We wisten al enige tijd dat Cadillacs M5-killer meer dan 550 pk zou krijgen, maar officieel is het getal nu vastgesteld op maar liefst 564 Europese paardjes. Hurt me, baby!
De 6,2-liter supercharged V8 draait 6100 rpm wanneer dit vermogen bereikt wordt. Het koppel bedraagt een slepende 747 Nm bij 3800 rpm.
Ook weten we nu dat de sprint van 0-96 km/h (0-60 mph) 3,9 seconden in beslag neemt, en dat de kwartmijlsprint na 12 seconden achter de rug is. De topsnelheid van de versie met automaat is gelimiteerd tot 280 km/h, maar met de handgeschakelde V blazen de echte mannen door tot zo’n 306 km/h.
Bedenk dan dat deze Cadillac ook nog eens de snelste Nürburgringtijd voor een sedan heeft neergezet, en je begrijpt dat mijn spaarpot een nieuw doel heeft gekregen.
Wat een cijfers
Die gaat de RS6 zelfs voorbij!
todat er een bocht in zicht is !!
Ben benieuwd wat Clarkson hierover gaat melden :D
Dat is dus een snellere laptime dan een gallardo spider!!!
Ik denk dat het tijd wordt om de vooroordelen over Amerikaanse auto’s in te trekken.
@ Dolf
NÜR-BURG-RING
@Dolf
Klopt, want de Nürburgring heeft geen bochten :roll:
Hij ziet er iig super mooi uit.
Die mag zeker hoog in het lijstje tussen de RS6 en M5 etcetera.
Uiterst verbazingwekkende cijfers, met name het rondje om het circuit.
Mooi voor caddy, hopelijk lukt het ze eindelijk om weer wat voet aan de grond te krijgen in Europa :)
Jammer alleen dat hij zo lelijk is. En waarschijnlijk een slecht interieur krijgen, wat meer het geval is bij moderne Amerikaanse auto’s dan slecht weggedrag.
3,9 seconden… das rapper dan een ferrari F430
Fuck, impressive!
Kosda?
nou mag ie zelfs 700 paardjes hebben. liever een M5je
Not bad…..Not bad at al.
Dit zou ik toch zo kiezen boven een M5 zeg!
Het blijft een Amerikaan…
Amerika komt terug!
Ik ben voor Europese wagens, maar geloof me, Amerike laat zich ondanks de depressie niet klein krijgen…
@Iedereen: laat dolf toch gerust, de nurburgring met 172 bochten is natuurlijk geen goeie referentie om bochtenwerk te testen…
Ben benieuwd wat dolf te zeggen heeft over de corvette z06 die op nummer 16 staat in de nurburgring laptimes lijst.Maar ach, 16de plaats is toch superslecht voor een auto die maar ocharme 90.000 EUR kost in België…
@Dolf
Zow over echt standaard vooroordelen gesproken
Klopt de Nürburgring is hartstikke recht. Kijkt u maar is aan de rechterkant -> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/Circuit_N%C3%BCrburgring-Nordschleife.png
Ohh let trouwens niet op de linkerkant, onderkant, bovenkant of op het woord Kurve, Kehre of Schikane
Als ik het geld had ging deze ongetwijfeld voor de RS6, M5, M3, C63 AMG en de rest van de inferieure concurrenten.
ik vind deze bak gewoon prachtig…. en dat heb ik bijna nooit met die amerikanen!
en wat een specs!!
ik vind hem eerlijk gezegd mooier als de M5, maar de rs6 blijft tog denk ik qua rijgedrag afwerking uiterlijk enz. tog de beste.
maar natuurlijk willen we liever Audi’s paradepaardje .. de RS6 !! ;);)
Geef mij maar gewoon de M5 of de RS6, die vindt ik wat mooier.
Hmm, nieuwe RS 6 Sedan of dit. Moeilijk, moeilijk…
Hmm het wordt steeds lastiger om te kiezen:p
Het is wel een supermooie wagen:D
Mooie prestatie van Cadillac. Deze zal hen zeker goed doen en er zullen wel genoeg échte mannen met borsthaar voor te vinden zijn.
Ik denk dat dat motortje heeeeeeeeeerlijk zal klinken.
Nu wordt het tijd voor een goeie 2.5 of desnoods 3.0 turbodiesel. Maar bestsellers zullen ze hier in Europa wel nooit hebben. Ik vind het alleszins fijn om er af en toe eentje tegen te komen en ze zullen beslist niet verkeerd rijden.
