Nummer negen van de top tien duurste auto’s van 2014, op Nederlands kenteken én in een chique kleurtje. Die hadden we nog niet eerder gezien.
Een 5.9 liter V12, goed voor 573 pk en een koppel van 630 Nm. In 4,1 tellen stampt ‘ie naar de 100 en heb je een zware rechtervoet, dan stopt ‘ie pas bij de 295 km/u. Leuk, maar het meest vernieuwende zit ‘m in iets anders. Want dit is de eerste Volante met een volledig carbonfiber body. Geen ongelukjes maken dus.
We zagen Aston’s duurste dakloze nog niet eerder op Vaderlandse bodem. Tot nu, met dank aan spotter torado. En niet zomaar eentje, maar een gehuld in een speciaal kleurtje bruin. Kopi Bronze, als we de kleurenwaaier in de configurator mogen geloven.
Sinds een krappe twee maanden heeft deze potige Brit met zestraps Touchtronic 2 automaatbak zijn verblijfsvergunning. De koper heeft er een slordige €377.949 voor neer moeten leggen. Valt best mee, als je het snel zegt.
Meer plaatjes op Astonjunk.nl.
tupperware zegt
Prachtige auto in bijna elke kleur, (grijs is minder maar dat geldt voor alle auto’s) maar dit staat hem bijzonder goed.
coopers zegt
Mooi, maar doe mij toch maar de coupé
TimoBac zegt
@coopers: Geef mij deze maar! Ik zou ‘m toch niet als dagelijkse auto rijden dus als het zonnetje zich laat zien in het weekend zou ik graag met m’n kop in de zon willen zitten!
iiprototype zegt
eens wat anders dan het gebruikelijke grijs/zwart/wit! superdik wel, alhoewel ik me zal moeten aansluiten bij coopers en toch de coupé zou nemen
135i zegt
Dus geen speciale uitvoering als ik het goed begrijp.
reggie-boy_rood zegt
Wel mooi maar wat een geld !!
maseratizzzzzzzz zegt
295km/h met zoveel pk, toch best laag ook al ligt het aan de versnellingsbakverhoudingen.
gtwillem zegt
@maseratizzzzzzzz: dacht ik ook al. Een oude Vanquish (zelfs zonder S) tikte met gemak 310 km/h aan.
2cool4school zegt
@gtwillem: klopt, maar de oude deed er ook een stuk langer over om de 100 te bereiken. Het lijkt me dat ze zich meer op een sprintje gefocust hebben
gtwillem zegt
@2cool4school: versnellingsbak verhoudingen zijn volgens mij niet veel veranderd. En een Aston loopt niet ‘de teller uit’ in zijn zes, lijkt mij. Volgens mij zijn ze begrensd op 295 (en kun je voor 5 mille extra de begrenzer er af halen ofzo) want zelfs de eerste DB9, met 450pk liep 300.
sydney zegt
Geweldige auto natuurlijk maar de eerste Vanquish heeft toch mijn voorkeur.En zolang je geen dames knipt moet een auto dicht zijn.
toyotafortuner zegt
Ongelofelijk geile wagen zeg! Kleur is ook goed!
cargeeksnl zegt
Oow wat lekker!
escort77 zegt
Hij staat ook lekker strak geparkeerd naast die zilveren stationwagen, en dan nog wel met beide bestuurderskanten naast elkaar.
Het is goed dat een auto gebruikt wordt waar ie voor bedoeld is, maar ik had er in dit geval best begrip voor op kunnen brengen als ie wat meer parkeerruimte had geclaimd.
escort77 zegt
Nog lang niet over zijn houdbaarheidsdatum heen…
tupperware zegt
@escort77:
…klopt, dit is over 50 jaar nog steeds een mooie auto.
escort77 zegt
@tupperware: ik doelde eigenlijk op het “tht” kenteken ;-)
martijn1993 zegt
@escort77: Inderdaad, de techniek is niet het nieuwste van het nieuwste, maar who cares met die looks, luxe en dat geluid!
jorisk zegt
– @wlfssjrd en ik hadden ‘m al bij TEFAF in Maastricht gezien en geüpload op AJ een paar weken terug!
berlinetta zegt
Wat mij betreft komt de kleur helemaal niet goed uit in het donker. Kon net zo goed zwart zijn. Maar ik geloof graag dat dit een heel mooi kleurtje is in de zon. Prachtige wagen sowieso!
torado zegt
Beste Autoblog,
Erg tof dat jullie hier een artikel over hebben uitgelicht. Ik upload nog niet zo lang foto’s op Autoblog, dus dit is zeker een goed begin zeg maar :)
Leuk artikel ook en als ik had geweten dat er zoveel mensen naar zouden kijken had ik er wel 10 geupload.
Thx!
lexusfan zegt
Er staat nu een 2de op nl kenteken.