De nieuwe 5-serie is er bijna en dat betekent dat we graag willen weten wat ie kost. Vandaag heeft BMW bekendgemaakt dat je vanaf €49.700 in een met A-label getooide 520d mag stappen, goed voor een verbruik van 5 l/100 km en een CO2-uitstoot van 132 g/km. En tóch met 184 pk. Dat wordt ongetwijfeld een leasetoppertje.
Sterker dieselen kan ook, met de 525d (204 pk, C-label) vanaf €56.500 of de 530d (245 pk, C-label) vanaf €63.500. Benzinerijden kan met de 523i (204 pk, B-label) vanaf €50.500. Daarboven heb je nog de 528i (258 pk, B-label) voor €54.500, de 535i (306 pk, C-label) voor €62.900 en de 550i (408 pk, F-label, alleen met automaat) voor het niet malse bedrag van €94.000.
Het blijft opvallend hoe BMW met flinke vermogens toch, met uitzondering van de 550i, alleen maar groene labels weet te scoren. De 520d is dus de goedkoopste optie, maar ook de enige die nog niet meteen leverbaar is; op deze groene knakker moet je nog even wachten tot juni 2010. De rest van het gamma staat vanaf 20 maart bij de dealer.
fanboy zegt
wat is bmw toch weer milieubewust en Niet saai.
Hendrik zegt
Belgische prijzen;
– 40.650 euro voor de 520d
– 550i (407 pk) kost 73.900 euro
– 23i (204 pk), 528i (258 pk) en 535i (306 pk) => respectievelijk 43.550 euro, 47.000 euro en 52.600 euro
– Voor de sterkere diesels 525d (204 pk) en 530d (245 pk) vraagt BMW 46.400 euro en 51.800 euro.
Timmie zegt
Nou, slim om de basisdiesel nog niet te leveren. Iedereen holt toch naar die versie.
Bubbels zegt
lang leve ons Belgenland ^^
rwd zegt
Maar wil je hem een beetje voorzien van nuttige opties dan ben je ruim 12 duizend meer kwijt. Denk aan leer, stoelverwariming, navigatie, handsfree kitje, metallic lak enog wat dingetjes.
York zegt
@rwd:
En als je goed overeen komt met je verkoper en niet de eerste BMW daar koopt krijg je die opties aan de helft van de prijs:o:D
rwd zegt
@York: klopt, dat is ook mijn ervaring! Maar dan ga je toch weer de korting opvullen met meer extra’s, tenminste dat doe ik dan ;-)
Johan-SV zegt
wachten op de 35d
dat lijkt meer interessant
hard rijden en diesel tanken
Flapkees zegt
@Hendrik: Damn, wat een prijsverschillen met de 550.. :S
zdev zegt
@Flapkees: dat grote prijsverschil komt door onze (r)overheid.
BPM / CO2 tax = pure diefstal. Er komt zelfs nog een onderzoek naar CO2 en het klimaat. Desondanks wordt CO2 uitstoot al wel misbruikt om belastingen te heffen.
Pordon zegt
Heeft Mercedes ook niet allemaal groene labels op de E-klasse?(op uitzondering van de E 500) het zijn verder wel allemaal blue-efficiency motoren. Afijn, doe mij de E-klasse met AMG pakketje maar want dit is meer een grote 3-serie. Bovendien is de E200 CDI BE 3000,- goedkoper/minder duur als de 520d
Majinstar zegt
De BMW 5 series is 2700 euro duurder geworden als voorheen. Toen ( 2004 ) leverde ze nog als instapmodel voor de benzine uitvoering de 520i ( vanaf 47.800 ) en nu de 523i ( voor 50.500 ). Beetje jammer dat ze 3 liter eruit hebben gehaald en dit hebben vervangen voor de 2,8 ( maar ja het is wel groen ).
Als je echt korting wilt hebben op een auto, kan je liever voor de business uitvoering kiezen en daarop flink afdingen. Hoe meer opties je neemt om je korting af te dwingen, des te meer je kwijt bent en zij meer winst maken. Zelfs als ze je de helft korting geven op al je opties verdienen ze nog 100% eraan. De simpelste psychologische spelletje dat autoverkopers spelen en zoveel mensen trappen erin.
