• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe Urus

Auteur: willeme, gepost 5 juli 2019 om 10:49 – 37 Reacties

Afbeelding Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe UrusAfbeelding Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe UrusAfbeelding Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe UrusAfbeelding Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe UrusAfbeelding Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe UrusAfbeelding Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe UrusAfbeelding Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe UrusAfbeelding Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe Urus

1019 Industries Lamborghini Urus Widebody '19
*De figuurlijke slijptol.

Het was een introductie die nogal wat voeten in de aarde had. We hebben natuurlijk over de introductie van de Lamborghini Urus. Ondanks dat het Italiaanse merk al eens eerder een kolossale 4×4 op de markt bracht, was het voor sommige puristen c.q. liefhebbers lastig te verteren.

Een crossover van Lamborghini. Nu moeten we wel eerlijk zijn dat het een vrij geslaagde creatie. Qua looks zit er iets te veel Audi in (wat niet vreemd is), maar het is een indrukwekkend bakbeest met 650 pk. Heel veel klanten vinden dat ook en hebben een order geplaatst voor een nieuwe Urus. Vervolgens moeten ze wel een tijdje wachten, want de de Urus is dermate populair dat de productiefaciliteit van Lamborghini nog niet helemaal kan voldoen aan de vraag. Het mag duidelijk zijn: de Urus is hot.

1019 Industries Lamborghini Urus Widebody '19

Het nadeel is dat binnen korte tijd de bovengemiddeld vlotte Urus een auto wordt die je overal ziet. Zeker in bepaalde kringen zul je erover kunnen struikelen. De oplossing is om je te wenden tot tuners als TopCar of Mansory. Maar je kan natuurlijk ook naar 1016 Industries gaan. Dit Amerikaanse bedrijf voorziet je Urus van een bodykit, zonder dat er daadwerkelijk een slijptol aan te pas komt. Het doel is om er een behoorlijk extreem apparaat van te maken met een enorme bodykit inclusief flinke voorbumper, sideskirts en diffuser.

1019 Industries Lamborghini Urus Widebody '19

Dit exemplaar is voor de goede orde nog even voorzien van een enorm setje velgen: 24″ maar liefst. Ondanks dat het allemaal zwaar over de top is, past het uitstekend bij de Urus. Het verlagen van een crossover ontgaat ons een beetje, maar je bent in elk geval een stuk unieker dan al die andere unieke mensen in exact dezelfde Urus. Mocht je de bodykit zat zijn, kun je altijd te panelen weer omwisselen. Dat is het voordeel van de figuurlijke slijptol.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, tuning, urus

Vorig bericht: « Deze 12-jarige weet zijn leeftijd goed te verbergen
Volgend bericht: Officieel: Renault Mégane R.S. Trophy-R »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    5 juli 2019 om 10:54

    Toen ik las dat iemand een slijptol in een Urus had gezet, werd ik wel enthousiast. Helaas is het niet het resultaat dat ik had gehoopt.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      5 juli 2019 om 11:01

      @berlinetta: haha exactly my thoughts!

      Login om te reageren
      • oneeeeeschade zegt

        8 juli 2019 om 15:02

        @ghost: can you speak Dutch please

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          8 juli 2019 om 15:19

          @oneeeeeschade: jazeker! En nu?

          Login om te reageren
          • oneeeeeschade zegt

            8 juli 2019 om 15:39

            @ghost: thank you!

            Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      5 juli 2019 om 12:31

      @berlinetta: Vredestein onder die Urus, lachen… die hebben goed ingespeeld op de vraag naar extreem afwijkende bandenmaten!

      Login om te reageren
      • elemento zegt

        5 juli 2019 om 12:56

        @dutchneon: vredestein ( quattrac 5) onder jeep . Bij gle en volvo.x60 was prima band

        Login om te reageren
  2. elkabli zegt

    5 juli 2019 om 10:56

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    5 juli 2019 om 10:59

    Normaal vind ik tuning drie keer niks maar op zo’n lelijke Urus mag je wat mij betreft los gaan. Vind deze stormtrooper er wel gaaf uitzien!

    Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    5 juli 2019 om 11:01

    De doorlopende strip (met Lamborghini letters erop) die wit is gespoten, is een hele verbetering!

