• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse wegenbouwers doorgeslagen?

Auteur: RubenBaeten, gepost 25 juni 2008 om 21:23 – 81 Reacties

Achterlijke wegenbouw

Er ligt een nieuw stukje weg op de dijk tussen Nieuwegein en Schoonhoven. Het is géén eenrichtingsweg en dus belachelijk smal zoals je ziet, maar dat is nog niet het ergste.

Het excuus om de weg aan te passen was dat veel motorrijders op deze dijk op hun plaat gingen. Dit kwam doordat er grind in de bermen was gestrooid in dezelfde kleur als het asfalt, waar de hardfietsers makkelijk en onopgemerkt met hun voorwiel in terecht konden komen. De dijk ging tijdelijk dicht voor tweewielers en het grind zou vervangen worden door lichtgekleurde grasstenen; van die hobbelige trildingen die je waarschuwen dat je bijna de berm in rijdt. Prima idee, zou je zeggen.

Echter, je gaat spontaan huilen als je ziet wat de losgeslagen asfaltstampers aan de rand van dit veredelde fietspad hebben gelegd. Ja mensen, het zijn onzichtbare, 10 cm hoge betonblokken om je draagarmen aan gort te helpen als je er per ongeluk met meer dan 3 km/h overheen rijdt.

Achterlijke wegenbouw

Is dit wel serieus? Heeft iemand hier niet gewoon een enorm misplaatste grap uitgehaald? Of hebben de gemeenten Nieuwegein/Schoonhoven wellicht niets beters met hun geld te doen? In dat geval zullen ze blij zijn met de tientallen schadeclaims die ze logischerwijs tegemoet kunnen zien van mensen die een voorwiel missen.

Dames en heren, dit is dus een weg waar je geen tegenligger kunt passeren zonder om de vier meter het equivalent van een kleine stoeprand mee te pakken. En het mooiste van dit verhaal: ook na deze aanpassingen blijft de dijk gesloten voor motorrijders, want je kunt je wel voorstellen hoe hard die over deze stenen op hun muil kunnen gaan. Ik zeg: WTF. (via driving-fun)

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Nederlandse Lightyear one
    Nederlandse Lightyear One rijdt 710 km op één accu!
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, Verkeer

Vorig bericht: « Wordt Volvo Chinees?
Volgend bericht: Nog een beetje meer Ferrari California dan maar »

Lees Interacties

Reacties

  1. C-Driver zegt

    25 juni 2008 om 21:25

    Damn, welke ambtenaar heeft daar zijn goedkeuring voor gegeven…

    Login om te reageren
  2. joske (porschefan) zegt

    25 juni 2008 om 21:27

    blond… XD

    Login om te reageren
  3. Quattro zegt

    25 juni 2008 om 21:28

    Weet je wat ik zou doen? ’s Nachts stiekem met een spade al die blokken eruit halen, op een aanhangwagen laden en afvoeren die handel.

    Lijkt me wel een idee. :grin:

    Login om te reageren
  4. Sjaaky zegt

    25 juni 2008 om 21:28

    @C-Driver. Bos him self waarschijnlijk. Kappote auto’s betekend nieuwe auto kopen betekend meer BPM for him

    Login om te reageren
  5. BG75 zegt

    25 juni 2008 om 21:29

    100% holland!

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    25 juni 2008 om 21:30

    Je moet toch wat met het belastinggeld. :D

    Login om te reageren
  7. JP West zegt

    25 juni 2008 om 21:30

    Makers van dit soort wegen: we betalen zeker niet genoeg wegenbelasting? Waar voor ons geld s.v.p. Weg met dit soort vernielzuchtige autohaat obstructies als je nog langer ons belastinggeld wil hebben. Autobloggers: bij de volgende verkiezingen stem ik http://www.partijvandefile.nl/

    Login om te reageren
  8. M Freak zegt

    25 juni 2008 om 21:30

    De term ‘Hummer’ komt opeens in me op!

    Login om te reageren
  9. Larrs zegt

    25 juni 2008 om 21:35

    Dit is geen geld over de balk gooien, maar belastinggeld over de dijk gooien.

