• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijs vernieuwde Audi RS4 bekend

Auteur: willeme, gepost 11 november 2019 om 15:02 – 40 Reacties

Audi RS4 Avant (B9)


Spoiler alert: hij is duur.

De Audi RS4 is voor velen de ideale daily driver. De auto biedt alles wat je je maar kan wensen. Omdat het een stationwagon is, is ‘ie relatief praktisch. De ruimte is in principe prima (mits je kinderen niet al te groot zijn).

De technische aspecten zijn in principe om van te smullen. De RS4 is (net als bij zijn overgrootvader) voorzien van wat Porsche genen: de 2.9 V6 Biturbo is in Zuffenhausen ontwikkeld. De huidige generatie RS4 (B9) is onlangs voorzien van een facelift, nu zijn de Nederlandse prijzen daarvan bekend.

Audi RS4 Avant (B9) '19

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. De nieuwe Audi RS4 Avant moet 127.260 euro kosten. Dat is een flink bedrag. Natuurlijk krijg je veel waar voor je geld, want 450 pk en 600 Nm zijn prima waarden. De prestaties zijn ongewijzigd: van 0-100 km/u sprinten duurt 4,1 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Het probleem is dat er in principe niet veel veranderd is aan de Audi RS4, maar dat de nieuwe aanzienlijk duurder is. Voorheen koste de RS4 Avant namelijk 119.095 euro. De RS4 ziet er iets heftiger uit en heeft een nieuw MMI-systeem, alhoewel de meeste euro’s naar de fiscus zullen gaan.

Audi RS4 Avant (B9) '19

Uiteraard nemen we ook even een kijkje bij de concurrenten:

Mercedes-AMG C63 Estate (S205)
De Audi RS4 heeft eigenlijk maar één echte concurrent. De basisprijs van de Audi RS4 komt nu ernstig dichtbij de Mercedes-AMG C63 Estate. In principe is dit een directe concurrent, maar er zijn wel een paar flinke verschillen in hardware. De Mercedes heeft een achtcilinder motor met 476 pk en 650 Nm. Meer vermogen, meer cilinders en meer koppel. Desondanks valt de meerprijs mee: Mercedes wil er graag 128.514 euro voor ontvangen. De topsnelheid van de AMG is gelijk aan de RS4, de 0-100 km/u sprint duurt iets langer: 4,2 seconden, ondanks het feit dat de Mercedes 15 kilogram lichter is. Dat komt natuurlijk door het ontbreken van vierwielaandrijving, boven de 100 km/u zal de Mercedes waarschijnlijk iets sneller zijn.

Mercedes-AMG C63 Estate (S205) '19

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (949)
Kijken we naar eventuele alternatieven, dan lijkt de BMW M4 een logisch alternatief. Het is immers de absolute vedette in zijn klasse*. De M4 is er echter alleen als coupé, de M3 is al een tijdje uit productie. Qua functionaliteit en concept is de Alfa Romeo Stelvio een waardig alternatief. Ook relatief praktisch, rijdt voor een crossover behoorlijk als ‘een auto’ en heeft ook een 2.9 V6 met twee turbo’s met sportwagen-genen. Ditmaal niet van Porsche, maar van Ferrari. Qua gewicht maakt het niet veel uit: de Stelvio Quadrifoglio weegt exact hetzelfde als een Audi RS4 Avant. Daardoor én dankzij het feit dat de 2.9 van Ferrari 510 pk levert, knalt de Stelvio Q in 3,8 seconden naar de 100 km/u. Al deze Italiaanse branie op vier wielen kost 135.450 euro.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (949) '19

*mening van @jaapiyo na drie Smirnoff Ice.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit
  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Alfa Romeo, Audi, avant, c-klasse, c63, estate, geld, Mercedes, Quadrifoglio, quattro, RS4, stelvio, v6, V8

Vorig bericht: « Dit kunnen we verwachten van de vernieuwde F-Type
Volgend bericht: Audi Q3 Sportback: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. qwerty1234 zegt

    11 november 2019 om 15:25

    De rs4 mag wel op dieet gaan als hij even veel weegt als een stelvio

    Login om te reageren
  2. ontploffer zegt

    11 november 2019 om 15:35

    Looks zeg ik gelijk rs4. Maar zo’n V8 blijft gewoon rete dik.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      11 november 2019 om 15:39

      @ontploffer: eens, daarom zou ik voor de Benz gaan

      Login om te reageren
      • mennok zegt

        11 november 2019 om 20:03

        @kennone: voor zolang het duurt..

