De 360 Challenge Stradale zagen we al in diverse kleurtjes voorbijkomen. Een wit exemplaar ontbrak echter nog.
Pardon, we bedoelen natuurlijk Bianco Avus, zoals de ‘kleur’ officieel heet. Enfin, de Italiaan staat te koop in eigen land en heeft slechts 17.000 km op de teller staan. Dat zien we dan ook terug aan de prijs, want de koper mag een bedrag van maar liefst 249.500 euro aftikken in ruil voor de sleutels. Voor ongeveer hetzelfde geld staat ook een kale 458 Italia in de prijslijsten, al is het maar de vraag of je die liever zou willen.
De hoogtoerige V8 is goed voor 426 pk bij maar liefst 8.500 rpm. Het standaardsprintje is achter de rug in 4 tellen rond, de topsnelheid bedraagt 310 km/u. Voor zijn tijd (2004) bijzonder snel, maar ook vandaag de dag nog hoef je je met een Challenge Stradale onder je bips niet te schamen bij het stoplicht.
Naast de specs en het uiterlijk is het geluid absoluut om van te watertanden, het bewijs vindt u op Autojunk. Nog effe terugkomend op de vraagprijs: die is inderdaad behoorlijk fors. Bedenk alleen wel dat ’t gaat om een schadevrij exemplaar dat altijd netjes is onderhouden, met weinig kilometers op de teller. Bovendien zijn witte exemplaren zeldzaam, dus sla uw slag hier. Inderdaad, da’s de Alkmaarse toko waar ook nog twee F512 M’s in de showroom staan.
Donstil zegt
Nou ze zijn die Testarossa in ieder geval nog niet kwijt.
jrk68 zegt
@Donstil:
Waarom zou je dat cliché hok kopen als er bij van Vliet een witte 512bb en een witte Countach op een koper wachten.
Nu ik dit zo schrijf vraag ik me af of de Countach dezelfde is als waar hij 30 jaar geleden mee naar Zandvoort kwam.
Op zondag, zonder kilometerteller en op groene platen….Hmmmm?
norge zegt
@jrk68: Doe mij die roodkop maar dan…
rolov zegt
Er staat ook nog een witte 430 in Amsterdam zuidoost. Bij jaguar. Aparte kleur voor een Ferrari.
kapitein zegt
Allemachtig wat heerlijk. De normale 360 doet me niet zoveel, maar de cs heeft net dat beetje extra wat ‘m voor mij echt begeerlijk maakt.
philipf zegt
Wat een wagen!
Jochempie zegt
Ik ben blij dat jullie dit artikel plaatsen. Ik keek toevallig eerder vandaag op Mobile.de naar CS’jes, en ik ben me kapot geschrokken dat die dingen in de tijdsspanne van 1 jaar van ongeveer 110.000 euro naar 200.000 euro gestegen zijn… Weer een droom die een droom blijft!
rovadepo zegt
@Jochempie: net als de testarossa,
jochempie zegt
@rovadepo: een paar jaar geleden gaf radio Veronica een Testarossa weg. Toen dachten we allemaal “ah, wat schattig, hoop dat de winnaar er blij mee is en niet teveel onkosten heeft”.. Nou als ‘ie ‘m in de schuur heeft laten staan is ‘ie spekkoper! Groetjes vanuit die geel-blauwe Testarossa.
rovadepo zegt
@jochempie: klopt ja! tot voor kort stonden die dingen toch te koop voor 50k , nu zie ik ook ineens “te koop gevraagd”. Op zich vind ik de Testarossa wel iconisch. Ik zie ook de 550 Maranello enorm stijgen. Ze zeggen ook dat auto’s de beste investering is. De vraag is alleen welke auto, en wanneer de bubbel knapt…
MaartenD zegt
@rovadepo: mark my words…de F355, en dan met name de GTS versie, wordt de beste investering in jaren. ..
Jochempie zegt
@maarten020: Ik denk de GTB, zo’n berlinetta is toch vaak gewilder.. Maar inderdaad, dat wordt er zo een.
berlinetta zegt
@Jochempie: Dank u dank u. Voel me gevleid.
clioracing zegt
@Jochempie: Inderdaad, gaat helemaal nergens over. Deze witte kost nu al meer dan die ooit nieuw gekost heeft.