Timmie zegt
@Majinstar:
idd, als de mensen zich niet lieten beetnemen, zou de helft van de autodealers nu dicht zijn!
super zegt
@Majinstar:
bij mijn weten verdienen dealers nauwlijks nog aan de verkoop van autos maar proberen ze hun verkopers te betalen uit de inkomsten van de garage.
Johan-SV zegt
@Majinstar: de 28i is altijd nog een 3 liter motor alleen met minder vermogen dan de 30i en de 35i
en natuurlijk zuiniger
Flapkees zegt
@zdev: Dat snap ik maar 20.000 euro verschil met een aangrenzend land is toch erg?
Flapkees zegt
OT: Hoe goedkoop is een Maserati Gran Turismo 4.7S dan in Beglië?
JMC zegt
@Flapkees: Een Maserati hier kost zo’n 120.000euro. Valt goed mee he… :-)
A6'er zegt
Misschien moeten de mensen die zich afgezet voelen door hun verkoper op zoek gaan naar een dealer die eerlijk is over marges en aantallen. Een eerlijke dealer zegt gewoon hoeveel zijn marge is, en kun je open zaken doen.
Ik doe die truc al jaren, en al mijn klanten komen weer. Eerlijkheid loont.
bboekelo zegt
Klein deatail maar de auto op de foto heeft die nou voor en achter verschillende leer kleuren?
Flapkees zegt
@Mezelf: Moet natuurlijk België zijn.
Flapkees zegt
En nog een (OT-)vraag: Sinds wanneer staat Routenet in de tabs boven ipv carwoman?
autoblogger zegt
@Flapkees: sinds maandag, evenals ABHD.nl
Majinstar zegt
@ Timmie: Mensen geven blijkbaar grof geld uit aan een auto en klagen over dat al het andere te duur is. Misschien wordt het tijd dat ze hun knopje omdraaien ?
@ A6-er. Hoe weet jij nou of een dealer eerlijk is of niet. Zou jij daarvoor alleen al het hele land afgaan ? De meeste fouten die mensen maken is om altijd op de grootste dealer af te stappen. Kies je voor een dealer in een dorp of buitenwijk ligt de aanschaf waarde zelfs nog wat lager en kan je nog meer afdingen.
Majinstar zegt
@ super:
Ja daar heb je groot gelijk in. Ze bouwen tegenwoordig al die auto’s zo dat zelfs een lamp verwisselen bijna onmogelijk is, waardoor je zelfs nog een boete opgelegd krijgt. Eigenlijk moet je dit doorverwijzen naar de dealer zelf.
Majinstar zegt
@ Johan-SV. Ok op die manier. Waar het bij mij om ging is dat je de intialen niet meer krijgt op de achterkant van je auto ( 530i veranderd nu in 528i ), dat staat een beetje minder stoer. Maar goed..
Pier zegt
Waarom nog een 550 nemen als de 535 benzine al 306pk heeft en Eur. 32900,- goedkoper is :s Wat een groot gat zeg!
jzaero zegt
@Pier: Krijg je wel 2 cilinders meer ;)
thomaz zegt
mercedes heeft inderdaad muv de e500 ook alleen maar groene labels, dus zo uniek is deze prestatie niet. Verder lijken de prijzen en vermogens van deze auto’s aardig gelijkj
Pier zegt
@ mezelf, het is natuurlijk Eur. 31100,-
Alfonso Alfist zegt
@Majinstar Laat je wat beter informeren de 28i is gewoon een 3liter zes in lijn net zoals de 523i.
BMW is wel mooi aan het goochelen met zijn 3liter motoren volgens mij heb je nu de 23i, 25i, 28i, 30i, 35i, 35is, 25d 30d, 30sd, 35d :S:S en allemaal in verschillende modellen en vermogens.
Ontopic prijzen zijn niet verkeerd de 520d is iets duurder geworden €800,- maar heeft wat meer uitrusting en vermogen. Reken maar dat een beetje leuke versie richting de 60mille gaat.
drowel zegt
weet iemand of er dus nog een 535d gaat komen, en zo ja… wanneer zal dat ongeveer zijn?
