
Het zijn de dagen van gladheid & glijpartijen. Lokale suffertjes staan vol van nieuwsberichten over auto’s in sloten, onvrijwillig geparkeerd naast wegen en allerlei botsingen. En op de sociaalmedia wordt het fotobewijs massaal verspreid. Zo ook deze vuurrode Ferrari 348 met een gehavend voorkantje.
Sportwagens met 300+ pk op de achterwielen hebben het moeilijk in deze tijden. Lege parkeerplaatsen onder een sneeuwdeken zijn geweldig, tuurlijk, maar in het dagelijkse verkeer houd je het brede (zomer?)rubber liever op de gebaande paden, zonder al te veel slip. Op een drukke A10 bij Amsterdam de voorkant van je Ferrari 348 kennis laten maken met, vermoedelijk, een vangrail is dan ook een serieuze humeurverpester.
De foto van @hniehorster zie je HIER in het groot. Een geruststelling: 348’s belanden nog wel eens in slootjes, dan valt een neusbeschadiging nog mee. Of zou het dezelfde auto zijn?
Achterkant heeft ook schade zo te zien. Rondje van de zaak?
Als je een Ferrari hebt en je gaat met dit weer rijden dan vraag je er ook wel een beetje om.
@xiran: Je moet wat, bij zomerse temperaturen vatten ze zo vlam…
@C220AMG: dus eigenlijk is het gewoon een hele dure terasverwarmer?
@C220AMG: Heb jij eigenlijk al een nieuwe auto gevonden?
@SCscreamGT2: Nope nog niet… Zal nog wel eventjes duren denk ik;)
@C220AMG: heb nog een w124 e280 in de aanbieding.
@xiran: Sorry, heb het eventjes gehad met Mercedes ;)
@C220AMG: Hoe kan je het nou gehad hebben met een mercedes “!?
@Reggie-Boy Rood: @ej20g: Ik verwijs jullie even door in dat geval ;) Ik heb ‘m enkele weken geleden van ellende de deur uit gedaan!
http://www.autojunk.nl/2013/01/tot-ziens-c-klasse
@C220AMG: Koop mijn dreier.. :))
Zonder grappen.. Klote verhaal voor je, hoop dat je volgende beter wordt, zal zo te horen niet zo moeilijk worden.
@C220AMG: Keb een 190d voor je! Diesel, belastingvrij en onverwoestbaar. Normaal trekken de w201’s de sleepwagens vooruit..
@C220AMG: iets aan de hand met je C220?
@ej20g: Ai.. echt NIET verwacht van een mercedes. rij zelf een slk r170 230k. maar met 175000 rijd ie gewoon na behoren (wel bij 140000 een nieuw blok omdat iemand de carter had gesloopt door een stelkomplaat en doorgereden was zonder olie)
Ben benieuwd wat je neemt, stiekem toch een A klasse?
@Reggie-Boy Rood: Nou, ik ga ervan uit dat het geen ster meer wordt helaas… Te veel problemen gehad om er nog in te vertrouwen eerlijk gezegd. Is natuurlijk niet gezegd dat ik m’n heil ergens anders wel vindt.
@C220AMG: erg jammer om te horen en te zien, vond het altijd een mooi exemplaar met die achterbumper en uitlaten in combinatie met de velgen die eronder lagen. Jammer ook om te horen dat er zoveel problemen mee zijn geweest. Ik wens je veel succes met het zoeken naar een nieuwe leuke auto, ik zal ‘m tegen die tijd vast wel voorbij zien komen.:)
@Reggie-Boy Rood: mooi om te horen dat je zoveel plezier hebt van je auto! Houden zo natuurlijk.:)
@ej20g: Thanks! ps: Dan zou C220AMG ook niet voor een daimler chrysler gaan (ster)
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Op zomerrubber is zelfs een besneeuwde parkeerplaats geen lol met zo’n auto, probeer hem überhaupt maar eens van z’n plek te krijgen. Veel wielspin en rondvliegend sneeuw maar je blijft fijn op je plek staan.
@jrk68: + als je een stoepje over het hoofd ziet ben je klaar en heb je zo een paar duizend euro schade.
@jrk68:
mijn Olds dragger net effe van stal gehaald ..
was blij dat ie weer binnen stond en niet op de dooi hoef te wachten ..
@jrk68: als je genoeg sneeuw rond laat vliegen zit je uiteindelijk wel op het asfalt toch?
@redneckdarian:
Yep, om 2mm verder weer sneeuw te vinden. Dat gaat niet opschieten dus….
Snap het voornamelijk niet.. Zo’n auto rij je toch niet mee in de winter? beetje vragen om problemen..
