Alvast opwarmen voor de zomer.
De BMW 8 Serie Cabrio is aan het begin van deze maand pas onthuld, maar nu al presenteert het merk de Nederlandse prijzen van de cabrioversie van zijn absolute vlaggenschip. Ondanks het feit dat we ondertussen alweer bijna de winter ingaan, worden de eerste prijzen van de 8 Serie Cabrio vandaag bekendgemaakt. Logisch, want de bolide moet aankomende maart zijn marktdebuut maken.
Zoals verwacht is de 8 Serie Cabrio aanzienlijk duurder dan zijn gesloten broer. Sterker: tussen de Coupé en de Cabrio zit liefst 9.904 euro. Waar je 124.400 euro betaalt voor de 840d xDrive Coupé, tik je precies 134.304 euro af voor de dakloze variant. In beide gevallen bestaat de aandrijflijn uit een drieliter zes-in-lijnmotor op diesel en een achttrapsautomaat. De M850i xDrive, die aangedreven wordt door een aan een achttrapsautomaat verbonden 4,4-liter V8 benzinemotor, kost als cabriolet 179.302 euro. Dit is eveneens ongeveer 10 mille bovenop de prijs van de gesloten versie, die je voor 169.447 euro op de kop kunt tikken.
Dit zijn momenteel de enige uitvoeringen van de nieuwe 8 Serie die men kan bestellen. BMW werkt echter hard aan de ontwikkeling van nieuwe configuraties. Uiteraard moet er op een gegeven moment een volwaardig M-model van de 8 Serie komen, maar daarnaast wil BMW het gamma nog verder opdikken. Hierover heeft de Beierse autofabrikant recentelijk een boekje opengedaan.
Meer lezen? Bekijk HIER onze vergelijking tussen de 6 Serie Cabrio en de 8 Serie Cabrio.
honeyhanger zegt
Mooie auto maar wat een prijzen.. het gaat nergens meer over.
dees zegt
Veel geld voor een lelijke auto
gregorius zegt
Maar je maakt de Nederlandse staat wel blij!
In Duitsland kosten de dichte versies 100k en 125k.
En date terwijl de 850i maar officieel 9.8l/100km verbruikt. Succes met dat te behalen.
chriscross zegt
Dit zijn wel erg premium prijzen
mashell zegt
Ik heb mijn staatslot al gekocht.
dwfc zegt
Gewoon te duur voor een brand als BMW. In BE kost de M850 xdrive coupe 130 en een Portofino 190.
Dus voor een M850 cabrio zullen we dan 140 mogen aftikken. Ik vind deze prijs te dicht aanleunen bij de Portofino die dan beide varianten onder een dak biedt en 70 pk meer ontwikkeld.
Dan spreken we nog niet eens over het imago van het merk, restwaarde etc.
Bon, als de Duitsers hiermee wegkomen, goed gewerkt zou ik zeggen.
pindakoning zegt
9k verschil tussen coupe en cabrio vind ik niet veel. Wel vind ik het een dure auto, goeiemorgen!
chriscross zegt
@pindakoning: het is bijna avond hé
maxidyne zegt
Niet voor de paupers dus, die moeten nog 10 tot 15 jaar wachten.
theblazerunner zegt
@maxidyne: ook nooit paupers in de vorige 8-serie gezien, altijd oude mensen
unknown32 zegt
@theblazerunner: wel in de oude 6-serie… Veel zelfs (in belgie toch)
moveyourmind zegt
Vind de meerprijs ten opzichte van de coupé eigenlijk heel erg meevallen als je bedenkt wat voor aanpassingen er voor een cabrio nodig zijn om hem bijna dezelfde rijeigenschappen en veiligheid te geven als de coupé. En daarnaast natuurlijk de kosten voor het dakmechanisme.
DaveB zegt
@moveyourmind: volgens mij is er bij het eerste design gelijk aan de cabrio gedacht. Als dat zo is dan valt het wel mee allemaal
porschepdk zegt
Tering wat een geld
917 Porsche + Audi zegt
voor dat geld rijd ik liever met een nieuwe 992
porschepdk zegt
@vwaudiporsche: met mij ernaast.
bischero zegt
@porschepdk: ik rijd liever zelf. Daarbij voel je je wel lekker vrij en vertrouwd met ons, dat je openlijk een blauwtje durft te lopen. Ahem. ?
prop zegt
Vraag me ng steeds af in welke vijver BMW wil vissen en welke aantallen ze willen vangen. Voor Europa een irrelevante auto.
PunicaOase zegt
Doe mij dan maar een AMG GT dat vind ik wel een hele knappe auto.
harrie zegt
Waar de conceptcar juist lekker clean en elegant was, hebben ze het productiemodel zo blob en barok mogelijk gemaakt lijkt het.
Die obesitas achterkant man, de hoeveelheid nutteloze vormen slaat toch nergens meer op.
Benny_Weisz zegt
Dus als je straks een M850 xDrive Cabrio flink met opties aankleedt dan kom je ergens EUR 220.000,-
Da’s niet veel minder dan een AM DB11 Volante, om maar eens wat te noemen.
Ik zou ‘t wel weten,…. gewoon de BMW bestellen en iedere keer als ik instap stront jaloers zijn op mijn buurman die wél James Bond-je mag spelen?
kempenaer zegt
Die uitlaatsierstukken zijn echt potsierlijk groot.
mijnporsche zegt
Ik bied 90.000
brera22 zegt
Geef mij maar een 992.
barry355gtb zegt
Deze BMW vergelijken met een Porsche of Ferrari, is echt wel de weg kwijt. Rasechte sportwagens voor de openbare weg en dat afgezet tegen een forse, luxe en zware Cabrio met plek voor 4 inzittenden. Deze met elkaar vergelijken op prijs is ook zwakzinnig te labelen.