Volgens mij proberen veel mensen met een bijzondere auto op dit moment lekker te cashen, nu de autozeepbel flink is opgeblazen door investeerders. Jammer voor de échte liefhebbers. Ik hoop dat de bubble een keer knapt.
rikus zegt
@clioracing: En dat gebeurt.. Kwestie van tijd.
schellekens006 zegt
@Jochempie: had je anders nog 110000 liggen?
papa zegt
Het geluid van deze auto is nog lekkerder als het uiterlijk
damion123 zegt
@papa: lekkerder dan*
MaartenD zegt
@papa: dat mag ook wel wat het is een lelijk ding
991gt3rs zegt
Sponsor van Autoleitner? Hij heeft ook een rode staan.
Hupke zegt
Het blijft toch echt een gedrocht dat ding.
Ik vraag me nog altijd af hoe ferrari zo de mist is in kunnen gaan.
Jochempie zegt
@Hupke: Stevie Wonder and Ray Charles debating looks, ladies and gentlemen!
trolle zegt
@Hupke: wat vind je dan wel een mooie wagen? Is gewoon uit intresse :)
Hupke zegt
@trolle:
Uit dat tijdperk? De aston martin db7, maserati 3200 gt, jaguar xk en zelfs een simpele peugeot 406 coupe, …
imba zegt
@Hupke: Je bent niet wijs. Toen hadden Ferrari’s tenminste nog dubbele ronde achterlichten. Niet zoals die gedrochten van nu.
MaartenD zegt
@Hupke: eens! Na de f355 gimg het mis..vind de 360 echt een kappersautootje
banditdeluxe zegt
Ferrari is overrated! There i said it!
mikecs zegt
Hele mooie auto. Afgelopen weekend bekeken in Alkmaar en ziet er gelikt uit zo in het wit met het rood-zwarte alcantara. Hopelijk is de auto snel verkocht en blijft hij in NL. We hadden ooit een witte CS in NL maar die is niet meer :(
Hier een aantal foto’s en wat extra info: http://www.challenge-stradale.com/134394.html
jobberns zegt
Wow, zo’n ding is echt Supervet! Vooral dat geluid, met zo’n auto hoef je je zeker niet te schamen!
robskilov zegt
Die 360’s worden mooi oud
ghost zegt
360: ja. 360 CS: zeker! In t wit: nee.
toyotafortuner zegt
Een 458 zal nooit de schoonheid halen van de 360. Al helemaal niet van een CS. Goed, dit is een simpel witte, maar nog steeds mooi!
bietje zegt
Qua looks dan toch veel liever een 308GTB of GTS in topstaat met wisselgeld, naar mijn smaak zó veel meer karakter. Vanaf de 458 begon Ferrari weer mooie(re) lijnen te krijgen, al zou ik dat terugnemen als de toekomstige gebakkies qua design worden gebaseerd op de Laferrari…
jochempie zegt
@bietje: ja, de 308 is een fraai ding, maar oogt wel een beetje ielig.. Mijn favoriete instap MR-Ferrari is de 348.. Als je goed kijkt zie je een flinke dosis muscle car in dat kontje!
gtwillem zegt
@jochempie: de 355 die daarna kwam (eigenlijk een faclift) was in mijn ogen helemaal perfect…
MaartenD zegt
@gtwillem: de ultieme “nieuwe” ferrari, zoals bij porsche voor mij de 993 de ultieme 911 is, overigens uit dezelfde periode….na de f355 gimg het qua design helaas dr verkeerde kant op…zo jammer dat een Ferrari f355 zo onderhoudsgevoelig is anders had ik het wel geweten. ..
gtwillem zegt
@maarten020: qua Ferrari ben ik het je eens. Porsches 993 zijn overschatte auto’s. Vind ik. Een 996 is een veel fijnere en prettigere auto. Ik snap de charme wel, maar het zijn gewoon heel ouderwetse auto’s. Dat waren ze al bij introductie. Een 964 spreekt mij dan meer aan als ultieme 911 (965 Turbo 3.3, Bad Boys, dat wordt hem ;-))
MaartenD zegt
@gtwillem: de badboys 964 turbo is een juweeltje, maar dat je de 996 mooi vind, qua techniek geloof ik het wel maar wat een misbaksel, gelukkig hebben ze het front wel enigzins juist gekregen bij de 997mk1 en de back bij de 997mk2, maar de 996 doet pijn aan mijn ogen..
Jochempie zegt
@gtwillem: Ik vind de F355 technisch op alle vlakken beter dan de 348, maar qua uiterlijk slaat het net als de 512TR de plank een beetje mis: een jaren ’80 hoekige bodyshell met jaren ’90 “zachte” bumpers..
