Maar de hoofdstad is dol op fietsers.
PvdA-raadslid Boldewijn (onthoud die naam, zodat je hem een lift kun weigeren als ie in de regen staat te verpieteren nabij de Stopera) wil een sensor bij verkeerslichten die ervoor zorgt dat fietsers langer groen licht krijgen bij regen. Veel fietsende Amsterdammers vinden het namelijk vervelend dat zij bij het stoplicht moeten wachten als het regent, terwijl automobilisten ‘lekker warm en droog zitten’.
Dus naast wegopbrekingen, 6 euro parkeergeld per uur, uitladende vrachtwagens, bierfietsen, hipsters die met 30 man tegelijk op straat latte macchiato met quinoa en tarwegras staan te drinken, drommen Chinese toeristen-met-camera op de rijbaan, streetfoodfestivals en afzetlinten om de zoveelste liquidatieplek, wordt de automobilist ook op deze manier gepakt. Want je weet dat dit files gaat opleveren. Lekker dan.
Nu vraag ik me af of meneer Boldewijn recent nog achter het stuur van een auto door Amsterdam heeft gereden, of dat hij door een chauffeur wordt vervoerd in een dikke BMW Maybach. Want iedereen in 020 weet dat fietsers daar überhaupt niet wachten voor een stoplicht, of het nou regent, sneeuwt, ijzelt, of wanneer de zon schijnt bij 30 graden. Het maakt allemaal niks uit, als lemmingen storten zij zich in de afgrond die rood licht heet, met gevaar voor eigen (en andermans) leven. Daar verandert zo’n sissy-sensor echt helemaal niks aan!
In Rotterdam zijn ze overigens al gestart met een soortgelijke proef, maar ze konden niet zeggen of het werkt… Dan hebben ze de sociale media van autorijdende Rotterdammers nog niet bekeken blijkbaar…
henkhupelschoten zegt
“hipsters die met 30 man tegelijk op straat latte macchiato met quinoa en tarwegras staan te drinken, drommen Chinese toeristen-met-camera op de rijbaan, streetfoodfestivals en afzetlinten om de zoveelste liquidatieplek” @nicolasr: Ik weet niet wie bent maar je bent nu al legendarisch! Welkom!
nicolasr zegt
@henkhupelschoten: Dank je! :-) Eigen ervaring!!
autonieuwsvandestraatje zegt
@nicolasr: mensen die in 2016 nog het woord hipster gebruiken zijn hopeloos
nicolasr zegt
@autonieuwsvandestraatje: Welk woord? ;-)
stephano zegt
@autonieuwsvandestraatje: Mee eens! We moeten gewoon terug gaan naar de tijd dat we zo iemand een watje noemde!
trustmeiamanengineer zegt
Beetje raar stukje dit. Het lijkt mij een prima idee, ik haat wachten in de regen op de fiets terwijl die papzakken in hun auto’s lekker door kunnen rijden. Bovendien heb je helemaal niks te zoeken in een stad met een auto. En nee ik ben geen hipster. Ik hou van auto en motorrijden, alleen niet in de stad.
lekbak zegt
@trustmeiamanengineer: ik haat wachten op fietslichten die geactiveerd zijn door fietsers die vervolgens alsnog door rood rijden. Ik haat trouwens ook het wachten in de regen op de motor, maar daar houdt niemand rekening mee…
Ik ben met je eens dat de meeste automobilisten net zo goed kunnen fietsen, dat doe ik ook bij korte afstanden. Maar dit soort gekkigheid vind ik overdreven. Slecht voor het milieu bovendien!
bussie88 zegt
@trustmeiamanengineer: inderdaad. Veel oud Europese stadscentra zijn gewoon niet ideaal voor auto’s. Als je er toch voor kiest om er te gaan rijden, accepteer je het ongemak en de vertraging waarmee dit gepaard gaat.
gregorius zegt
@trustmeiamanengineer: Met het huidige beleid rijden er al niet al te veel prive auto’s binnen de grachtengordel.
