







Wat gaat het meest luxe model binnen de X-serie precies kosten?
Bij een vlaggenschip hoort ook een vlaggenschip-prijs. Daar doet BMW zeker niet kinderachtig over, want de X7 is niet voordelig te noemen. Allereerst even wat informatie over de marktintroductie.
BMW brengt de X7 in eerste instantie als xDrive40i, als xDrive30d en als M50d op de markt. Eerstgenoemde geeft je 340 pk en 450 Nm koppel. De xDrive30d is goed voor 265 pk en 620 Nm koppel en de M50d, het voorlopige topmodel, brengt 400 pk en 760 Nm koppel naar de rechtervoet. In alle gevallen gaat het om een drieliter zes-in-lijn in vorm van één benzine en twee diesels. Tevens komen alle drie de motoren met een 8-traps Steptronic automaat. Met een 0-100 tijd van zeven seconden is de xDrive30d de langzaamste van het stel. De xDrive40i doet het sprintje in 6,1 seconden en de M50d heeft 5,4 tellen nodig. Overigens is de M50d de enige van de drie die een topsnelheid van 250 km/u weet te halen.
De BMW X7 xDrive30d is het goedkoopste van het trio. Voor 115.350 euro staat ‘ie kaal op de stoep. Daarna volgt de X7 xDrive40i met een prijskaartje van 118.495 euro. De BMW X7 M50d neemt een grote stap qua prijsverschil. Deze dikke diesel kost maar liefst 148.495 euro.
De nieuwe BMW X7 staat vanaf 30 maart 2019 bij de dealer. Later volgend jaar zullen meer motorvarianten volgen.
Doe mij maar gewoon een Range, de echte benchmark in zijn klasse.
@v12powerr: Niet te vergelijken met een Range, deze X7? Een X5 daarentegen…oh, en je bedoelt ook vast niet die prachtige handtas van een Evoque, neem ik aan?
@skinnybmw: Inderdaad, daarvoor komt een X7 wel stevig wat te kort.
@silverarrow: ?
@silverarrow: zoals? Voetballers-appeal?
@str8six: Je kunt bij BMW op de X7 een ‘offroad-package’ bestellen. Dan krijg je, wait for it….., een extra knop in je interieur.
Lage gearing en volledig te sperren differentiëlen zijn voor BMW schijnbaar te hardcore.
Daarmee degradeert de X7 automatisch tot softroader. Dus eigenlijk een handtas maar dan wat groter uitgevallen. Volgens mij noemen ze dat ‘man purses’ tegenwoordig.
De prijzen voor de Range beginnen bij €131k (non-LWB) en lopen door tot €290k voor de SVAutobiography LWB (of zelfs hoger als je de 3 deurs uitvoering zou willen.) De X7 is korter dan een Range LWB.
Dus zowel qua prijsstelling en formaat zit de X7 in hetzelfde vaarwater als de Range. (Qua prijsstelling dus zelfs iets eronder)
@torsen: dan maar een Suburban. Als t om prijs/grootte/off-road gaat.
@str8six: of Nisaan Patrol V8
@italia007: *Nissan
@italia007: Nixaan Patrol ?
Geeft BMW de diesels nog niet op?
@hugoe: Gelukkig niet, heerlijke 6 in lijn diesels! Zo goed dat Mercedes ze ook weer op de markt heeft gebracht in de vorm van de 400d blokken.
Die grille staat zo achterlijk…
@goodolddays: Liggend is het anders ook niks
@karhengst: jawel, dan kun je er nog wat op grillen!
Dat interieur.. kom op BMW, til dat dashboard design eens naar het niveau van Mercedes en Range Rover.
Dat stuurwiel brr
@Mika_Hakkinen: liever dit dan de touchscreens in de anderen
@mika_hakkinen: Smaken verschillen. Ik vind het juist een schitterend interieur en een mooie mix van modern (schermpjes) afgewisseld met goede ouderwetse knoppen.
@berlinetta: Ik doel vooral op het stuurwiel design, dat doen andere merken beter (luxer gevoel).
Van de X7 had ook in een Hyundai kunnen zitten
@mika_hakkinen: Ik zie weinig verschil met bijvoorbeeld die van Mercedes:
https://www.autoblog.nl/nieuws/3-verschillende-stuurwielen-voor-nieuwe-mercedes-a-klasse-105594
Die stuurwielen van Audi ogen voor mij ook ongeveer hetzelfde.
@berlinetta: Zowel Audi als MB bieden sturen aan die voor een groot deel uit mooi bewerkt aluminium opgetrokken lijken te zijn.
Bij BMW zie ik toch vaak een hoop zwart plastic met dan nog wat aluminium inleg (en dat oogt dan niet eens mooi bewerkt).
Van mij mogen ze bij BMW ook wel wat mooiere stuurtjes ontwikkelen.
@torsen: gelukkig is BMW het beste in wat je doet met stuurtjes. Rijden en sturen.
@str8six: Hoop ook zeker dat ze dat blijven doen. Maar als ze zich bezig kunnen houden met naafdopjes waarvan het logo rechtop blijft staan tijdens het rijden is er blijkbaar nog wel wat tijd over voor andere dingen ;)
@mika_hakkinen: hoe krijg je een luxer gevoel aan het stuurwiel? Nog meer knoppen? Want leer en stuurwielverwarming zit er gewoon op. Of wil je geperforeerd leer? Maar dat wordt als sportief gezien en dat past niet bij een auto van het formaat vrachtwagen.