MaartenD zegt
@Jochempie: ik vind de F355 perfectie….de enige reden wat mij tegenhoudt de auto te kopen zijn de hoge onderhouds/runningscosts…kleine reparatie mag meteen de hele motor eruit wat vanaf de 360 niet meer het geval is maar dat is een misbaksel
Jochempie zegt
@maarten020: De motor eruit halen schijnt niet zo’n afgrijselijke klus te zijn, je moet alleen wel een brug ergens hebben… Aan de andere kant als ‘ie er eenmaal uit is kun je wel alle klusjes er gemakkelijk op uitvoeren. Maar ja, geen dealer-onderhoud is killing voor de restwaarde.
MaartenD zegt
@Jochempie: ik ben geen handige harry dus kan het onderhoud niet zelf doen helaas…
JamesBond007 zegt
Mooie bak!
off-topic: sinds wanneer gaan de prijzen van die Carrera GT’s richting de miljoen??
jobberns zegt
@JamesBond007: ja dat zag ik ook ineens ja, die stijgen de laatste tijd ineens heel snel
rolov zegt
@JamesBond007: bij Leitner vlg mij in Duitsland nog niet.
mclarenf1lm zegt
Nog een leuke herrinering aan de 360CS, onderweg op vakantie naar Italië kwam een stradale lekker door de tunnels in de alpen aan boenderen. Een van de heerlijkst klinkende wagens die er bestaat als je in een tunnel zit. ;-)
clarkson zegt
Absoluut mij favoriete ferrari!
gtwillem zegt
Dat Bianco Avus is wel een aparte kleur op een CS. Maar het staat wel.
De 360CS is het wel het bewijs dat he enorm spektakel kan hebben met redelijk normaal vermogen. Het is niet de hoeveelheid, maar de manier waarop. Die huilende V8 welke doorloopt tot 8.400 toeren, de hyperdirecte besturing, het kale interieur, de racekuipen: bijna helemaal perfect. Jammer dat deze 360 niet leverbaar was als handgeschakelde versie. 2003 was toch een topjaar voor pure road racers: M3 CSL, NSX Type-R, 996 GT3 RS, Impreza WRX STI Spec-C Type-RA, Corvette Z06 405hp, Elise S2 Sport 190, TVR T350C Red Rose, Vauxhall VXR220. Good old days…
bofkont zegt
Uiteraard bij autoleitner, die man heeft zoveel moois staan altijd.
Wekelijks bezoek ik zijn website, 2 jaar geleden een bezoek gebracht, Douwe is ook nog eens een zeer vriendelijke man die alle tijd voor je neemt, zelfs voor een pauper zoals mij :)
Daarbij is het een rasechte autoliefhebber met echt kennis van zaken.
MaartenD zegt
Leukste versie van een van minst aantrekkelijke ferrari’s van de afgelopen jaren, de 360
mike0709 zegt
Vorige week mogen bekijken in z’n showroom, pure porno! Hij gaf aan binnenkort nog een zeer exclusieve Ferrari binnen te krijgen.
mpowerm3 zegt
dan zou ik voor deze unieke witte kiezen : Ferrari 512 TR SPIDER
Fahrzeugangebot: Ferrari 512 TR SPIDER für 320000 EUR
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=206971302
MaartenD zegt
@mpowerm3: wow…die is wel heel cool!
jorden zegt
Echt een pareltje deze CS. Best klinkende Ferrari V8 ooit. Een Ferrari is voor mij een droom, die voorlopig standhoud want ik zie nog geen concurrentie. Audi maakt op moment van Lamborghini een karikatuur van zich zelf. Oke pagani… Maar die speelt in een andere competitie.
tyba86 zegt
Deze zakt ook niet meer in waarde!
http://ww3.autoscout24.nl/classified/271145095?asrc=st|as
MaartenD zegt
Als de autozeelbel weer klapt zullen we zien wat er met de waarde van dit soort auto’s gebeurd…we zitten nu echt wel aan het plafond en history repeats zoals bijvoorbeeld in de jaren tachtig. ..toen lreeg je een Ferrari bij aankoop van een pakje boter ;-)
schellekens006 zegt
Wat een onzin die verschillen tussen die modellen. Ik liep het gewoon voorbij en pak een 458.
mrrallycross zegt
Lever deze dan een 458. Dit is de best klinkende V8 van Ferrari!