



In stijl over het circuit knallen.
De 11SR van het Nederlandse Silvermine kennen we al een aantal jaren. Het autobedrijf komt echter met een nieuwe variant van het model, die bedoeld is voor het circuit. De auto heet dan ook toepasselijk Silvermine 11SR Sports Racer.
De auto is een alternatief speeltje voor de rijken. De racer is gebouwd met onderdelen vanuit de racerij en zijn op maat gemaakt. Slechts vijf stuks gaat Silvermine bouwen van de 11SR Sports Racer. Moet je wel eerst een aanbetaling hebben gedaan, want het Nederlandse autobedrijf bouwt de auto op bestelling. Voor de 11SR Sports Racer hanteert Silvermine een richtprijs van 250.000 euro.
Voor dat geld krijg je een exclusieve auto die in Nederland is ontworpen en gebouwd. Onder de kap een 3.0 liter zescilinder, goed voor 325 pk. De hoge prijs heeft met name met de ontwikkeling en de techniek te maken. Zo beschikt de 11SR Sports Racer onder meer over een oliegekoelde sequentiële versnellingsbak, een limited slip differentieel, een aluminium frame en een instelbare wielophanging en racedempers.
De Silvermine is volgende week te zien tijdens Concours d‘Élégance in Apeldoorn. De levertijd van de 11SR Sports Racer bedraagt circa zes maanden.
Update: De 11SR Sports Racer in actie zien op Lelystad kan in deze video.
Wat doet die ladder achterop?
@desjonnies: geen porem inderdaad…
@desjonnies:
ladder .. sport .. ik begreep de hint wel iig ..
@lincoln: Dus eigenlijk is het een trapauto met sportpakketje…
@lincoln: start in kleine zalen met deE grappen
@lincoln:
ik moest gniffelen ..
Ik ben fan ..
Hoe kom je erop ..
Hoe kom je er af ..
Oh ja .. Ladder ..
@desjonnies: Denk dat ze de ontwerper de opdracht hebben gegeven dat de achterkant geen lift mocht hebben…
Dan maar een trap…
@desjonnies: dan kan de neerwaartse kracht wat gemakkelijker naar beneden komen.
@desjonnies: Ik heb destijds geprobeerd de body over het raamwerk te draperen, maar onze samenwerking is een beetje doodgebloed. En de auto werd er een beetje lang van.
@Jochempie: maar waarom zit dat daar? Doet zoveel afbreuk. Lijkt alsof ze een chassis hebben gebouwd en dat er oja ook nog een body op moest passen.
Ben ik meer trots op m’n eigen bouwsel..niet te koop, goedkoop in de schuur gemaakt maar mooier in verhouding.
Maar als je serieus dit geld vraagt om te bouwen moet echt alles op orde zijn..
@fiero: De ontwikkeling van het chassis begon eind jaren ’70, en half jaren ’90 had Frank voldoende getekend om de bouw te beginnen. Toen ik er in 2010 mee bezig was, was dat inderdaad de eerste echte poging tot het maken van een carrosserie.
Ik moet zeggen dat het chassis echt een kunstwerk is. Er zit bijna geen enkele las in, en Frank heeft prachtige verbindingsstukjes getekend en laten frezen waarmee de buizen aan elkaar zitten. Echt heel gaaf. De auto draait dus echt om het vakmanschap van het chassis, vanuit mijn oogpunt. Maar volgens mij is de enige functie van die ladder achterop om de uitlaat aan te hangen.
@desjonnies: Da’s een brandladder om een kleine chauffeur bij brand uit de auto te helpen natuurlijk!
@Volvo_440_turbo: auto voor Wesley Sneijder dus
Mooie Daf 33 referentie in het design van de achterzijde.
@rulefollower: dat vond ik dus ook. Rest ziet er eigenlijk prima uit, maar die achterkant… Oei…
@rulefollower: eerder een Daffodil dan een 33. ?
Hey, leuk, die velgen hebben de drie Golf GTIs in de straat verderop ook.
@daihatsucuore: Bbs velgen?
@rolov: Lenso’s
@daihatsucuore: Dat geeft je als het goed is een beeld over hoe lang deze auto al in ontwikkeling is. Echt decennia. Deze BBS velgen heeft de eigenaar speciaal door BBS op maat en naar specificatie laten maken. Kost klauwen met geld natuurlijk, en twintig jaar geleden was dit het summum in de racerij. Maar goed, als je niet snel genoeg bent met de ontwikkeling van je auto, gaan mensen er zo over denken..
Dutch design ..
we zetten NL effe op de kaart ..
Koop dan een Gardner Douglas T70…
@davelepeef: inderdaad en dan hou je nog zat geld over voor een Lister Bell STR en dan alsnog twee andere kitcars van topkwaliteit.
Tweehonderdenvijftigduizend euro, ach als je toch net de staatsloterij gewonnen hebt en 20 miljoen hebt liggen.
@maferick74: zelfs dan niet…
Voor 25k misschien.. Ziet er uit als een kitcar.
250k ….. kappen nou hoor. Ja als je het niet vraagt krijg he het ook niet zullen we maar denken. Ik denk een voortijdige dood. 250k… man man.
Nou, doe mij maar een Donkervoort GTO RS voor dat geld. Dat is pas een wagen.
Zal geen goudmijn worden….
@evo2: lol, you beat me to it… Tikte exact t zelfde.
Artikel uit 2016 was weinig hoopgevend, mooi om te lezen dat ze t toch voor elkaar hebben gebokst. Zat lui met teveel geld en altijd ruimte voor een extra hobby of investering lijkt me. Succes mannen!!
Ik snap het echt niet. 250k vragen voor een design dat niet mooi is. 1 dag tekenen door iemand die goed kijkt maakt het al stukken beter.
@fiero: Als je nou bedenkt dat de de afmetingen van de auto en de plaatsing van de componenten al helemaal besloten waren voordat ik of de gebroeders Van Overbeeke de taak kregen om er een body overheen te boetseren die een bepaalde stijl moet uitstralen (van de klassieke mid-engined Le Mans racers uit de jaren ’60), dan kom je hier al gauw op uit. Ik vind dat ze een puike prestatie hebben geleverd, en ik vind het ook slim dat ze montageproblemen uit de weg gaan door delen van het chassis ontbloot te laten, zoals de rolbeugel of die uitlaatladder waar het geheel overheen moet scharnieren.
Tof dat ze het voor elkaar hebben gekregen. Maar 250k en dan zeggen dat dat in de ontwikkeling is gaan zitten? Man man man, als het race onderdelen zijn dan komt alles recht van de plank. Maar ken de details verder niet dus als iemand aanvullingen heeft dan hoor ik ze graag
@flashevan:
misschien willen ze graag exclusief blijven .. kan ..
@lincoln: jij hebt er echt verstand van….
Met wat aanpassingen aan de achterzijde is het best een tof ding.
Erg gaaf ding maar wel stevig aan de prijs
Dan zou ik eerder bij Donkervoort gaan shoppen.
Van alle trackday-speeltjes die voorbij komen, is dit er eentje die ik ga vergeten / vergeten had. Nederlands of niet.
Moet wel zeggen dat het plaatwerk strak om het chassis zit. Keurig hoor.