    Hier zou je als burger zijnde flink tegen moeten protesteren.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    25 juni 2008 om 21:36

    er zijn weer zoveel ambtenaren die hier goedkeuring aan gegeven hebben dat er geen schuldige is ..
    zo zijn die leugenaars gewoon ..
    alles onder het mom van “waarom belastingbetalers helpen als je ze ook kan tarten” ..

    Login om te reageren
  11. Mo zegt

    25 juni 2008 om 21:36

    Goed dat ik dit hier lees. Moet regelmatig in Lopikerkapel zijn voor mijn werk en dan is dit de snelste weg.
    Ik weet trouwens echt niet hoe ik hier op moet reageren. Ben een beetje moe gestreden om de vele fouten die de wegenbouwers maken. Drempels die eigenlijk lanceerplatforms zijn, een hoofdweg die 3 maanden afgesloten wordt omdat een zijweggetje wordt geasfalteert, eenrichtingsverkeer vanuit een doodlopende straat…
    Zucht.

    Login om te reageren
  12. Alfaxa zegt

    25 juni 2008 om 21:39

    Ze hebben in Nieuwegein inderdaad niets beters te doen. Een paar jaar geleden hadden ze heel veel van die drempels aangelegd om ze daar de helft weer te verwijderen.

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    25 juni 2008 om 21:41

    maar effe eerlijk ..
    waarom zou de staat moeten investeren in vooruitgang ??
    dat stagneerd toch helemaal niet ??

    Login om te reageren
  14. RA999 zegt

    25 juni 2008 om 21:41

    Tsja…

    Login om te reageren
  15. Rik zegt

    25 juni 2008 om 21:44

    SCHOONHOVEN!!!!!!!(naja zo’n fan ben ik nouw ook weer niet van mn stadje:P)
    maja idd een beetje smal:P ze hebben het wel in 1x geasfalteerd(zwart en rood naast elkaar dus daarom is het denk ik niet zo breed, dit was geheel nieuw in nederland en ik geloof dat het 9X sneller is als normaal

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    25 juni 2008 om 21:45

    Nederlandse lokale gemeentes zijn te vaak een drama met dit soort dingen. Vooruit plannen hebben ze geen kaas van gegeten, en 90% van de ideeën worden achter een bureau bedacht zonder enige vorm van aansluiting met de realiteit.

    Boarnsterhim bijvoorbeeld is al jaaaaren bezig met het plannen van een groot nieuw schoolcomplex. Tot nu toe 4 á 5 miljoen uitgegeven aan planning, adviesorganen en allerlei commisies. Gaat het ding eindelijk echt gebouwd worden, komt er iemand achter dat er eigenlijk geen geld voor is…

    Sjezus…

    En dit is dan ook weer zo’n lekker voorbeeld. Welke idioot dit heeft bedacht, Joost mag het weten, maar een groep van geestelijk gehandicapten met Alzheimer had hier beter werk van kunnen maken. Ongelofelijk.

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    25 juni 2008 om 21:46

    wtf ik word hier echt zo moe van.
    er komt nog een dag dat mensen gewoon doordraaien en beginnen te schieten op alles wat toevallig in de buurt is.
    gewoon van narigheid en machteloosheid.

    Login om te reageren
  18. Jonas zegt

    25 juni 2008 om 21:47

    Als ge idd daar me uw moto (brommer, fiets) over rijdt kunde het wel schudde !

    Lijkt me eerder iets voor gemeente kruibeke (in belgië), daar hebben ze bomen op het fietspad gezet :x

    Login om te reageren
  19. RA999 zegt

    25 juni 2008 om 21:51

    @ Rik
    9x sneller dan normaal en 9x smaller dan normaal, dat heft elkaar wel een beetje op :P

    Login om te reageren
  20. marcel zegt

    25 juni 2008 om 21:51

    @Quattro: dan mag je eerst nog wel een paar blikken spinazie opentrekken, zo te zien wegen ze makkelijk een kilo of 100.

    Ik erger me op dit soort wegen altijd nogal aan tegenliggers die koste wat het kost tussen de onderbroken strepen willen blijven rijden. Met als gevolg dat ik zo’n beetje met twee wielen door de greppel kan. Het verbaast me daarom altijd dat deze wegen niet meer bezaaid liggen met buitenspiegels en andere onderdelen (als twee van die jokers elkaar tegenkomen…). Af en toe ben je getuige van een “touché”, maar meestal lijkt het toch nog goed te gaan.

