De Ferrari 12Cilindri heeft een Nederlandse prijs en hij kost hetzelfde als een goed aangeklede Golf. Per cilinder.
Het is niet voor niks dat autofabrikanten zo veel mogelijk de milieueisen proberen aan te halen. Nederland is namelijk niet het enige land met boetes voor vervuilende auto’s. Al kunnen wij er altijd wel een schepje bovenop doen qua prijzen. Wat dan weer te maken heeft met de BPM.
Ferrari 12Cilindri Nederlandse prijs
Wanneer Ferrari komt met een dikke tweezits super-Gran Turismo met twaalfcilinder, weet je eigenlijk genoeg. De vraag is niet of ‘ie duur wordt, maar of je op een modaal vermogen 150 of 200 jaar moet sparen. Welk bedrag je op je spaardoelen mag zetten, dat bevestigt de woordvoering van Ferrari Nederland vandaag.
Het bedrag is, houd je vast, 505.323 euro. Dan heb je de dichte versie van de Ferrari 12Cilindri, zonder opties. Open rijden kost je nog meer: 550.533 euro staat er op de prijskaart van de 12Cilindri Spider. Uiteraard is ruim 120.000 euro van die bedragen Nederlandse BPM. Schrikbarend duur, maar we weten zeker dat er binnen no-time eentje op Nederlands kenteken staat.
Aangekleed
De optielijst van de Ferrari 12Cilindri is net zo aan de prijs als de auto zelf. Personalisatie is uiteraard duur. We zullen je niet vervelen met de prijs van alles wat je op de 12Cilindri kan aanvinken, maar reken er maar op dat het uiteindelijke bedrag richting de 650.000 euro kruipt. En dan heb je de auto nog niet langs Tailor Made gestuurd.
Zijn we verrast? Nee, eigenlijk niet. Dat de prijs van de Ferrari 12Cilindri hoog zou zijn, dat konden we je zonder het bedrag te weten ook wel vertellen. Dik boven de vijf ton is nog wel een schepje er bovenop. Dan heb je wel een bloedmooie super-Gran Turismo te pakken met een 830 pk sterke V12. Dat dan weer wel.
Johanneke zegt
Het is wel echt een plaatje zeg. Sowieso vind ik dat Ferrari de laatste tijd weer geweldig mooie auto’s maakt. Op die crossover na dan, die lijkt meer Mazda.
Die Daytona SP3 ook, wat een monster. Heerlijk.
okdoei zegt
Grappig want ik vind Mazda’s dan weer van de standaard auto’s vaak (niet altijd) de mooiste.
Maar dit is een mooie bak, snap alleen dat zwarte niet echt. Vooral aan de voorkant lijkt t op een steenslagprotector – en die dingen zijn akelig lelijk en snap ik niet. Dan wil je geen steenslag maar dan rijd je altijd rond met een soort halve kous op je motorkap.
hotze zegt
Dat zwarte zal wel een knipoog naar een Ferrari uit het verleden zijn; het zou me niet echt storen.
Het is in ieder geval redelijk ingetogen, vergelijkbaar met de Roma. Niet te veel gaten, hoeken en andere fratsen die behoorlijk wat Ferrari’s recent hebben ontsierd. Knap hoeveel nieuwe modellen ze uit de hoed toveren in Maranello, gezien de kleine volumes die ze draaien. Veel marge per auto, veel geld om weer nieuwe melkkoeien te produceren.
By the way, volgens mij afgelopen zaterdag een Monza zien rijden, achtervolgd door een Bugatti Chiron. Leuk duo samen. Gespot bij de oprit A1-Laren – uiteraard :-)
ecknine zegt
Ik vind hem precies niet zo geslaagd? Ik denk dat ie zonder die zwarte elementen op de kofferklep en motorkap, gecombineerd met een ander setje velgen wel beter in de smaak valt.
ecknine zegt
Kan ik me helemaal voorstellen.
etronabt zegt
Ik vind m ook niet heel top hoor. Ben echt een Ferrari tifosi, maar dit is me een beetje te gek. Al dat retro gezeur, maak gewoon wat vernieuwends. En iedere maand een nieuwe Ferrari vind ik ook saai. Ik ben gewend een paar jaar te moeten wachten en enkele maanden met spy shots em speculatie te moeten doen. Dit is gewoon geen porem dit ding.
PrettyAwesome zegt
Poffedikkie! Vooral de dichte versie wat een verschijning!
Joris24 zegt
“Dan heb je wel een bloedmooie super-Gran Turismo te pakken met een 830 pk sterke V12. Dat dan weer wel.”
Weinig aan toe te voegen. Er zijn genoeg mensen die dat blijkbaar voor een auto te besteden hebben. Hoe hoger Ferrari vist, hoe meer marge per auto, dit past prima in die strategie.
ghost zegt
“But you know what; yeah, I saw 3 of These this morning at the local Starbucks. That tells me 1 thing; there’s too much people, with too much bloody moneyyy!”
Randall “Memphis” Raines – Gone in 60 seconds.
mashell zegt
The Lego Movie: drink overpriced coffee!
Stefje zegt
Hopelijk drukt deze auto de 812 nasr beneden, en daarmee de F12 richting een ton. Dan heb je eigenlijk al een perfecte auto, voor een vijfde van de prijs. Mis alleen het achterbankje, maar dan blijft de vrouw maar thuis. Heerlijke bak voor vader-zoon of moeder-dochter weekend.
frederik zegt
Eigenlijk snapt Ferrari de doelgroep beter dan Porsche, want die verkopen een GT3 of S/T eigenlijk voor te weinig geld. Een half miljoen is voor de gemiddelde koper van dit soort auto’s gewoon geen probleem. Sterker nog, des te exclusiever.
Stefje zegt
Ik denk juist bij Porsche dat de kopers meer value for money zoeken. Bij Ferrari zit in de regel echt een ander clientèle. De meeste Ferrari rijders hebben wel een Porsche, maar de meeste Porsche rijder geen Ferrari.
mc96 zegt
Ik vind die coupe versie echt schitterend. Mooie Daytona elementen verwerkt in de styling zonder te retro te zijn. De cabrio versie vind ik meh.
mashell zegt
De laatste tijd zien we zoveel “een miljoen plus” sportwagens voorbij komen dat ik nu het rare gevoel heb dat deze supergave Ferrari eigenlijk een koopje is.
jippie zegt
Ferrari’s zijn leuk todat je er van die moderne Hollandse badkamerproleten of proteïneknuppels in ziet rijden