Kost best wat zo’n Maserati GranTurismo, dat weten we omdat we de Nederlandse prijzen hebben.
Op de redactie werd er reikhalzend naar uitgekeken: de prijzen van de nieuwe Maserati GranTurismo modeljaar 2024. Dit omdat @RubenPriest natuurlijk in een Maser kachelt van de vorige generatie en een upgrade in de toekomst misschien in het vooruitschiet ligt. Maar helaas, de prijzen zijn niet van die orde dat dit snel mogelijk is. Bummer, maar het is gelukkig geen straf om de MC Stradale uit de Autoblog Garage te rijden (oordoppen verplicht).
Prijzen nieuwe Maserati GranTurismo
De prijzen. De euro’s, knaken of pegels die je moet neerleggen voor de nieuwe Maserati GranTurismo. De prijzen zijn vandaag bekend gemaakt voor de Amerikaanse markt. Hebben wij niet zoveel aan, omdat er bij ons er nog een bak belasting overheen komt waar je rode vlekken van in je nek krijgt.
Er komen drie varianten. Leuke ervan is dat de versies met verschillende trims en badgekleuren komen. Het kan niet anders zijn, dat dit ook bij ons het geval is. We hebben het over de Folgore, de Modena en de Trofeo. Allemaal zijn ze vierwielaangedreven.
De Folgore heeft glanzende zwarte accenten en donkerkoperen badges, terwijl de Trofeo koolstofvezelaccenten en geborstelde chromen badges met een rode omtrek heeft. De Modena heeft een zwarte grille met chromen accenten en glanzend zwarte afwerking voor de badges. Elk uitrustingsniveau van de GranTurismo heeft een unieke aandrijflijn, waarbij de Folgore met zijn elektromotoren het meest opvalt. Omdat het natuurlijk een volledig elektrische auto is.
Zowel de Modena als de Trofeo worden aangedreven door een twin-turbo Nettuno V6-motor. De Folgore is (voor nu) het topmodel en haalt uit de elektromotoren 750 pk en weet in 2,7 seconden de honderd kilometer per uur te bereiken.
Nederlandse prijzen Maserati GranTurismo
Terug naar de prijzen. Want we hebben ook de Nederlandse prijzen van de Maserati GranTurismo voor je. De startprijs van de Trofeo is 271.576,- euro en voor de Modena moet je 226.911,- euro neerleggen. Van de volledig elektrische Folgore is nog geen prijs bekend.
Concurrenten
De Maserati heeft wel wat concurrenten die zijn leven zuur kunnen maken. Maar toch, de GranTurismo kies je voor de looks, het geluid en de geschiedenis. Twijfel je toch dan is een Porsche 911 een goede keuze. Een 992 GTS is er vanaf twee ton. Nog steeds een klap goedkoper in vergelijking met de Maser.
Of een lekkere dikke BMW M8 dan, die vanaf 219.567,- voor je huis staat. Nog steeds goedkoper en met 625 pk ook veel meer vermogen. Wel een stuk minder elegant natuurlijk: BMW vs Maserati.
Heb je net iets meer te besteden dan zou je ook voor een Bentley Continental GT kunnen gaan. Voor iets minder dan 3 ton kan je je buurman behoorlijk jaloers maken.
Genoeg te kiezen dus. Maar een Maserati GranTurismo is wel heel verleidelijk. Toch?
bobje zegt
En izzie mooi? Nee, ik vind van niet. Met name de achterkant kan van alles zijn.
kennone zegt
Zijn de meningen over verdeeld, denk dat dit de mooiste GT van nu is👌🏼
ghini zegt
Oh ik vind hem prachtig! Waar bijvoorbeeld Aston Martin met de Vantage een verkeerde afslag heeft genomen qua design blijft Maserati aan de net veilige kant, tijdloos maar nog wel echt Italiaans. Gewoon een steengoed ontwerp vind ik.
christian85 zegt
Jaartje wachten, of twee en dan kan je er twee kopen voor dit geld.
ghini zegt
Daar ben ik idd ook benieuwd naar..
