Dit mag je betalen voor de TT Coupé en TT Roadster.
Afgelopen zomer maakte Audi bekend de TT van een facelift te voorzien. De grootste wijzigingen waren meer vermogen en de introductie van de TT 20 years. Een TT die in gelimiteerde oplage van 999 stuks verkocht zal worden. Begin 2019 staat de facelift TT bij de dealer en voor iets meer dan 50 mille heb je er eentje.
Om precies te zijn begint de prijs bij 51.300 euro. Dit kost de coupé TT 40 TFSI met 197 pk, gekoppeld aan een zeventraps S tronic-automaat. 0-100 km/u doet de 40 TFSI in 6,6 seconden en de aandrijving is over de voorwielen. De Roadster is met 54.300 euro enkele duizenden euro’s duurder. Wie Quattro wenst kan dit optioneel aanvinken op de duurdere 45 TFSI. Deze komt optioneel met een S-tronic. De 45 TFSI beschikt over 245 pk en is met 5,9 tellen naar de honderd lekker rap.
Voor de gelimiteerde Audi TT 20 years 45 TFSI mag diep in de buidel worden getast. De speciale TT komt standaard met zaken als Matrix OLED-achterlichten, een bruin lederen interieur en 19-inch velgen. Daar staat tegenover dat Audi maar liefst 74.860 euro vraagt voor de coupé en 77.860 euro voor de Roadster. Andere unieke kenmerken voor de TT 20 years zijn onder meer matte Audi-ringen op de flanken en diverse TT-20 years-badges. Maar of dat nou +- 75 mille waard is..
alex1589 zegt
Deze bedragen zijn toch niet meer leuk? Daar koop je twee kale a3’s voor…
Hubert zegt
@alex1589:
En dan kun je met 10 man op pad i.p.v. 4 man.
Loek zegt
@alex1589: totdat die vernieuwd wordt en de prijs ook richting de 40 ruggen zonder opties gaat.
koekwaus zegt
@alex1589: of 51.300 euroknallers
rollingstoned zegt
Best veel geld voor een opgeleukte Golf.
kennone zegt
Ik zou voor een gebruikte RS gaan,, wat een geld zeg..
lincoln zegt
De eerste generatie wordt er begeerlijker op ..
Om toch maar iets te melden ..
rolov zegt
@lincoln: klopt idd
Dutchdriftking zegt
Jammer dat men tegenwoordig liever een Q2 koopt dan een TT. Ik ben bang dat er na 3 generaties geen opvolger komt. Je ziet er werkelijk bijna nooit een.
PunicaOase zegt
@dutchdriftking: ben er ook bang voor… zie er misschien 1x per maand een rijden van deze generatie… jammer :-(
Gulli zegt
Kudos voor @RubenPriest omdat er in het artikel nergens het woord “Boksbeugel” te lezen is :P
PunicaOase zegt
Deze generatie TT vind ik echt geslaagd. Een mini-R8. Design mooi, interieur prachtig, en als daily nog behoorlijk praktisch en comfortabel, maar ook een Alpenpasje is leuk kan ik uit ervaring melden :-)
Persoonlijk zou ik wel doorsparen voor een tweedehands RS: puur omdat die zo lekker klinkt… (de andere modellen zijn namelijk ook snel zat…). Misschien komt ie er ooit…
oo0ch zegt
Tof ding! Maar: Wat kost de 45TFSI met Quattro (non-20Years) nou?
JamesBond007 zegt
De eerste generatie TT blijft het mooist. Dit is toch veel te druk man, al die neppe foefjes er in om het ‘modern’ er uit te laten zien. Over 2 jaar is dit al gedateerd.
brera22 zegt
Door de Wltp zijn alleen nog hybrides interessant,,de rest is veel te duur geworden…
Alles boven de 155 gram uitstoot word belast met ruim 400euro per gram….
RiKe zegt
Veel, maar dan ook VEEL te duur om aan te kunnen slaan. Maar daar zorgt Den Haag wel voor!
caprio zegt
Eén van de weinig erg mooie VAG producten, een goed ontwerp hoor en inderdaad heel duur. Staat de instap 40 voor 2.0 of 1.8 ltr motor?
In geel, oranje of vuilniszak grijs erg mooi, het rood vind ik te rood naar de paarse kant en te weinig oranjerood zoals bij Ferrari.
Prachtbak! Nu nog light hybrid en dan is helemaal perfect. Elektrisch hulp voor in de stad en een condensator om de remenergie op te slaan. Beide is echt een gemiste kans tot op heden.
rolov zegt
Hij lijkt zo klein? Door due rand achterop .