Slecht nieuws voor de liefhebber, de mooiste 911 moet eruit!
Toevallig hadden we vanochtend een artikeltje over de groenste Panamera van ons land. Die auto an sich was niet bijzonder. Alhoewel, een auto van eerste eigenaar uit 2009 met complete Porsche-onderhoudshistorie bij één dealer vind je niet zo makkelijk. Maar het meest bijzondere aan de auto was diens configuratie: groen met wit-beige interieur. Zoals @bart1976 zou zeggen: heerlijk gewoon.
Zo’n auto die je moet ophalen bij een particulier (die op onverklaarbare redenen een stropdas draagt op een zaterdag) in Zuid-Duitsland. Dat je bij binnenkomst eventjes de schoenen uit moet doen (want een smetteloos hoopgpolig tapijt). Dat je een Tasse Kaffee en een Nussecken krijgt, op het moment dat je de verkoopformulieren van mobile.de invult. En dan het traantje langs de wangen van de eerste eigenaar , wanneer de Kurzzeitkenzeichen erop geschroefd worden, vlak voordat je wegrijdt in zijn trots.
Mooiste 911 en Turbo eruit
Zo’n auto is lastig te vinden, dus moet je hem zelf samen stellen. Dus probeerde ondergetekende vanochtend een 911 GT3 en 911 Turbo samen te stellen (His & Hers). Helaas: dat ging niet meer! Watskebeurt? Nou, de productie is gestopt! Dat meldt Carbuzz. Dit geldt voor de 911 GT3, GT3 TP, 911 Turbo, 911 Turbo S (en de cabriovarianten). Ook de 911 S/T en Dakar zijn eruit.
Maar is meer slecht nieuws: bij de 718 is Porsche ook met een samuraizwaard door het gamma gegaan. De normale versies zijn allemaal niet meer te bestellen. Alleen de 718 Cayman GT4 RS en 718 Boxster Spyder RS kun je nog samenstellen. Toevallig zijn dat ook de gaafste uitvoeringen.
Er komen een hoop opvolgers (gelukkig)
Het is allemaal niet zo vreemd hoor, lieve internetvriendjes en vriendinnetjes. De Porsche 718 is behoorlijk op leeftijd, want het is in feite een faceliftversie van de doorontwikkeling van de Boxster uit 2012. Dus het werd ook wel tijd voor een nieuw model. Daarvoor staan geheel elektrische opvolgers klaar. Een moedig besluit, want de markt lijkt er nog niet echt zin in EV’s te hebben in het hogere segment.
Ook met de GT3 en Turbo-modellen is het niet vreemd. Die modellen waren nog gebaseerd op de uitgaande 992-generatie, terwijl deze net zijn gefacelift. De 911 Carrera en 911 Carrera GTS kun je inmiddels al bestellen. De verwachting is dat de 911 GT3 RS binnenkort het veld gaat ruimen, maar dat er ook weer nieuwe 911 GT-modellen bijkomen.
Check hieronder de jas van Wouter over de 911 GT3 RS. Weet jij wat voor jas het is?
Meer lezen? Dit zijn 5 heerlijk groene Porsche 992!
bart1976 zegt
Haha heerlijk JW!
jippie zegt
Porsche pleegt Harakiri door op dit moment vol in te zetten op electriek.
nicolasr zegt
Wie is die Bart1976? waar je het zo vaak over hebt ;-)
En die jas is van Krakatau.
Joe!
jaapiyo zegt
Wat een gedeelde liefde voor BMW Tourings al niet kan veroorzaken…
bart1976 zegt
Of witte Avants, bruine W212’en of lichtblauwe A207’s en om af te toppen idd chestnut lederen e91’s
kniesoor zegt
Zolang de GT3 RS nog maar te configureren is, is er geen reden tot ongerustheid.
Dutchdriftking zegt
Lekker artikeltje weer, maar de titel met een GT3 TP plaatje is wel een beetje misleiding, niet?
Stefje zegt
De markt voor de 296GTB stort volledig in. De Artura is niet te verkopen. Die worden met 8-9% korting aangeboden. Maar 10 krijg je ook wel.
Maar Porsche gaat hun babymodel wel even volledig elektrificeren. Dat wordt net zo’n geweldig succes als de C63 AMG Hybrid 4 cilinder.
HZW zegt
Ik blijf zeggen dat de batterij EV alleen toekomst heeft als stads auto, verder denk ik dat het gewoon allemaal waterstof gaat worden, veel lichter, en veel makkelijker om gewoon te kunnen tanken.
Verder hebben EV’s 0,0% emotie, wat sedan proberen op te lossen met allerlei kuitingrepen op het gebied van geluid.
De Abarth 500e is mooi voorbeeld hoe dat absoluut niet moet met een stomme speaker onder de achterbumper, met een compleet mislukt geluidsbeeld, om een ICE na te bootsen.
Ik zou zeggen doe maar ICE Hybrid rijdend met synthetic fuel.