Maar als je dit gaat toepassen, kan het nog wel eens leuk gaan worden rondom het vondelpark. Het zal vrijwel onmogelijk worden om oost-west te crossen; aangezien er maar 3 wegen rondom het Vondelpark gaan en alle 3 kruispunten (zeker aan west kant) zijn vrij druk met fietsers EN auto’s. Met een beetje regen, gaat dat dus vrij aardige files opleveren die ook daaromheen ook voor files gaan zorgen.
Kortom, leuk idee, maar waarschijnlijk slecht uitvoerbaar.
Nilo zegt
@trustmeiamanengineer: Kom dan maar eens een keertje door Groningen fietsen of lopen als het regent. Hier zijn de meeste verkeerslichten namelijk al uitgevoerd met regensenoren. Op het moment dat het dus regent mogen de natte mensen twee maal zo vaak met het groene licht oversteken.
sr20det zegt
@trustmeiamanengineer: fietsen is kut, ik fiets ook wel is en het is kut
cpp1 zegt
@sr20det: nog 1 keer dat k woord en je krijgt een sticker…
sr20det zegt
@cpp1: das kut
mopar zegt
@trustmeiamanengineer: zeker fietsen in de regen omdat die alfa het weer niet doet bij nattigheid, dan zou ik ook pissed zijn ja…
edftw zegt
Ja nog een NEWSFLASH… automobilisten haten Amsterdam. En dat was al zo vóór deze regel, en is eigenlijk altijd al zo geweest. Zoals om al vele andere reden ook al opgesomd in het bericht is het gewoon een onmogelijke stad om in te rijden. Ik zie niet waarom deze regel nou zo erg is, stoplichten zijn vervelend maar als het regent geef ik fietsers ook wel eens voorrang waar ik dat eigenlijk zelf heb. Lekker boeiend. En als het eigenlijk gaat om de regeltjes om automobilisten steeds verder in te dammen zeg dát dan gewoon
gtwillem zegt
En we hebben wéér een nieuwe! Welkom @nicolasr!
OT: Symphatiek plan, maar het mag van mij wel verder doorgevoerd worden. Gewoon alle auto’s weren uit de binnenstad. Je ziet dat de infrastructuur hopeloos verouderd is en niet bestand tegen de grote drukte. Aan de rand van de stad grote parkeerplaatsen maken en zorgen voor onberispelijk openbaar vervoer. Al het andere vervoer (taxi’s, bezorgdiensten en dergelijke) allemaal elektrisch. Heb je het CO2 verhaal ook in één keer opgelost.
stfu zegt
@gtwillem: dat laatste is ook het doel van Amsterdam. Er komen nieuwe stimuli voor elektrische auto’s voor bedrijven en taxi’s. Voorheen was dat 5.000 euri. Blijf het apart vinden dat sommige mensen tientallen euro’s uitgeven voor parkeren, terwijl je bv. bij het Olympisch station voor een paar euro een hele dag kan parkeren en je bent zo in de stad.
gregorius zegt
@stfu: Yep,
Maar die is wel eens vol en dan moet je door naar fashion centre. Vanaf daar moet je nog een eind lopen richting lijntje 1. Niet heel ideaal.
woot zegt
@stfu: Als ik naar Amsterdam ga parkeer ik de auto altijd bij de NDSM-werf, dan stap je zo op de boot naar het station. Was voorheen gratis, nu een paar euro.
berlinetta zegt
@gtwillem: Je voorstel is helemaal goed, maar onberispelijk openbaar vervoer kennen we in NL niet.
gtwillem zegt
@berlinetta: valt reuze mee. Nederland heeft zo ongeveer het meest complexe en meest uitgebreide netwerk. Zonder overig verkeer in de binnenstad kan dat nog beter lopen.
sbelali zegt
@gtwillem: ja nu nog even een projsvergelijking maken
Edge zegt
Ik weet nog uit mijn middelbare school-periode dat het verdomd irritant is als je in een flinke stortbui of als het ijskoud is komt aanrijden en het licht weer op rood springt. Ik heb er dan ook niet zoveel op tegen om een paar seconden extra te wachten zodat de fietsers door kunnen. Maar goed, ik woon dan ook in een kleine stad (Ja, we hebben stadsrechten!) met iets meer dan 28.000 inwoners.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het in een stad als Amsterdam, waar het toch al geen pretje is om met de auto door de binnenstad te rijden, alleen maar meer ergernis en problemen oplevert. Ik ben het dan ook eens met het voorstel van Willem.
