U zag het gisteren wellicht al in de gallery van de R8 V10 Biturbo, maar naast de dikke R8 heeft MTM ook zijn kleine broertje, de TT-RS, voor Genève onder handen genomen. En aangezien dat oranje vliegtuig voor de fotoshoot toch al geboekt was, hebben ze meteen de Clubsport er maar voor gezet.
Het principe van de Clubsport moet de trouwe lezer bekend zijn, want eerder toonden we al een RS4 CS, een S4 CS, en een RS6 CS. Blijkbaar beviel het kleurtje van de laatste unit goed (of was het geld voor een nieuw ontwerp op), want ook de TT-RS maakt gebruik van de oranje-wit-grijs-zwarte paint job, die we bovendien recentelijk ook nog op een A1 aantroffen. Geen ramp, want het staat hem uitstekend.
Ook deze MTM is uitvoerig getest op de hoge-snelheidsbaan van Nardo, waarbij hij een topsnelheid van 312 km/u wist te noteren. Voor de statistici onder u nog even een kleine opsomming van zijn kunnen:
Power output (max.): 472 hp (347 kW) at 7000 rpm
Torque (max.): 600 Nm at 4400 rpm
Acceleration 0-100 km/h: 3,9 s
Top speed: 312 km/h
Brakes: MTM brake VA 380 x 34mm, dimpled, 8-piston calipers
Wheels: 20” MTM Schmiederad im BIMOTO Design
Price: 84.166 Euro (incl. tax and installation)
meneersander zegt
Sinds we de RCZ hebben, vind ik dit ding best wel lelijk:p
240sx zegt
@meneersander: over appels met peren vergelijken gesproken. Het principe is hetzelfde maar Frans met Duits vergelijken kan echt niet.
spykerboy zegt
heerlijk, heb van de week nog even in een TTRS gezeten toen ik opzoek was voor een stage plek bij audi koeweit… en damn wat is ie gaaf.. deze zal wel nog leuker zijn om mee te spelen denk ik zomaar ;)
diesel52 zegt
dat is een super lekker bakkie. echt te vet en dat ding gaat jonge… me pa had ook z’n A8 bij MTM laten chippen..
echt waar voor je geld;)
ramshoek zegt
Als ik ‘clubsport’ hoor, dan denk ik aan een (stijlvol) gestript interieur, racestoelen een rolbeugel en aanpassingen aan onderstel en remmen.
Maar goed MTM ziet dat kennelijk anders, toch?
sir_smokalot zegt
Zolang ze geen Porsches oid tunen, inderdaad.
Megakix zegt
@sir_smokalot: …doen andere merken dan ook aan tuning ? ;-)
barney zegt
Een typische auto voor petjes. Alleen hebben petjes vaak het geld er niet voor… Wie wil dan wel voor lul rijden in zo’n livery? Begrijp me niet verkeerd, de specs zijn waanzinnig! Maar die kleur(en)…
rufctr01 zegt
@meneersander Amen! Maar voor de RCZ vond ik hem ook al lelijk!
Zielig door een naam van Porsche te jatten. Bij Clubsport denk ik aan de Porsche 968 ofzo. Niet aan een auto met 4 nullen in de grill.
wolf zegt
Jammer van de specs maar de kleuren doen hem echt geen goed. Wouter heeft toch in een dergelijke TTRS gereden? Hij klaagde over het grote turbogat dat de handelbaarheid van de auto geen goed deed en op een bochtig traject de auto eigenlijk niet sneller maakte.
Doe mij maar een TTRS met een bescheiden vermogenskuur maar wel die aanpassingsmogelijkheid op het centrale diff.
Dan ga je het een R8 V10 echt moeilijk maken! ( zie Autocar.co.uk)
240sx zegt
MTM maakt van vrouwenauto een mannenauto. Goed werk, MTM, goed werk.
the-budel-guy zegt
super kleuren combo alleen hoef ik die reclame er niet op
ascari15 zegt
Wow dikke cijfers voor zo’n kleine auto.
Alleen zou ik hem wel zonder die lelijke ver nemen.
Dat is leuk voor een show maar in het echt lijkt het me wat over de top.
KaCh1ng zegt
ik koop liever een R8 V8 ,2e hands uit duitsland (geen BPM want ik ben een belg :) )
Nico94 zegt
Mooi!
Jochempie zegt
Die Duitsers betalen evenveel voor een MTM-TT-RS als wij voor een standaard TT-RS…
Dimglor zegt
Van 340 pk naar 472 pk is al een aardige upgrade voor zo’n “klein” autootje…
Is best wel een potent wagentje geworden hoor…