Goed nieuws. Want hoe meer pep een S90 heeft, des te sneller dat achterkantje uit je gezichtsveld is verdwenen.
Wie een volwaardige concurrent voor de Audi A6 en BMW 5 Serie wilt neerzetten, ontkomt er niet aan om ook iets met veel vermogen en een sportieve inborst aan te bieden. Nu zit dat qua vermogen wel goed bij de S90, die met de T8 Twin Engine (407 pk) kan worden geleverd, maar als het aan de CEO van Volvo ligt hangt performancedivisie Polestar hem er ook nog even tegenaan. Tegen Autocar hint Håkan Samuelsson namelijk dat ze de hybrideversie van de S90 door Polestar onder handen willen laten nemen. Immers: “You could still have a nice car with smart design and functionality, but what’s wrong with a little performance?”, Aldus Håkan. Preach!
Zo’n Polestar-versie sluit mooi aan op de wens van de huistunert om meer modellen aan te pakken. Toch blijft het de vraag in welke mate we de Polestarficering gaan terugzien op de S90 – en later ook de V90. Wordt het enkel gechip, of komt er ook ander bumperwerk, velgwerk, ondersteltuning en een Polestar-blauwe lakkleur bij kijken? Dat laatste heeft X-Tomi zich al voorgesteld in bovenstaande photoshop?
Roept u maar: måken of kråken?
dutchcorvette zegt
Leuk, jammer van die achterkant
fastnloud zegt
@dutchcorvette: helemaal gelijk, hadden ze naar mijn mening veel stijlvoller kunnen doen
bartteeuwen zegt
@dutchcorvette: Die achterkant zorgt er wel voor dat deze auto al van ver herkenbaar is. Zelfde geldt voor de nieuwe renault megane en talisman. Ik moet toegeven dat ik er aan moet wennen, maar ik ben ook wel blij dat het geen eenheidsworst is, en herkenbaar volvo.
SDM zegt
@dutchcorvette: Als die achterkant inspiratieloos en 13 in een dozijn was, dan was het een Duitse auto. En wie wil daar nu in gezien worden? Dit straalt uit dat je wel voor jezelf durft te kiezen, in plaats van wat de buurman zegt mooi te vinden.
jzaero zegt
@sdm: Wat als je een rode E46 en een paarse E36 rijd? Beiden met 6pitter en beiden voorzien van M-pakketten en de nodige goodies ;)? Durf heus wel een opvallend kleurtje en uitvoering voor mezelf te kiezen haha!
freezzr zegt
@dutchcorvette: ik denk dat die achterkant er in het eggie wel eens heel dik uit kan zien. Misschien is die gewoon niet lekker op de foto te zetten. (Zoals bij de hele Q7 het geval is)
cadrez zegt
@dutchcorvette: inderdaad alled klopt behalve de achterkant. Nicki Minaj zou jaloers zijn!
cadrez zegt
@cadrez: edit: alles
dubcars zegt
@dutchcorvette: lelijk achterwerk of niet, een Zweedse is nooit verkeerd. En zeker geen Polestar
hercujes zegt
Lijkt me een makkelijke vraag; maken!!
jochempie zegt
Ik zou eigenlijk niet zoveel aan het uiterlijk veranderen, zo’n schreeuwerig kleurtje en wat van die spoilertjes heeft deze auto echt niet nodig. ’t Is alsof je een hoesje van DX.com om je iPhone doet..
bartteeuwen zegt
@jochempie: Wat is er mis met een hoesje van DX om je (i)phone?
Jochempie zegt
@bartteeuwen: De meesten zien er vrij potsierlijk uit… die zou ik niet om zo’n cleane telefoon doen.
dhrwilders zegt
Ik vindt dit veel geiler dan een 5-serie of a6 #sorrybmwenaudigroupies
ettie zegt
@dhrwilders: is net erg geert, ik vind ‘m ook best mooi vanuit de voorkant gezien. De achterkant vind ik er echter uitzien alsof er een Eland achterin is gelopen.
thesis zegt
@ettie: Het lijkt alsof bijna elk merk meer moeite heeft met de achterkant tov de voorkant. Weet niet door wat het komt.
trustmeiamanengineer zegt
@dhrwilders: Zou Volvo hem ook gepanserd gaan leveren? Kun je mooi je S-klasse erop inruilen, Geert.
trustmeiamanengineer zegt
@trustmeiamanengineer: Gepantserd natuurlijk…
csx3000 zegt
Waar blijft de 8 of 12 pitter?
jochempie zegt
@csx3000: wordt over een paar uur gepresenteerd, zodra jij je ogen dicht doet.
yupyup zegt
Gewoon maken. Is dan ook een mooie auto. die achterkant, daar wennen we wel aan
ej20g zegt
Let the wait begin. Ik ben wel benieuwd naar wat Volvo van de Polestar weet te maken en hoe de auto er in het echt uit ziet.
keeper1 zegt
Ik begin die volvo’s echt steeds mooier te vinden. Ongekend waar die mee bezig zijn
audirijder zegt
Doen ze ook wat tuning aan de achterkant? Dit was de eerste niet Duitse auto waarvan ik dacht ja dit wordt mijn volgende lease-auto…. Totdat ik de achterkant zag, jammer Volvo.