Megakix zegt
@Edge: Nijkerk ?
Edge zegt
@Megakix: Brunssum, Zuid-Limburg
lekbak zegt
@gtwillem: iets wat ik al jaren roep. Ik heb het zelfs al eens persoonlijk aan onze blonde minister voorgesteld maar die vond het geen goed plan. Ligt politiek te gevoelig. Ik ben er maar niet verder op in gegaan want onze wederzijdse kennis verdient zijn geld met haar, en daar verdien ik weer geld aan ;-). Maar dat ik het zwakzinnig gedoe vind straalde er geloof ik wel vanaf. Het milieu moet wel gered worden maar maatregelen die echt helpen kunnen niet want dan verliezen ze kiezers. Eigenlijk de Nederlandse politiek in een notendop.
ghj13 zegt
@lekbak: Ben het helemaal met jullie eens, roep dit zelf ook al jaren. Het openbaar vervoer in steden is toch wel goed te noemen (bus, tram etc.) Dit openbaar vervoer “groen” maken en wat extra pendelbusjes laten rijden naar de parkeerplaatsen. In de stad zijn alleen nog busbanen en fietspaden nodig, rest kun je lekker laten begroeien met plantjes en gras, kunnen ze weer wat CO2 uit de lucht halen welke door het warmstoken van veel te inefficiënte woningen wordt vrijgelaten. Daarna gaan we wel een werkende subsidie regeling voor het aanpakken van deze huizen ontwikkelen. Wat lijkt het toch makkelijk..
lekbak zegt
@ghj13: het lijkt niet alleen zo makkelijk, dat is het ook. Als je de volgende verkiezingen tenminste niet nog steeds groot wilt zijn…
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Helemaal mee eens. In ieder metropool is een fatsoenlijk metrostelsel wat je voor een prikkie overal naartoe brengt, alleen in NL kunnen we dit nog niet. Als we dit nou oplossen met mooie parkeerplaatsen overdekt buiten de stad, en dan een metrolijntje de stad in vanaf die plaatsen. En dan een mooie combiprijs voor een dagkaartje parkeren plus metro. Zo`n kaartje voor een euro of 15 aanbieden lijkt me een mooie optie. En voor medereizigers 5 euro.
gregorius zegt
@gtwillem: Hehe, onberispelijk openbaar vervoer.
Was laatst als oude-Amsterdammer met Zwitserse vrouwlief weer eens in Amsterdam. ‘t Regende, dus we zijn maar met de tram gegaan. Blijkbaar kan je iemand uit het buitenland niet uitleggen dat een NLer ook met regen vrolijk nog 15 minuten gaat fietsen.
Zit je in een tram, zie je haar haar ogen al uitkijken. Alcoholici, junks/zwervers, scheeuwende mensen etc. Goed, kon ze nog hebben.
Tegen over ons zaten twee tiener moslima’s (ten minste, ze hadden een hoofddoek om en waren licht getint (dat mag je nog zeggen tegenwoordig toch?)). Ze zaten te lebberen aan een flesje met groen gekleurde fanta. Ze waren ook erg luidruchtig en giechelden.
Stond er eentje op, deed 1 stap, en kotste zo het hele gangpad onder. Vriendinnetje stond op uit schik en probeerde de situatie te begrijpen. Dat was haar duidelijk te veel gevraagd, want een seconde of 10 later wist ze de prestatie van haar vriendinnetje dunnetjes over te doen. Beiden zeggen niks en gaan volgende halte de tram uit.
Gelukkig waren wij kots-vrij.