        Login om te reageren
    • MAB zegt

      11 november 2019 om 18:49

      @ontploffer: precies. Ben een audi fan maar als ik moet kiezen in dit segment ga ik toch liever voor 2 cilinders meer.

      Login om te reageren
  3. neymar zegt

    11 november 2019 om 15:38

    Leuk en aardig maar de BMW M3/4 is en blijft absoluut de grote vedette van deze klasse!

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      11 november 2019 om 16:04

      @neymar: je “grap” was in het artikel al gemaakt.

      Login om te reageren
    • emping zegt

      11 november 2019 om 16:12

      @neymar: nee want daar is geen station van.

      Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      11 november 2019 om 18:15

      @neymar: er zit een kras op je langspeelplaat..

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      11 november 2019 om 19:21

      @neymar: Als het over de klasse van de M4 gaat, vrees ik dat de Giulia Q met de pluimen gaat lopen.

      Login om te reageren
  4. creative zegt

    11 november 2019 om 15:43

    blijft toch vreemd dat BMW dit segment (power touring) compleet links laat liggen..

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      11 november 2019 om 15:45

      @creative: daarvoor bestaat Alpina ✌?

      Login om te reageren
      • momo zegt

        11 november 2019 om 15:55

        @ghost: Daar verdient BMW zelf nauwelijks wat aan. Alsnog niet de antwoord op @creative: zijn opmerking.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          11 november 2019 om 16:23

          @momo: de antwoord…?

          Login om te reageren
          • daihatsucuore zegt

            11 november 2019 om 16:37

            @ghost: Ik ben zelf meer een fan van Die Antwoord.

            Login om te reageren
            • chriscross zegt

              11 november 2019 om 16:41

              @daihatsucuore: wholla

              Login om te reageren
            • maferick74 zegt

              11 november 2019 om 18:02

              @daihatsucuore: niet deze antwoord?

              Login om te reageren
              • dawwg zegt

                11 november 2019 om 21:39

                @maferick74: Deze antwoord slaat natuurlijk nergens op; Die Antwoord is echter Freeky, ken je klassiekers :)

          • momo zegt

            11 november 2019 om 17:58

            @ghost: Hmm sneaky.. de aandacht verplaatsen naar een fout ipv een inhoudelijke reactie te geven. Gelukkig maak jij geen fouten. Verdomd perfect mens!

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              11 november 2019 om 19:05

              @momo: Alsof het ging om verdiensten. Niemand had het daarover. Alpina doet gewoon wat BMW niet doet. Dan heb je toch het antwoord?

              Login om te reageren
              • momo zegt

                12 november 2019 om 00:13

                @ghost: Het ging er niet om waarom Alpina het wel doet, maar waarom BMW het niet doet. Dus wat is DIE antwoord? Wijsneus..

      • creative zegt

        11 november 2019 om 19:36

        @ghost: ?

        Login om te reageren
      • mp014 zegt

        11 november 2019 om 19:56

        @ghost: inderdaad en die nieuwe B3 heb ik liever dan alle 3 de hier genoemde alternatieven! Hoef ik niet lang over na te denken over DIE antwoord

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      11 november 2019 om 16:23

      @creative: 2x geprobeerd met de M5 en beide keren niet echt een succes. 891 van de E34 en iets meer dan 1000 E61 M5. Als je dat afsteekt tegen de RS6, no contest. Blijkbaar zitten BMW rijders er niet op te wachten. En zo wel, dan kopen ze Alpina.