Jesper zegt
@ Majinstar:
Uit je reactie blijkt wel dat jij precies hetzelfde denkt als die ‘klanten die overal intrappen’ waar jij het over hebt. Jij hebt kennelijk geen weet van de marges e.d. Veel dealers maken op de verkoop van een auto ámper winst, en om de deal te kunnen doen moet je soms zoveel korting geven dat je accesoires ook bijna voor kostprijs de deur uit gaan. Jij bent zeker het type klant dat pas tevreden is als je alles voor de kostprijs hebt, en de dealer geen euro verdient.
Zou jij een verkoper geloven als hij zegt dat-ie niet meer dan 5 of 6% korting op een A-segment auto kan geven, omdat hij anders de kosten er niet uit kan halen, + een kléin beetje winst?
Jesper zegt
Oja en on-topic, ik begin deze fünfer steeds mooier te vinden. In het begin vond ik hem lelijk, saai, een kleiner 3, maar hij wordt hoe langer hoe mooier :)
Als ik in dit segment een leasesletje mocht uitzoeken, werd het zeker deze.
Benjamin1 zegt
Valt best mee, een 525D met leer en navi komt rond de 60k. Heb je een mooie auto voor lijkt me.
Willem vd Velde zegt
Wat een lelijk ding ist toch, echt een stap terug vergeleken met het vorige model.
A6'er zegt
@MajinStar.
Laat diegene zijn margetabellen zien? Normaal zit op een premium wagen zo’n 10-15% marge. Ex BTW en Ex BPM, dus denk niet, de auto kost 50.000 dus 5000 korting dat is fout. (een veel gemaakte fout van de consument)
@Super
Je hebt gelijk, dealers verdienen weinig tot niks aan de verkoop van de wagens. Het gaat om de aantallen, (als een dealer zijn aantallen haalt, krijgt hij per auto een bepaald bedrag terug van de fabrikant) sla je slag daarom altijd rond oktober/november. Dan weten ze namelijk precies hoeveel wagens ze nog moeten en geven ze dikke kortingen. In December hebben ze het vaak al gehaald. Die orders worden in het laatje gedrukt voor januari.
Overigens verdienen ze het meeste toch nog steeds in de garage.
Flapkees zegt
@JMC: De 4.7s?
Bij Hessing kost ie hier: 225k..
Maserati Granturismo Granturismo 4.7 S
Bouwjaar: 2010
Kleur: Granito (donker grijs metallic)
Brandstof: Benzine
Transmissie: Automaat
Km.stand: 23
BTW/Marge: BTW
Prijs: € 225.251
FelixF zegt
Ik denk dat het met die marges wel meevalt. Als je een BMW dealer binnensstapt en de woordjes diplomatic sale uitspreekt heb je de eerste 20% al binnen.
Majinstar zegt
@ Alfonso Alfist. Je begrijpt mijn punt niet. Maakt verder ook niet uit.
@ Jesper. Als een dealer amper winst kan maken op auto’s waarom zou hij dan auto’s verkopen, dan kan je net zo goed op de dam hotdogs gaan verkopen. Denk logisch na en wees niet zo begaand met de dealers. En nee ik ben niet zoals al die andere klanten die zo denken. Ik sprak alleen wat leeft in de autowereld, wat algemeen bekend is.
@ A6-er. Vast niet, maar als ik naar dealers ga in de stad en vergelijk ze met de dealers in een dorp zie ik duidelijke verschillen op het einde van de rit, wat jouw theorie bevestigt ( 50.000 – 10% ).
Vincenzo zegt
wat een belachelijke prijs voor zo’n saai hok.
Timmie zegt
Het valt inderdaad op dat er veel varianten zijn van de 6-in-lijn motoren, zowel benzine als diesel. Wat ook opvalt is dat BMW vanaf pakweg het C-segment geen dieselmotoren onder 2 liter aanbiedt. Ook Mercedes en Audi doen dat niet, ze kiezen steevast voor downtuning. Of zit de 1.6 TDi al in de A4?
meneersander zegt
@Timmie: de 1serie heeft een 118d en een 116d…
meneersander zegt
wat een keurige prijzen!
