
Zweeds kenteken? Moet wel een Volvo zijn!
Niet dus! Maar we beginnen bij het begin. Al diverse malen werden de afgelopen tijd foto’s van een zwaar gecamoufleerde sedan op Autojunk geüpload. Even leek het erop dat dit de nieuwe Volvo S60 zou zijn, maar de achterlichten verraden dat deze kar niet volgens de gangbare Volvo designtaal is vormgegeven.
Dan rest maar één andere kandidaat die het zou kunnen zijn: de Lynk & Co. 03! Deze compacte sedan staat op hetzelfde platform als de nog te introduceren XC40, S40 en de vervanger van de behoorlijk populaire V40. Onder de kap komen drie- en viercilinders te liggen, daarnaast zal is er een plug-in hybride in de maak.
Lynk & Co. is een merk uit de koker van het Chinese Geely, dat weer de eigenaar is van Volvo. Het jonge Lynk & Co. (die naam typt niet erg lekker) zet vooral in op connectiviteit en mikt op een jongere doelgroep. Het merk wil in vijf jaar tijd maar liefst 500.000 auto’s verkopen.
Eerder zagen we trouwens al de Lynk & Co. 01, die tot op zekere hoogte overeenkomt met de XC40.
Spots van het prototype in Amsterdam check je HIER, HIER, HIER en DAAR.
Ik vindt hem eigenlijk wel mooi, heb ff de foto’s van het prototype erbij gehaald. De 01 vindt ik dan persoonlijk nog mooier. Zeker geen 13 in een dozijn ontwerp.
Ziet er niet gek uit van wat je kunt zien. Een beetje standaard wel. Maar wie weet is het wat.
Geinig ding, het is een keer wat anders. Ik vind het zeer verfrissend. Zou serieus overwegen om deze auto te kopen puur om het design.
Die dingen zien er nog leuk uit ook! Beetje Kia achtige vormgeving, geinig!
Dat wordt nog wel eens wat. Ga je straks naar de Chinees voor een nr.03 met 20″ ipv een nr.23 met gebakken lijst.
@gash: goed dat je wel genderneutraal bleef
Op de spyshots vind ik hem er wel gaver uitzien. Vooral omdat ik dacht dat de voorlampen naast de grille zaten.
Men nemen een spyker D8 Paris To Beijing edition. En n vleugje renault (nieuwe stijl), kia & een audi-achtige vormgegeven achterkant eroverheen en voila
@srt8: wat een compliment voor spyker. Dat gedrocht lijkt werkelijk nergens op.
In jou beleving zie je het verschil tussen een Ferrari en een Dacia ook niet zeker?
Ik heb het even opgezocht:
Dit betreft een Geely, met een 115kw benzinemotor, handbak. 462lang, 184breed. Wielbasis 273. 1388kg. Er is nog geen typegoedkeuring voor afgegeven. Het apparaat staat sinds 27 juni op kenteken. Geproduceerd in mei.
De eigenaar is China-euro vehicle technology uit Göteborg.
Meer gegevens heb ik niet kunnen vinden.
Ik zag hem gisteren ook rijden in het altijd gezellige Vogelenzang. Wel grappig om zoiets tegen te komen vlak bij je huis.