Deze Nederlander gebruikt zijn Mercedes-AMG GLA45 tenminste waarvoor deze bedoeld is. Soort van.
Ja, het is weer die tijd van het jaar hè. Auto’s die de weg afglibberen is een fenomeen dat in deze wintermaanden, in ieder geval gevoelsmatig, toch net een wat hogere incidentie heeft dan in de zomer. Het is een beetje hetzelfde als met erwtensoep en pepernoten. Je kan het doen in de zomer, maar het past ergens beter bij guur weer buiten. Soms ben ik maar blij dat de 944 voor de winter de stalling in moet. Dan kan ik er tenminste niet kablabber mee gaan op een vuig verraderlijk glad stukje asfalt.
Helaas voor de bestuurder van deze hete Mercedes-AMG GLA45, die ik nog steeds liever GLA 45 AMG noem, stond deze blepper dezer dagen niet binnen. In plaats daarvan trotseerde de potige kleine SUV met opgepompte vierpitter in het vooronder de kou in de buurt van Rotterdam. Zoals te zien op de foto’s, liep dat een beetje rottig af.
Ondanks de vierwielaandrijving, heeft de GLA45 op een rechte weg opeens een bochtje genomen. Daarbij is de auto terechtgekomen in de lommerrijke omgeving. Normaal hebben dit soort auto’s een beetje de naam alleen de stadsjungle te trotseren, maar deze Mercedes had kennelijk trek in een stukje offroad. De foto’s tonen aan waarom GLA’s beter in de winkelstraat kunnen blijven.
Het hoge bommetje raakte enkele kleine boompjes en tikte ook een dikke boomstam aan. De brandweer, ambulance en MMT kwamen met spoed ter plaatse. Gelukkig bleek al snel dat er niemand gewond was. Wel leegde de brandweer nog een aantal poederblussers op de gecrashte auto. Er moesten een aantal kettingzagen aan te pas komen, maar inmiddels is de GLA veilig geborgen. Het is nog maar eens een herinnering dat of het nu een Ferrari California is, een GLA45 of een Daihatsu Charade GTti is, een ongeluk zit in een klein hoekje. Zeker als de ‘RRRRRRRRRRR’ in de maand zit.
Image Credit: GinoPress B.V.
katoenboer zegt
BREEK: Hamilton naar stewards voor negeren gele vlag. Kan nog leuk worden dit weekend.
isn1981 zegt
@katoenboer: hij is onderhand al vrijgesproken. Incidenten met mazepin is nog in onderzoek.
Computer Freak zegt
Verdacht dat de kentekenplaten eraf zijn gehaald. Zodat de auto opgeknapt kan worden zonder dat iemand er ooit achter komt?
Eigenlijk zou de EU een schaderegister moeten hebben, waar ernstige structurele schade als deze in staat.
ghost zegt
@Computer Freak: normaal komt de politie, hier de marechaussee dus stinkt sowieso.
E550 zegt
Er zou een systeem als CarFax moeten komen.
tfsi zegt
Geen straf had ook niet anders verwacht. Als je over meten met 2 maten spreekt.
wimof zegt
Met 40-100pk heb je zelden dit soort uitspattingen.
Willen alle Tesla rijders graag hun kruislichten uitdoen als ik in de buurt ben!
Ik snap het (niet) meer, vroeger (in ancient times) was hoogteregeling in combinatie met Xenon (1000 lumen) een vereiste, ik vraag me af welke regels in 2021 gelden?
Mijn ogen zijn bionisch althans niet “geüpgraded”.
En talrijke “super-led-installaties” verblinden mij, op de schaars verlichte wegen, mateloos.
Ben ik de enige?
Mocht het zijn, wel, dan ga maak ik na COVID een afspraak in Uz Leuven Gasthuisberg.
p993 zegt
Jaap, de 944 (en 968) kunnen met gemak het jaar door gereden worden. Mits enige beheersing van de gasvoet en juiste banden…echt geen probleem; ik ben er de jaren 00 prima mee doorgekomen. Zuurste moment was dat een polootje me voorbij stoof in een woonwijk…onder nul, dik pak sneeuw en aan weerskanten auto’s geparkeerd. Ik had te brede zomerbanden op de 968 en moest letterlijk gas geven met de grote teen. Hij gleed alle kanten op. Bijna stapvoets toch heelhuids thuisgeraakt…
O ja; dank voor je bijdrages op de blog!
reetschild zegt
-edit: nutteloze bijdrage-