Wat hebben we hier nou? Een BMW 7 Serie met een lelijk setje wintervelgen? Of is er toch meer aan de hand? Een normale 7 Serie is dit sowieso niet.
Dat BMW helemaal bevangen is van het elektrische (en hybride) auto virus weten we al een tijdje. Ze hebben er zelfs een speciaal submerk (BMW i) voor opgericht. In 2013 komen de elektrische i3 en plug-in hybrid i8 als eerste modellen op de markt en de auto die we hier zien zou de basis vormen voor een derde BMW i model.
Op het eerste gezicht lijkt dit misschien een BMW 7 ActiveHybrid, maar dat is toch echt niet het geval. De buitenkant moet ons het op het verkeerde been zetten en verhullen dat er onderhuids alvast techniek wordt getest voor elektrische/hybride sedan van BMW. Deze i5 zou echter pas in 2016(!) op de markt komen.
Omdat het met al die nieuwe technieken wat meer tijd komt om te ontwikkelen is het helemaal niet zo vreemd dat er nu alvast een testauto wordt gespot. De fotograaf wijst ons er nog op dat er naar alle waarschijnlijkheid elektromotoren zijn aangebracht achter de voorwielen en de banden waren ook opvallend smal voor een 7 Serie.
Deze extreem zuinige BMW i5 kan dan mooi de strijd aanbinden met de modellen van Fisker en Tesla Model S.
ferrari94tr zegt
Zij die velgen ook ergens te koop? vin ze geweldig.
jolig zegt
@ferrari94tr: De voor- of de achtervelg?
Tommy2 zegt
@ferrari94tr: Die verlagingsset is anders ook niet verkeerd. Ziet er maar dik uit allemaal! :D
bisazza zegt
@ferrari94tr: zijn inderdaad niet verkeerd! Is het alleen niet zo dat de aangedreven velgen het meest vies worden t.o.v. niet aangedreven velgen? Is dit dus de eerste voorwiel BMW of heeft het alleen te maken met het feit dat het grootste remvermogen voor wordt gegenereerd?
jensdm zegt
@LagoDiLugano: voorte velgen worden sneller vuil. De voorste wielen remmen meer dan de achterste.
4991 zegt
@jensdm: :lol: sinds wanneer remmen velgen?
jolig zegt
@4991: Google maar eens op remstof..
4991 zegt
@jolig: Dan moest zijn zin zijn: De voorste wielen remmen meer dan de achterste. Btw, wat heeft remstof met “remmende velgen” te maken?
jolig zegt
Dat verhullen hebben ze goed gedaan dus. Ondanks de foto’s zijn we niks wijzer…
speedlimit zegt
Bah hybride…kan toch nooit goed zijn :)
Flamingo zegt
waarom heet ie niet i7 dan?
mazdarx8 zegt
@Flamingo: idd, klinkt veel logischer.
BmwMPower zegt
@Flamingo: Nog nooit van een mule gehoord!?
robbie zegt
@Flamingo: de uiteindelijke auto zal ongetwijfeld niet zo groot worden ;)
Flamingo zegt
@BmwMPower @robbie: oke ik snap het
besaram zegt
De achterste velgen zijn.te.dik !
agera zegt
Ook met deze velgen doet de BMW niks onder, de 7 blijft koning
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Tsja, misschien zit ab er gewoon naast en is dit wel een nieuwe hybrid 7. Zou me niets verbazen..
vale46 zegt
Ze moeten blijkbaar wel hun vering nog aanpassen aan de zware batterijen. De kont hangt een beetje té laag tegen de grond en de motorloze neus wijst een beetje te hoog.
Zo zie je nog maar eens, de technologie van een nieuwe auto is in werkelijkheid al +-5 jaar oud.
Bij deze i5 zelfs langer, aangezien ze nu al een rijdend exemplaar hebben.
adyton zegt
Ok je ziet wel dat er iets niet aan klopt, maar wat een opmerkingsgave moet je hebben!!! Moet je duidelijk spyshot fotograaf voor zijn. Ik zou hem gewoon voorbij rijden.
Is die naam eigenlijk zeker? Vreemd dat de i5 zo reusachtig zal worden.
vale46 zegt
@adyton: Het is een mule, weet je wel.
Ze stoppen de technologie in een of ander willekeurig model en testen daar dan de technologie.
Enkel de finetuning is met de werkelijke carrosserie.
resulutionNL zegt
Als BMW deze aanduiding blijft houden, en er ook een i3, en i7 komt, reken maar dan dat Intel hier een rechtzaak op zal openen ;)
vale46 zegt
@VWTouran75: +1!
De verwarring, ik mag er niet aan denken..
Esprit_de_Flandre zegt
@VWTouran75: De i3 komt er sowieso al. Rechtszaak maakt niet veel uit. Telt alleen in geval van verwarring…
vale46 zegt
@Esprit_de_Flandre: Ferrari’s F1 wagen,de F150 moest ook een andere naam krijgen. De verwarring met de pickup was te groot…
fiets zegt
Ik hoop dat ik slecht ben in het herkennen van sarcasme als ik de comments lees, maar godver zeg, velgen zijn niet om aan te zien. Lijken direct direct van een afgeragde Corolla te komen.
boxster zegt
Niet alleen een mule, ook nog voorzien van Autoblog.nl-camouflage. Oh nee, het is een veel te groot en opzichtig watermerk… En dit terwijl het geeneens jullie foto is. Drie uur geleden al hier geplaatst: http://www.carbuzz.com/news/2011/11/22/Spied-New-Fisker-and-Tesla-Fighting-BMW-i-Sedan-Test-Mule-Spotted-7705940/
Esprit_de_Flandre zegt
@boxster: Carbuzz heeft er ook een watermerk op staan, en het is vast ook hun foto niet…
smoked zegt
Velgen afgekeken van de Bugatti type 35 :P
4991 zegt
@smoked: Heb ze ook nog op een andere wagen gezien, kan er nu niet op komen. Oftewel was het een speelgoed auto.
euro95 zegt
@smoked: Lekker OFFTOPIC: Wat is die groene cabrio voor auto?
kaasboerin zegt
@euro95: Absoluut geen verstand van klassiekers maar hij heeft veel weg van de SLS.. :lol:
kaasboerin zegt
@euro95: En natuurlijk geen cabrio maar “lambo” deuren.
mashell zegt
@euro95: een oude mooie (maar vreselijk groene) Mercedes SL?
euro95 zegt
Waarom zou je een elektrische bmw willen? Mss wil BMW van haar sjonnie imago af?
Westleah zegt
@euro95: Waar zie je een groene cabrio? Ontopic: zouden ze niet stiekem toch een m7 maken? :)
masterstig zegt
@euro95: Over een paar jaar rijden alle sjonnies in een Golf E-motion, lekker elektrisch, lekker verantwoord ;D
spylegion zegt
Als ze nou echte liefhebbers waren hadden ze in de M5 een doorontwikkelde V10 gekoppeld aan/met een elektromotor(s)