De Chiron lijkt zijn voorganger te overtreffen in ons land.
Uit recente kentekengegevens blijkt dat er deze week maar liefst twee nieuwe exemplaren van de Bugatti Chiron op gele platen zijn gezet. Op moment van schrijven zijn de auto’s nog niet gespot, dus ogen en oren open voor de Autojunk-uploaders onder jullie!
Het gaat om kenteken TL-231-K en TK-565-S. Beiden zijn volgens de RDW als ‘blauw’ geregistreerd, al is het altijd afwachten hoe de daadwerkelijke kleurstelling is. Met een two-tone kleurencombi wordt bijvoorbeeld maar één kleur geregistreerd. TK-565-S werd afgelopen donderdag op kenteken gezet. Deze Bugatti is goed voor een prijs van 3.542.760 euro. De TL-231-K is iets ‘goedkoper’. Deze Chiron werd vrijdag op kenteken gezet en heeft slechts 3.251.755 euro gekost.
Dit zou betekenen dat er momenteel vier stuks met Nederlands kenteken zich in ons land bevinden. De kans bestaat dat er meer exemplaren van de Chiron in Nederland zijn. Sommige ultrarijken kiezen ervoor om de auto in een collectie te bewaren en anderen hebben geen trek in het enorme BPM bedrag dat afgetikt moet worden, door via een omweg te kiezen voor een buitenlands kenteken. Let wel: de BPM op een Bugatti Chiron bedraagt bijna 175.000 euro. Daar kun je een nieuwe Mercedes-Benz AMG GT voor kopen en heb je nog 15 mille over om opties te kiezen.
Met dank aan Bastiaan voor de tip!
rolov zegt
175k ? Dat valt mee op een auto van 3,5 miljoen.
lesj zegt
@rolov: klopt, ik dacht dat Perridon rond de 3ton bpm had
sanderp zegt
@lesj: Perridon heeft €178.765,- geschonken aan de staat
lesj zegt
@sanderp: apart, dat het zo “weinig” aan bpm op een auto van +-€3,3mln
nathanael zegt
@rolov: dat valt mij ook relatief mee. De Bugatti Veyron met 88-XB-BK moest €451.000 BPM aftikken op € 1.800.000
Thomas20vt zegt
@nathanael: omdat toen de BPM een percentage van de nieuwprijs was en nu berekend wordt naar CO2 uitstoot.
FieRo zegt
Het gaat hard achteruit
donvincenzo zegt
@fiero: Ze gaan vooral hard vooruit.
bakingmynextbenz zegt
Zoveel buggati’s en geen 1 koenigsegg of pagani op nl kenteken? Je zou verwachten dat er ook nog enige afwisseling is en men niet enkel kiest voor buggs
mikje90 zegt
@bakingmynextbenz: welcome in the Netherlands, you must be new here.
bakingmynextbenz zegt
@mikje90: ja zojuist geland op Schiphol en ik kan al gewoon in het Nederlands typen.. Hollanders niet meer?
Jochen zegt
@bakingmynextbenz: ik verwacht dat het ontbreken van verkooppunten hier ook een aandeel in speelt. Want waar ga je naartoe om een miljoen+ stuk te slaan ?
peug206 zegt
@jochen: ik denk een mailtje je voldoende info oplevert om te bestellen. Koenigsegg.com/representatives .
baklava zegt
@bakingmynextbenz: tsja nederlanders en volkswagens
jeroen797 zegt
@bakingmynextbenz: er staat toch een Koenigsegg CC8 op NL kenteken? Of is die ondertussen het land alweer uit?
jeroen797 zegt
@jeroen797: de 02-LHN-2, een Koenigsegg CC8S, maar is alweer geëxporteerd helaas..
jeppie zegt
@bakingmynextbenz: volgens mij was er iets waardoor Pagani’s geen geel kenteken konden krijgen
ghost zegt
@jeppie: klopt, pagani’s op NL-kenteken is onmogelijk door allerlei regelgeving. Zelfde geldt voor koenigsegg, dat kan, maar is zeer zeer lastig ivm typegoedkeuringen.