Denk echter niet dat ik vrouwlief volgende keer nog in een onberispelijke tram krijg. Hopen dat Uber niet extra rekent voor die lichten als het regent!
gtwillem zegt
@gregorius: En daarom ben ik vóór onberispelijk vervoer ;-)
Esprit_de_Flandre zegt
@gtwillem: Komt nog wel hoor. Maar dan pas als dat openbaar vervoer vervangen is door elektrische autonome autootjes…
phaeton zegt
@gtwillem: Het gaat behoorlijk hard met de nieuwkomers. Ik heb maar even de laatste tien pagina’s uitgeplozen, want om de dag komt er haast een nieuwe bij. @wouter @autoblogger Wie is er nu eigenlijk weg, alleen Smoke?
Nieuwkomers van de laatste weken, voor zover ik het goed heb: shjdejee, nicolasr, rynnus, perry_snijders
En eveneens voor zover mij bekend zijn/waren dit de andere bloggers: autoblogger, wouter, CasperH, Dizono, MauritsH, RubenPriest, Robbert01, larssb, Dennis
E34M5Touring zegt
Ik snap het wel. Fietsers zorgen immers voor wegenbelasting, parkeerinkomsten, foutparkeerboetes inkomsten etc etc. Die auto’s rijden alleen maar in de weg en leveren niks op.
Esprit_de_Flandre zegt
@E34M5Touring: Als genoeg mensen de auto laten staan, dan zal daar niet veel meer aan te verdienen vallen.
Verschuift de belasting vanzelf richting fietsers, let maar op…
E34M5Touring zegt
@Esprit_de_Flandre: Meeste Amsterdammers laten de auto wel staan. De mensen die daar moeten werken hebben echter weinig keus. Zelfde geldt voor bijv. dagjesmensen etc. En laat Amsterdam daar nou net aardig wat inkomsten uithalen. Hoewel de meeste grote steden geniaal zijn in het verzinnen van plannen om het de auto zo moeilijk mogelijk te maken, realiseren ook zij zich maar al te goed dat daar wel enorm veel inkomsten te halen zijn. Daarom vind ik dit plan een beetje populistisch geneuzel (net als mijn eerste comment btw maar was ff chaggo).
stfu zegt
Als autoliefhebber vind ik dit alsnog een prima idee. Maar er wordt – typisch Hollands – gelijk een hel verwacht en dat de auto’s altijd maar moeten wachten.
Dizono zegt
Als Centrumbewoner die nog geen parkeervergunning heeft en zo noodgedwongen op de fiets naar de auto moet: prima plan dit!
reistje zegt
Het is 2015 alle steden zijn tegen auto’s. Parkeren kost een vermogen, en er verdwijnen nog altijd parkeerplekken. Wegen die worden omgebouwd tot busbanen. Amsterdam is misschien wel de stad waar parkeren de grootste ramp is, meerder malen heb ik kilometers moeten lopen terwijl ik zo dicht bij mogelijk parkeerde. Sindsdien pak ik maar de motor als ik echt in de stad moet zijn, rijd veel lekkerder in de stad en je kan altijd parkeren.
Toch wil ik dit idee niet direct afschieten, maar er moet dan wel heel goed gekeken worden of dit mogelijk is zonder al te veel hinder. Want ik voorzie al grote opstoppingen bij verkeerslichten waardoor je als auto 2x/3x moet wachten.
volvologisch zegt
Zal allemaal wel meevallen, die ene fietser die toch besluit om in de regen te gaan fietsen wil ik best voor wachten.
mashell zegt
Toen ik jaren terug voor het eerst in Amsterdam was heb ik me inderdaad kort afgevraagd of de verkeerslichten daar anders werken als in de rest van het land. Zoveel als daar door rood gereden wordt…
Verder is het wel een goed plan. Ik wacht echter nog op het masterplan dat de grachtengordel gewoon autovrij maakt, daar zou het enorm van opknappen.
bennyyy zegt
Amsterdam? Waar leg dat dan?
norge zegt
Stoplichten bestaan niet… @nicolasr (welkom)
En verkeerslichten mogen ze wel afschaffen, ouderwets gedoe…
lekbak zegt
@norge: voortaan als het regent heb je dus in Amsterdam en Rotterdam wel stoplichten. Fietsers niet, die hebben dan alleen nog maar verkeerslichten.
nicolasr zegt
@norge: Ik hoor Ome Koos altijd praten over de verkeersdoseerinstallatie… Vind ik stoplicht toch makkelijker! ;-)
Maar je hebt gelijk.
potver7 zegt
@nicolasr: Je hebt verkeersregelinstallaties en verkeersdoseerinstallaties.