Gewoon goedkoop wagentje erbij voor in de winter.. zou ik doen althans..
@dennisr:
Dat is de keus van de eigenaar. En zeg nou zelf, het blijft toch ‘gewoon’ een auto? Brede banden, achterwielaandrijving, veel vermogen, tja daar moet je mee om kunnen gaan. Wie weet hoeveel Ferrari’s er de afgelopen tijd zijn gebruikt in het winterweer die NIET zijn gecrasht zijn.
En dan weten we nog steeds niet wat de oorzaak is geweest. In de zomer crashen ze ook…
@dennisr: Waarom niet? Als je gewoon all risk verzekerd bent, wat maakt het uit. 300pk zit tegenwoordig ook in de wat zwaardere diesels en die rijden ook gewoon naar hun merk. Bovendien is dit niet bepaald de meest zeldzame of beste Ferrari aller tijden. Zonde, maar geen man overboord. Setje bumpers dr op. Basislak rood, kost ook geen fuck.
@E34M5Touring: Merk moet werk zijn.
@E34M5Touring: nee is misschien ook wel zo.. maar toch, zou het zelf niet doen :) iedereen is daar weer anders in..
@E34M5Touring: Heb ooit in een magazijn gewerkt waar allemaal autolakken waren opgeslagen. De lakken van Ferrari en consoorten stonden allemaal achter slot en grendel owv de hoge prijs.
Een van de arbeiders wou absoluut zijn spiegels in Ferrari rood spuiten (petje met een oude golf) en hij had toen een potje ferrari lak gekocht. Weet niet meer wat de prijs was, maar het was best veel geld.
@fejjie: Een potje rode unilak bij een beetje verfhandelaar is echt geen honderden euro’s. Als je hetzelfde potje met een steigerend paardje wil, ja dan moet je er voor betalen. Maar daar kies je zelf voor. Bovendien is het alleen een bumpertje (zichtbaar) en de achterkant (zichtbaar) de rest van de schade kan ik niet zien. MAar als dat alles is hoeft het echt niet zo heel veel te kosten.
@E34M5Touring: Gewoon tankklepje meenemen, laten inscannen en krijg je ook de ”juiste” kleur.. kleurverschil hou je toch, zelfs met dat dure Ferrari knikkerbusje..
@dennisr: Daarom, als ik Daytona Violett bij de dealer bestel, betaal ik ook de hoofdprijs. Een spuiter die veel bij ons over de vloer kwam spoot voor 50,- mijn hele motorkap, incl. uitwaaieren. De dealer voor tegen de 400,- Resultaat was super, zag geen verschil.
@E34M5Touring: het is geen Ferrari, maar mijn Subaru zal straks ook gewoon met weer en wind gebruikt gaan worden. Ze (want een Subaru is vrouwelijk) krijgt maar 2 dingen die veel andere (normale) auto’s niet krijgen: elke nacht een doek over zich heen en een wasbeurt om de zondag. Voor de rest blijft het immers een auto. Of het nou een liefhebbersauto is of niet, ze is gemaakt om dagelijks gereden te worden.
@E34M5Touring: Bmw diesel met 330pk parkeren we inderdaad ook niet in de vangrail. Winterbanden, dat dan weer wel.
@dennisr: Wie weet was dit wel “het goedkope wagentje” t.o.v. zijn 599 die thuis staat? ;)
Dat is pech, voorbumper weg!
die dingen kosten toch al niet meer zoveel hedendaags, zie ze soms voor 20000 euro te koop staan, dan kan je ze wel gebruiken als winterauto als je toch een beetje geld hebt en een ferrari met 300+ pk wil
het paard steigerde …
maar God weigerde …
Ik reed, tot dit jaar, telkens met een 996 in dergelijk weer. Het grootste probleem was dat je niet mocht komen stil te staan. Het was vaak niet evident om er weer gang in te krijgen. Het tweede probleem was dat je niet echt met het verkeer mee kon. Velen begrepen dat niet en maakte het me vaak erg moeilijk. Uiteindelijk is met zo een auto goed van A naar B te rijden mits je alleen op de baan bent. Met anderen, die voor je in rijden etc was het een kwelling. Sinds dit jaar winterbanden onder de vito, wat een wereld van verschil.
@gantor: dat is een Carrera of Carrera S geweest neem ik aan? Maar je hebt wel gelijk, met een achterwielaandrijver wil je niet stil komen te staan met dit weer.