    Login om te reageren
  21. MC zegt

    25 juni 2008 om 21:54

    ik zie een oplosssing: het is een dijk, en waar een dijk is, is water. Dus neemt een schep mee en graaf die dingen uit en dump ze in het water! Weg bewijsmateriaal ;)

    Login om te reageren
  22. marcel zegt

    25 juni 2008 om 21:55

    Oja, sorry voor de dubbelpost, maar zie hier ook weer een oorzaak van de complete overbelasting van ons snelwegennet. Regionale wegen zijn de speeltjes van wethouders en gemeenteambtenaren die als kind al dol waren op hindernisbanen. Ze zijn vooral niet bedoeld om je op een efficiënte manier van A naar B binnen een regio te verplaatsen.

    Login om te reageren
  23. desigmMnn zegt

    25 juni 2008 om 21:58

    jah ik ken die weg.. jammer, was zo’n lekker dijkje

    Login om te reageren
  24. spyker zegt

    25 juni 2008 om 22:00

    het is indd geen leuke weg meer woon dan in ijsselstein en ga dan soms als het lkkr weer is naar klein scheveningen maar het is tegenwoordig gewoon zelfmoord om er naar toe tegaan.

    Login om te reageren
  25. Quattro zegt

    25 juni 2008 om 22:05

    @ Marcel: Met een man of twee zal dit wel lukken vermoed ik. :grin:

    Maarja, het is weel in Holland dat zoiets moet aangelegd worden éh. :roll:

    Login om te reageren
  26. Oom Agent zegt

    25 juni 2008 om 22:11

    O daar kom ik lieber niet met mijn BMW fiets overheen. Welke idiote bureauklever heeft dit nu weer op zijn geweten?
    ze hadden nog beter betonblokken op de weg kunnen leggen, dat bevordert de verkeersveiligheid. Immers geen rijdende auto’s = geen ongelukken.
    totdat een gefrustreerde burger zijn buks leegt in het gemeentehuis…

    Login om te reageren
  27. ZwerverRoodbaard zegt

    25 juni 2008 om 22:11

    Geen gedram op de wegenbouwers aub, dat lijkt me logisch want anders kun jij ook niet naar je werk of überhaupt over de dijk rijden.

    Die stenen zullen ongetwijfeld een achterliggende gedachte hebben, tevens heb je alleen foto’s van het rechte stuk en niet in de bocht waar het uit eindelijk overging.

    PS: Die strepen zijn trouwens niet netjes gelegd.

    Login om te reageren
  28. spyker zegt

    25 juni 2008 om 22:13

    in de bochten is het net zo.

    Login om te reageren
  29. Thibaut zegt

    25 juni 2008 om 22:16

    troost jullie, in belgie is het niet veel beter;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/22/belgen-zijn-niet-dom
    en zoals Mo zegt, verkeersdrempels waar je max. met 20 over mag of je mag je onderstel vervangen, of ze mogen je uit het dak van een huis halen..
    met de jeep van mijn collega er eens tegen 60 over gereden, denk tog dat die toch een beetje van de grond ging:p
    dit kan toch gewoon niet..

    Login om te reageren
  30. mashell zegt

    25 juni 2008 om 22:16

    Ik ga het weer met marcel eens zijn.
    Het woord sluipverkeer heeft een hele negatieve bijklank en wordt te vuur en te zwaard (lees: ter drempel en 30 zone) bestreden. Terwijl het woord volgens de Van Dale de betekenis heeft van: verkeer dat een andere weg neemt dan de hoofdroute, bijvoorbeeld om drukte te mijden”.

    Sinds wanneer is ontlasting van hoofdwegenverkeersnet een zonde meneer de wethouder?

    Neemt niet weg dat ik als fietser een spuughekel heb aan auto’s en vooral motorrijders op mooie dijkweggetjes (als je als motorclub graag met z’n 50en binnen 100m achter elkaar wil rijden is een touringcar huren echt een betere optie). Dus gemeenten, plaats even aan beide kanten een bord fietspad en het geheel klopt weer.