Tommy2 zegt
Bijna een ton voor de V8?! Dat was bij het uitgaande model toch beter voor elkaar, daar had je al een V8 voor de helft van de prijs bijna!
BMW is wel heeel erg duur aan het worden zo langzamerhand, halfe ton voor een 2 liter dieseltje… Loopt de spuitgaten uit..
BMW zegt
Als je die belgische prijzen hier ziet en dan gaat vergelijken wil je toch echt wel huilen hoor. Beetje jammer dat allerlei hobby´s van de overheid moeten worden gefinancierd door autorijders.
chef zegt
blijven een hoop centen de basis uitvoering voor weinig auto
rs zegt
Hoe kan Audi zo populair zijn als je ziet wat BMW tegenwoordig maakt?
qauqi zegt
rot bpm, btw, wegenbelasting en al die andere rotzooi. de ministers rijden in dure, luxe, vervuilende bakken en wij moeten voor het zelfde dan dat je in belgië een 30i koopt heb je hier net een 20d.
Rick dos zegt
Gezien het prijsverschil tussen de 535i en 550i, kun je op niet lange termijn de 540i verwachten.
Maar op zich vallen de prijzen mee.
Rick dos zegt
Hoe staan deze prijzen eigenlijk in verhouding tot de 5GT?
w0o0dy zegt
@Rick dos: een 530d GT kost minimaal 71.430 (maar heeft wel het onderstel van de 7, al lijkt dat niet echt tot een beter weggedrag te hebben geleid.) Zelfs de 530d Touring is waarschijnlijk nog een stuk goedkoper… dus dat zou mijn keuze/aanrader zijn.
Flapkees zegt
@autoblogger: ABHD was ik ook al kwijt inderdaad :P
Herke zegt
Ik mag de 5 serie 14 februari al bewonderen!! LEKKER PUH
Cantago zegt
Heey, dat is gaaf! Niet duur, wel genoeg vermogen… EN een groen label? Ideaal! Wel ronduit zwak van BMW dat ze een automaat in de 550 leggen, ze moeten zich echt kapot schamen!
mercedes-benz zegt
doe mij maar een Mercedes-Benz E-klasse veel beter
lincoln zegt
@mercedes-benz:
vandaag mag je alleen maar kiezen tussen een Honda of een Cadillac ..
duidelijk ..
Jipp zegt
Ik vindt het een beetje een opgeblazen bmw 3, en de gril is wel erg groot, viel me ook al op bij de 7 serie laatst. ik denk dat bmw fans geen kritiek meer mogen geven op de grote grill van audi want dit is ook huge…
Maar toch liever een a6…
lincoln zegt
@Jipp: ben je doof ofzo ??
wow zegt
Ik dacht eerst dat is een 3 serie foto lol
w0o0dy zegt
aanvulling… als ik de maten van de 5GT en de 5 touring naast elkaar leg dan ga ik steeds minder snappen van die 5 GT…. het kreng is lelijker maar niet veel ruimer en toch ongeveer 300kg zwaarder… Duurder, nauwelijks ruimer, zwaarder, minder zuinig en niet echt top qua wegligging (waarbij ik niet uitsluit dat de 5 touring leuker rijdt.)
I don’t get it, maar dat geldt ook voor de 1 serie coupe, de x6 en de x3..
lincoln zegt
@w0o0dy:
sinds de BMW 5GT begrijp ik niet waarom er nog een serie5 serie7 X5 X6 is ..
de GT5 maakt ze allemaal overbodig ..
w0o0dy zegt
@lincoln: are you kidding? Het ding is lelijker dan al die auto’s nauwelijks ruimer dan een 5 touring en minder capabel dan een 7 serie… kortom nergens een topper.
JPM zegt
@ lincoln
Ooit al eens achterin een 7 serie gezeten? Tenzij je 1,20m bent is dat een wereld van verschil.
lincoln zegt
@JPM:
eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik de huidige BMW,s alleen van de buitenkant ken ..