@ej20g: Die weg ziet er wel schoon uit.. en met winterbanden valt het prima mee om weg te komen
@zender: klopt inderdaad, maar hij heeft het over “dit” weer. Wat wil zeggen de wegen waar hij overheen komt/kwam. De hoofdwegen zijn over het algemeen wel te doen, maar de weg die hier door het dorp heen loopt is al een stuk minder en die is vrij druk. Hier in de wijk wil je helemaal geen achterwielaandrijving hebben aangezien je daarmee al bijna niet wegkomt van de parkeerplaats door de verzonken afwatering. Sterker nog, dat is zelfs met voorwielaandrijving het probleem.
@ej20g:
Yep, met de ESP aan kom ik niet eens van zijn plek, zonder lukt dat met wat spectakel wel. Niet echt veilig dus.
Je weet immers nooit wat je verderop tegen kan komen.
Dus als van de parkeerplek komen al lastig is kan je hem voor je eigen veiligheid en die van een ander beter laten staan.
Met winterbanden gaat het iets beter maar ideaal wordt RWD zeker i.c.m. een laag gewicht onder deze omstandigheden nooit. Veel vermakelijker trouwens ook niet.
Als ik in de spits zou moeten rijden dan neem ik wel een andere auto.
@jrk68: sluit ik me volledig bij aan. De FWD van de vader van een vriend van mij kwam al bijna niet weg, en dat was op een volkomen vlakke en veel bereden weg. Dat was vanaf een stoplicht overigens. Ik begin mijn voordelen steeds beter in te zien straks met AWD. Wel een fout van veel mensen: voor het wegkomen in de sneeuw is AWD gewoon het beste, maar voor remmen draagt het niks bij (alleen als je de auto uit laat rollen i.v.m. met de extra frictie van de aandrijfcomponenten) en schuif je net zo hard door.
@ej20g: Bij ons is de oprit één grote chaos, maar de wegen hier een aantal dagen geleden ook. Met FWD en zomerbanden hadden we wel problemen maar met dik 300pk op RWD en winterbanden ging het echt heel goed! Maar goed hier lag dan zo’n 5 cm gok ik, nu is alles weg. Alhoewel mijn buurjongen maakte nog 3 donuts vandaag met RWD.. achja, wat maakt het ook uit.
@zender: daar zie je natuurlijk het voordeel van winterbanden en eventueel gewicht! Maar een auto van 800 kg op zomerbanden heeft totaal geen druk op de bandjes en komt dus lastig weg. Wel leuk om te zien dat die auto dan blijft schommelen.
@ej20g: Klopt helemaal.
Of zou het dezelfde auto zijn?
Nee, is niet dezelfde auto. Ook niet dezelfde bestuurder. Wel hetzelfde bedrijf :)
De politie van Hasselt heeft ook last van foutparkeerders, check it out: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130122_026
Nou daar ben ik niet rouwig om.
Is het niet de Ferrari van traffic control? Die zullen wel met dit weer rijden.
@jeroen92: De Ferrari die in de sloot is beland is wel de auto van Traffic Control. Had even de foto’s bekeken (heb er zelf ook eens in mogen rijden) en het kenteken komt overeen.
@jeroen92:
Ik heb de auto vandaag ook goed dwars gezet… heerlijk
@Alwood: ja maar…ja maar…als je met zo’n Volvo als de jouwe een vangrail raakt moet de vangrail vervangen worden.:)
@ej20g: volgende onderdelen liggen verder op
@Reggie-Boy Rood: nèh, niet van de Volvo. Van de vangrail misschien wel haha.
@ej20g: jup ;) ben alleen 1x (2j terug) een stoeprand tegen gekomen die hoger dan m’n band (195/65) was. Velg stuk.
Maar echt een ideale winterauto. Zeer koersvast, laagtoerig, mechanisch zo sterk als een G-klasse, ruim voldoende gevoel in het onderstel (dankzij Bilstein) en heeft een heul grote stuuruitslag.
@Alwood: dat is minder maar verder niks groots natuurlijk. En verder geloof ik alles wat je zegt, lijkt me werkelijk een heerlijke auto.
@Alwood: Ik heb FWD.. maar lekker glijden kan ie wel :D hier in de straat keren zonder steken :D
Volgend jaar winter maar een goedkope RWD erbij denk ik :D
@dennisr: Fordje Sierra halen, spul kost geen fuck en loopt altijd. Kan je lekker mee schuiven.
@E34M5Touring: Hmm, bedankt voor de tip.. had nog niet aan de sierra gedacht en goedkoopste is 700 op marktplaats.. goed te doen!
Ga wel proberen een auto te krijgen voor 300.. dan maakt het zeg maar ook niks uit als hij total los raakt :P
@dennisr: Beetje doorzoeken, vind je ze wel voor minder. Zo’n simpele 2.0l krijg je niet stuk. Basic technologie en wel een goed onderstel. Kan je een hoop lol mee hebben. Gewoon helemaal kaaltrekken vanbinnen, scheelt je nog weer een paar kilo’s.
