• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederland groots aanwezig op de IAA in Frankfurt

Auteur: jaapiyo, gepost 11 september 2017 om 07:42 – 21 Reacties

Nederland


De VOC-mentaliteit heeft weer toegeslagen.

Donderdag opent de IAA in Frankfurt haar deuren voor het plebs, maar morgen vliegen onze eigen persmuskieten al door de hallen van de beurs. Na een noeste dag telefoonnummers van booth babes scoren, kunnen ze eventueel even uitrusten in het Holland Hightech Paviljoen. Even die volstrekt andere Duitse cultuur achter je laten en het gezelschap van landgenoten opzoeken, misschien nadien nog een Karaoke bar bezoeken, je kent het wel.

In de ‘New Mobility World’-hal heeft Nederland namelijk een stukje van 1.000 vierkante meter veroverd. RAI vereninging pakt in samenwerking met 40 bedrijven, universiteiten en het Ministerie van Melanie groots uit. Het doel: een visitekaartje afgeven aan de wereldwijde auto industrie, plus de ambitie tonen om een toonaangevende rol te vervullen bij de ontwikkeling van technologie en de mobiliteit van de toekomst.

Hoewel Nederland geen eigen grote automerken meer kent, produceren de bedrijven die aangesloten zijn bij RAI Automotive Industry in Nederland jaarlijks voor circa 10 miljard Euro aan producten en diensten die (indirect) worden gebruikt in de auto (en truck) industrie. Er werken in Nederland zo’n 45.000 mensen in de automotive toeleverindustrie. Volgens honcho Eddy van der Vorst is het dan ook belangrijk om op de IAA ‘Nederland, Fuck yeah!’ te zeggen tegen de rest van de wereld:

Nederland heeft weliswaar geen eigen auto industrie [ouch] maar is een des te belangrijke speler in de ontwikkeling en productie van technologie en onderdelen voor de automotive industrie. Niet alleen hardware maar ook software afkomstig uit Nederland vindt steeds vaker zijn weg naar de grote auto- en truckproducenten over de hele wereld. Deze markt groeit nog ieder jaar en is inmiddels een onmisbare pijler in onze economie. Daar mogen wij als ‘bescheiden’ Nederlanders trots op zijn en de IAA is de uitgelezen mogelijkheid om dit te laten zien.

Ook interessant!

  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, iaa, iaa-2017, nederland, overheid, rai-vereniging

Vorig bericht: « Deze Volvo uit 2004 werd volledig door vrouwen ontworpen
Volgend bericht: Zoveel bracht de allerlaatste LaFerrari Aperta op »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    11 september 2017 om 07:53

    Met z’n allen de polonaise lopen en ‘liever te dik in de kist’ zingen. Frikadel erbij, een pot bier en de vrouwen met kortpittig kapsel thuis laten. Mooi man.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      11 september 2017 om 08:45

      @viezefreddyw: schrikbarend beeld van Nederland. En het erge is, het ligt nog dichtbij de gemiddelde Nederlander ook nog…

      Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      11 september 2017 om 08:55

      @viezefreddyw: http://loldutchpeople.nl/

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        11 september 2017 om 11:53

        @esprit84: Jezus!

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          11 september 2017 om 11:59

          @ghost: Zeg eerlijk. Het is wel ontzettend accuraat allemaal?!

          Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        12 september 2017 om 14:30

        @esprit84: lol

        Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    11 september 2017 om 08:19

    Nederland geen eigen auto industrie? En Ferrari dan? Een op en top Hollands bedrijf! https://www.ad.nl/economie/ferrari-juventus-en-fiat-zijn-nu-nederlands~aacb0ecb/

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2017 om 09:20

      @pomoek: Ook Volkswagen AG heeft haar hoofdkantoor in een brievenbus aan de Zuid As. Maar die brievenbushoofdkantoren, tja dat is toch wel een beetje sjoemelen.

      Login om te reageren
  3. paginl zegt

    11 september 2017 om 08:40

    Pfff Autoblog begint wel echt af te glijden richting het schrijven van teksten voor de leeftijdsgroep die nog niet eens een rijbewijs hebben laat staan een auto.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      11 september 2017 om 11:49

      @paginl: dank.

      Login om te reageren
  4. larini zegt

    11 september 2017 om 09:13

    Lelystad ligt toch nog steeds in Nederland? Je weet wel, die plaats waar ze Donkervoorts in elkaar zetten..

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      11 september 2017 om 09:57

      @larini: ja want Donkervoort hoort echt thuis in het rijtje grote automerken..

      Login om te reageren
      • larini zegt

        11 september 2017 om 17:10

        @foramen: klein in aantallen, groot in het vasthouden aan een concept uit midden vorige eeuw.

        Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      11 september 2017 om 11:01

      @larini: Dat zijn zeker auto’s, maar is het ook industrie?

      Login om te reageren
  5. serialchiller zegt

    11 september 2017 om 09:20

    Header met Team America is altijd een +1. Fuck yeah!

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      11 september 2017 om 11:54

      @serialchiller: we kunnen Hans Blix nu ook wel weer uit de kast halen. Past prima bij de actualiteiten.

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    11 september 2017 om 09:44

    Mooi!
    En vergeet niet dat we wel een oer Hollandse Truck producent hebben hé! Mag dan wel in Amerikaanse handen zijn, alles van ontwikkeling tot bouwen gebeurd in Nederland (en België).

    Login om te reageren
  7. yippiekaye zegt

    11 september 2017 om 09:52

    Valt het assembleren van auto’s, zoals VDL doet, dan niet onder auto-industrie?? Of het maken van sportauto’s, zoals Donkervoort doet?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      11 september 2017 om 09:56

      @yippiekaye: dat vraag ik me ook af, maar volgens RAI honcho van der Vorst dus niet.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    11 september 2017 om 10:36

    DAF valt toch ook onder de sector Automotive? Dat is toch een flinke internationale jongen. Onderdeel van Paccar tegenwoordig, maar toch…

    Login om te reageren
  9. wjeurs zegt

    11 september 2017 om 19:05

    Er gaan ook één of meerdere studententeams!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North