NO! NO! NOOO! De nieuwe lelijke BMW neus kan straks ook op jouw oude mooie Bimma.
[Dit is artikel is inmiddels voorzien van een update, zie onderste alinea]
De nieuwe BMW 4 Serie neus maakt de tongen goed los. Iedereen heeft er wel een mening over. Uiteraard is er niet echt een consensus, maar zijn de meningen vrij polariserend.
BMW BMW 4 Serie neus
De puristen en liefhebbers vinden het allemaal verschrikkelijk, maar er zijn ook mensen die het juist wel kunnen waarderen dat BMW weer een beetje vernieuwend en creatief is. Daarbij is het iets van alle tijden. Bij bijna elke introductie van een nieuw model vindt men het een achteruitgang. Om tien jaar later weemoedig terug te denken aan exact diezelfde periode.
KITT (nee, niet die)
De Duitser tuner KITT, niet te verwarren met de zwarte Pontiac Trans Am (Knight Industries Two Thousand), denkt dat de fans uiteindelijk het nieuwe design zullen omarmen. Zij zijn daar dermate van overtuigd, dat ze conversiekits gaan aanbieden voor oudere BMW modellen.
Nieuwe BMW neus
Ze hebben een nieuwe voorbumper ontwikkeld voor in dit geval de BMW F30. Het idee erachter is simpel, de bumper en complete neus van BMW’s bestaan sinds deze generatie uit één geheel. Dat is extra voordelig bij een lichte aanrijding voor verzekeraars. Verzekeraars dringen erop aan bij leasemaatschappijen die weer een grote klant zijn voor de nieuwe auto’s.
Nieuwe M3 Competition neus
KITT heet zich niet ingehouden en letterlijk de neus van de M4 Competition gekopieerd. Althans, volgens KITT is de neus van de M4 Competition, maar de M3 Competition heeft exact dezelfde groteske neusgaten.
Ondanks dat er voldoende mensen die het heel erg lelijk vinden, bestaat de kans dat dit een populair onderdeel gaat worden. Net als de TT’tjes uit 1998 (afbeelding boven) die in 2006 allemaal zo’n ill-fitting Single Frame-grille opgeplakt kregen. Of Mercedess SL R129’s met een R230 conversiekit. Volstrekt onlogisch voor de liefhebber, maar er is gewoon markt voor. Wat dat betreft gaat het wel een interessante ontwikkeling worden, daar Prior Design kits gaat leveren waarmee je juist een kleinere neus hebt.
Imagecredit en bron: 123tuning via Instagram.
UPDATE: we hebben een berichtje van KITT ontvangen. Naar het schijnt is het een zeer verlate 1 April-grap. De grille is, godzijdank, een fotoshop en zal niet gefabriceerd worden. KITT fabriceert deze grille NIET. De foto was bedoeld als grap, juist omdat het zo lelijk is.
shibby zegt
Bah. No way dat ik deze op m’n F31 plak
crepito zegt
@shibby: Zelfs op de nieuwe 1 serie vind ik ze te groot.
spacemoon24 zegt
Eughh ik krijg altijd kriebels als ik weer zo’n nieuwe 1 serie zie rijden, verhoudingen kloppen imo niet.
sr20det zegt
@spacemoon24: Zo’n 2 serie sedan is anders ook een behoorlijk wanstaltig apparaat …
centocinquantanove zegt
@sr20det: Tot op heden zie ik die veel minder vaak voorbij komen dan de 1-serie.
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Inderdaad. Die komt niet op mijn F36!
jvthof zegt
Misschien door de koplampen,l of het minder naar voren duiken van de neus, staat de neus beter dan op de nieuwe, al blijft het ook hier gewoon lelijk
Loek zegt
Eigenlijk vreemd dat die Single Frame zo’n impact maakte. Het lijkt bijna alsof het hoort op de TT (bijna, puristen. Veel cleaner zonder, geef ik toe). Als je kijkt wat voor Heras-sponsorende ijzerwerken er momenteel op bijna elke auto gegooid worden, is zo’n A8 (D3) van de eerste facelift heerlijk clean, evenals de A4 en A6 van die tijd.