Verkeersregelinstallaties zorgen middels verkeerslichten (a.k.a. stoplichten) voor scheiding van verkeersstromen op gelijkvloerse kruisingen.
Verkeersdoseerinstallaties zorgen middels doseerlichten, of soms middels pollers, voor spreiding van de verkeersdruk op het erachter liggende weggedeelte.
Geen idee in welk verband Ome Koos het over verkeersdoseerinstallaties heeft gehad, maar als het goed is bedoelde hij daar geen stoplichten mee.
sanderm3 zegt
Amsterdam haat automobilisten…..automobilisten haten Amsterdam…(ik in ieder geval)
Megakix zegt
@sanderm3: ja, alleen balen dat ze daar bijvoorbeeld het Concertgebouw hebben staan…waardoor je ná een avondje klassiek een parkeer’boete’ van bijna 30 euro moet betalen.
Dutchdriftking zegt
Amsterdam moet je ook niet met de auto doen……. Ver weg blijven.
norge zegt
@dutchdriftking: Vout, Amsterdam moet je helemaal niet doen…
lolikbenbol zegt
Tja, in de auto heb ik een hekel aan de fietsers en op de fiets aan de automobilisten…
gezondverstand zegt
Zonde van het geld. 9 vd 10 fietsers stopt in 9 vd 10 gevallen niet voor een stoplicht. Zeker niet als het regent. Bovendien worden automobilisten al genoeg gepest door verkeersmaatregelen.
Megakix zegt
@gezondverstand: dat is 81% van de fietsers die nooit stopt…?
gezondverstand zegt
@Megakix: Daarom hebben ze ook een beschermde status gekregen.
Net zoals alle verkeersregels worden aangepast omdat fietsers ze toch negeren. Zoals éénrichtingverkeer e.d.
Megakix zegt
Dacht dat het PvdA bolwerk Amsterdan inmiddels, als gevolg van de laatste verkiezingen, geslonken zou zijn. Een sssensor op fiets-stoplichtjes….jeeemig, wát een geneuzel !
ArnoldH zegt
Naar het centrum van Amsterdam met de auto. Nooit!
Prachtige stad hoor, maar echt een drama om met de auto te rijden. Kom er liever zowiezo niet. Doe mij maar 010
gezondverstand zegt
@arnoldh: Zonder auto blijf ik er ook weg vanwege de chaotische drukte.
rufctr01 zegt
En dan het verkeer nog meer vast laten lopen en vervolgens ga zeiken dat er zoveel uitlaatgasdampen in de stad hangen
RobinM zegt
Hmm, ik kom niet al te vaak met de auto in 020 maar als ik er eenmaal rijd valt t me allemaal best mee. Als je maar goed blijft opletten en goed om je heen kijkt. Dat zijn twee dingen die geen enkele mede-automobilist, voetganger, fietser, of überhaupt een mens in 020 doet. Dat wetende kan t alleen maar meevallen.
Dus, stel je met z’n alle niet zo aan en neem gewoon je tijd om 020 te doorkruisen.
sydney zegt
@nicolasr komt bij mij over als een gefrustreerde import en dus geen Amsterdammer.Een echte Amsterdammer intreseert het allemaal geen malle moer of ie tien seconden langer bij het stoplicht moet wachten en irriteert zich ook niet aan fietsers aangezien die er zelf ook vaker wel dan niet op zit.Ga lekker naar Lelystad of een ander grafdorp als je het niet zint.
nicolasr zegt
@sydney: Er staat nergens dat ik Amsterdammer ben, toch? Of heb ik nou iets over het hoofd gezien?
