Zijn dat nou…?
Velgschade, een krasje hier of een deukje daar: het kan de beste overkomen. Het kan dus gebeuren dat een occasion niet helemaal meer in fabrieksnieuwe conditie verkeert. We hebben nu echter een occasion gevonden op Marktplaats die wel hele ongebruikelijke schade heeft.
Als je de voor- of achterkant bekijkt, lijkt het op het eerste gezicht om een Audi RS6 te gaan. We zien namelijk de bekende honingraatgrille en de ovalen stortkokers aan de achterkant, inclusief bijbehorende RS6-logo’s. Als je iets beter kijkt zie je echter al snel dat het een ordinaire neppert is.
Het betreft dus geen Audi RS6, maar een eenvoudige Audi A6 2.0 TDI, met 150 of 190 pk. Welke van de twee het is vermeldt de advertentie helaas niet. En een kentekencheck kunnen we ook niet doen, want de auto komt uit Polen en een Nederlands kenteken is nergens te bekennen.
Dat is verder ook niet belangrijk: de reden dat we over deze Audi A6 schrijven is de opmerkelijke schade. Van een afstandje lijkt het net alsof er iemand met een mitrailleur los is gegaan op deze auto.
Bij nadere inspectie blijken het toch geen kogelgaten te zijn, want de carrosserie is niet doorboord. En we gaan er niet vanuit dat deze Audi bepantserd is. Volgens de advertentie zijn de beschadigingen het gevolg van “een daad van vandalisme”.
De auto wordt aangeboden op Marktplaats door ene Bram. Die lijkt ondanks zijn oer-Hollandse naam toch wat moeite te hebben met de Nederlandse taal (de auto is voorzien van nieuwe ‘kaarsen’). De vraagprijs voor deze A6 2.0 TDI met 195.000 km?€19.500. Dat lijkt ons toch wat ambitieus, voor een auto die gevandaliseerd is…
harrie zegt
Kaarsen zijn slecht vertaalde bougies.
Verder lijkt dit me de ideale bak als je graag slachtoffer wil worden van een vergismoord.
spollie zegt
Een diesel met bougies? Gloeibougies dan. Maar kaarsen lijkt mij eerder te slaan op de lampen.
ponnie zegt
Dit zijn stickers.
spollie zegt
Lijken mij inderdaad gewoon stickers. Beetje vreemd om die er niet eerst af te halen overigens.
Robert zegt
Och, afgelopen weekend nog een auto wezen kijken. De (particuliere) verkoper had niet eens de moeite genomen om de auto even te wassen, en de binnenzijde zag er uit als een PMD bak. De ‘complete’ onderhoudshistorie hield daarbij op bij 2019. De foto’s op MP lieten een heel ander beeld zien, maar die waren misschien nog wel afkomstig uit de advertentie waarop hij destijds zelf deze auto had gekocht. Ik heb hem veel succes gewenst en ben vloekend naar huis gereden om deze tijdverspilling.
sportevo zegt
Aan de andere kant. Stel dat die auto er spik en span bij stond omdat de bestuurder hem speciaal voor de verkoop even had schoongemaakt, dan had je misschien wel een rijdende vuilnisbak gekocht. Ik bedoel, hoe gaat hij voor de rest met zijn auto om.
Johanneke zegt
Dat is wel erg lelijk zeg, als je wat anders te zien krijgt dan de foto’s.
Overigens heb ik mijn Nissan ook van een particulier gekocht. Onderhoudshistorie klopte helemaal, maar ding was in zijn hele leven nog nooit van binnen schoongemaakt. Boeide mij dan weer niet, want maakte de auto weer goedkoper. Zelf een middagje poetsen en het is weer als nieuw. Heb zo’n karcher nat/droogzuiger, dus heb ook de hele bekleding gedaan. Dat raad ik sowieso iedereen die een 2e hands auto koopt aan om te doen / laten doen.
ouwedibbes83 zegt
Zelf kom ik wel eens het tegenovergestelde tegen, een auto die geadverteerd wordt met matige foto’s en gebrekkige informatie. Dat je aan de hand van het chassisnummer erachter komt dat er opties op zitten die de verkopende partij niet noemt (of kent), of dat ze op een onaantrekkelijke manier foto’s hebben uitgesneden.