MaartenD zegt
De Granturismo & de Grancabrio, mooi setje ;)
coupedriver zegt
Nou dat zou je willen, dat gaat echt wat langer duren, en deel van die afschrijving is natuurlijk ook de BPM, kijk maar naar de buurlanden. De vorige Granturismo schrijft al 10 jaar amper of niet meer af en zie ze zelfs terug stijgen.
Svenska II zegt
Lexus LC 500!
viezefreddyw zegt
Goede optie! Onwijs mooie auto. En nog een V8 ook die waanzinnig lekker klinkt.
kniesoor zegt
Een erg mooie oto om te zien, maar vanwege het relatief hoge gewicht niet echt snel op de sprint, een huis-tuin-en-keuken M4 is sneller.
Svenska II zegt
Is ook geen sportauto, maar een Grand Turismo. Net als de ehhhhm GranTurismo…
kniesoor zegt
Toch wordt ook dat soort oto’s afgerekend op hun prestaties zoals topsnelheid en acceleratie. Wel relevant dus.
MaartenD zegt
nee
kniesoor zegt
Voor jou wellicht niet. Maar de meerderheid denkt daar toch echt anders over. Zie de verkoopaantallen . . .
ghini zegt
Eerste gedachte was dat is te duur. Maar in vergelijking met de Bentley is het prima. Een Maserati is toch een stuk specialer dan een Porsche en deze nieuwe GT is gewoon een goede bak. Erg benieuwd naar de prijs van de Followed, blijft een bijzonder ding.
MaartenD zegt
Ben ook benieuwd naar de prijs van de Folgore. Voordelig qua BPM en wel duurder qua aanschafprijs. Ik gok een klein verschil in NL met de Trofeo versie
arta zegt
Je kocht deze auto toch voor het geluid van de v8?
Nu dat weg is, wie is de doelgroep
Ik zou voor de Porsche gaan in dit gezelschap
992 zegt
Ohh zie nu dat er een V6 in ligt. Dan is heel de USP verdwenen van die bak. Want ik zou dat ding puur voor het geluid aanschaffen en niet voor de 0-100 tijden lekker boeien allemaal.
rrk147 zegt
Ja dat was bij de vorige generatie zeker een sterk aankoopargument! De 911 is wellicht de betere stuurmansauto, maar daar is het geluid ook niet zo bijzonder naar mijn idee.
992 zegt
Klopt bij de 992 is het geluid echt heel, heel stuk minder dan zijn voorgangers zeker als je kijkt naar de 991.1 GTS. Maar is wel super auto om mee te rijden zeker de GTS. Dus nu de V8 weg is bij de Maserati zou ik die links laten liggen.
burgy73 zegt
Helemaal eens. Ik heb een 991.2 C4S met Porsche Sportuitlaat en klinkt gewoon goed. Kom uit een M850i stage 2 dus ben wel goed geluid gewend. De 992 klinkt als een stofzuiger.
992 zegt
Die 991.2 C4S heb ik hele tijd terug alweer ook gehad die klonk best goed zeker met Porsche sport uitlaat. Maar zijn voorganger de atmosferische 991.(1) zeker in GTS vorm klonk echt heerlijk. Qua wegligging en performance vind ik de 992 wel echt vele malen beter. Qua beleving de 991.
Alfarobert zegt
Een Grand Turismo kun je dus het best 2e hands kopen. Heb je lekker 4,2 of 4,7 V8 die ook nog eens heerlijk klinkt.
rollingstoned zegt
Dat geel staat hem erg goed.
harrie zegt
Een obligate Porsche, de ordinaire BMW, de voetballers Bentley of een Italiaanse schone.
Dan neem je die ongetwijfeld torenhoge afschrijving toch voor lief?
petroldrinker zegt
Ik neem wel een vorige generatie met de super klinkende V8, het feit dat we het dan allemaal wat warmer krijgen is alleen maar mooi meegenomen!
heckblende zegt
en als de warme golfstroom onderbroken wordt door smeltend poolijs?
