De mysterieuze Corvette, die eerder op de filmset van Transformers 2 werd gespot, heeft een naam gekregen. Volgens insiders blijkt deze auto namelijk het Centennial Design Concept te zijn, oftewel een concept-model om het honderdjarig bestaan van moederbedrijf GM mee te vieren.
Deze onthulling is door de bloggers van Jalopnik de wereld in geholpen.
Was er eerst nog sprake van een concept van de Corvette C7 (die vanaf 2011 verwacht wordt), nu wordt dat verhaal naar het Rijk der Fabelen verwezen.
De stylingelementen van het concept lopen niet in lijn met het Corvette-design, het is dan ook meer een fusie van designelementen uit het verleden met elementen die we in toekomstige GM-ontwerpen terug gaan zien.
De achterkant van het Centennial Design Concept is ronduit apart te noemen, met zijn hoekige lijnen, en centraal gepositioneerde uitlaten. Juist die hoekigheid zal bij vele autoliefhebbers tot een link met de Lamborghini Reventón leiden.
Ikzelf betitel het (met het risico om voor ‘vergelijkingsmongool’ uitgemaakt te worden) als een fusie tussen Bertone’s B.A.T. 11 en Lamborghini’s reeds genoemde supercar, met een Corvette-sausje overgoten. Apart is het in ieder geval.
Bekijk de foto’s op Jalopnik.
MATSS zegt
uitbrengen die handel
Salami zegt
Idd, ziet er zeker strak uit. Die voorvleugels! Lekker.
Alhoewel ik de achterkant minder vindt.
StormRAM zegt
Echt wel een zeer stoere bak! laat maar komen, een beter presentje van GM kun je niet bedenken…. of toch wel….? ;)
Jozef zegt
Ik vind ‘m lelijk !
The Godfather zegt
Is mooi, erg mooi en apart zelfs.
BTW: Als je dit vergelijkt met de Reventon, dan kun je De Nissan GTR vergelijken met een Ferrari Enzo. Ze verschillen totaal van elkaar.
Mercedes zegt
De voorkant ziet er nog wel mooi uit.
PS: Vergelijkingsmongool!
smoke zegt
@The Godfather
De hoekigheid van de achterkant gaf me direct dat jet-fighter gevoel, vandaar de link met de reventon.
Matt zegt
Citaat: ”oftewel een concept-model om het honderdjarig bestaan van moederbedrijf GM mee te vieren.”
Moeten ze die honderd jaar wel halen natuurlijk. Als ze nog drie jaar lang 15,5 miljard dollar per kwartaal moeten afschrijven, zie ik het somber in…
smoke zegt
@Matt
Ze zitten dit jaar op de 100, dus dat zal nog wel lukken.
Matt zegt
@Sir Smokalot: ja, ik zag het ook al. Las te snel en zag het jaartal 2011 dat in het stukje wordt genoemd (voor de Vette). Dan zullen ze het misschien nog halen… met de hakken over de sloot.
SeanD zegt
Ik vind ‘m wel dik alleen zijn de uitlaatpijpen iets te dik naar mijn mening
Willy1 zegt
Mmm ik vind die achterkant echt wel tof. Idd echt een straaljagergevoel krijg je erbij. Maar die uitlaten had ik zo niet gedaan. Gezien de rest van de lijnen lijkt het me mooier om ze rechthoekig te maken, en dan niet 4 maar 2.
Ik denk dat hiermee ook de nieuwe trent van scherpere lijnen weer wat dichterbij is gekomen, en dat geldt ook voor GM (als ze nog zo lang bestaan tenminste)
Béé eMm double v Motorsport 3 zegt
dat gedoe daar vanachter in het zwart lijkt me interessanter.
El Tonno zegt
Ziet er strak uit. Wanneer het moterwerk nu hier in europa gedaan wordt, komt dat echt helemaal goed.
Citrofiel zegt
Ach, het is maar een concept. Moeten we ons er dan nog druk over maken? Het is niet alsof we het risico lopen dat het werkelijkheid wordt tenslotte… :P
LP640 zegt
niet slecht!
Incognito zegt
I love Vettes, dat weten jullie intussen. Dit is ook al prachtig.
lincoln zegt
man man man .. in de jaren 60 hadden ze dit soort concepts al ..
en misschien nog wel mooier ook ..
hey @Ugur ga es effe wakker worden en jouw interpretatie van een mooie Vette op de markt knallen ..
Milano zegt
WAT EEN DIEVEN!
Waar gaat het heen met cardesign! Het ontwerp is meer voor Ferrari of Lamborghini, maar K.tvette? Beter goed gejat… bulls@$#.. Ik zag trouwens op cardesignnews.com in een van de portfolios precies dezelfde achterkant maar dan voor het merk Renault (Alpine), zoek maar op. Als je kijkt naar de laatste Corvette, Z06, dan zie je dat ze toch een beetje in de richting van Ferrari ontwerpen, gezien de neus je doet denken aan de Modena. Designers en auto fabrikanten uit Amerika moeten niet denken dat ze zomaar de Italiaanse stijl kunnen overnemen omdat ze niet kunnen ontwerpen. Meestal zeggen mensen na veel negativiteit iets positiefs. F#@$ them!
daniel zegt
die car is wel vet zeg godverdomme man.
damian zegt
-edit: nutteloze bijdrage-