Das Haus staat ook buiten het asfalt z’n mannetje.
Eerder dit jaar presenteerde Mercedes al de Arrow460-Granturismo, een kekke boot die van buiten behoorlijk modern oogt. Over het binnenste wisten we verder weinig, maar daar is onlangs verandering in gekomen. De schuit kreeg een bijzonder flashy interieur dat uiteraard van alle gemakken is voorzien.
Over het interieur kunnen we kort zijn: best wel dik! Door de grote raamoppervlakken oogt het binnenste van de Arrow460 behoorlijk ruimtelijk. Het design zelf is ook prima voor elkaar. Alleen jammer dat er waarschijnlijk een giga-prijskaartje aan hangt. Maar dat is in deze markt geen probleem, de eerste boten worden binnenkort uitgeleverd aan klanten.
PS: Mercedes-AMG presenteerde eerder al een hele dikke powerboat.
rynnus zegt
Mercedes nodigde Casey Neistat uit in het voorjaar om er een rondje mee te varen. Net als die heli en de Merc SL. Check: https://youtu.be/uy6MzxJSnWM
rynnus zegt
@rynnus: Merc S klasse*
dagdromer zegt
Vind het maar een kil hok.
Dutchdriftking zegt
Hmm deze boot kan Hamilton op het moment inderdaad wel even gebruiken.
Crosscabouter zegt
Ik mis t Ipad scherm als navigatie…. Of zou MB het licht gezien hebben en ze helemaal achterwege laten…
desjonnies zegt
Ik mis het taxi bordje
JaxDryke zegt
Heerlijk tuffen over het vloeibare asfalt met je Maybachboot.
Ik zie mijzelf al staan met mijn vrouw, zoon, vrienden en mijn DJ setup :) tijdens een lekker feestje :D
fmgarcia zegt
Echt leuk als je al 5 boten hebt. Luxe rondvaartboot om te zien.
lekbak zegt
Brrr wat een gedrocht. Zowel van binnen als buiten een sierloos kil ding. Daarbij is mercedes niet echt sterk in scheepsmotoren, zijn ze ook nog nooit geweest.
Zelfs de in auto’s meest onverwoestbare motoren functioneren matig in bootjes. Mtu (motormeuk van mercedes), altijd populair in jachten is eigenlijk ook altijd één groot drama.
desjonnies zegt
@lekbak:
En MTU dan?
Dacht dat die goed zijn vroegâh werd er idd de prijs van een scheepsdiesel vanac getrokken als er een Mercedes inlag
lekbak zegt
@desjonnies: mtu staat veel in treinen en jachten. Een paar jaar geleden zijn ze ook wel in binnenvaart gezet maar dat functioneerde niet. Volgens mij worden ze nu niet eens meer geleverd zo slecht waren ze. Veel teveel te gevoelige elektronica waardoor motoren in de soep lopen. Daarbij zijn ze ook nog eens erg duur in filters.
Tegenwoordig heb je Cummins als goedkopere motoren, mitsubishi als middenmoter en caterpillar heeft de naam de beste te zijn. Al ben ik van mening dat mitsubishi de beste motoren maakt van die drie.
MoeWat zegt
Beter houden ze het gewoon bij auto’s
tstile zegt
Dat interieur zou in een crematorium niet misstaan
raoufff zegt
Ik mis een ster op de boeg
Gulli zegt
Wel geinig dat er de daklijn incl raamstijlen van een S-coupe op zitten :)
clarkson zegt
Het ontwerp is wel mooi. Maar als je gaat varen is het meestal mooi weer. En dan vind ik hem iets te gesloten.