@E34M5Touring: haha wel een idee, 2 voorstoelen laten zitten, gewicht besparing is brandstof besparing :P
zit alleen nog met 1 ding dan voor de sierra.. schroefset.. zijn die er wel voor een sierra..
Moet wel laag natuurljik hea :P ff googlen
@dennisr: Gewoon houwtje touwtje tuning. Slijptol en lasapparaat.
@E34M5Touring: nja dan word het denk ik gewoon veren er onder weg.. op schokdempers rijden :P
ff stiekem off-topic linke: http://www.youtube.com/watch?v=QiwL-MEJH-k
bij 0:53 laat ie het zien :P
@dennisr:
Voor die Sierra’s is echt alles te krijgen. Ze worden ook voor veel Kitcars als donor gebruikt.
Net wat E34M5 zegt, ideale auto’s om je rijvaardigheid mee te trainen. Ooit was er zelfs een lowbudget raceklasse van als opvolging van de Ascona’s.
@jrk68: ga, als het zover is, zeker voor 1 kijken, beetje rondgekeken al en het lijkt me wel wat :D
low-budget allezz :D
Zat gisteren op het godsverlaten platteland van Noord Frankrijk.
En ja, er was gestrooid alleen niemand die er overheen was gereden.
Dacht ieder moment dat Sebastien Loeb me achterop zou komen.
Sommige wegen moest je aan de verkeersborden zien hoe ze liepen.
Wel leuk spelen in afdalingen waar de kont de kop probeerde voorbij te komen.
En daar had die Ferrari het best wel leuk gedaan.
Itsie pietsie gas en gaan……..
@desjonnies: Heb ik elke dag een half jaar lang…
@norge: tijd voor dashcam vid!
@norge:
2 weken vind ik leuk.
Een half jaar nee.
Noorwegen is absoluut 1 van de mooiste landen waar ik ooit ben geweest.
En die zes maanden he, anders zou ik er zo willen wonen.
Ik kwam hem net tegen achter op een sleepwagen op de A2. De achterkant zat rechts ook aardig in elkaar. Zonde van de auto, en aangezien die dingen niet zo veel meer waard zijn maar de onderhoudsprijzen nog wel van ouderwets Ferrari niveau zijn zal hij wel total loss zijn.
Ik zag hem ook net op de A2 nabij Utrecht. Zonde!
staat al een tijdje op MP
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ferrari/m551421401-ferrari-348-3-4-tb-u9-1990-rood.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=56477
Advertentie 633693054
Weer een minder.. Een van de “betaalbare” ferrari’s die ik op het oog had voor de nabije toekomst.
Die ferrari van traffic control die heeft zeker meer dan 125000km gelopen! Ik heb er vorig Jaar mee gereden en toen stond er dik 200000km op. De auto had trouwens ook bijna geen vermogen en geluid leek nergens op. Heeft dus ook in sloot gelegen….niet kopen!!!!
@sandergt: Natuurlijk, alsof ze maar 1 348 hebben… Blijft me echt verbazen dat er allemaal maar wat geroepen wordt zonder dat men er de balle verstand van heeft.
@TheMaster: Degene waar ik in had gereden heeft in de plomp gelegen, deze had toen ook al veel gereden. En ze hebben er 2. Kenteken van de andere 348 is PP-XJ-38 met precies dezelfde velgen als de foto paar posts hieronder.
Eerste afgifte is trouwens in 1998 geweest, dus auto is waarschijnlijk niet origineel nederlands…
@sandergt: Eerste toetreding of eerste keer op Nederlands kenteken? Als die twee niet gelijk zijn is het import.
RESPECT!!! Eindelijk iemand die door heeft dat Ferrari’s geen muurbloempjes zijn en dat een Ferrari een wagen is die moet gereden worden
@ds3lover:
idd .. al die respectloze klootzakken die hun auto niet aan puin rijden zullen dat nooit snappen ..
‘Lokale suffertjes’, heerlijk taalgebruik! :)
Vandaag nog een Amerikaan in een Mustang zien ploeteren. Straat loopt maar heel iets heuvel op, maar toch kwam dat ding met geen mogelijkheid van de plek. Potje duwen met twee man, waarbij de voeten ook continu weg schoten op de kasseien. Conclusie: achteruit de straat maar weer uit.
Jammers. gelukkig lijkt de schade mee te vallen.
@lemans96: zeker weten? ;)
ik houd het brede rubber liever op de garagevloer als het wit is buiten…call me sissy.