    Login om te reageren
    • Fritskee zegt

      5 juli 2019 om 13:34

      @bsxc2: is gewoon een wrap. Je kan de “build” bekijken op het RDBLA kanaal op youtube. Is de Urus van de eigenaar van RDBLA, Vik.

      Login om te reageren
      • bsxc2 zegt

        5 juli 2019 om 18:32

        @fritskee: Thxs

        Login om te reageren
  5. lompey zegt

    5 juli 2019 om 11:10

    Willen jullie de foto’s ook plaatsen als ze klaar zijn met de verbreding.

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      5 juli 2019 om 18:10

      @lompey: hier een aantal betere fotos: https://www.instagram.com/p/BzgNZJBpry_/?igshid=1bj0mxqcuuukw

      Login om te reageren
      • lompey zegt

        5 juli 2019 om 18:26

        @rikv99: vreselijk een BMW x7 is toch te overtreffen

        Login om te reageren
  6. porsche928 zegt

    5 juli 2019 om 11:11

    Lijkt veel op de heup van een Lamborghini Countach.

    Login om te reageren
  7. boenderaar zegt

    5 juli 2019 om 11:20

    In de tijd dat ik nog naar de vlogs van salomondrin keek snapte ik nooit waarom mensen hun dure auto’s toevertrouwde aan rdbla. Wat een puinhoop is het daar altijd.

    Login om te reageren
    • El-Loco zegt

      5 juli 2019 om 13:29

      @boenderaar: ik vind dat juist wel tof. Een beetje een rommeltje, maar wel kwaliteit leveren

      Login om te reageren
  8. enricoleerdam zegt

    5 juli 2019 om 11:24

    Ik kijk twee keer per week naar rdbla. Over de top, maar kijkt lekker weg.

    Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    5 juli 2019 om 11:37

    “Qua looks zit er iets te veel Audi in (wat niet vreemd is), …”

    En dat is precies het probleem wat ik heb met Lamborghini tegenwoordig. Te veel Audi en te weinig eigen identiteit. Heb ik ook met Bentley en Bugatti. Te veel VAG en te weinig eigen identiteit.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      5 juli 2019 om 11:53

      @Rick-dos: waaraan kan je dan merken of zien dat Bugatti onder VAG valt? Oprecht benieuwd.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        5 juli 2019 om 12:24

        @escort77: Beetje moeilijk uit te leggen maar als ik naar een VAG auto kijk dan zie ik in alle auto’s een bepaalde VAG design terugkomen. En die kan ik helemaal terugvoeren naar een VW.
        Als ik niet zou weten welke merken bij VAG horen en ik moest de auto’s er uit pikken dan zou ik dat zo kunnen doen omdat je telkens een bepaalde set design elementen terug ziet komen. En dat kan al zo subtiel zijn als een bepaalde lijn in het design. Dat proberen ze dan met wat design tierelantijnen te verbergen en je te vertellen dat het een op zichzelfstaand merk is maar daar kijk ik meestal doorheen.

        Als ze dan ook nog Audi interieurs er in verwerken dan, dezelfde sleutels gebruiken voor alle merken, knopjes en schakelaars, en aandrijflijnen delen dan kan ik het merk niet meer serieus nemen. Als ik bijvoorbeeld de koplampen van een Veyron zie dan moet ik altijd aan een Skoda of Passat denken.

        Ik heb het vaker gezegd, in dat opzicht vind ik dat BMW dat vele malen beter doet met Rolls-Royce en Mini. Die merken associeer ik niet zo snel met BMW.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 juli 2019 om 12:32

          @rick-dos: “Dat proberen ze dan met wat design tierelantijnen te verbergen en je te vertellen dat het een op zichzelfstaand merk is maar daar kijk ik meestal doorheen.”
          En als je goed kijkt dan blijken Mercedes en BMW ook gewoon bij VAG te horen, een A-klasse en BMW 1 serie zijn gewoon net Golf klonen. Alle auto’s lijken op elkaar, allemaal kunnen ze dezelfde vouwtjes in het plaatwerk maken, allemaal LED lampen van dezelfde toeleverancier. Het “probleem” is niet VAG, het betreft heel de autoindustrie.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            5 juli 2019 om 12:43

            @mashell: Nee, dat vind ik wat anders. Als je een model in de markt zet bijv een hatchback dan heb je bij voorbaat al met een specifiek raamwerk te maken. Als je immers een hatchback een kofferbak geeft dan heb je een sedan. Echter binnen dat raamwerk heb je genoeg ruimte om creatief te zijn en je eigen merk identiteit te verwerken. Bij VAG lijkt het alsof ze binnen dat raamwerk nog een aantal extra specifiek VAG beperkende maatregelen er in verwerken.