992 zegt
Wel heel erg behoudende update want je moet vooral in een donkere kleur paar keer knipperen met je ogen om te zien dat het een nieuwe is. Maar vond de oude heel mooi maar een nieuwe Maserati kopen zou ik echt niet doen. Puur gewoon vanwege de torenhoge afschrijving eigenlijk.
Dan maar een “saaie” 992 en een 10 jaar oude MC Stradale erbij voor de sound.
PunicaOase zegt
Vind het design, maar mwah. Afschrijving is krankzinnig. Denk dat er betere en slimmere alternatieven zijn..
iphonistvongates zegt
Porsche 911 Carrera 4 GTS coupé….de betere auto en ook nog eens waardevast.
Let niet dat een V8 GranT. MC Stradale uiteraard een fantastische auto is mits je een ervaren automonteur in de familie/vriendengroep hebt. 😃
992 zegt
Een 911 is echt heel “waardevast”. Heb er in paar jaar tijd 3 gehad en allemaal gekocht met net de kop eraf. Daarna elke keer nauwelijks op afgeschreven in vergelijking met de Maserati’s en Bentley’s van deze wereld.
MaartenD zegt
klopt! net zoals het feit dat een 911 de VW Golf onder de sportwagens is. Er rijden er te veel van rond. Niet heel bijzonder in vergelijking tot een Bentley of Maserati…
992 zegt
Welke Bentley of Maserati rijdt je zelf? Mits je geen oude knakenversie pakt is in de echte wereld is het toch zuur als je 300K overmaakt en 1of 2 jaar later 150K verdampt is aan pure afschrijving. Moet wel zeggen dat die nieuw model Bentley continental wel redelijk goed waarde blijven houden.
Echt heel zuur van die mega afschrijving geloof mij been there done that. Dan is een 911 toch opeens een hele interessante keuze in the real world met je eigen geld ondanks dat het de “VW” is onder de sportwagens. Is gewoon bloedsnel, super goedkoop om te rijden en mega lage afschrijving en daarnaast ook altijd “netjes/fatsoenlijk” qua voorkomen. Echt een alleskunner en daardoor tikje saai.
William zegt
Dus als Trofeo net zo duur als een DB11?
mc96 zegt
Ik vind die Gran Turismo in Trofeo of Folgore uitvoering toch wel erg gaaf. De M8 vind ik ook een heel gave auto. Beetje guilty pleasure.
Edge zegt
De Folgore is in mijn ogen met afstand de mooiste variant. Een Maserati GranTurismo moet niet te uitbundig zijn met veel zwarte of carbon frutsels, die auto moet juist stijlvol zijn. Daarmee wint de Folgore het met z’n rustiger vormgegeven bumperpartij van de Modena en Trofeo. En hoewel ik doorgaans een grafhekel heb aan diamond cut velgen vind ik die “driespaaks” velgen van de Folgore echt fraai in combinatie met dat donkerblauwe exterieur.
MaartenD zegt
Jammer dat de v8 weg is, maar wel echt een beeldschone auto. Lekker een aantal jaar laten afschrijven en dan weer naar kijken…
thjvanvlerken zegt
Lexus lc500 – dat is de concurrent. Die is goedkoper met een euro ton denk ik zo.
MaartenD zegt
tja, maar het blijft een lexus, echt een nietszeggend merk
coupedriver zegt
Wat een reacties… Een 911 of een lc500, hoe leuk ze ook zijn, totaal niet vergelijkbaar. Deze Maserati is een echte 4 zitter wat geen enkele concurrent ook is. Zelfs een BMW 8 of s klasse coupé was veel kleiner achterin. De vorige Granturismo is ook al 10 jaar heel stabtin waarde, zeker de S en MC’s… En stijgen zelfs eerder in waarde.