![Nederlandse occasion: gele Ferrari 360 Challenge Stradale](https://static.autoblog.nl/images/wp2015/ferrari-360-cs-geel-occasion.jpg)
Of er sprake is van een heuse Challenge Stradale-invasie in ons land weten we niet, maar dit gele exemplaar staat te koop. En jij wil ‘m ook.
Na het witte exemplaar dat eerder al aan bod kwam, hebben we nu een gele 360 CS voor je in de aanbieding. Specs zijn bekend, klassiekerpotentie waarschijnlijk ook, dus het enige dat je hoeft te doen is een keuze maken tussen wit of geel. Simpel toch?
Zelf vinden we Giallo Modena nét iets beter passen bij de vurige Challenge Stradale, al had de witte absoluut iets unieks. Je moet bij beide auto’s alleen wel even twee keer kijken om te zien dat het geen Modena’s zijn, maar dat komt vooral door het gebrek aan striping.
Dit exemplaar staat te koop bij Prins Esclusivo, de vraagprijs bedraagt € 199.500 bij een kilometerstand van ruim 60.000 km. Hij heeft dus meer gelopen dan de witte, maar is ook meteen een half tonnetje goedkoper.
Dank aan autospotter2punt0 voor het tippen!
Beslist een van de gaafste auto’s ooit. Meer karakter dan de 458 Speciale of wat dan ook.
Fel, licht, en keihard gaan met die banaan!
Mooi geel is geil, maar er zit geen trekhaak op dus ik sla deze even over…
Blijft veel geld. Twee ton… daar moet ik bijna een half jaar voor werken man…
@donvincenzo: ik 1 week.
Oja ik ben voetballer ;)
Nee gelukkig niet!
Allebei niet, rood is toch het mooist op een CS.
Waarom is de achterkant van een 360 soms body color en soms zwart? Ik dacht vroeger dat dit de normale 360 (body color) van de 360 CS (zwart) scheidde maar dat blijkt niet zo. Was het misschien een optie of iets dergelijks?
OT: prachtige auto, voeger op school werd er wel eens een klasgenootje opgehaad door zijn moeder in een zilveren 360 cabrio, iedereen op straat natuurlijk :D
Volgens mij waren handbakken met meegespoten achterkant en F1-versies (flippers achter het stuur) met zwarte achterkant. Weet het niet 100% zeker, maar bij de 355 was dat wel zo.
@Captain: voor 700 euro koop je zo’n grilletje…
@Captain: veel 360 bezitters hebben de challenge grille op hun 360 laten schroeven.
En wat nou als ik zeg dat ik hem niet wil?..
@henkhupelschoten: Dan ben je lekker rebels.
@henkhupelschoten: living on the edge!!
Liever een f430 en nog een hoop geld overhouden.
Ik zou liever 50 mille minder betalen voor een auto met iets van kilometers achter zijn kiezen.
Bij een Okasie zal kleur mij echt totaal niet uitmaken (tot afgrijzen van De Vrouw Des Huizes: “Wit is toch geen kleur, dat staat totaal niet op zo’n Suzuki”.), maar zowel geel als wit zijn verfrissende kleuren in vergelijking met het obligate rood. Alhoewel bij de introductie er ook een donkerblauwe was, dat is ook wel erg fraai.
Voor de mensen die vinden dat hij te veel lijkt op een Modena: je kan hem herkennen aan de spoilerlip voor, meer geprononceerde luchtinlaten aan de zijkant, BBS velgen, subtiele spoilerlip aannde achterkant en het rooster tussen de achterlichten (alhoewel dat een optie was op de Modena).
Maar als je erin tijdt weet je het wel. De 360CS is geen iets snellere versie van de 360 Modena maar meer een straatuitvoering van de raceversie. Geluid is hemels. En dat met maar 415pk! Ik ben geen groot Ferrari liefhebber, maar voor deze heb ik wel een zwak (alhoewel een Kever 996.2 GT3 RS Club Sport met blauwe wielen mij nog meer aanspreekt ;-)).
Overigens een goed bedrijf, Prins Esclusivo. Een echte liefhebber die altijd wel een paar mooie pareltjes heeft staan.