    Login om te reageren
  31. robin zegt

    25 juni 2008 om 22:19

    -edit: leer schrijven-

    Login om te reageren
  32. victor zegt

    25 juni 2008 om 22:20

    en dan zeggen dat belgen dom zijn?
    (zeg ik weer als hollander)

    Login om te reageren
  33. clfreak zegt

    25 juni 2008 om 22:22

    Ff met graffiti over die dingen spuiten, die ambtenaar is echt gek

    Login om te reageren
  34. SimonMc zegt

    25 juni 2008 om 22:28

    He ja, de wegen in Nederland zijn STUKKEN beter dan die bij ons in België…

    Login om te reageren
  35. Jesper zegt

    25 juni 2008 om 22:35

    Dat krijg je als je poolse gastarbeiders een weg laat aanleggen onder leiding van een belgische ingenieur, ze hebben de stenen er verkeerd om ingestopt :D

    Login om te reageren
  36. RA999 zegt

    25 juni 2008 om 22:46

    @ SimonMc
    Wat gaten en spleten betreft zeker ja ;)

    Login om te reageren
  37. Marco zegt

    25 juni 2008 om 22:50

    Dat wordt lachen als er een Scania (of twee) langs moet.

    Login om te reageren
  38. Alwood zegt

    25 juni 2008 om 22:54

    tsja.. ik weet niet hoe de wegen in elkaar steken… stel dat er een hoop huizen naast de dijk zijn en genoeg andere wegen om je bestemming te bereiken. Dan kan ik me voorstellen dat ze helemaal geen verkeer op die dijk willen, maar sluit deze dan gewoon af voor gemotoriseerde voertuigen.

    Dit is inderdaad gewoon echt gevaarlijk, genoeg mensen die niet op ieder oppervlakje naast de weg letten en met 50 over zo’n steen jakkeren.

    Hier in de buurt is de dijk in ieder geval gewoon afgesloten (voor een deel). Met de fiets kan je er nog overheen maar auto’s al lang niet meer. In het begin ff wennen, en jammer natuurlijk, maar geen groot probleem.

    Login om te reageren
  39. Alwood zegt

    25 juni 2008 om 22:55

    Ik zeg dus:
    gewoon afsluiten die handel! (behalve als mensen daardoor in echte vervoersproblemen komen)
    Maar doe dit in ieder geval niet; egwel levensgevaarlijk! :o

    Login om te reageren
  40. Marco zegt

    25 juni 2008 om 22:56

    En verkeersdrempels mogen ze van mij ook wel verbieden. Is daar geen politieke partij voor? Het is toch belachelijk dat je soms moet afremmen tot 20km/u waar je 50 mag om normaal over een drempel te rijden zonder je kop te stoten. Daarbij is het nog slecht voor je auto ook en slecht voor het milieu om telkens te moeten afremmen en weer op snelheid komen. Je word er helemaal gek van al die teringdrempels overal. Het lijkt mij een verademing om naar een land als bijvoorbeeld de VS te gaan en daar normaal over een kruispunt te kunnen rijden zonder je auto uit te stuiteren.

    Man, zelfs op 80 kilometerwegen leggen ze tegenwoordig al drempels aan. En op elke kruising beginnen ze ook langzamerhand op te duiken. En laat ik maar niet beginnen over woonwijken (wat één grote bergetappe van de tour de france is) en wegen binnen de bebouwde kom bij zebrapaden oid. Helemaal gek word je ervan en ik ben meer aan het stuiteren en afremmen dan dat ik aan normaal autorijden toe kom. Vreselijk irritant en dat zorgt er alleen maar voor dat ik op stukken waar geen drempels liggen alleen maar harder ga rijden >:-)

    Login om te reageren
  41. dekster zegt

    25 juni 2008 om 22:58

    Elke weg wordt tegenwoordig dichtgeschilderd, paaltjes langs de zijkant, veel verlichting… en voor wat?

    Waarom moet dat toch allemaal? Omdat er nu eenmaal mensen zo dom-roekeloos geweest zijn om in de fout te gaan op een weggetje?
    Gewoon een lap asfalt zonder lijntjes is alles wat daar moet liggen
    en wie ervan vliegt vliegt, heeft dat te danken aan zijn eigen roekeloosheid en daarvoor moeten normale mensen niet opdraaien.