pomoek zegt
@ghost: interessant, ik dacht dat met een Europese goedkeuring je daar geen problemen mee zou hebben?
peug206 zegt
@pomoek: als je al een geldig kenteken hebt geen probleem. Wil je een nieuwe op kenteken zetten (lees: nog nooit geregistreerde auto) dan kun je beter in GB of DE op kenteken zetten en dan hierheen halen, dan nemen ze hem zo over. Was iets met tests voor de veiligheid waardoor het niet zo rechtstreeks kon.
bakingmynextbenz zegt
@ghost: oh dat wist ik dus niet en verklaart veel. Wel jammer. Dan toch maar eentje met buitenlands kenteken in mijn staatsloterij garage als een nl-plaat echt niet lukt :
raym zegt
@bakingmynextbenz: ja inderdaad verbaas ik me ook over. Er staat een koenigsegg cc8 s op nederlands kenteken. Maar begrijp nog steeds niet periddon 3 bugatti’s heeft zou echt een koenigsegg en pagani en en bugatti nemen. Beetje variatie.
escort77 zegt
@raym: makkelijk, één adresje voor de onderhoudsbeurtjes enzo
dromedaris zegt
@bakingmynextbenz: idd. Moest ik zoveel geld te besteden hebben aan een voiture, zou ik wel een Pagani nemen! Ben je tenminste uniek mee.
melkkoe zegt
@dromedaris: mensen met zoveel geld, hebben een andere visie op dit soort dingen. Daarom hebben zij zoveel geld en wij niet
bakingmynextbenz zegt
@melkkoe: daarom dat het over het algemeen bijstandsmoeders zijn die in Pagani’s rijden, ik snap het helemaal!
toyotaprius zegt
De kloof met het aantal Priussen op geel kenteken wordt snel kleiner!
bakingmynextbenz zegt
@toyotaprius: ??
Donstil zegt
Als je echt rijkt bent zet je ze gewoon op Nederlands kenteken natuurlijk.
pand zegt
@Donstil: nee juist niet. In in NL is het via het kenteken makkelijk op te zoeken waar iemand woont. Ondanks dat dit officieel niet mag. Het gebeurt toch. Dus gaat niet alleen om geld.
stuko zegt
@pand: hoe zoek je dit op dan? Want volgens mij kun je dat in NL namelijk niet makkelijk vinden .-)
pand zegt
@stuko: als particulier kan je dit niet inzien. Maat de politie systemen zijn zo lek als een mandje. En uit ervaring kan ik je vertellen dat dit wel gebeurd ondanks dat een ICT systeem gecontroleerd wordt.
amgsoixanttrois zegt
@Donstil: nope, uit principe doen sommigen rijken dit niet.
Overigens, geef ik ze daar ook gelijk in!
peterpann3nkoek zegt
1 van jeroen en afrojack misschien?
thomasthomas zegt
@peterpann3nkoek: nee 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw.
baklava zegt
Degene die auto’s niet op nl kenteken zet, zijn ordinaire belastingontduikers.
sjeemsbond zegt
@baklava: nope. Gewoon slimme mensen die geen zin hebben om al die linkse hobbies van deze regering te financieren.
ghost zegt
@sjeemsbond: ontkom je toch niet aan, betaal je geen bpm, betaal je wel weer iets anders.
pomoek zegt
@sjeemsbond: blijkbaar vinden ze al die linkse hobby’s anders leuk genoeg om in Nederland te blijven wonen. Gewoon afrekenen dus.
SpiderIV zegt
@pomoek: en zakelijk een Tesla’tje met 0 % bijtelling en geen mrb natuurlijk.
amgsoixanttrois zegt
@pomoek: de reactie van iemand die het leuk vind om opgelicht te worden.
Het hele principe van een auto invoeren is sowieso heel tegenstrijdig, we leven in een continent zonder grenzen en vrije handel. Desondanks,
Moeten we toch een auto registreren op Nederlands kenteken.