@gtwillem: Op de optie van dat rooster staat bij een Modena dan weer geen Challenge Stradale aan de rechterkant. Daarnaast zijn herkenningspunten: de buitenspiegels en de achterruit die aan weerszijden een soort roosters lijkt te hebben aan. Ook de heeft de diffusor aan de achterzijde een aantal vinnen ipv zonder vinnen bij de Modena.
De 996.2 GT3 RS is inderdaad een begeerlijke auto, maar ik vind een 997.1 mooier. De 996.2 schijnt wat giftiger te rijden, al heb ik zelf met geen van beiden ooit gereden. Als gooi- en smijtauto heb ik ook liever een Porker, maar met een CS sta je ook niet voor lul op een trackday. Bonus: dat geluid… Verveelt nooit denk ik! Zowel de 996.2 als CS stegen overigens als een idioot in waarde de afgelopen twee-drie jaar.
Wat mis ik als ik denk dat dat 120K teveel is?
@thierryvth:
Geld?
@desjonnies: Nee joh, krediet bij een bank..
@thierryvth: 80k
@schellekens006: niet kunnen rekenen en er nog likes voor krijgen ook, je “grap” had 120k moeten zijn want ik gaf aan dat het voor 80k te doen moet zijn dacht ik
Een “gewone” doe je voor +/- 60k, CS voor onder de honderd volgensmij, maar goed zal wel weer wat dom puber gejank over heen komen
@thierryvth: Tijd. Voor 125k stonden ze twee jaar geleden te koop.
Prins heeft over het algemeen hele mooie auto’s!
@gt500eleanor: idd. Altijd leuk spul daar.
“Prins Esclusivo”
LOL! Prachtige naam. Je eigen naam combineren met iets Italiaans wat toch elke boerenlul begrijpt, briljant! Ik ben geïnspireerd. Autoblog, willen jullie mijn schuilnaam veranderen in Rob Fantastico? ….
Over de wagen; ontwerp heb ik eigenlijk niet zoveel mee. Komt wel een ongelofelijke bak herrie uit. Op het onbeschofte af.
@Rob: kreeg er idd ook een bio-stabil gevoel bij ..
@Rob: Prins maakt ook hondenvoer. Daar ken ik het van.
Check voor het geluid ff de Facebook pagina van prinsesclusivo, staat een filmpje op van deze herrieschopper
Grappig, ik woon daar in de buurt.
@power369: grappig, ik niet
Een kopen en in het rood spuiten, Ferrarirood
Helaas, bank wilt het niet financieren:(
zit net even op de site te kijken van Prins
ben compleet verliefd geworden op die Quattroporte 4.7s wat een juweel is dat
Geld uitgeven aan de 458 speciale, over een aantal jaar moet die wel te krijgen zijn voor die 200k.
Dinsdag ferraridag?
Maar dit is best een kek karretje. Een van de weinige supercars die me wel kan bekoren. Doe mij de gele maar, minder zonde om ermee te rijden. Want dat zou ik er toch mee doen.
“Maar 415 pk”
Geel staat goed, echt enorm mooie wagen.
Vind het ontbreken van de striping eigenlijk zelfs een extra plus punt. Oogt wat “normaler”, de kenner weet toch wat je rijd en het geluid (en performance) is ultiem!
Zonder de striping is het bijna een soort sleeper Ferrari… Tot je een keer goed gas geeft ;-)
@kenner .. Is dit zo,n grafding waar om de 15.000 km 4 nieuwe distributieriemen in moeten ??
@lincoln: 4 riemen in een Ferrari, 4 liter olie in een Audi… Ik zie het verschil niet meer.
@lincoln:
Dat zijn het eigenlijk allemaal.
Grafdingen
Die distributie is waarschijnlijk nog je minste probleem.
Als je jong sterk en strak bent en zo’n ding je ‘staat’ kun je zo’n ding niet betalen, (geldt niet voor Justin Bieber maar voor echte kerels); als je oud kaal en uitgezakt bent en succesvol, rijd je gewoon voor l*l in zo’n ding (helemaal met een te jonge en te blonde vriendin ernaast)
Ikke, liever een Alfa Giulia of GT1300, een Lancia Aurelia GT of een Alfa Zagato 1300 tje.
Zelfs een Autobianchi A112 Abarth vind ik cooler dan zo’n ding.