Ahura zegt
Wat is die neus toch mislukt zeg. Zo zonde want verder vind ik hem prachtig… de suffe koplampen, de overdreven lijnen op de motorkap en teveel rondingen in de bumper
BananaFlip zegt
Mooie prijs voor een mooie auto! Het zit me alleen erg dwars dat de M5 waarschijnlijk die 4.4 V8 krijgt…
Jipp zegt
@ lincoln, mijn oren doen het goed hoor, hoezo mogen we het waardeloze bmw niet afkraken….?
@ rs omdat ze nou net een wat hogere rest waarde op het einde hebben en ze modellen maken die niet zo snel door de sjonnies en petjes worden gekocht….
lincoln zegt
@Jipp:
ga jij eens rap bij het goede topic reageren ..
potvers potvers ..
marek zegt
Ik HEB deze vandaag in het echt gezien! ECHT super mooi zonder grappen deze auto is echt een pareltje. Stonden er 2 op schiphol, een zilvere en een donker blauwe:) Ik werd er echt vrolijk van. Voorkant is in het echt super dik achterkant wat minder maar zeker verreweg van lelijk. Als BMW liefhebber kan mijn dag niet meer stuk :)
Jipp zegt
@ lincoln, wat is er dan mis met dit topic… ik snap je probleem niet…. audi mag blijkbaar dus wel worden afgezeken maar bmw….
het blijft voor mij en ik denk voor meer een vergrote huidige 3, de koplampen lijken er direct vanaf te komen.. de grille is net zo opgeblazen als ze bij een 7e hebben gedaan… ik zie overeenkomsten met wat ze bij audi doen!
jzaero zegt
@Jipp: BMW doet dat al jaren, de E34 5 serie werd vaak verward met de E30 3 series. Elk merk heeft zijn kenmerken en voor niet autokenners is dat moeilijk uit elkaar te houden. Echter, bij Audi weet mijn moeder dat dus al helemaal niet uit elkaar te houden en bij BMW wel. Vreemd he?
Jipp zegt
@jzaero: daar heeft mijn vader afentoe ook last van maar voor een getrainde autoliefhebber ziet toch duidelijk verschillen, je moet ze alleen wel willen zien! Mijn opa weet de modellen van opel ook niet meer uit elkaar te halen, vroeger reed hij bwm en daar vind hij het nu nog erger en bij bmw is de normale 1 serie gewoon een 3 waar de kont vanaf is gehaald!
@jorden: dan zie je toch duidelijk dat je bij audi de familiegezichten herkent maar wel grotere verschillen in de modellen dan nu idd! bij bmw zoals ik net al zij is het minstens zo erg!
jzaero zegt
@Jipp: Nou, nee.. Iemand die auto’s door de jaren heen heeft leren kennen kan makkelijk auto’s uit elkaar houden. Ik zie heus wel de verschillen bij een Audi van welk type dan ook, zo ook bij BMW. Ik had vooral moeite met de kont van de vorige generatie mercedessen. CLK, E klasse, C klasse, SLK, naja.. Er valt overal wel over te zeiken.
Jipp zegt
@jzaero: Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat je er je voor moet intereseren. en in dat 2e heb je gelijk! alleen vindt het zo jammer dat er bij audi heel veel word gezeken door met name bmw fanboys en als je het bij bmw doet waar het precies hetzelfde is is t onzin ed.
GOD zegt
@ Jipp dat is al jaren zo dus niets nieuws.
kijk maar een naar de E30, E34 en E38
allemaal het zelfde model maar de 1 steeds iets groter dan de ander. En ook de zelfde ronde koplampen, 2 aan elke kant.
Was toen nog een heel stuk erger dan nu.
Het is het zelfde als het zelfde t-shirts, S, M, L, XL
Of vader, zoon en kleine broer.
Jipp zegt
@GOD: dat weet ik ewl maar de bmw sjonnies hier roepen alleen dat ze dat bij audi doen en bij bmw juist helemaal niet maar bij mijn weten doen ze ht bij ieder merk, zie nu mitshubitshi, peugoet, opel etc. en de moterkap lijkt wel de alpen!
GOD zegt
Heb hem nog niet in het echt gezien maar op de foto’s zijn er toch redelijk wat dingen wat me niet aanstaat.
Koplampen, motorkap, achterlichten, achterbumper, voorbumper, nieren en de haaienvin.
Van uit zijaanzicht bekeken vind ik hem echt prachtig.