Al met al zal de M3/4/4 Serie ooit wel opdrogen. Maar die dag is voor mij nog steeds niet aangebroken.
bsxc2 zegt
Doet ie niet, auto klopt van geen kanten.
boomhauwer zegt
totdat je zo’n TT met zo’n kit(t) in het echt ziet. Zoals op de foto lijkt het bijna zoals het van de fabriek-af kwam, in het echt lijkt het op een TT die net een bijensteek heeft gehad en er allergisch aan is.
Loek zegt
@boomhauwer: ik heb het in principe over de oranje auto in dit artikel. Ik zie inderdaad vaak genoeg single frame-conversies die er absoluut niet uit zien.
mpgc zegt
Ik zou het nooit laten monteren maar op zich vind ik deze conversie nog best netjes gedaan.
RiKe zegt
Nog meer auto neuzen waarbij ik vandalisme zou aanmoedigen. Mijn god wat doet dit pijn op het netvlies, zo lelijk.
pexers zegt
@rike: aanmoedigen van vandalisme is nooit ok
RiKe zegt
@pexers: Er zijn in mijn ogen uitzonderingen. Zoals deze. Net als dat ik bepaalde straffen zou aanmoedigen bij criminelen.
pindakoning zegt
Hahah die SL conversie idd, wat een (laat ik het lief zeggen) bijzondere creatie was dat..
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dit in de praktijk zal ogen
dalmore zegt
Kunnen we BMW verkopen aan de Chinezen en zorgen dat er een import verbod komt naar Europa?
bullgod76 zegt
Wanneer komen de Testarossa conversies weer terug op de markt?
Silverarrow zegt
Als onbekende Duitse tuners het design 1 op 1 kopiëren, weet je dat er iets mis is. Volgend jaar op de tuningsbeurs in Essen voor 200 euro in de uitverkoop en voor dat je het weet sta je met je spiksplinternieuwe BMW naast een groepje “new kids” in een verzaagde 4-serie lookalike. Wat een klucht.
wjeurs zegt
Haha hoe die lampen aan de binnenkant nu knullig niet aansluiten op de grill maar wel zo’n uitsteken ziet er niet uit. Nog erger dan de grille zelf
bernoulli zegt
Dit!
VeniVidiVici zegt
Iets zegt mij dat Prior design het een stukje drukker gaat krijgen met leveren dan KITT.
Ot92 zegt
Leuk kerst cadeautje. Even bestellen voor de M4 Competition van me maat.
spacemoon24 zegt
+ 1 voor the Office referentie
potjak zegt
Ik heb de drang naar het ‘moderniseren’ van een auto nog nooit begrepen. Hoeveel Porsche 911’s kregen in de jaren 80/90 een update met dikke bumpers en nieuwe velgen. Het is het allemaal nét niet.
Zelf vind ik de nieuwe neus geen probleem, het is anders en is vooral een kwestie van ‘even wennen’. Maar zou nooit mijn huidige auto verprutsen met zo’n ‘kitje’. Lekker origineel laten.
Robert zegt
Conversiekits om de 911 (996) naar 993 of juist 997 spec om te bouwen zijn ook nog steeds onverminderd populair. Ik zie een dergelijke nose job ook nog steeds wel in trek komen voor de huidige generaties BMW.
erikabarth zegt
Bij de huidige bmw is die nieuwe neus al vreselijk bij een ouder model is het helemaal pauper om zoiets te doen.
Dutchdriftking zegt
Binnen een jaar ga je een BMW met Bulgaars kenteken en deze nieren zien.
E34M5Touring zegt
Vlakbij mn werk zit een loonbedrijf, een van die gasten rijdt een 300CE uit 1990 (dat type in ieder geval) met de neus van een type nieuwer. Als ik me niet vergis een Belgische ombouw. Ziet er vaag uit. Vierkant en rond werkt niet bij die auto.