            Ik kan nou niet zeggen dat als ik een MINI en een BMW 1-serie zie dat ze allebei bij BMW horen ondanks dat het allebei een hatchback zijn. Bij een Golf en een A3 zie ik toch veel meer overeenkomsten.

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              5 juli 2019 om 19:05

              @rick-dos: Ben het met je eens. Om maar eens iets (voor mij persoonlijk heel bepalends) te noemen: de versnellingspook van de VAG-auto’s met automatische ZF 8-bak. Die pik je er met je ogen dicht uit. Of je nou in een Q7, Cayenne of noem maar op stapt: je voelt dat het ding onder wat eventuele designfrutsels altijd hetzelfde is. Dat geeft een gevoel van eenheidsworst. Ja, ik snap wel dat het bijna onontkoombaar is (het BMW-pookje of Mercedes-stengeltje is ook uit duizenden herkenbaar), maar als je zoiets uitstrooit over meer dan 1 merk wordt het storend. Het is niet voor niks dat veel mensen moeite hebben met ‘identiteit’ van de nieuwe Supra.

              Login om te reageren
        • elemento zegt

          5 juli 2019 om 12:57

          @Rick-dos: allemaal zelfde navigatie… audi a3 of r8 koopt of lambo

          Login om te reageren
        • momo zegt

          5 juli 2019 om 13:33

          @Rick-dos: Lijkt me een beetje sterk dat je in alles wel wat VAG terug ziet, aangezien sommige modellen zo ver uit elkaar staan en totaal andere ontwerpers hebben. Een Veyron heeft niks met een Skoda te maken, ze lijken hooguit op elkaar. Weet je welke auto’s ook op elkaar lijken? De Q2 en de vorige generatie pre facelift1serie.

          Login om te reageren
      • tmenges zegt

        5 juli 2019 om 15:03

        @escort77: hendeltje van de cruisecontrol die ook in d crafter zit.

        Login om te reageren
  10. m_rick zegt

    5 juli 2019 om 11:42

    Net als bij Tupperware, levenslange garantie?

    Login om te reageren
  11. cortinaracing zegt

    5 juli 2019 om 12:02

    Ziet eruit als een Ikea bouwpakket, erg slordig vooral.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    5 juli 2019 om 12:39

    En lekker Nederlandse banden er onder! Zijn er eigenlijk veel bandenboeren welke 24 inch leveren?

    Login om te reageren
  13. Arnoud zegt

    5 juli 2019 om 15:09

    From horrible to horrendous…

    Login om te reageren
  14. peugeot013 zegt

    5 juli 2019 om 19:50

    Ja joh, tuurlijk ziet zo’n urus er veel beter uit met een paar opgekitte spatbordverbreders. Wat weten die Italianen er ook van tenslotte ??‍♂️

    Login om te reageren
  15. emping zegt

    5 juli 2019 om 20:57

    Het verlagen van een crossover (het is een SSUV) ontgaat ons een beetje… @willeme ja want als je het zal verhogen word ie er wel beter van? Niemand die dit ding off-Road gaat nemen. Zeker niet als SSUV.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 juli 2019 om 23:26

      @emping: Ja, als je hem hoger legt wordt het een betere SUV. Anders heb je een stationwagon.

      Login om te reageren
  16. frank2b zegt

    5 juli 2019 om 21:21

    Niet te hard knallen met die creatie nu, want dan waait al dat plastic dr af….

    Login om te reageren
  17. autoriteit zegt

    6 juli 2019 om 09:01

    Ik ben een fan van Lamborghini, maar wat is die Urus toch een enorm gedrocht! Echt een asobak, daar kan ik echt niks moois aan ontdekken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North