allemaal wel meevallen. Eerlijk gezegd nog een gaaf dingetje ook.
Fans op Autoblog, nooit geweten dat ik die had Haha.
potver7 zegt
@gokartmozart: Ferrari heeft dat logo er toch zelf opgeplakt?
bakingmynextbenz zegt
@viezefreddyw: heerlijk die nuchterheid. Vatten meer mensen een simpele mening over auto’s maar niet zo persoonlijk op!
viezefreddyw zegt
@bakingmynextbenz: Als je al op je teentjes getrapt bent als iemand een mening heeft over een auto, of je die nou bezit of niet, moet je gewoon lekker de rest van je leven binnen zitten. Toch?
etronabt zegt
@tenaci: ik huil met je mee hoor. In de vs vang je nu meer met een originele. Uniek is het wel. Maar de doorgezakte daklijn is jammer.
kenner zegt
Terug bouwen naar originele lengte en specs. Enige juiste wat je kan doen
123bat zegt
@kenner: Gewoon de twee helften weer aan elkaar lassen. Mocht je dit overwegen, dan kan ik je een adres geven in Rotterdam die daar experts in zijn.
rolov zegt
@kenner: maar voor 100k heb je een normale dus dat gaat niet op.
MaartenD zegt
@rolov: die heb je 55k al
onnes zegt
Eeuwig zonde, en wat een rare daklijn
drdre1 zegt
@onnes: eens, maar zo’n limo heeft altijd maar een beperkt aantal mogelijkheden qua uitvoeringen, omdat ie zo stretched is is de voor- en achterkant nooit echt mooi of logisch tenzij ie vierkant en hoekig is.
shibby zegt
Een Ferrari zonder Ferrari rijeigenschappen voor de hoofdprijs? En niemand wil?
karhengst zegt
Hij mag nog blij zijn dat Ferrari hem niet heeft aangeklaagd.
sameshitdifferentday zegt
Frikandel speciaal
sander1980 zegt
Fantastische bak! … oh wacht… nee toch niet…
MaartenD zegt
Gelukkig is er slechts een 360 modena gesneuveld voor dit projectje
marc94 zegt
Hoe zou die klinken met 5 meter uitlaat?
rob5nismo zegt
@marc94: ik denk dat de uitlaat vrij origineel is omdat het blok achterin ligt
kennone zegt
@rob5nismo: scherp
Friez zegt
Heb deze wagen afgelopen zomer gezien op Rodeo Drive in Beverly Hills. Als je een nekkendraaier wilt hebben, dan moet je deze kopen. Werkelijk iedereen keek!
kennone zegt
Dit kan ook niet echt snel meer zijn toch. Loodzwaar (denk ik) en dan moeten er nog mensen mee. Denk dst een Golfje GTI sneller weg is bij het stoplicht dan dit gevaarte
cossiekiller zegt
@kennone: Dat is ook het punt van een Ferrari limo natuurlijk; een Golf GTi pakken aan het rode licht!
elemento zegt
Afschuwlijk…. vraag? Ik dacht dat ferrari protocol had opgesteld wat men wel.of niet kon doen met zn ferrari of ik vergis me
viezefreddyw zegt
@elemento: Die gasten in Maranello zijn nog wel eens overdreven. Maar zo overdreven nou ook weer niet. Als je een reguliere Ferrari koopt mag je er mee doen wat je wilt. Met een LaFerrari is dat net even anders. En als je een occasion Ferrari koopt mag je al helemaal zelf bepalen wat je er mee doet. Logischerwijs.
rob5nismo zegt
@viezefreddyw: hoe zit het dan met die deadmouse kerel die de purrrari had gemaakt met nyancat
damrakker zegt
@Rubenpriest Men wil.. ik word wild van wil geschreven met een -t
seicilindri zegt
Niet voor mij of mijn bedrijf, het is inderdaad een te lelijk ding met die daklijn. Het zou al een stuk beter ogen als men de (1e) B stijl zwart zou spuiten of folieen en ook een stuk van de gele lak boven de zijruit van de chauffeursdeur. Dan lijkt het optisch in elk geval iets harmonieuzer maar mooi zal het nooit worden.
michaelb zegt
Ik vraag mij af hoe ze het hebben gedaan kwa aandrijving/automaat. Flinke aandrijfas.
Buiten dat is het niet heel professioneel gedaan dit.
lotuselises2 zegt
*men wil
carfreakjim zegt
Ik geloof dat ze er een tijd geleden 4 ton voor wilde hebben. De afwerking is overigens ook niet best.
Nemus zegt
Ik vraag me alleen af: will it drift? Dat moet toch episch zijn? ?