
Hij is er, de M6 voor wie voor 640 paardjes zijn neus ophaalt…
Bijna elke tuner biedt zijn klanten een aantal fases (‘stages’) aan waarin de Heilige Koe getuned kan worden. Voor de BMW M6 (F13), die standaard met 560 pk en 680 Nm is behept, was fase 1 640 pk/777 Nm. Inmiddels zijn ze fase 2 ingegaan, en levert de 4,4 liter V8 710 pk en 890 Nm. Vroaaap!
Al dit vermogen wordt overigens niet aan de wielen behaald, door aandrijvings- en andere verliezen blijven er uiteindelijk 570 paardjes over op de achteras, zoals je op deze rollenbank-foto kunt zien.
Van stilstand katapulteert deze opgepepte aandrijflijn de M6 in 10,8 seconden naar de 200 km/u, de topsnelheid ligt ‘boven de 300 km/u’, niet heel verraassend aangezien zijn fase 1-broertje ook al 310 op de klok kan zetten.
Aan de basis van de prestaties van deze G-POWER Bi-Tronik III V2 liggen naar eigen zeggen modificaties aan de ECU in combinatie met een titanium high-flow uitlaatsysteem. De rest van de tuning kan je zelf al invullen: verlaging, dikke velgen, en natuurlijk een extra potent remsysteem. En jongens, wat ziet dit er weer gemeen uit.
Kunnen we ons ook nu aan dergelijke taferelen verwachten?:
http://www.youtube.com/watch?v=Mwrb3c5nsxI
@oli95: nee helaas is de V8 niet zo spectaculair als de V10. Ik heb met de nieuwe Manhart M6 gereden 740pk super snel maar zo vloeiend! Ik vond de V10 bi compressor van G-Power veel zieker aanvoelen en die was nog niet helemaal getuned en had toen nog 640pk nu 670pk op de wielen. Ik had hem een ander halve maand geleden gepost geloof ik…
Uhlg die velgen!!
Ik ben wel een fan van G-Power maar wat zijn deze velgen lelijk!
spijtig van die velgen, “vosjes” eronder en klaar is m’n droomwagen.
@driescuit: net nog eens gekeken op hun site en vossen wielen zijn ook niet allemaal mooi, ’t zijn de VVSCV1 machined/stainless lip jatsers die ik bedoel
@driescuit: Dan ga ik voor de Breyton Race LS of de Hartge Classic 2 :-)
@VeniVidiVici: En niet die “over the top” 22 inchers. 20 of max. 21. De Hartges vind ik net iets te “klassiek”, Breytons zijn idd ook supervet. ik geloof trouwens dat de velgen die onder de gpower liggen ook vossen zijn… oeps
Wit, neus ophalen, voor de echte coke-heads dus.
Nice.
570 maar? Is dat niet weinig met 710 motor pks?
@sebasjuhh:
kennelijk niet,
http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php
Die remklauw lijkt wel erg veel op die van AMG.
Vadsig!
gail
dit is L-E-K-K-E-R
Wordt tijd voor een nieuw modelletje of een drastische facelift. 750 pk was beter geweest.