TIJDENS DE FUCKING RACE!
Nascar is veel moeilijker dan de meesten denken. De sport is een combinatie van tactiek en controle op hoge snelheid. Auto’s zijn erg basic, hebben een qua constructie zeer ouderwetse V8 onder de motorkap zitten, een starre achteras en geen stuurbekrachtiging. Verschillen tussen de auto’s zijn zeer klein. In principe moet iedereen dezelfde snelheid kunnen rijden. Zij die net de bochten wat beter aan weten te snijden (millimeterwerk) en de slipstream van een andere auto meepakken, winnen.
Ge-lul Amerika. Een in mijn ogen prachtig continent maar soms gaan ze iets te veel op in sterke verhalen. ‘Dat NASCAR zo’n moeilijke sport is’ kunnen we definitief naar het rijk der fabelen verwijzen.
Niet alleen is het bij de sport nodig geweest een verbod op smartphones in de auto in te voeren (WTF?!). Afgelopen weekend werd een coureur (Brad Keselowski) voor de tweede keer betrapt op twitteren in de auto! Hij postte een foto van een brand tijdens de race. Toen de snelheid er na een crash uit was greep Brad direct naar zijn smartphone (in het alcantara beklede dashboardkastje?). Zijn twitter-acties leverden Brad 100.000 twitter-volgers en het kost hem nu $25.000,-.
Zelf wazige fotootjes schieten vanuit de cabine terwijl de auto vol met camera’s hangt, het lijkt zo nutteloos. Toch springen duizenden ‘fans’ er bovenop als iets dergelijks zich voordoet. Is hier iets heel grondig mis met de wereld? Hoe kan het sowieso gebeuren dat een coureur tijd en ruimte heeft voor een smartphone in de auto? Passende straffen en/of maatregelen graag in de comments. (via dutchcowboys.nl)
norge zegt
Is het nou een kerel met ballen of een mietje omdat hij twittert ?
Ballen eraf dan maar…
xilver zegt
Daar moet je verdorie kloten voor hebben…
knalfa zegt
@xilver: Eerder gewoon geen verstand of hersenen denk ik.
vale46 zegt
@xilver: Het is maar tijdens de safetey car hoor
“Toen de snelheid er na een crash uit was greep Brad direct naar zijn smartphone”. & NASCAR wagens weaven bijna niets t.o.v. F1 wagens. Dus ik begrijp die gast wel, als je je verveelt moet je die verveling maar opvullen :D
Anyway, smartphones in NASCAR? WTF??
Is het daar dan zo saai in die auto’s?
ArnoldH zegt
dat zie ik Sebastian Vettel niet zo snel doen tijdens een race…
lambo4all zegt
@arnoldh: Kubica had een x een telefoon in zn auto! Die was een monteur er vergeten uit te halen. Mij le mans zou het wel kunnen miss, op het lange rechte stuk, alleen even de klote chicanes eruit halen.
rsvbf1 zegt
@arnoldh: Vettel heeft ook geen twitter
ArnoldH zegt
@rsvbf1: Ik ook niet.
arnoferrari zegt
Als je dan toch even niks te doen hebt
stanny zegt
lol wtf. Binnenkort Facebook updates van F1 coureurs?
StijnB zegt
@stanny:
Geen zin om tijdens de race de status van Lewis 10 keer te zien veranderen van met nicole naar single…
papa zegt
Omdat de motor een carburateur heeft is het nog niet ouderwets, die blokken en ook de carburateurs zijn extreem doorontwikkeld, zo kun je de f1 ook ouderwets noemen omdat ze geen beweegbare voorvleugels hebben, er zijn nou eenmaal regels.
TheKeymaker zegt
@papa: Vanaf dit jaar rijden ze met injectiemotoren.
vale46 zegt
@papa: De vleugels bewegen wel al hoor, met de flexibele neuzen en flexibele vleugels.
Het blijft ouderwets die nascar, want er gebeuren eigenlijk geen nieuwe uitvindingen, terwijl ze wel voor handen zijn. In de F1 is het ook beperkt, maar daar worden nog nieuwe foefjes uitgevonden (flex wing, DDRS, DDF,…)
fconderkantlat zegt
wanneer de snelheid na een crash eruit is en nog met 180 voorbij blert is koek en eieren voor zon coureur. Staat gelijk als een doorsnee verkeersdeelnemer in een voertuig met 10km/h rollend aan het twitteren is.
dawwg zegt
@arashrsf: Klopt helemaal, bochten hebben ze toch niet en verder is het vooral file-rijden :)
deviand zegt
#TURNINGLEFTAGAIN
fconderkantlat zegt
wilt iemand svp de kat uit mijn zicht halen
linealuna zegt
@arashrsf: nee
Carreza zegt
@linealuna: #stoer
linealuna zegt
@Carreza: hoezo? hij vraagt er toch om?
rsvbf1 zegt
Deed me gelijk denken aan dit http://youtu.be/JckqigOaOaQ
fconderkantlat zegt
als ik met mijn vrouwtje lig te knuffelen zit ik ook gewoon tussendoor te twitteren/tweeten….dan heb ik toch ook ballen?
