Het Nederlandse merk Heritage Customs is gefocust op het aanpakken van Land Rover producten. Daar staat wel een prijskaartje tegenover.
Tenzij je een nieuwe Rolls-Royce, Pagani of Bentley koopt zijn de materialen en mogelijkheden voor het personaliseren van een auto niet eindeloos. Je zult dan bij een apart bedrijf moeten aankloppen om je auto helemaal naar eigen smaak te maken. In het geval van Land Rover kun je bij Heritage Customs in Apeldoorn terecht.
Dit merk is opgericht door Jan-Pieter Kroezen en designer Niels van Roij. Ze focussen ze zich met dit bedrijf op de Land Rover Defender en maken de 4×4 naar de smaak van de eigenaar. Die persoonlijke aandacht komt met een prijskaartje. Op de website van het bedrijf valt te lezen dat een upgrade van het interieur van een nieuwe Defender zo’n € 6250,- kost.
Klanten kunnen kiezen uit allerlei materialen, waaronder aluminium, leer, denim, teakhout en koper. Door zich exclusief op de Defender te focussen is het echt een specialiteit. Of het nu om een klassieker gaat, of de huidige generatie. Je kunt bij Heritage Customs terecht voor een upgrade.
Klanten kunnen met allerlei verzoeken bij de firma terecht. Het bedrijf kreeg bijvoorbeeld de taak om een interieur te ontwerpen dat symbool staat voor een Caribisch eiland waar de klanten elkaar ontmoette. Ze hebben ook kant en klare auto’s voor je, als je fantasie wat beperkter is.
Fotocredit: Luuk van Kaathoven
mashell zegt
Sneu dat juist de delen met de bedrijfsnaam (het stuur, de hoofdsteunen) niet zo goed gelukt lijken.
exotic zegt
De stuur mogen ze van mij overslaan..
ghost zegt
@exotic: de stuur ik vind helemaal mooie ding !
Cupatea? zegt
Ik deel dezelfde mening. Voor de rest lijkt het me wel een sappig idee om je Defender op te leuken.
deeberton zegt
lol je bedrijf “heritage customs” noemen
MarcoM zegt
@deeberton: ach ja, je hebt ook Heritage Softail Classic
mashell zegt
Dat is natuurlijk de beste marketing grap allertijden. Heritage is erfgoed, iets wat ook groots was en je behoudt maar niet niet meer zoveel betekenis heeft, softtail is een niet hard staartje en classic is oud. “Heritage softail classic” betekent dus “impotente ouwe lul”, precies de doelgroep van de motorfiets. Maar zeg dat nooit tegen een Hells Angel!