@mika_hakkinen: je moet toch wel heel erg vrouwelijk zijn om je druk te gaan maken over interieur.
Weet je wel hoe mannelijke interieur specilisten en stylisten eruit zien?
@deeberton: Wat een onzin, je brengt 99.99% van de tijd door in het interieur en is dus een groot deel van de beleving. Goede stoelen, goede zitpositie, stoelverwarming, lekker stuurtje, fijne pook zijn toch echt primaire zaken wat mij betreft. En als engineer word ik ook heel gelukkig van stevig aanvoelende mechanische metalen knopjes in een mooi design ala MB C-klasse of b.v. die Mini dip-switches, maar goed ieder z’n ding..
@RubenPriest Je vergeet de duurste uitvoering, met 6,75 liter V12, 571 pk en 850 Nm, met een prijskaartje van minimaal 415.225 euro, oftewel de BMW X7 RR Cullinan ;-)
cool ding, zal netto nog wel meevallen neem ik aan? rootje of 60 na de korting
Zo, voor die prijs mag ik wel mijn NIERENNN verkopen. Sorry. Toen ik NIERENNN typte, keek ik naar de voorkant van de X7…
@barryyy: met zo’n humor zou ik ze direct alletwee verkopen.
@nasty: 4 mensen zijn het niet met je eens :)
@barryyy: nee, die willen jouw nieren
Doet me denken aan dat hert dat vorige week in die auto lag.
Maar nu een zebra…
Wat een lelijk hok. Liever een range rover. Kan je nog offroad ook.
Krijg er een xc90 gevoel bij alleen is de volvo wel mooi en de x7 niet.
@redbeams: deze gaat veel verkocht worden maar de Volvo is idd een stuk mooier. Misschien wel de mooiste SUV die er is nu .
Veel te goedkoop. Zo gaan er nog mensen dat ding echt kopen ook! Hij mag best een ton of twee duurder.
Qua lelijkheid en mastodontfactor helemaal in dezelfde categorie als de Range Rover en de GLS.
Ik zie een containerschip, geen vlaggenschip.
Beste wel handig, die grille. Als je een eland aanrijdt, is het beest meteen in lapjes biefstuk gesneden.
Met die grote glimmende grille heeft hij net een iets te pretentieus voorkomen naar mijn mening.
Nou zijn daar vast liefhebbers voor, maar dan hadden ze het ook moeten doortrekken naar het interieur. Dat is wel mooi, maar oogt tegelijk wat gewoontjes in vergelijking met de buitenkant.
Nu heeft een XC90 bijvoorbeeld ook een heel clean interieur, maar daar klopt het totaalplaatje en is de buitenkant ook mooi bescheiden vormgegeven wat juist een klasse uitstraalt geeft.
@moveyourmind: *uitstraling
Mooi ‘luchtig’ interieur, gruwelijk lelijke nieren, velgen een maatje of 2 te groot, maar misschien wel het mooiste wiel-design op een nieuwe auto in lange tijd.
@dracae: grote velgen is goed voor bij het offroaden. Dan zijn ze meteen verneukt en kan BMW weer een nieuwe verkopen voor €1200 per stuk. Want het zijn natuurlijk m-sport velgen.
Jezus wat lelijk
Toen jaren geleden een 7 zits BMW werdt aangekondigd begon ik al stiekem te dromen. En toen werd ie onthuld. Heel erg jammer. Ik vind de gls niet mooi maar als je 7 zits suv wilt dan moet je kiezen uit gls of dit monsterlijke gedrocht. Want een tank tank importeren is me echt te duur. Ook qua running costs. Jammer. Maar zal het goed doen in China. Lekker veel bling erop. En de plastic wielkassen strip niet te vergeten.
*Rant over*
@loserboi932: tank tank = yank tank natuurlijk
@loserboi932: De LR Disco is toch ook 7zit? Dan liefst de Disco.
Maar vooral: moet je dan een 7zits SUV willen? Ik bedoel, de meeste van die dingen worden gekocht door mensen die die achterste zeteltjes 2 keer gebruiken in hun 5jarig leasecontract. Als je het ècht nodig hebt, want veel kinderen, wat is er mis met een goeie MPV?
@esprit_de_flandre: okje legt de vinger meteen op de zere plek. Het is voornamelijk de prestiiiiiige. En ik ben van mening dat je in de sneeuw beter af bent met een SUV dan met een MPV.
Maar idd de disco4 ja. Die was ik helemaal vergeten.
33.000 meer voor ich cherrem 2
Turbo’s. Gouden turbo’s. Hier hoort
Een V8 in
Ziet er uit als een dikke man met ‘n snor
Het is toch bepaald niet moeders mooiste hè.. Het merk dat ons ooit de tijdloze en ingetogen schoonheden E46 en E39 bracht. Ik vind zelfs de Amerikanen verfijnder ogen.
Ben in de enige met een haat/liefde verhouding ten opzichte van bmw?
@fabian159: ik*
Moet elke keer aan de tanden van een haas of konijn denken als ik dat front zie.