Ondanks de vele rally-successen die zij boekten, denkt menigeen bij Citroen vooral aan comfort. Tuner Musketier ziet dat anders en stelt een sportieve versie van de C5 voor.
De sinister ogende zwarte Musketier Citroen C5 zal wellicht niet ieders smaak zijn, maar opvallen doet hij wel. De tuner heeft een compleet pakket aan optische verfraaiingen en technische verbeteringen voor de C5. Zo kun je bij C5’s die met stalen veren zijn uitgerust kiezen voor een met 35 mm verlaagde ophanging.
Een complete bodykit behoort eveneens tot de mogelijkheden: de voorspoiler krijgt dan een lipje, er worden sideskirts gemonteerd en de achterbumper wordt ook vervangen door een sportiever exemplaar. In die achterbumper is dan meteen ruimte voor een sportluitlaat met maximaal vier pijpen.
De wielen zijn maar liefst 20″ groot en geschoeid met 245 banden. Dat lijkt me voorlopig wel groot genoeg voor een middenklasse sedan. Voor 799 euro kan Musketier ook een ander motormanagement leveren wat een vermogensstijging van 37 pk en een extra koppel van 100 nm levert. De 2.2 HDI komt daarmee op 201 pk, terwijl de 2.7 V6 dan zelfs 240 pk levert.
GuZ zegt
best wel vet!
wotevajjjj zegt
not impressed
Jonas zegt
niet eens zo slecht, al had ik niet voor donkere velgen gekozen
VonStroke zegt
Veel te grote velgen. Anders wel behoorlijk.
Thibaut zegt
redelijk, al zou ik niet gaan voor die 4 uitlaten, dat is nogal wat té, het past niet zo bij de rest..
Roadronner zegt
Leuk karretje, al vind ik die twee dubbele uitlaatpijpen veel te veel van het goede. Gewoon twee nette pijpen, links en rechts, dan zou het goed geweest zijn.
Tombnolz zegt
Helemaal niet slecht, behalve de velgen…
Waar ik veel minder over te spreken ben, is het overdreven gebruik van chroom onderaan, tussen de wielkasten. Toen ik een zwarte C5 break zag voorbijrijden, dacht ik eerst dat het een C-Crosser was! Laat chroom zijn waarvoor het dient, om subtiel een klassetoets aan je lijkwagen te geven…
hans zegt
De mensen op straat zullen lachen:
“een citroen met 4 uitlaten!!!!” )fake(
Ronald zegt
Mijn vader heeft net een nieuwe C5 in donkergrijsblauwig. Mooie auto geworden die nieuwe C5.
Met 19 inch originele velgen.
Dat staat erg mooi moet ik zeggen, maar is wat mij betreft wel ’the bloody max’. Die 20 inch gaat over the top.
Bas zegt
euh…..neuh…geef me toch maar het origineel…met de 2,2L HDI biete :)
Chris zegt
mooi ziet er een stuk ruiger uit. i like it :d
rogue zegt
De achterkant begint zo steeds meer op een M3 E92 te lijken. :P Maar ik hou hier wel van; niet te drastisch, niet te gek, maar subtiel!
Dennis zegt
proper! Vond em origineel al mooi
Mr_R zegt
Hm, niet verkeerd voor en tuner! Velgen één maatje kleiner en aan weerszijden één uitlaat minder en het plaatje klopt.
Rob USA zegt
Leuk die m3 achterkant alleen staan de uitlaten te ver uit elkaar.
Ik zeg nog zo GEEN 4 uitlaten onder de 500pk!!! Dus zeker niet bij MINDER dan de HELFT!!
naamed zegt
wheels ETA-BETA Jofiel X
naamed zegt
the back is like bmw m3 m5 = M4 something middle i think :)
Fout zegt
Best cool, alleen 2 uitlaatjes minder aub
Guan zegt
Lekkerrr!!
JanJansen zegt
OK, hippe citroen, nuf said.
Met zo veel interessant autonieuws en leuke rijtesten de laatste tijd, hebben jullie het toch niet nodig om alweer een tunert de revue te laten passeren.
mike zegt
als je de achterkant ziet is het net een audi s5 ik zie geen verschillen. ik zou hem wel willen hebben is weer is wat anders als dat standaard
Gimmy zegt
Ben het eens met Mike, amai, wat trekken de kontjes tegenwoordig allemaal sterk op elkaar. Audi, Beemer, deze
De vier uitlaten vind ik overdreven ze voor een 200 PK’tje, beetje Johny
En al heb ik het echt niet voor dit merk, deze vind ik toch best geslaagd, jammer dat dat niet doorgetrokken wordt naar het interieur
johnnyt-jet zegt
nou , ik heb geen 4 uitlaten …..
deze kar is mooier dan al die gerochten met 5 tot 800 pk die ik hier , iets te veel , zie.
-niels- zegt
ik vind er niet heel veel aan, te weinig verschil met de normale versie, ondanks dat heeft musketier wel enorm vette bodykits geproduceerd voor oudere modelen zoals de xm
mastertjen zegt
Standaard is ie mooier!
Turbo zegt
Hoe kan een Citroën ineens zo hip worden. Het is dat ze geen 250pk + motoren hebben, want anders ;)
Scuderia zegt
Netjes hoor! Sta voor de eerste keer echt verstelt van Citroen (Ook toen de C5 uitkwam) Zelf heb ik liever andere velgen maar hij ziet er goed uit!