@desjonnies: yep .. Als je een automotief gesprek wil aanknopen met iemand die helemaal lyrisch van Ferrari blijkt te zijn .. Kan je het maar beter zo snel mogelijk beëindigen .. Je zou ze bijna zo een ding gunnen ..
@desjonnies: Als ik zo’n oude knar in Ferarri met een lekker fris ding van 30 zie rijden, dan denk ik altijd; wat een mooie pik. Maar misschien is dat wel wat je met voor lul rijden bedoelt..
@steiger:
l*l = lol
Een rode CS met striping is gewoon af, niets meer aan doen. Zonder striping mag ook. Maar het is rood en… iedereen heeft al rood. Ik heb het niet zo op blauw, maar juist omdat je ze zo weinig tegenkomt (en het erg goed staat op een CS) zou ik best een blauwe CS willen – mét striping. Toch heeft geel de voorkeur, omdat het wederom met striping zo ontzettend gaaf staat. Het zou voor mij de ultieme auto voor erbij zijn.
@phaeton: had je niet gewoon gelijk kunnen zeggen dat je hem in geel wilt?
Hebben ze weer ge(i)el verkeerd geschreven
leukste versie van een verder onaantrekkelijke Ferrari, de 360. Wat een flinke stap terug na de F355
@maarten020:
Met deze wagen is het bergaf gegaan. Ik ben sowieso geen grote fan van ferrari maar na deze wagen is er nooit nog iets goed in maranello komen buitenrollen.
@Hupke: “maar na deze wagen is er nooit nog iets goed in maranello komen buitenrollen.”
Dat zeg je verkeerd in mijn ogen…. goed waren de wagens daarna zeker, of jij ze mooi vind dat is weer een andere discussie.
@w0o0dy:
Ik heb er eigenlijk geen zicht op of ze goed zijn (maw. kwalitatief in orde).
Maar iets mooi is er naar mijn mening idd nietmeer buitengekomen na de f355. Toch zonde voor zo’n merk.
Een jaar geleden kocht je nog een knappe 360 CS voor een €ton. Waar gaat dat heen met die luchtbel. Voor mij wel de heerlijkste Ferrari ooit gemaakt.
@991gt3rs: en daarom gaat de prijs ook omhoog ;-).
Waanzinnig mooie details, bijna kunst.
Wat een heerlijke wagen zeg!
Een klassieker, wordt alleen maar meer waard als je het mij vraagt
Dus je betaald 150K extra voor die 2 lettertjes?
Moest ik in de markt zijn voor zoiets, zou ik een standaard 360 kopen langst een degelijke tuner gaan, en dan kom ik met 200K wel weg met iets dat een stuk sneller is.
En als ik wat zakcenten overhoud komt er nog een coachbuilder aan te pas, want gatver, dit moet toch echt een van de lelijkste ferrari’s ooit zijn op die FF, F12 en DeFerrari na.
@Hupke: nee je betaalt meer voor de sound, het lagere gewicht, de betere remmen en wegligging en natuurlijk is deze net wat exclusiever.
Maar terug naar de sound….
https://youtu.be/7oEuwNFNLEw
@w0o0dy: Exáct dit filmpje. Dat moment dat die gele CS voorbij komt op 2.05 is toch wel een heerlijk geluid met het raam open.
@w0o0dy:
Wegligging, ken ik een hele goede specialist voor. Remmen kosten geld maar zijn geen rocketscience. En qua sound zal er wel een tuner zijn die me kan helpen, en dan houd ik nog wat euro’s over.
Maarja dan zit je met een ferrari van 50k en alles wat je er extra hebt ingestoken ben je kwijt, terwijl je bij de CS beschermd word door de badge.
@Hupke: Een liefhebber wil het origineel. En dat mag dan wat kosten….
@dutchdriftking:
Een liefhebber van originelen, die wel ja.
@Hupke: je moet even opzoeken wat het verschil is tussen de normale 360 en de challenge dan praat je wel anders denk ik. Dit is echt een wondertje uit italie
@clarkson:
Ik blijf het een wonder vinden dat er niemand bij ferrari ‘stop, dit ding is te lelijk’ heeft gezegd, dus in dat opzicht heb je gelijk.
Staat fantastisch dat geel!
Ooit in mogen rijden… Echt waar, ongelofelijk wat een auto..
Dat geluid is gewoon porno..
Geel zal later een lagere restwaarde hebben, neem de witte.