    Login om te reageren
  42. P. Deauville zegt

    25 juni 2008 om 23:03

    Ik zeg: mietjes zijn ’t. Allemaal kijken naar Parijs-Dakar en stoer doen, maar als we een randje maken langs zo’n prachtige asfaltweg, begint elke motofiel meteen te bibberen… Typisch gevalletje van veel teveel verwend zijn.

    Login om te reageren
  43. DeViNe zegt

    25 juni 2008 om 23:15

    Oproep aan alle inwoners van deze gemeente en alle anderen die hier wel eens komen: het wordt tijd voor een e-mail bombardement, het wakker houden van de verantwoordelijk wethouder, of desnoods zijn auto lenen en 2 retourtjes op deze weg maken. Hufters

    Login om te reageren
  44. iFi® zegt

    25 juni 2008 om 23:19

    HAHAHAHHAHAHAHA wat ging er door hun hoofd man echt. Ik hoop dat de eerste ongelukkken gefilmd worden, kunnen we lachen :lol:

    Login om te reageren
  45. Rogue zegt

    25 juni 2008 om 23:23

    Dit is echt levensgevaarlijk…

    Login om te reageren
  46. Ton zegt

    25 juni 2008 om 23:26

    Zo’n verharde berm ligt er ook in een weggetje bij Domburg (Zeeland). De weg is daar wel ietsje breder.

    Het zal wel helpen om het verkeer af te remmen, denk ik. Maar autorijden wordt er niet veel leuker op.

    Login om te reageren
  47. menno plas piemel zegt

    25 juni 2008 om 23:37

    de eerste grafstenen zullen er aankomende week tussengeplaatst worden…..alvast sterkte aan de op dit moment nog onbekende nabestaanden .

    Login om te reageren
  48. Nickel zegt

    25 juni 2008 om 23:39

    @P.Deauville

    Kalmeer eens, ik ben naast autofiel ook motofiel… en geloof me, die opmerking van U is een beetje een absurde vergelijking. Da’s t zelfde als zeggen: die kerel in z’n Passat kijkt iedere zondag Rally Report en volgt alle races in de IRC en het WRC, maar die neemt die drempel wel maar met 15 km/h uit angst voor een gescheurde carter…

    Dakar fietsen zijn heel anders afgeveerden heel anders afgesteld, net als straat auto;s en rallywagens… Dus die vergelijking kunt u imo niet maken…

    Desalniettemin… de gene die het idee voor die weg doorgevoerd heeft… mis er een paar…

    Login om te reageren
  49. Dink zegt

    25 juni 2008 om 23:53

    WTF indeed! Ik rij bijna elke dag over smalle eenrichtingsweggetjes: hard, je mag er 80, dus ook door de bochten! Maar ben verplicht dicht op de rechterzijde – lees witte streep – te rijden. Vooral bestelbusjes en huisvrouwen hebben nogal de neiging boven de 40 kmh naar links te gaan hangen. Dat resulteerde al in menig wolkje opspattend grind. Spannend als je met 70 een bocht neemt . . . dodelijk als je zo’n witte betonpegel tegenkomt.

    Men denkt niet na . . .

    Login om te reageren
  50. Pordon zegt

    25 juni 2008 om 23:59

    Achja het zal eens niet zo zijn in Nieuwegein. ze hebben er volgens kij een drempelfetisj… want er liggen er zoveel. als ik vanaf mijn huis naar de skipiste in Nieuwegein reed( deed ik 2x p. week) kom ik 23 drempels tegen:O

    Login om te reageren
  51. evo zegt

    26 juni 2008 om 00:26

    En de Kwikfit spint er garen bij: dit gaat menig 17 t/m 21″-bezitter z’n bandje(s) kosten…

    Login om te reageren
  52. M-Roadster zegt

    26 juni 2008 om 00:35

    Mijn comlimenten Ruben voor je fantastische stukje. Erg leuk om te lezen. Sterker nog mijn totaal verziekte dag (door zo’n fijne niet-opgevulde put in de weg) is weer helemaal goed.