Waarom mag ik geen auto in Duitsland kopen en die op Duits kenteken blijven rijden? Hoezo moet ik per se btw en bpm aftikken aan een regering die zegt voorstander te zijn van een meer gecentraliseerd Europees beleid?
pomoek zegt
@amgsoixanttrois: Ich würde sagen: Liebe es oder schluck es. Viel Spaß mit dem Deutschen Integrationskurs!
alassad zegt
@sjeemsbond: idd. De dividenbelasting afschaffen is zo’n linkse hobby….
levors zegt
Wel slim, zo net voor de BPM verhoging. Straks weer doorverkopen voor dezelfde prijs …….
pomoek zegt
@sjeemsbond: blijkbaar vinden ze al die linkse hobby’s leuk genoeg om in Nederland te blijven wonen. Gewoon afrekenen dus.
pomoek zegt
@pomoek: oh, pardon voor de dubbele post.
lacker zegt
Je hebt een keuze natuurlijk:
Je betaalt belasting aan de NLse staat EUR 175.000
Je koopt een huis in België voor EUR 100.000 en registreert je auto daar.
Hier een 3 kamer opknapper met oprit voor een veilingprijs van 100k in Bekkevoort, 80 km van Breda, 50 km van Maastricht.
https://www.zimmo.be/nl/bekkevoort-3460/te-koop/huis/I44HZ/?utm_source=trovit.be&utm_medium=website&utm_term=Bekkevoort&utm_campaign=visitor_increase&utm_source=trovit.be&utm_medium=cpc&utm_campaign=visitor_increase&utm_content=desktop&utm_term=other
moveyourmind zegt
@lacker: € 175.000 aan belasting betalen of een woning met zoveel achterstallig onderhoud dat er geen beginnen aan is en er geen einde aan komt…
Zou niet weten wat het uitmaakt om je geld in de ene bodemloze put te smijten of in de andere.
krankjorem zegt
@moveyourmind: alleen een nieuwe brievenbus kost niet zo veel hoor.
lacker zegt
@krankjorem: precies wat ik bedoel
2wheeler zegt
@moveyourmind: je moet er natuurlijk niet gaan wonen.. alleen kopen zodat je je kunt inschrijven en je auto’s op BE kenteken rond kunnen rijden. Al is dit tegenwoordig geloof ik niet zo makkelijk meer
toyotaprius zegt
@moveyourmind: huis plat gooien en er een IKEA Årkelstørp er op zetten en klaar.. je hebt dan wat uitdagingen (IKEA bouwpakket/geduld/..) maar dan heb je wat voor weinig.
toyotaprius zegt
@moveyourmind: oh ja, de IKEA Årkelstrøp heb je tegenwoordig met een slot op de keukendeur.
moveyourmind zegt
@toyotaprius: Hebben ze dat slot ook los te koop? De keuken is pas veertig jaar, die is nog goed genoeg voor mijn vrouw.
toyotaprius zegt
@moveyourmind: ah kijk, alleen het hoognodige vervangen. Daar hou ik van. Zo heb ik mijn vrouw onlangs vervangen voor een jonger exemplaar, maar het naaihoekje in de trapkast volledig intact gelaten.. het was nog in goede staat.
vroaaar zegt
Opvallend hoeveel kentekens er tussen de twee zitten, en dat met maar 1 dag verschil. Wellicht dat andere merken nog even snel een lading op voorraad hebben gezet om de invoering van WLTP per 1 september voor te zijn?
Ultimora zegt
@vroaaar: kenteken aanvragen en kentekens registratie kunnen makkelijk op verschillende datums. Denk maar aan al die kentekens die in december elk jaar aangevraagd worden vanwege een aantrekkelijke bpm, en in januari geregistreerd worden.
sportevo zegt
@ultimora: zou er in dat geval geen verschil moeten zij in de datum eerste toelating en datum registratie?
spykerboy zegt
@vroaaar: eind kwartaal… dan gaan dealers massaal autos registreren om zo aan hun targets van dat kwartaal te komen. Anders word er marge gekort van de autos dus dan maar registreren, dan denkt denimporteur tenminste dat ze verkochtnzijn en krijgen ze gewoon hun geld als dealer zijnde
cappie zegt
Zoveel geld betalen uiteindelijk mag je maar 130 rijden in Nederland op bepaalde snelwegen.