Probleem is alleen, hij kost wel duivels veel geld.
Wellicht had je het al opgemerkt op bovenstaand plaatje van het interieur, maar het gaat hier niet om een Mercedes GLA. Brabus maakt gebruik van het feit dat de aloude G-Klasse nog even bestaat door het beestje nog maar eens een keer op te pompen. Op basis van de toch al niet misselijke Mercedes G65 AMG (rijtest) hebben ze deze Brabus 900 ONE OF TEN gecreëerd. Met zijn 900 pk en 1.500 Nm(!) is het volgens de mannen uit Bottrop de krachtigste V12-offroader ter wereld.
Om de motor dit vermogen te laten leveren is er niet alleen maar een nieuwe chip in geplant, maar werd het blok flink aangepakt door de traditie-tuner. De motor werd uitgeboord van 6.0 naar 6.3 liter en de speciale gesmede zuigers moeten ervoor zorgen dat de zaak niet ontploft. De cijfers zijn overigens indrukwekkend, maar als je ze afzet tegen de Brabus 850 met V8 onder de kap, is het verschil niet eens zo groot. De vacht levert slechts 50 pk en 50 Nm minder. Enfin, kniesoor die daar op let want iedereen weet dat meer cilinders altijd beter zijn.
Los van de power-upgrade heeft Brabus natuurlijk ook het uiterlijk en innerlijk van de G-Klasse aangepakt. Voor het uiterlijk zetten ze in op een variant van hun beproefde WIDESTAR-concept inclusief joekelige 23″ pornojetsers. In het interieur is het prettig vertoeven op het fijnste leder in alle gewenste kleurencombinaties die je kan bedenken.
Tenminste, zolang de bestuurder het vermogen van de auto niet aanspreekt. In dat geval knal je namelijk in 3,9 seconden naar de honderd en door tot een top van 270 kilometer per uur. Het prettige vertoeven is dan wel afgelopen waarschijnlijk, tenzij je angst als plezierig ervaart. Er is een reden dat Mercedes zelf de G65 begrenst op 230 kilometer per uur. Maar goed, in Bottrop zijn ze kennelijk niet bang om wat klanten te verliezen door een tragisch ongeval. Op zich begrijpelijk, want ondanks een demonische prijs van 666.000 Euro per stuk exclusief belastingen, hebben ze dezer dagen vast binnen no-time 10 orders binnen voor de gelimiteerde serie.
UPDATE: en we hebben livepics!
Dit soort tuninghokken kunnen e het niet off-road.. ja zandweggetje of een grasveldje maar dat kan ik met mijn leasehok ook. Zinloos geweld dit.
@w0o0dy: Nou, nou. Ik weet niet welke Land Rover jij leaset, maar zo slecht is deze ook weer niet in het terrein ;).
De limiterende factor zijn waarschijnlijk de banden. Die zijn te plat, te breed, van de verkeerde compound en hebben niet het juiste profiel. Maar dat heb je met elke leaseauto, eigenlijk. Dan heeft deze G nog een paar troeven achter de hand. Wat te denken van een ladderchassis. Of een tussenbak met sper. Ondanks de verlaging nog altijd een behoorlijke grondspeling. Het blok ligt hooggeplaatst (als het ware op het chassis) voor een redelijke doorwaadthoogte.
Niet dat ik vermoed dat er ook meer 1 iemand met zijn Brabus G het terrein ingaat, wil nog niet zeggen dat het totaal niet kan ;).
@willeme: je vergeet de sperren in voor- en achteras ?
De banden zijn inderdaad dé grootste -technische- belemmering voor een beetje ofroaden
@willeme: je vergeet even dat dit 2,5 ton weegt? Hoeveel meer grip heb je nodig om het dubbele gewicht door een beetje terrein te kunnen sleuren? De harde veren/dempers icm de 23 inch wielen en laag profiel banden maken dat ik denk dat een gewone auto best ver komt ivt zo’n Poseur- tank.
Maar idd qua bodemvrijheid en doorwaadhoogte kom je hier wel verder mee.. als je het interieur van je 2/3miljoen kostende bordeel op wielen graag wenst te verprutsen.
Wit staat hem een stuk beter:
https://koetsen.nl/wp-content/uploads/DSC00843.jpg
@harrie:
Alleen mist jouw versie wel een compleet veld met paarden ;)
@jack_abarth: ja, 898 stuks wel te verstaan ?
Doe mij 1 met zwarte wielen?
Een Brabus GLS met deze motor is in alles beter en biedt in ieder geval ruimte. Is trouwens ook een plaatje in vergelijking met deze origami tuning.
@w0o0dy: GLS is nooit leverbaar geweest met de V12. Ook niet bij Brabus. Is praktisch onmogelijk in combinatie met 4-Matic. Er was ooit een GLK met die V12, maar die was RWD.
@willeme: Die GLK staat al enige tijd te koop in Dubai.
@willeme: oh ja, dat is “maar” een 6.0 V8 bi-turbo met 850pk.. idd geen vergelijking… Maar waarschijnlijk wel sneller dan dit hok ( boven 100km/u).
Die velgen passen totaal niet, die zijn namelijk best mooi terwijl de rest zo verschrikkelijk lelijk is. Met als absoluut toppunt van lelijkheid de dakkapel op de motorkap.
@mashell: Die spoiler is toch ook wel een toppertje hoor.
Wat een ho(r)k!
Gewoon omdat het kan. En omdat sjeik Al Hamdi Ali Boembali er eentje wilde hebben. En de Rus Pjetr Dimitri Pretrovski.
@viezefreddyw: precies. vraag me af hoeveel er in Europa zullen blijven?
Volgens mij is de V12 in de Leopard tank de krachtigste motor met 1500 pk en 2600nm, maar dat terzijde.
@henk_he: dat is geen auto
@juniorclk: Wel erg goed off-road!
@juniorclk: no shit Sherlock
@henk_he: en de 1500pk is voor de huidige Leopard 2A6 al te weinig.
Dit lijkt me wel een geweldige ervaring om mee in de zandbak te spelen, nu nog de loterij winnen
@juniorclk: denk niet dat je er heel ver mee komt
@juniorclk: Neem een schep mee. Het enige wat dit ding zal doen is zich tot de assen ingraven.
Als ik een auto haat. Is het wel de G-Wagon
Lieve Brabus, mag dit blokje ook in een 6×6?