      Login om te reageren
  5. bas2014 zegt

    11 november 2019 om 15:45

    Heftig apparaat hoor! Toch eens mijn leasebudget onder de loep nemen.

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    11 november 2019 om 15:45

    Hahahaha bij het lezen van dit soort titels, kan je altijd al de klok gelijk zetten dat het niet mee zal vallen. Eigenlijk ook totaal niet meer boeiend. Elke andere Europeaan lacht je vierkant uit..??‍♂️

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    11 november 2019 om 15:53

    Tja, de RS4 is geniaal, maar ook belachelijk duur. Hij oogt wel 10 jaar nieuwer dan de C63 overigens.

    Login om te reageren
  8. Dutchcarwizard zegt

    11 november 2019 om 15:54

    Vette station (van de oude garde). Dus geweldige beleving en mega bpm. Au.

    Login om te reageren
  9. karaya zegt

    11 november 2019 om 16:29

    @neymar: Eerlijk de nieuwe M3/M4 is echt prachtig! Je ziet ze vaak rijden, gaan als hete broodjes over de toonbank. De absolute vedettes!!

    Login om te reageren
  10. RiKe zegt

    11 november 2019 om 16:34

    BPM, onbetaalbaar gemaakt, kabinet Rutte moet zich weer schamen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 november 2019 om 16:41

      @rike: de prijs van de Audi RS4 is inderdaad op dit moment het grootste probleem dat het kabinet Rutte laat liggen…

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        11 november 2019 om 18:37

        @mashell: niet direct van de RS4, wel van de gehele autohandel, en daarmee dus vele banen (verkopers, monteurs, etc)…en aangezien de nieuwere auto’s niet te betalen zijn heeft dat ook een effect op de verkeersveiligheid, aangezien de nieuwere auto’s vaak veiliger zijn en het dus slachtoffers kan schelen

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          11 november 2019 om 19:25

          @rike: Volvo’s zijn nog steeds betaalbaar.

          Login om te reageren
          • RiKe zegt

            11 november 2019 om 20:06

            @BaRa: Moet je wel de oudere nemen (850…960…), de nieuwere schijnen het in de betrouwbaarheid tests niet zo goed te doen

            Login om te reageren
  11. iphonistvongates zegt

    11 november 2019 om 16:49

    Het Audi-radartje welke verantwoordelijk is/was voor de prijsstrategie van deze RS4 heeft zijn/haar hoofd gestoten of teveel koffie gedronken in een te korte tijd. Durven we nog naar de beroemde optielijst te vragen zodat we de €178k kunnen benaderen?

    Login om te reageren
  12. kraakensmaak zegt

    11 november 2019 om 17:08

    Kijk wel even goed naar de standaarduitrusting, die is een stuk uitgebreider dan in Duitsland en dan bij het vorige model. Dit verklaard deels de prijsstijging.

    Login om te reageren
  13. Joerek zegt

    11 november 2019 om 17:26

    Misschien iets meer achtergrond over de hogere prijs is wel fijn. Heeft deze op papier meer co2 zodat bpm veel hoger is, en/of is de netto cataloguswaarde ook stuk hoger geworden?

    Login om te reageren
  14. thomasthomas zegt

    11 november 2019 om 17:34

    Bij de RS4 komt de facelift echt tot zijn recht maar de gewone versies en S4 vind er er niet mooier op geworden, vooral de koplampen.

    Login om te reageren
  15. autodidact zegt

    11 november 2019 om 18:50

    Wel vreemd dat de RS die scherpe vouw over de hele zijkant van de auto behoudt, terwijl deze bij de reguliere versies is weggehaald. Benieuwd wat daar de reden van is. Zonder die vouw ziet het er veel strakker uit vind ik.

    Login om te reageren
  16. racerx zegt

    11 november 2019 om 21:54

    Knap aan de prijs, doe maar een 340i Touring en een Aprilia RSV4…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North