Maar ja, wacht wel tot ik hem een keer ergens zie staan of rijden en dan een uiteindelijk oordeel vellen.
Heb me twijfels of dit een succes gaat worden.
A6'er zegt
@Majinstar….ik werk zelf voor een Audi dealer, dus weet ook hoeveel marge ik weg te geven heb, en dus ook hoeveel mijn ‘directe’ concurenten hebben. En geloof mij, ik verdien weinig tot niks aan een nieuwe auto. Misschien een paar honderd euro. Tuurlijk heb je er wel goede deals tussen, waarmee je eens een keer wat meer geld te pakken hebt, maar ik heb veel vrienden in de autobranche (renault, nissan, peugeot etc etc) en die verdienen vaak meer aan een auto dan ik als Audi verkoper.
De consument verwacht van een Audi een hogere inruilprijs dan van een Renault (bijvoorbeeld). Ik hoor zo vaak dat een van mijn ‘concullega’s’ zegt : ja, maar het is geen BMW, Audi of Mercedes, dus veel moet u er ook niet van verwachten’. Zij kunnen dat zeggen tegen de klanten, ik niet. Niet dat ik om medelijden vraag, want geld verdienen doen we nog steeds, maar ik moet het op andere gebieden zoeken. Maar als jij een auto verkoopt van 50.000 euro, en je zorgt dat je er 2.500,- tot 3.000,- op pakt, dan is je baas blij. Dat is meer uitzondering dan regel.
Pieter-Jan zegt
Deze BMW lijkt precies op een BMW. Zware afgang voor BMW. Een 1serie heeft ook van die koplampen, en niertjes, en een motorkap en zo. Waarom zou je zoveel meer betalen voor de 5? Het zijn afzetters bij BMW.
En ik vermoed dat homosexuelen deze wagen leuk vinden. Als jij deze wagen leuk vind ben je misschien ook een homosexueel, en dan gaan de vrouwen je niet willen. Dan gaan alleen nog andere homosexuelen u leuk vinden, dus ga je nooit meer van bil gaan.
jorden zegt
@ Jipp
Zet eens 3 generaties van audi naast elkaar en 3 generaties van BMW. Dan zie je toch dat BMW’s duidelijk veranderen. Alleen heb je wel gelijk dat de verschillende series van de huidige generatie BMW’s wel meer op elkaar zijn gaan lijken.
werner zegt
vind het wel een mooie auto kan alleen al ja ren niet aan het interieur wennen. Het zal best goed gemaakt zijn maar vind het erg klinisch en van afstand zelfs een beetje goedkoop
Petsmaster zegt
lincoln, I feel your pain…
Zelfs begrijpend lezen is er niet meer bij dezer dagen.
Sarcasme is ze ook al vreemd tegenwoordig.
Trek het je niet aan, gewoon de boel loeihard op het voorhoofd blijven rammen. Wordt het bewustzijn niet wakker dan heb je tenminste nog wel de kans dat je ze K.O. mept, en dan heb je er ook geen last meer van.
Samen een partijtje oprichten en wat van dat zuurverdiende en door de overheid letterlijk gestolen geld recupereren? Dat “partij oprichten” gedeelte hoeft trouwens niet eens… er zijn nog -tig andere manieren om ons geld te recupereren ;)
OT : mooie 5-serie, zowaar zelfs knapper dan de E39.
@ werner : amen. Nét mijn probleem met BMW’s. Geen greintje menselijkheid in dat interieur. Een interieur ontworpen door ingenieurs, en niet door grafische ontwerpers. Een misser van formaat wmb. Zal wel weer heel fijn rijden, zoals gewoonlijk.
159 zegt
@A6’er : bespaar je de moeite van het te proberen uitleggen. Bij veel merken hebben “kleinere” garages ook kleinere marges omdat ze afhangen van een invoerder (per provincie). Dus onmogelijk dat een wagen daar goedkoper is.
Ik geloof wel dat hij eens een wagen goedkoper gezien heeft. Maar, ik begin er niet aan om het principe van demowagens met 0 km uit te leggen.
Vandaag de dag een garage beginnen is ONMOGELIJK als je niet al ERG VEEL geld hebt!