Carreza zegt
@arashrsf: nee, dan ben je haar beu.
rsvbf1 zegt
Kan die #idioot voor me wat harder #racen wat een #slome #slak
rsvbf1 zegt
Dus hij koopt volgers #zielig
Carreza zegt
Wie wint de race, de eerste of die met het meest aantal volgers op Twitter aan het eind van de race?
jeroen92 zegt
Wat kost 200.000 volgers 49.999 dollar?
jeroen92 zegt
@jeroen92: hoort nog een vraagteken tussen.
bsxc2 zegt
Wat doet eigenlijk Maru haar Avatar op de foto?
E34M5Touring zegt
Wordt er in de Bathurst 500 niet gewoon door de pers met de coureurs gepraat tijdens het rijden? Kan me een filmpje herinneren van een coureur die een vraag kreeg van een commentator en daardoor (concentratieverlies) van de baan af ging.
jrk68 zegt
@E34M5Touring:
Praten is ook iets anders dan met je telefoontje gaan spelen natuurlijk.
Ook in Nascar en de NWS worden coureurs geïnterviewed tijdens het rijden. Zij het dat het daar gebeurd tijdens safetycar procedures.
Ook Allard Kalff geeft weleens commentaar tijdens het racen….
Rick-dos zegt
Hij zou pas ballen hebben als hij een foto van hemzelf met een duckface pose zou twitteren.
Kijken hoeveel redneck-fans hij dan nog heeft….
Klassiekerrally zegt
@Rick-dos: Terwijl hij lippenstift op doet he… Whahaha :-)
911GT2 zegt
“Many that live deserve death. And some die that deserve life. Can you give it to them?”
in loving memory of Dan Wheldon.
Hupke zegt
Goh ik wacht nog altijd op de 1e duckface self shot van Hamilton.
CBR600rr zegt
Nascar is weldegelijk een moeilijke vorm van autosport, vooral het zogenaamde pack-racing. Het is makkelijk om te haten op iets wat je niet begrijpt…
vale46 zegt
@CBR600rr: Een F1 rijder heeft gewoon geen tijd om te tweeten, want tijdens de safetey car moet hij 1001 temperaturen op pijl houden terwijl hij niet meer dan een koffielepel brandstof mag verbruiken…
F1 is moeilijker dan NASCAR, punt.
Maar ik begrijp best wel dat NASCAR ook moeilijk is, dat is grip voelen in 3D.
Wessee zegt
@vale46: Waarom toch altijd dat vergelijken met de F1. Het zijn twee heel verschillende disciplines.
Er wordt altijd zo licht over gedacht, maar er komt een hoop kijken bij Nascar. Ik denk dat we deze discussie wel elk jaar kunnen voeren.
CBR600rr zegt
@vale46: Je moet goed lezen hoe ik mijn comment formuleer: ik zeg niet dat de F1 makkelijker of moeilijker is. Ik noem de hele Formule 1 niet eens in mijn comment. Ik zeg alleen dat NASCAR niet makkelijk is omdat ze continu bumper-aan-bumper op de grens rijden met een veel te zware auto met veel te weinig downforce. Ik heb een groot respect voor snelle F1 coureurs :)
driftje zegt
Nu lijkt het net of Keselowski tijdens het rijden getwitterd heeft. Ik begrijp wel waarom hij de tijd en ruimte had om te twitteren. Tijdens de rode vlag situatie stonden alle auto’s tegen de banking geparkeerd met de coureurs er nog in. Dit duurde vrij lang. Op dát moment heeft Brad de foto gemaakt. Gotta give the fans what they want! Overigens werd Keselowski voor zijn eerste tweet tijdens de Daytona 500 nog geprezen door de NASCAR organisatie, omdat het een ‘hip’ imago zou geven aan de raceserie.
Arnoud zegt
Als je je een beetje verdiept in NASCAR dan kom je erachter dat het inderdaad een moeilijke vorm van autosport is. Juist omdat de verschillen zo klein zijn.
Ik herinner me nog ene Juan Pablo Montoya die van de Champ Cars naar de F1 overstapte, in beide klasses succesvol was en toen overstapte naar? Jawel, NASCAR. En daar rijdt hij volgens mij nog steeds. Maar minder succesvol dan in de Champ Cars of de F1. Dus als een coureur succesvol is in twee verschillende formule kampioenschappen maar het niet haalt in NASCAR zegt dat dan iets over de coureur of over de sport?
dawwg zegt
@Original_Arnoud: Dat zegt iets over Montoya, niets over de verschillende race-sporten an sich.
Arnoud zegt
@dawwg:
Please do explain
heidi zegt
@ driftje. Dit is sensatie zoeken van autoblog. Blijkbaar is het komkommertijd, ook als is het daar niet het seizoen voor.
Dit is tijdens een rode vlag situatie. Iedereen staat met de kont van de raceauto tegen de muur geparkeerd. Dit is voor lange tijd. Ze gooien zelfs tijdens de race hun bidon naar buiten de oval op zodat ze een gele vlag krijgen en dus tijd om te pitten. Het is een echte sport, niet zoals F1 achter elkander aan rijden en hopen dat iemand anders dan de poolsitter wint.
sjaakk zegt
@heidi: Een echte sport? Je zegt zelf al dat ze expres gele vlag situaties maken om te pitten. Dat is geen sport meer. In de F1 kan je het maken of verneuken met je pit stratagie.