Author zegt
@nicolasr: Nu je het zegt… Er staat inderdaad nergens dat je in Purmerend of Almere woont.
sydney zegt
@nicolasr: Inderdaad, dat staat er niet.Dat maakt je stukje nog minder geloofwaardig.Lekker begin pik!
aramae zegt
Ik snap niet dat veel mensen tegen dit plan zijn: als jij op de fiets zou zitten zou je toch ook liever wat langer groen willen zodat je je eerder thuis kan omkleden na de zoveelste stortbui. Als automobilist ben je hooguit een minuut langer onderweg, so what’s the deal?
mrrallycross zegt
Dit bestaat toch al heel lang. Zal echter ongetwijfeld problemen op gaan leveren
fit4fun zegt
Dankzij die hoge tarieven kun je nog wel makkelijk parkeren in het centrum. Voor mensen die dat niet kunnen of willen betalen is er een transferium. Adam is eigenlijk een soort groot dorp en niet gebouwd op massaal gemotoriseerd verkeer.
desjonnies zegt
Ik heb alle grote steden afgezworen.
Al jaren geleden.
Zeker Amsterdam.
Niet aan de Echte Amsterdammer, die ligt qua gein dichtbij de Rotterdammer (of andersom) , beiden het hart op de tong en scherp, vlijmscherp.
Maar Londen, Berlijn, Rome (twintig jaar geleden al een rampenstad), Barcelona, Berlijn, Frankfurt, Parijs, ik ben ze vergeten en hoef ze niet meer.
York, Bath, San Sebastian, Granada en zeer zeker GERONA is de moeite waard net zoals Carassonne, Avignon, Bordeaux, Linz, Salzburg, Madrid (de enige fatsoenlijke hoofdstad) Hamburg, Keulen (is misschien nu ook al verziekt), Bern, Porto, Milaan of Turijn weet niet meer welke, Glasgow en zelfs Palermo op het door maffia geregeerde Sicilië is veiliger dan fuckin’ Rome.
De hoofdstad is over, voorbij, overbevolkt en de verhoudingen tussen de mensen zijn kompleet verdwenen, de losers, zakkenrollers, armoedzaaiers, gelukzoekers, hoerenlopers, crimineeltjes en drugsmannen regeren de grote agglomeraties. En hebben de overhand gekregen
Have fun, ik ken het Parijs nog als 11 jarig jochie dat ik met een vriendje met een kartonnen kaart van het hotel en 100 Francs als noodgeld, door Parijs heen reisde met Metro en Bus.
We aten ergens frieten en gingen heel Parijs door, gewoon als kind overdag op Pigalle (onder de Sacré Coeur) naar de Place du Tetre, de Hallen je was gewoon veilig.
Moet je nu eens proberen !
Dus al pleuren ze alle auto’s in de gracht, zal me een worst zijn !
gregorius zegt
@desjonnies: https://www.google.ch/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj3ypfZx5XKAhUCvBoKHVKUCqAQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fusers.telenet.be%2Fveerle-smurf%2FHTML%2FSmurfen-mopper.html&bvm=bv.110151844,d.ZWU&psig=AFQjCNGrlLhXbGCfmtdGvz9uK_Bdt2M9sg&ust=1452182519664739
clarkson zegt
Haha wat een top verhaal!
En wat een onzin weer dit plan. Moeten we zeker weer 500miljoen er tegenaan smijten zodat de fietsers iets minder nat worden?
Ik heb een tip: KOOP EEN AUTO.
potver7 zegt
Goh wat een lekker tendentieus artikeltje weer. Toevallig zijn er wel meer fietsers dan automobilisten in Amsterdam. En toevallig mogen die fietsers wel de CO2, NOx, fijnstof en allerlei andere ongein van de automobilisten inademen – en niet andersom. En toevallig zitten die automobilisten wel lekker droog als het regent, en toevallig hebben automobilisten doorgaans véél langer groen licht dan fietsers.