Soms zie ik auto’s door particulieren worden aangeboden met nog geen 10 slechte foto’s, waar ze dan wel 50K+ voor verwachten. Dat zou veel makkelijker worden met een goede fotoshoot.
kennone zegt
Zo ook eens bij een Lancer Evolution III wezen kijken. Was echt een ranzige vuilnisbak, bizar ranzig. Ik was gelijk weer omgedraaid en halverwege de terug rit werd ik gebeld wat ik er dan alsnog voor wilde geven. Ik reageerde nog best wel geirriteerd €3000,- en hing op. Daarna een appje met dat ik hem voor 3K kon ophalen. Een EVO voor 3K! Die zelfde avond heb ik er nog een volle vuilniszak uitgehaald en hem helemaal schoon gemaakt. Denk dat deze modellen tegenwoordig in goede staat zo’n €40.000,- doen!
baardmijt zegt
Ik vind het überhaupt vreemd dat iemand ze erop plakt.
AbdelJabbar zegt
Al was het een automaat had ik hem gehaald.
alcantara zegt
Zag vandaag een F31 rijden met 4 uitlaten, dus kenteken even checken blijkt het een 320d te zijn……………………………………………………………………………………….
bierbuik zegt
Had ik laatst met een Golf, was volledig R uitgevoerd (4 uitlaten, logo’s, bumpers, spoiler etc), maar bleek een 1.0TSI te zijn..
Jurgen zegt
Tsja, wel de looks, niet de prestatie, het geluid en verbruik, je hebt overal liefhebbers voor.
mashell zegt
Serieus? Het aantal uitlaat eindstukken is voor jou een reden om een kenteken check te doen om te kijken of het wel klopt? Wat vindt je psycholoog daarvan?
vondick zegt
Daar is zeker geen psycholoog voor nodig. Hij heeft gelijk. Men dient ten alle tijden de volgende tabel te handhaven:
– Onder de 200 PK: Niet meer dan 1 uitlaat, rond van vorm.
– Tussen de 200 en 300PK: maximaal 2 ronde uitlaten, en alleen beiden aan dezelfde zijde (links) gemonteerd.
– Tussen de 300 en 400PK: maximaal 2 ronde uitlaten, toegestaan om elke uitlaat aan de andere zijde van de auto te monteren.
– Tussen de 400 en 500PK, maximaal 2 uitlaten, vorm mag varieren, bijvoorbeeld trapeziumvormig, toegestaan om elke uitlaat aan de andere zijde van de auto te monteren.
– Tussen 500 en 600PK, maximaal 4 ronde uitlaten. Als er meer dan 2 worden gemonteerd, moeten ze rond zijn en 2 aan elke zijde van de auto.
– Meer dan 600PK: Nu mag je alles doen, je hebt het verdiend.
Dit dient tijdens elke APK gecontroleerd te worden en indien nodig aangepast.
Dutchdriftking zegt
@vondick: oef, 240pk, een uitlaat links en een uitlaat rechts. Flinke stortkokers ook wel van 100mm. Ben ik nu af? Overigens op kenteken 136pk, dat is dan wel weer grappig.
jaapiyo zegt
Eensch.
Bastiaan zegt
Nah lekker dan, dan zou ik bij de apk toch een probleem hebben met mijn af fabriek auto. Gelukkig bij de TUV in Duitsland was het geen enkel probleem👍😂🤣
cossiekiller zegt
Ja lap, nu moet ik mijn standaard auto 200pk bijgeven tegen de volgende keuring!
stewie zegt
Volgens mij ben jij de gene die naar de psycholoog moet. Jeetje….
kniesoor zegt
Om meerdere redenen zelfs ! 😆
kas_par zegt
Dus…. plak wat stickers op je auto en je krijgt gratis reclame op Autoblog. Handig om te weten…
Gulli zegt
Als die flapdrol ook maar 3 keer een online shooter had gespeeld had hij geweten dat de terugslag van een wapen zorgt dat de loop omhoog gaat. Als je dan dus een auto beschiet in een soort ‘maai’ beweging begint dat laag, gaat langzaam omhoog totdat je weer meer grip op je wapen krijgt en dan de loop weer naar beneden weet te corrigeren. Hij heeft de stickers dus precies verkeerd om geplakt.
Je moet die gasten ook alles uitleggen, pfff.
Svda zegt
Ah dat noemen ze hier een ”ekte” turkse RS6, daar rijden nog een paar van rond hier in de spaanse polder. Je ziet meteen al dat het er geen 1 is maar ze willen wel de looks hebben ( vergeten alleen de dikke wielkasten, stoelen en nog wat dingen te vervangen. )