yupyup zegt
@audirijder: Gelukkig, want als alle audirijders in Volvo’s gaan rijden dan kan je wel zeggen dat de wereld op z’n kop staat;)
gedece zegt
Op de een of andere manier doet de Volvo me denken aan Nicki Minaj. Overdreven achterste maar wel geil in zijn totaal.
moondustfocus zegt
Kan ook geen reden verzinnen om zo’n auto niet op de markt te brengen
9000cse zegt
Mijn mening: Ik denk, dat Volvokopers in deze klasse niet massaal zitten te wachten op spoilertjes en kekke kleurtjes. Daar zijn de kleinere modellen beter geschikt voor. Deze zul je, denk ik, veel eerder gaan zien in wat op dit blog de “grijze muizen”-kleuren worden genoemd.
Verder denk ik dat het aantal kopers van een getunede hybrideversie nogal beperkt zal zijn. Die zoeken het toch meer in duidelijk hoorbare modellen van andere merken.
philipf zegt
Top! Nu nog een dikke bankrekening;)
MAB zegt
Ik denk dat de achterkant best meevalt in het echt.
hight96 zegt
Die achterkant manmanman, zo jammer aangezien de rest van de auto wel top is…
freeze zegt
Schuin van achteren vind ik het een Superb maar dan met een misvorming. Voorkant is prachtig.
reistje zegt
Wat een prachtige achterkant! Ik vind de voorkant juist lelijk.
autofanaat zegt
Dat zal een lekkere auto worden, alleen jammer genoeg een vierpittertje.
3246cm252kw zegt
Prachtige limo! RWD klaar.
Dutchdriftking zegt
Een mooie M5 concurrent uit Zweden!
parker zegt
Kraken, dit is een babyboomert mobiel waar de ruitjeshemd-snor die wat vut-vertrekpremies heeft gegraaid z’n overwaarde in stopt om gezapig van a naar b te komen, die heeft geen interesse in spoilers.
moveyourmind zegt
Echte schoonheid zit van binnen…
Erg mooi interieur!
Mooie warme kleuren, fraaie houtafwerking én toch clean en overzichtelijk. Lijkt me een fijne werkplek om vele kilometers te maken.
kets zegt
Een werkelijk prachtige auto de S90! Ja, dat is inclusief de achterkant. Even een tegenreactie tegen het gezeik van iedereen die de achterkant niet uit kan staan.
TimD zegt
Doe mij dan toch maar een Mazda 3
Silverarrow zegt
Ik ben vooral benieuwd wat nu precies de meerwaarde is van een S90 t.o.v. een S-klasse/7-serie/A8.
Volgens mij helemaal niks. Alles wat ze bij Volvo kunnen, kunnen ze bij de Duitse drie beter. Als je je daarvan wilt onderscheiden dan koop je een Quattroporte, als je onopvallend in deze klasse wilt rijden dan koop je een Phaeton en als je een fantasieloos leven lijdt dan koop je een LS. Simpel en duidelijk geen bestaansrecht voor opgekalefaterde Volvo’s.
Silverarrow zegt
@silverarrow: Zit ik er gewoon een segment naast. S-klasse = E-klasse, 7-serie = 5-serie, A8 = A6, Quattroporte = Ghibli (
9000cse zegt
@Silverarrow:
Je zit er weer naast. De S90 zit tussen de S- en E-klasse, tussen de 7- en 5-serie en tussen de A8 en A6.
Silverarrow zegt
@9000cse: Ah ok, bedankt voor de correctie. In dat geval is het model nog kanslozer. Een niche model voor een niche die niet bestaat.
v60polestar zegt
@silverarrow: waarschijnlijk verkoopt dit weer beter als alle Duitsers (in dit segment) bij elkaar, net zo als dat bij de v40/xc90/v60/enz is
bimmert zegt
Ben ik nou de enige of hebben ze gewoon bijna letterlijk een neus van een bmw 5/7 gecopypaste?
730ld zegt
Leg hier nou een dikke V8 in dan ben je meteen klaar. Al die turbo geblazen 4 cilindertjes….niks premium aan
730ld zegt
Heeft Volvo tegenwoordig een beetje fatsoenlijke automaten? Bij mijn S80 2.9 had ik de bak al kapot na 200.000 km. Zat een Aisin Warner in of GM. Hoop dat ze ZF gebruiken
autofanaat zegt
@730ld: Naar mijn weten zit er een aisin achttraps automaat in. In die s80 zal geloof ik de gm bak die was behoorlijk ruk.
9000cse zegt
@730ld:
Welke had je dan? De Geartronic of de gewone 4-bak automaat? Ik had op mijn 2.9 de gewone 4-bak automaat. Nooit een probleem mee gehad.
gregorius zegt
Performance is cijfers maar ook beleving.
408 pk uit een 2.0 turbo + batterijen is op papier heel leuk.
Op de openbare weg zal t ook wel goed doen, daar heb je die 408 pk niet de hele tijd nodig; kortom, je accu zal niet gelijk leeg zijn.
Maar als je straks een dikke ton uitgeeft voor een performance volvo terwijl je nog steeds een opgefokt 4 cylindertje hoort. Het gaat er bij mij niet in.