Indrukwekkend is het wel, maar echt mooi vind ik’m niet.
Ik ervaar hier een beetje het GT-R-fenomeen: indruk maken met specs eerder dan met de looks. Aan ieder te bepalen wat hij of zij belangrijker vindt, maar voor mij is het duidelijk…
GeoBem007 schrijft,
Die gaat de RS6 zelfs voorbij!
Audi RS6 580pk 650Nm/1500-6250 min 0 naar 100 4.6
Snelle auto maar vind em absoluut niet mooi. Dan maar een M5 of een RS6
Ruben, de cadillac CTS-V was toch al het doel van jouw spaarpot? Wel vette auto, ook wat exclusiever dan een duitser
3,9 naar de 100, zeer snelle tijd. De topsnelheid is echter laag, een onbegrense m5 loopt rond de 330. Een versnellingsbak met korte overbrenging??Plaats zo’n zelfde bak in de E63, RS6 of M5 je je realiseert dezelfde tijden…..
De tijd op De Ring blijft echter indrukwekkend
idd 750i, ferme cijfers, respect, maar die ballentent lijkt nergens op, hoekig, zo weggeplukt uit Mad Max XXV lijkt het wel …
Je kan ook altijd nog een Supercharger op je M5 zetten :)
537kW/730PK ;)
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7910
Ik wil de coupe versie…alsof iemand achterin zou willen zitten in zo’n kanon met stuitervering.
Ze hebben wel een 6.2liter Supercharged V8 nodig om aan 564pk te komen.
Wat zou een M5 Supercharged geven ;-)
vet dat ongeacht de prestaties zo een bak nog altijd aan de M5 wordt gemeten. BMW 4EVER!!!
@mrB: Ik raak soms afgeleid… ;-)
@E60: In ieder geval een bak minder koppel.
Wolf in schaapskleren deluxe. Als een willekeurige RS6/M5 deze ‘V’ tegenkomt op de Autobahn schrikt ie vast :P
Wat een lelijke auto! :shock:
Dat kippegaas lijkt zo van een achterbuurt tunertje te komen… Wat zonde!
Ik meen me te herinneren dat deze Cadillac is gebouwd op een Mercedes platform en onderstel. Dat zal z’n goede “Europese” handling verklaren :P
En BMW en Mercedes maar zeggen dat ze de pk-race stopzetten, terwijl de directe concurrentie vlotjes doorgaat… Om wat imago over te houden: gelijke tred houden…
Bruut, Grof, Snel, maar nog lang niet zo snel als Road Runner! Ik vind dat die snelle sedannetjes zoals de CTS-V, RS6, M5 en E63 AMG nog steeds niet zo heftig als hun kleinere broertjes (behalve CTS). Taxi associaties enzo…Verder zijn de M5, RS6 en E63 tering duur, dan koop ik liever een Aston Martin ofzo, de kinderen kunnen wel lopen. En als je veel Peekaa’s wilt onder de kap van die leasebak ga naar Brabus, Alpina of Abt! Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bruter! Zo nu wel genoeg gereageerd…
@babbaloerie: Je bent in de war met de Chrysler 300C.
Ik heb in deze klasse liever een M5, en nog liever een M3. Het segment 5 serie/ E klasse / CTS vind ik qua omvang te groot om echt sportief te zijn.
Ik heb overigens op de een of andere manier wel een zwak voor deze Amerikaanse beul. Laten we hopen dat het interieur op hetzelfde niveau is al de Europese concurrentie.
1. M5
2. CTS-V
3. E63 AMG
4. RS6
Grappig dat er mensen over het interieur beginnen. De CTS is de enige supersedan (ok de E63 een beetje uitgezonderd) die niet het interieur van een lijkwagen heeft. Steekt ook allemaal prima in elkaar in tegenstelling tot veel andere Amerikanen. Daarnaast kun je geen koppel genoeg hebben in een sedan. Deze auto slaat de spijker op zijn kop!
leuk wat lik op stuk voor die duitsers
super
Hoeveel moet er in die spaarpot zitten voor zo’n kanon? :-p Al bekend?
Go Caddi! Wat een heerlijke specs! Kan niet wachten om erin te rijden!
Ik denk dat na het video van de Mustang de komende video van de CTS-V de mooiste/beste van Ruben ooit word!