Moet ik nog even verder gaan?
Ja en zo langzamerhand kennen we die klacht wel dat fietsers nooit stoppen voor rood licht in 020. Ten eerste is dat niet onverdeeld waar, maar hang dat van het kruispunt af. En ten tweede: pas als automobilisten overal netjes stoppen voor het rode licht, niet te hard rijden, niet bellen of whatsappen achter het stuur en zich verder ook netjes aan de regels houden, dan hebben ze enig recht van spreken. En anders: bek houden.
Ash zegt
@potver7: oh hier is meneer de fietser weer. Ten 1e zijn het de fietsers zelf die voor hun eigen problemen zorgen door zowiezo de regels aan hun laars te lappen. En overigens welk kruispunt dan ook, je hoort gewoon te stoppen als het rood is, zoals de meeste autogebruikers dat ook gewoon doen.. Oh en wordt je nat? Well tough luck puss.. Dan koop je maar een regenjas of een paraplu. Dus hou jij je snavel maar want dit is een autoblog en geen sparta of batavus fietsenblog!
potver7 zegt
@Ash: Ah, meneer de automobilist is er ook… Is ’t een beetje gezelli daar in Rotjeknor?
Je mag dus wel zeggen dat fietsers zich en masse niet aan verkeersregels houden, maar je mag datzelfde niet zeggen van automobilisten?
Vertel dan ook even wie er het ziekenhuis in gereden wordt als een fietser door rood rijdt. En wie er naar het ziekenhuis mag als die auto door rood rijdt?
Enneh, ja ik stop ALTIJD voor een rood stoplicht. of ik nou wandel, fiets, of in de auto zit. Hoe zit dat met jou in je automobiel? En als het regent steek ik óf een paraplu op (als ik wandel), óf ik trek een regenpak aan (als ik fiets) of ik zet m’n ruitenwissers aan (als ik in de auto zit). Hoe is het met jouw regenpak? O die heb je niet zeker, want je hebt geen fiets meer…
Ja dit is een autoblog. Ook automobilisten moeten rekening houden met medeweggebruikers, toch? Of geldt dat niet voor jou?
Ash zegt
@potver7: Ja ontzettend!
Heb ik ergens gezegd dat automobilisten dat niet doen? Volgens mij niet Dumoulin of wat z’n naam ook is.. Automobilisten doen het ook maar in verhouding tot fietsers? Laat me maar niet beginnen over whatsappende of zelfs vloggende fietsers..
Daar zeg je het zelf al, fietser door rood? Sorry maar dat is je eigen schuld. Hoe cru het ook klinkt. Daarvoor zijn er regels. Ook voor een automobilist geldt: rijd je je auto in de prak omdat ie door rood ging ja eigen schuld..
Ik in m’n auto? Stop altijd voor rood. En ten 1e was dit geen comment speciaal op jou gericht maar op fietsers algemeen. Jij zal het vast netter doen als ik het zo lees en moet geloven maar goed
Ten tweede ja natuurlijk heb ik eek regenpak.. Wauw wat een aannames kan jij maken zeg.. Assumption is the mother of all fuckups he ;) dus ook niet zomaar aannemen dat je toch ff door rood kan..
Iedereen moet gwn rekening met elkaar houden op de weg en geen dingen aannemen zoals jij dat hier boven doet en gwn aan de regels houden. Er is geen enkel reden voor haast in het verkeer meneertje de fietser :)
sr20det zegt
Nou je verwarming zou maar stuk zijn in je lekkende cabriootje dan zit je er echt niet zo “droog en warmpjes” bij hoor.. stelletje fietsflikkers
DAT zegt
Ter info: meeste moorden en liquidaties vinden plaats in West-Brabant.
Ash zegt
Amsterdam is zowiezo al een shitstorm stad, laat staan om te rijden. Zelfde geldt voor Den Haag.. Rotterdam is en blijft de beste stad om in te rijden..
EdGaR zegt
@ash: oke bedankt voor deze informatie
Ash zegt
@edgar: love you for your comment