    Login om te reageren
  53. wimpie zegt

    26 juni 2008 om 08:39

    Rijd er dagelijks, maar zo erg is het ook weer niet.. de dijk is niks smaller geworden dan hij al was..

    Login om te reageren
  54. wortel zegt

    26 juni 2008 om 08:47

    ik heb die weg al een paar keer gereden met de motor. Een paar keer toen ze nog bezig waren met verbouwen, en een paar nu met die nieuwe killerstenen.

    en ik kan je vertellen dat ik mij een stuk veiliger voelde toen ze nog aan het bouwen waren.

    de berm was wel 30 cm diep afgegraven.. maar mocht het gebeuren dat ik uit de bocht vloog dan was ik zacht op het zand/gras terecht gekomen.

    Ik moet er niet aan denken wat er van mn ribben/rug/armen/benen/hoofd overblijft als ik ongelukkig terecht zou komen op zo een steen.

    wat een mafkezen heb je toch he.

    Ik zie totaal geen voordelen! Die grasstenen zijn nog te doen, maar komop zeg, dit is gewoon levensgevaarlijk

    Login om te reageren
  55. Rik zegt

    26 juni 2008 om 09:16

    Dit is trouwens wel echt een heel smal stukje, hier bij schoonhoven en lopik kunnen er wel gewoon 2 naast mekaar hoor, niet dat het 30 km achterelkaar zo krap is, maar als nog die stenen liggen daar inderdaad een beetje heel gevaarlijk.

    Login om te reageren
  56. Sander zegt

    26 juni 2008 om 09:26

    hehe

    Ik hoef helemaal niet meer op DF te komen, alles komt vanzelf hier heen ;)

    Login om te reageren
  57. Justin zegt

    26 juni 2008 om 09:39

    En wie zei er ook al weer dat je in Nederland niets aan een SUV zou hebben?!

    Login om te reageren
  58. smokin zegt

    26 juni 2008 om 09:40

    Waarschijnlijk is dit in het kader van de actie “10% procent meer verkeersdoden in 2010”. Daar zijn ze bij ons in de buurt namelijk ook druk mee bezig:

    http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/uploads/images/video/blesse_120207.wmv

    (sorry voor het rare taaltje)

    Login om te reageren
  59. Jandepandaman zegt

    26 juni 2008 om 09:40

    Tja, ik ben afgelopen maanden een paar keer in de avond daar langs gegaan met de motor -1x gedeeltelijk op een stuk over het grind onder het nog niet aangelegde asfalt- onder het mom van “borden…? :roll: Helemaalniegezien!?!?”… En ik dénk dat ik dat af en toe blijf doen…! Als je rustig rijdt over die dijk is er er ook met de motor veilig overheen te komen. Als je gaat scheuren, ja, dan loop je risico met die stenen.

    En voor de rest kán ik me voorstellen dat er af en toe van die Bobbelstenen gaan ontbreken als ik de reakties hier zo lees. :twisted: Maar mensen, pas dan wel op voor de Kuyle die er dan zitte…!!! :mrgreen:

    Login om te reageren
  60. jopie zegt

    26 juni 2008 om 09:53

    De afsluiting voor motoren was tijdelijk, en wordt per 1 juli ongedaan gemaakt. Het was alleen bedoeld om te voorkomen dat motorrijders op het split onderuit zouden gaan. Ik vraag me af wat er mis is met bordjes die aangeven dat er pas geasfalteerd is.
    Die dijk is in de afgelopen 15 jaar al vaker aangepakt en steeds smaller geworden. Op zondag wordt er veel gefietst en hoewel de maatregelen ongetwijfeld bedoeld zijn om auto’s en motoren te weren helpt dat niet. In plaats daarvan wordt het voor fietsers steeds gevaarlijker.

    Het is jammer dat dit soort mooie stukjes Nederlands asfalt verdwijnen.

    Login om te reageren
  61. freestyler zegt

    26 juni 2008 om 10:15

    Haha, kijk, en dáárom heb je nou een SUV nodig, om dit soort weggetjes te overleven. Jeweetwel, zo’n ding met lekker grote banden die hoog op z’n poten staat zodat je gewoon over die betonblokjes heen kunt rijden.

