Nu nog wachten op daadwerkelijk Roadster-waardige weersomstandigheden.
Hoe vaak zie jij de nieuwe BMW i8 Roadster rijden? De hybride sportauto met driepitter van BMW is altijd al een bijzonder ding geweest. Alsof je Rico Verhoeven met de fysieke krachten van Paul de Leeuw zou combineren: dat is het net niet. In eerste instantie kwam de i8 als coupé op de markt en in 2017 leek het BMW toch nog een goed idee om met een open variant te komen.
De Roadster is ongeveer 60 kg zwaarder dan de coupé en er werd gekozen voor een stoffen kap. De presentatie was op de autoshow van Los Angeles. De omgeving van Californië is dan ook een prima bestemming voor de i8 Roadster. Rijke techies uit Silicon Valley die met de vele zonuren van deze Amerikaanse staat bijna altijd open kunnen rijden. Stiekem heeft zo’n i8 Roadster maar weinig te zoeken in de Hollandse polder.
De leveringen in Nederland kun je wat dat betreft op een paar handen tellen, al vond er afgelopen weekend een opmerkelijke uitzondering plaats. BMW Story in Nijmegen wist niet één, niet twee, maar 21 stuks van de i8 Roadsters af te leveren. De dealer spreekt over een wereldrecord. Een kostbare bijeenkomst, want met de introductie werd gesproken over een Nederlandse vanafprijs van 163.995 euro. Uiteindelijk zal er een gunstiger bedrag zijn afgetikt, de dealer kreeg een groepskorting voor het inkopen van de auto’s.
Tegenover Autoblog laat Story weten dat het om een zelf geclaimd record gaat. BMW Nederland spreekt over de grootste oplevering in Europa. Het beroemde Guinness World Records heeft het record niet geregistreerd. Daarnaast liet de dealer weten dat het hier niet gaat om een aankoop van een (lease)bedrijf, maar om een groep autoliefhebbers. Sommigen van hen kozen voor een particuliere registratie, anderen hadden de i8 Roadster op de zaak gezet. Een videoimpressie van al die 21 Nederlandse i8 Roadsters bij elkaar check je op Autojunk.nl
Het is wel duidelijk waar de inspiratie vandaan komt. Bijna een jaar geleden werden in BMW Welt 18 exemplaren van de i8 Roadster tegelijk afgeleverd aan klanten.
Fotocredit: @row1 via Autojunk
waterisnat zegt
groepskorting loopt gauw op naar 20% toch? Mooie dag voor de mannen (M/V/X).
wimof zegt
Hebben ze allemaal individueel hun uitleg gekregen, met zo een high tech geval is er wat uit te leggen of hebben ze er een klasje van gemaakt.
E34M5Touring zegt
Reed er vd week 1 bij Arnhem. Een oranje. Met een TN- kenteken. Knappe bak.
baklava zegt
Een driepitter en een verschrikkelijk lelijk design, dat geld kan je toch veel beter besteden.
rijnounsdoor zegt
@baklava: Nou nou nou, je kunt deze anders heel goed tunen. Door Mark Levison…
phr34k zegt
Vraag me af wie dit nog koopt. Ding ziet er inmiddels zo verouderd uit.
toniominestrone zegt
@phr34k: toekomstige klassieker
skinny058 zegt
Ik heb het idee dat de i8 en helemaal de i3 goed verkopen in Europa. Zie ze toch geregeld in verschillende landen rijden.
kennone zegt
Misschien ben ik de enige maar heb echte helemaal niks met die “i” modellen van BMW, en dat licht niet alleen aan de aandrijflijn. Vind het er echt niet uit zien.
9000cse zegt
@kennone: Zo te lezen heb je ook niet veel met onze taal! Ik zou zeggen: Laat je ligt er eens over schijnen!
hectorjenks zegt
@9000cse: Licht ‘ie niet wakker van…
justinautoblog zegt
@hectorjenks: jij ook niet , licht van een gloeilamp?
gregorius zegt
Best zieli… uhm.. apart als je gaat claimen dat je een (wereld)record hebt door het verkopen van een niet bepaald interessant model.
Heb een i8 mogen rijden. Het is best leuk. Leuk om even te spelen met de knopjes. Daarna kreeg ik een M2 mee (waar ik overigens geen fan van was), maar die was al 2x zo leuk als een i8.
Maar ach, zo lang die kopers er maar blij mee zijn.
lekkaah zegt
@gregorius: knopjes friemelen altijd leuk
roberto zegt
Kon de cameraman geen gimbal gebruiken? Leuke shots met een drone worden afgewisseld met Parkinson..
alpina007 zegt
Private lease voor 1 jaar met 15k aan kilometers (heb ik uit betrouwbare bron)… Dus € 1.000 per maand wat prima meevalt.
ghost zegt
Toevallig laatst even meegereden in een i8 roadster, die een vriendje uit de wereld mee had van Ekris. Ik, als echte klimatheïst was natuurlijk huiverig,”Prius-cabrio!”. Totdat we wegreden, het klonk toch wel goed en voelde niet als een 1.5’je turbo. Ik dacht nog; misschien toch wel leuk, bekijks krijg je zeker, tot op het moment dat die jongen mij vertelde dat het geluid eigenlijk uit speakers komt en niet uit de motor…Laat maar dan, blijft een Prius Cabrio.
exclusieviteitsfreak zegt
Blijkbaar is’t Nederlands volk rijker dan de meesten vermoeden . . .
renegade zegt
Gaar. Denk je iets aparts op te halen bij je dealer, zie je ineens nog 20 dezelfde karren klaar staan voor aflevering.
Voor Story wel een gave belevenis trouwens. Was wel een vette video waard geweest, en misschien een bruut aflever-event ergens in NL in plaats van op een rijtje in de showroom.