Nederland is een nieuwe Ferrari Daytona SP3 rijker. Heet.
Ferrari’s zijn sowieso gewild, maar de speciale Ferrari’s zijn gemaakt van puur unobtainium voor de meeste stervelingen. Dat geldt voor de one-offs, maar ook voor de auto’s die in kleinserie gebouwd worden. De Ferrari SP1, SP2 en SP3 bijvoorbeeld. Hoewel het proces schimmig is, moet je door Ferrari uitgekozen worden om er een te mogen kopen. Een heleboel Ferrari’s reeds in bezit hebben helpt. Eerder speciale Ferrari’s niet direct verkopen voor snelle winst ook.
Sommigen vinden dit proces een beetje eng. Maar goed, de magie van Ferrari is zo groot dat het merk er niet alleen mee wegkomt maar ook bij floreert. Er zijn genoeg kopers vinden die bereid zijn mee te gaan in de grillen van het merk, om maar die gave exoten te mogen kopen. En op zich snappen we dat ook wel. Zeker in geval van de Ferrari Daytona SP3.
Want man man man, wat is het een gaaf ding. Middenmotor-V12, atmosferisch, geen elektromeuk. Misschien dat een Ferrari een V12 in de neus hoort te hebben. Maar als we de puristische hoed even afzetten, is dit allemaal wel erg gaaf. Ferrari ging er 599 verkopen voor twee miljoen Euro per stuk. En eentje ervan is nu in handen van Bernhard Ten Brinke gekomen. Deze autoliefhebber heeft inmiddels een aardige collectie auto’s opgebouwd. Naast de Daytona SP3 heeft hij onder andere ook een Enzo, Monza SP2, F40, Challenge Stradale, 488 Pista en een Bugatti Chiron.
Qua spec is gekozen voor geel met zwarte streepjes. Dat kan natuurlijk altijd op een Ferrari. Hoewel ondergetekende wellicht toch voor donkerrood was gegaan. Of misschien Vinaccia. Enfin, ondergetekende heeft de keuze niet en Bernhard wel, dus wat wij allen vinden van de kleurkeuze zal Bernhard aan zijn glutei oxideren.
Wij wensen de man veel plezier toe met zijn nieuwe aanwinst. En hopelijk gaat ‘ie er ook nog eens mee de straten op. Opdat benzinehoofden kunnen genieten van dit industrieel erfgoed in wording en milieuridders gruwelen bij het magnifieke geluid van de V12. Win-win, toch?
lekkerlinksrijden zegt
Best lelijk
078spotter zegt
OMG wat een Machtig mooie aanwinst
Jens_Roadster zegt
Geel staat wel erg goed op Ferraro’s moet ik zeggen.
Jens_Roadster zegt
Ferraro’s… goed bezig Jens… 🤦🏻♂️
smartlappie zegt
Apart ding. Doe mijaar de SP1
joosstra zegt
Helaas is Ferrari de weg kwijt, wat design betreft. Dit ding is zo opzichtig, zo lomp, met allerlei lijntjes en tierelantijntjes en inkepingen en uitbollingen, ik kan er niet warm voor lopen. En de grootste misser is de plaats van de spiegels op de voorschermen. Net of ze 5 seconden voor het bevriezen van het ontwerp opeens zagen dat de achteruitkijkspiegels ontbraken. Gelukkig had een van de ingenieurs nog 2 spiegels in zijn tas en een tube tweeseconden lijm, en die hebben ze er toen nog aan kunnen plakken.
koosonderbeenloos zegt
Edit: check, dank. Fixed.
mashell zegt
Een frikandel speciaal is ook niet mooi!
thijsdeg zegt
Maar wel lekker
flyerbunch zegt
De volgende Bumblebee?
dawwg zegt
Prima bak hoor; met prachtige velgen; ik houd wel van een beetje meer gedurfd ontwerp met retro-inspiratie; beter dan al die 13 in dozijn meuk !
Timmeh94 zegt
Gaaf! Hopen dat hij er ook daadwerkelijk mee gaat rijden, in tegenstelling tot zijn Astin Martin Valkyrie en Monza SP2 bijvoorbeeld. De 360CS is trouwens niet meer in zijn bezit, die is recentelijk verkocht. :)