    En de politiek zich maar afvragen waarom iedereen nou zo graag een SUV wil hebben… :P

    Login om te reageren
  62. peter zegt

    26 juni 2008 om 10:15

    Helemaal goed ,compliment aan de wegenbouwers ,ze moeten de dijk nog smaller maken ,het was een race baan voor auto’s en motoren

    Login om te reageren
  63. Eddy zegt

    26 juni 2008 om 10:31

    @freestyler

    Dus je denkt dat de SUV aan het lobbyene is geweest met de overheid… :-)

    Login om te reageren
  64. Eddy zegt

    26 juni 2008 om 10:33

    lobbyen dus… (sorry)

    Login om te reageren
  65. ikbenik zegt

    26 juni 2008 om 11:02

    Mafkezen daar. Ik woon aan de andere kant van de rivier. Daar zijn ze ook aan de dijk aan het werk. Niet te hopen dat ze deze streken ook bij ons uitgehaald worden.

    Even ter verduidelijking: Het is niet de schuld van de gemeete Nieuwegein en Schoonhoven. Naar mijn weten valt de dijk onder het toezicht en beheer van Rijkswaterstaat. Lang Leve Den Haag.

    Login om te reageren
  66. Kevin zegt

    26 juni 2008 om 11:25

    Ik woon langs die dijk en rij er vaak overheen. Het was vroeger idd vooral op zondag een racebaan voor motorrijders
    alleen nu is eht elke dag een drama ook om er met de auto overheen te rijden.

    Login om te reageren
  67. Jan C. zegt

    26 juni 2008 om 12:29

    Een SUV kan hier niet tegen. Een X3 kan niet eens een ongeploegd veldje door…

    Ik vind die betonblokken ook niet geweldig, maar je moet niet klagen. In Spanje hebben ze dit ook, want anders flikker je in een ravijn. Daar hoor je motorrijders ook niet klagen.

    In Ierland hebben de meeste wegen diepere gaten dan deze betonblokken hoog zijn…

    Login om te reageren
  68. ronalt zegt

    26 juni 2008 om 12:45

    weet je wat nog stommer is?
    dat iedereen die hierover zeikt straks gewoon weer als makke schaapjes naar de stembus gaan.
    Ja idd niet stemmen is helemaal stom.
    wel eens gehoord van een blanco stem uitbrengen?
    ja dat hoort niemand in een postbus 51 spotje.
    maar iedere stemgerechtigde heeft het recht om een blanco stem uit te brengen.

    er zit op de electroniese stembus een aparte knop voor rechtsboven.
    als iedereen blanco stemt het de regering en de politiek een GROOT probleem!! daar zijn ze dan ook panies voor.

    denk erover na als je volgende keer gaat stemmen!!

    Nederland WAKKER worden!

    Login om te reageren
  69. autogek zegt

    26 juni 2008 om 12:52

    Belachelijk, dit is toch niet normaal! Iedereen moet lekker belasting betalen en wat wordt er mee gedaan?! Er wordt een 1-april grap van gemaakt, wat niet eens als grap bedoeld is! Dan zul je zien dat over een korte tijd klachten komen dat spiegels van auto’s af zijn gereden, fietsers aangereden e.d. Dan moet er wéér een nieuwe weg worden aangelegd waar iedereen voor mee moet dokken.
    Over het fietspad waar ik naar school heen moet fietsen rijden af en toe van die vivaro busjes oid(van de anwb ofzo), oftewel dit is gewoon een fietspad xl, en totaal ongeschikt voor auto’s! Waardeloos!

    Login om te reageren
  70. Audiofreak zegt

    26 juni 2008 om 12:58

    [size=30]WTF!![/size]

    Login om te reageren
  71. Jan C. zegt

    26 juni 2008 om 13:03

    @ronalt: panies? ah panisch!
    Wat stel je voor dan? Dus iedereen stemt blanco en dan?

    Login om te reageren
  72. Bart zegt

    26 juni 2008 om 13:19

    zo ik denk dat ik met mijn kromme velg even een rondje nieuwegein doe en een schadeclaim neerleggen!!!