Davidov zegt
Jemig, wat agressief van achter :o
@ Rob USA:
En de Corvette dan Mr. USA? ;)
En de Countach, F355, 360 Modena, F430, 430 Scuderia, BMW M3, vorige generatie(s)BMW M5….
slk zegt
Dikke wagen.Je zal hem jammer genoeg alleen maar als standaard lease bak zien rijden
marruk zegt
@Rogue:
4 uitlaten? Noem het maar subtiel..
Ik heb toch liever gewoon 2 links zitten, en gewoon de standaard-C5 velgen
in 18 of 19 inch. Mooi zat.
XTR zegt
tja,
nu de C5-III af-fabriek al met 19″ als optie geleverd wordt, kun je als tuner natuurlijk niet achterblijven door dan voor 20″ te gaan.
zelfs 22″ moet mogelijk zijn, al zul je dan niet meer het spreekwoordelijke Franse comfort hebben ;-)
Rob USA zegt
@Davidov:Ja de laaste standaard Corvette heeft 437pk en ZO6 515pk maar voor deze keer mag het van mij!! :)
Kijk je mag best nog een kleine marge houden maar minder als de helft van 500 is echt een hoog Halfords gehalte.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Mooie auto!
Maar dit hoeft van mij niet: velgen te groot en 4 uitlaten???
Ik vindt uberhaupt dat er al vrij veel ‘frutsels’ op zitten zoals die chromen Halfords bumperhoeken etc.
Ik denk dat ik hem alleen zou verlagen, prima.
Tinos zegt
Je ziet wel heel duidelijk dat het 4 simpele sierstukjes zijn aan de uitlaat. Er zal van de motor uit ook wel 1 uitlaatpijp lopen naar achteren alwaar het in vieren gesplitst wordt. Enig effect zal het dus wel niet hebben. Velgen zijn echt too much.
Citroën en tuning, moet er nog erg aan wennen. Voor wat betreft de grotere modellen dan. Nog beter voor de restwaarde…
@ Tombnolz: zag gisteren de C5 Break en had precies dezelfde associatie. Komt volgens mij ook door de hoog uitgevallen neus.
Menno zegt
Leuk die reactie. Te grote wielen, te veel uitlaten.
Ik vind het een mooie auto en de achterkant vind ik wel wat weg hebben van een 5serie.
Als deze 4 uitlaten heeft is het natuurlijk geweldig. Al zien die er hetzelfde uit.
Meten met 2 maten noem ik dat.
Beem bim bop zegt
Mensen die zo iets mooi vinden rijden waarschijnlijk in een VAG product van minimaal 3 jr oud en zullen NOOIT een citroen kopen. Gelukkig, maar wel jammer van deze C5…
jdm zegt
de meeste mensen die in een VAG product of een andere (europese) stationwagen zijn vaak ook de mensen die geen sportwagen mogen hebben van hun vrouw of er geen kunne betalen, maar er wel op geilen zoals de meeste hiero
Tjerk zegt
Hmm ik vind het over the top. Ik hou van Citroen en de nieuwe C5 is zeker erg mooi, maar tuning vind ik bijna nooit mooi.
Musketier heeft wel een aardig mooie bodykit voor de XM gemaakt, beter dan dit. Wij hebben ook een XM en misschien komt er ooit eens een voorbumper van Musketier erop.
Citrofiel zegt
Ik vind hem heel geslaagd. In tegenstelling tot de oude C5 is de nieuwe met zijn Duitse uitstraling heel geschikt voor optische dikmakers. Eigenlijk vind ik dat deze C5 met heel weinig ingrepen zo gemaakt is. De velgen, uitlaten en verlaging zijn de enige verschillen die ik bespeur. Oftewel: Ook de standaard C5 is een heel stoere bak!
Als ik zelf een C5 zou hebben in het zwart, zou ik deze velgen zeker overwegen. Me like. ;) Optisch dan, twintig is toch wat veel als je comfort wilt. De uitlaten zijn een beetje over the top. Haal er maar twee weg.
En 20″ groot? Citroën levert standaard al 19″, dus een maatje meer, waarom niet? Nogal een overgang met de oude C5 trouwens, die ik nooit op grotere velgen dan 16″ heb gezien… :? Ja oke, één keer heb ik iemand met een full-option C5 break gezien met C4 VTS-velgen eronder. Maar das niet origineel.
inzomi zegt
ik vind het echt lekker vet ik heb zelf een c5 gekocht maar deze vind ik gewoon waanzinnig goe dat ik de mijne zlef wil ombouwen
maar in stapjes
als er iemand lekkere velgen gezien hebt stuur een mail naar [email protected]
Herke zegt
Uitlaatstukjes zie je inderdaad dat het sier is. dat is not done! maarja ik vind alle opgepimpte autos niet mooi, de auto’s die al door fabrieken zijn getuned zoals: de m3 , golf gti, leon cupra.. dat kan je toppers noemen. i.p.v honda civics met dikke taartscheppen erop en kraken aan alle kanten.
c meeuwsen zegt
dit is gewoon eens een franse auto die gewoon schitterend is,ik zou alleen een ander type velg monteren zilver kleurige buitenring met zwarte binnenkant,voor de rest gewoonweg perfect