Gaas is idd wat minder maar ik heb wel een draadtang en Ebay om daar wat anders leuks van te maken!
Alleen nog de coupe versie dan is het echt af.
Schade Deutsland alles ist forbei!! Ja mijn duits is wat roestig. :)
Ik ben zo blij dat er mensen zijn die deze Amerikaan mooi vinden, dat geeft me een goed gevoel over mijn smaak.
Fantastische specs, maar hoe dan ook, doe mij maar een Europese tegenhanger, zo veel meer klasse.
Yeah! Cadillac weet wel waar ie mee bezig is.
Ik heb wel een voorkeur voor deze over bmw’s en audi.
Was idd wel toffer geweest al het een coupe was ja.
Ik ben absoluut voor BMW Motorsport, maar deze CTS-V vind ik echt helemaal goed. In tegenstelling tot velen hierboven vind ik ‘m erg mooi, super snel met een machtig mooie motorsound! en zeker niet vergeten: met handbak te krijgen…. Jep, dit is een heel erg mooi alternatief voor de huidige Duitse orde.
Dat die tijd ook nog eens met de versie met automaat is neergezet, is best bizar, al kan ik mij voorstellen dat die Amerikaan z’n rechterhand niet van het stuur af durft te nemen!
Ben geen fan van moderne caddies, maar hier past respect!
Hahaha wat een nooBs die Amerikanen, rijden al jaar en dag in een automaat maar ze bakken er nog steeds niets van om er een te maken. Top snelheid die ruim 25 km/h lager ligt…..
Vals spelen, men neme een Corvette en plakt er een bodykit op.
@rodeoro Een M5 loopt die 330 op de teller maar zijn geen echte km’s. Volgens de navigatie zijn dat er 301/302. De caddy loopt 306 echte km’s. Dat zijn er waarschijnlijk ook zo’n 330-335 op de teller.. Nb die 3,9 is ook naar 96km/u. De 100 zal dus wel in 4.0 of 4.1 zijn(wat natuurlijk ook supersnel is). Ben wel benieuwd naar de prijs..
zoooo als dat geen premium-drifter is dan weet ik het niet meer ..
lol, M5-killer :)
Het standaardmodel, de CTS, is van het segment van de 3-serie, en dus is de CTS-V een concurrent voor de M3, met power hoger dan zelfs een M5
Geef mij toch maar een M5, dit ding ziet er niet uit..
@Apache:
BLS= BMW-3 segment
CTS= BMW-5 segment
STS= BMW-7 segment
XLR= BMW-6 segment
SRX= BMW-X5 segment
Escalade= segment op zich.
De Amerikaanse versies buiten beschouwing gelaten (oa DTS) zoals Bush zijn gepantserde presidentsmobiel
@Apache: Een CTS is 2 cm langer dan een 5-serie. Qua prijs zit ie misschien dichter bij de 3, maar daarmee is alles gezegd.
Iets te lomp vind ik, maar een RS6 is ook niet bepaald de speciaalste auto die er is…
Dat de cijfers in orde zijn lijkt mij duidelijk. We zullen in de toekomst zien hoe deze Caddy zich verhoud ten op zichte van de Europese concurrenten in de bochten en op circuits.
Ik denk dat we net zo kort door de bocht zijn als Amerikanen over cultuur als we deze auto bij voorbaat al gaan zitten afkraken.
Laten we rustig wachten…
lullig als je bij een bocht komt dan moet je afremmen want hij heeft geen besturings functie zoals elke amerikaan
Euh, Gijs… Ik rem altijd voor een bocht. Enneh… wat zou een ‘besturings functie’ moeten voorstellen?? Sta altijd open voor nieuwe technieken! Benieuwd…
Deze moet zeker naar paul vlasbom, en wat is ie mooi echt super
ik zou nooit een M5 of RS6 kopen altijd deze caddy
Koning van het segment als je het mij vraagt. Ik zou niet meer twijfelen als ik een snelle sedan moest hebben.
Hier heb ik geen woorden voor :D “BMW tries to be the king but the ace is back” GM is weer goed bezig :)
Dat is pas premium. ;)
Eigenlijk brengt deze auto het idee van de supersedan weer terug. BMW, Audi en Merc zijn allang van de boot afgevallen door hun M’s, S’en en AMG’s te beplakken met wel 10 badges waarop staat hoe snel ‘ie wel niet is.
Dat heeft deze niet.
En dat vind ik dat weer stijl :)