Vijfcilinder en een hoge zit. Dit mag je lappen.
Het regent Audi RS-modellen dit jaar. Onder de nieuwste modellen behoren onder meer de RS Q3 en de RS Q3 Sportback. Voor de liefhebber van vijfcilinder glorie, maar dan wel in combinatie met een hoge instap.
Het recept is inmiddels bekend. De 2.5 TFSI motor van Audi levert 400 pk en 480 Nm koppel. De RS Q3 (Sportback) komt standaard met een 7-traps S tronic-automaat. Andere zaken die onder andere standaard zijn is 20-inch velgen en een sportonderstel. Het kanon accelereert in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 250 km/u. Tegen bijbetaling kan de begrensde top verhoogd worden naar 280 km/u.
Een tof recept, maar de hamvraag is natuurlijk wat het kost. Daar kunnen we nu een antwoord op geven. Prijzen van de RS Q3 beginnen bij 102.610 euro. De Sportback is net even wat duurder en kost 104.110 euro. De leveringen starten nog eind dit jaar. Zoals we van het Duitse merk gewend zijn begint de pret dan pas. Met opties en individuele wensen kan de prijs nog behoorlijk opgeschroefd worden. Zelf uitvogelen hoe duur je een RS Q3 kan maken doe je vanaf nu. De configurator met de prijzen staan live op de website van Audi.
En gewoon 40.000 duurder dan bij de Oosterburen.. Waar is de EU als je hem nodig hebt?
@Edge: lekker een q3dieseltje kopen bespaar je 40k , je mag hier toch maar 100. En heb je toch nog geld over zet er 20 inch wielen op en waan je jezelf in een RS3.
@thomasthomas: na 19:00 mag je 130 dus dan is de RS geen overbodige luxe??
@thomasthomas: je hebt echt geen idee hoe magistraal die 5-cilinder is volgens mij?
Helaas is diezelfde 5-cilinder in NL gewoon absurd duur omdat deze 189g/km CO2 gecombineerd uitstoot. Nog altijd geen reet maar ja, die boomknuffelaars in de steden geloven allemaal in het einde der tijden.
@thomasthomas: het gaat erom hoe snel je naar de 100 gaat.
Ik ben helemaal geen fan van crossovers en al zeker met coupe-look, maar die RSQ3 Sportback maakt mij toch zo hebberig. Volgens mij is dat de magie van die vijfcilinder. Leg dat ding in een Landwind en dan word ik ook hebberig.
De prijs is natuurlijk absurd, maar ik ga hem toch nooit kopen dus daar maak ik me verder ook niet druk om.
@berlinetta: corrigerende pets met een pollepel moet je krijgen. Waar is je eigenwaarde?
@okdoei: Ik heb al heel lang geleden afscheid genomen van mijn eigenwaarde.
@berlinetta: oke nee dan heb ik niks gezegd. Aai over de bol dan. Kusje op de plek waar de pollepel je raakte.
@berlinetta: Kan ik mij helemaal in vinden. Voor een Cross-over is dit geniaal. Maar als ik mag kiezen toch liever een RS3 of TTRS.
@dutchdriftking: voor de praktische kant een RS3. Voor de beste wegligging de TTRS.
Voor dikke mensen die maar moeilijk in en uit een lage instap-auto kunnen komen, de RS Q3.
@ghost: Is de wegligging van de TTRS wezenlijk anders dan die van de RS3?
Wat is dat nu weer voor een pook? Een halve gare die altijd bij die Peugeot’ kapot gingen.. ziet er toch niet uit. Verder dikke bak
@moewat: zo inderdaad, rechtstreeks uit de A1
@moewat: Priemiejum! Komt rechtstreeks uit de golf.
Zooooo… uitlaten op een Audi staan zoveel beter dan dat neppe gedoe!
Super mooie bak met een perfecte motor. Jammer van dat klapsleuteltje, had mijn oude TT uit ‘06 ook..
Ik blijf de Q3 samen met de Q8 een van de weinig ‘acceptabele’ SUVs vinden..
En dan betaal je ruim een ton voor een auto met hetzelfde interieur als een Seat Ibiza. ?
1 EU dames en heren…1 EU… We merken het keer op keer bij de pomp en als we bij een dealer staan.
Mijn configuratie: https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/q3/rs-q3/originele-onderdelen-accessoires.html
@bsxc2: Is die dan ook AWD??
Als ik hem hier in Canada configureer kom ik op $54,000 (36790 euro)