    Login om te reageren
  73. Peter zegt

    26 juni 2008 om 14:51

    Ipv broodnodige normaal asfalt gaat het wegengeld alleen nog maar op aan vreemde rotondes, invoegexperimenten, info borden, overkappingen, geluidwallen en wat al niet meer.
    De NL automobilst wordt tegen zijn wil in het keurslijf gedwongen waar hij van deur tot deur achter elkaar aan moet sukkelen met de meest vreslijke en irrtante obstakels onderweg.

    Men heeft altijd lage dunk van het wegennet in Belgie. Persoonlijk vind ik het daar heerlijk rijden!

    Login om te reageren
  74. Jandepandaman zegt

    26 juni 2008 om 14:55

    …Een poging tot reaktie met link lukt niet. Daarom maar zo: :twisted:
    Voor deze speciale versmalde met randhindernissen aangelegde weg zeg ik:

    Leopard A2 met maten lang 770cm, breed 370cm, hoog 300cm, gewicht droog 62ton, topsnelheid 72km p/u.

    …Daar móét je toch zonder problemen die prachtige nieuwe weg mee kunnen nemen/ruïneren! :lol:

    Login om te reageren
  75. wimbers zegt

    26 juni 2008 om 17:48

    ik ging van de week dus een collega wegbrengen en heb een voorvelg aan gort gereden. de eerste schadeclaim is dus de deur uit..
    goed gedaan gemeente schoonhoven. die dingen zijn dus echt zo hoog dat een beetje moderne auto met lmv daar de boel op stuk rijdt.

    Login om te reageren
  76. Citrofiel zegt

    26 juni 2008 om 18:16

    Smalle weg, oke, mogelijk, mits niet druk. Maatregelen om mensen uit de berm te houden, oke. Combinatie van die twee, ben je gestoord?! :o Dat gaat toch niet samen? Ambtenaren… Staan boven de praktijk. :?

    Login om te reageren
  77. CSL zegt

    26 juni 2008 om 23:50

    Wat is dat toch voor iets belachelijk zeg!

    Login om te reageren
  78. Brian zegt

    27 juni 2008 om 10:17

    Als je haast hebt loopt er een prima verbinding van Nieuwegein naar Schoonhoven. Die heet provinciale weg :)

    In Principe hoef je die dijk maar maximaal 2 km te nemen voor je eraf kan.

    Nee hoor ik zie als langzame recreant alleen maar voordelen
    – Gescheiden aangegeven fietspad, dus nooit meer de berm ingedrukt
    – Nooit meer kanslos gerace alsof je op de snelweg bent
    – Prima glad asfalt ipv dat grind verwerkt in het asfalt

    Ik zeg Prima!

    Login om te reageren
  79. tom zegt

    27 juni 2008 om 12:09

    laat er eens een gote truck langs rijden

    Login om te reageren
  80. Pim Brussee zegt

    30 juni 2008 om 08:39

    Onze wegbeheerder is gebonden aan regels m.b.t. breedtes, belijning, tekens en het plaatsen van borden. Het blijkt echter dat zij zelfs niet snappen hoe het moet. Vooral als het gaat om de belijning van de 60, 80 en 100 km wegen, stroken de borden niet met de nieuwe belijning. Kijk je naar de borden die geplaatst worden binnen de bebouwde kom bij wegwerkzaamheden dan klopt het al helemaal niet. Bijvoorbeeld geslotenverklaringen waar je wel door mag rijden etc. Probeer dan maar eens als lesinstructeur de Nederlandse verkeersregels duidelijk te maken.

    Login om te reageren
  81. Hans Teeuwen zegt

    15 juli 2008 om 18:30

    Nee hoor ik zie als langzame recreant alleen maar voordelen:
    – Gescheiden aangegeven fietspad, dus nooit meer de berm ingedrukt
    – Nooit meer kanslos gerace alsof je op de snelweg bent
    – Prima glad asfalt ipv dat grind verwerkt in het asfalt

    Ik zeg Prima!

    Het heet een suggestiestrook, niet een fietspad. Die ***** fietsers denken ook altijd maar met z’n tweeën naast elkaar te mogen fietsen, ondanks dat ze 9/10 keer bij het overige verkeer zware hinder veroorzaken.

    En besides, met een motor één keer zo’n blok raken (omdat je voor een koekblikker/fietsmongool moet uitwijken) en je wordt gelanceerd met alle gevolgen van dien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North