• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM tilt de A7 TDI naar 300 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 augustus 2011 om 12:17 – 17 Reacties

Audi A7 met extra dieselpk's
Vind je 245 pk uit je 3.0 TDI niet voldoende? Dan kon je al bij Abt en Senner langs voor een upgrade, en nu levert MTM ook een kietelsetje voor je dieselende premium Sportback.

In de loop van dit jaar zal Audi in de A6 een 313 pk sterke variant van de 3.0 V6 TDI introduceren (met S-badge?). Deze upgrade vindt ongetwijfeld ook zijn weg naar de A7, maar voor die eigenaren/leasers die stante pede meer oempf in hun nagelende Audi willen hebben de tuners alvast iets klaar liggen.

MTM tilt de standaard 245 pk en 500 Nm naar wens richting 285 pk / 580Nm of 300 pk / 600Nm, in beide gevallen goed voor een topsnelheid van 263 km/u. Ook de prijs is identiek: 1.392 euro, incl montage. Dan vraag ik me af hoeveel mensen voor de 285 pk-variant zullen opteren. Gegeven pk’s moet je niet in de bek kijken toch?

Audi A7 met extra dieselpk's

Als je nog wat geld over hebt kan MTM eveneens een uitlaatsysteem met 4 pijpen en 20-inch Bimoto-velgen monteren. Daarnaast werkt Motoren Technik Mayer aan een eigen sportvering voor de A7 V6 TDI.

Hoe je het ook wendt of keert, de premium diesel-wapenwedloop zet zich voort: Audi tilt zijn dieselblokken nu ook standaard boven de 300 pk, en BMW slaat (waarschijnlijk?) meteen terug door over niet al te lange tijd met een tri-turbo te komen. Hoeveel ruimte blijft er over voor de tuners denk je? Of mogen diesels wat jou betreft meteen omhuld door een dikke roetwolk de grond in zakken, op weg naar hun maker?

Ook interessant!

  • Audi RS6 MTM hotlap: maakt 1.000 pk een circuitwapen? [+ Video]
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Helaas: hete 308 PSE met 300 pk staat op losse schroeven

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, Diesel, mtm, tuning

Vorig bericht: « Gespot: Maserati Quattroporte Bellagio Fastback
Volgend bericht: Nieuwe Lamborghini-teaser: wat wordt het? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    2 augustus 2011 om 12:21

    Do mij de 285pk versie maar.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      2 augustus 2011 om 12:22

      @Jochempie: Doe*

      Boterham in m’n andere hand…

      Login om te reageren
  2. roestvrijstaal zegt

    2 augustus 2011 om 12:21

    Tuners zullen altijd wel meer uit de blokken kunnen halen dan af-fabriek. Die dingen hebben toch altijd een bepaalde marge?
    Maar 313 pk ?!! Daar hoeft echt geen tuner meer aan te komen vind ik zo.

    Login om te reageren
  3. laurensl zegt

    2 augustus 2011 om 12:36

    “Daarnaast werkt Motoren Technik Mayer aan een eigen sportvering voor de A7 V6 TDI.”

    Kost dat niet veel geld, een eigen vering maken?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      2 augustus 2011 om 12:39

      @laurensl: neh, gewoon een stang warm stoken en om een paal heen vouwen…

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        2 augustus 2011 om 13:09

        @dennisr: Dan vouwt ie toch terug zodra hij afkoelt? Heet niet voor niets verenstaal…

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          2 augustus 2011 om 15:31

          @Jochempie: jaa precies staal dat wel veert en staal dat niet veert, volgens mij ligt het gewoon aan de manier waarop je het gebruikt hoor.. als je de veer uit je pen haalt en je trekt hem recht is het toch ook gewoon een ijzerdraadje ? en als je een ijzerdraadje om iets heen wikkelt zal het een verende werking krijgen.. ?

          Login om te reageren
  4. mashell zegt

    2 augustus 2011 om 12:40

    Vroeger was tuning nog een vak, toen werdt er cilinders opgeboord en turbo’s vervangen. Anno nu wordt gewoon de duurzaamheidsmarge weg gecalibreerd door chiptuning. In de toekomst zal alleen de de echte core busisness voor tuners overblijven: veel uitlaten en lelijke velgen monteren. Dat laatste beheerst MTM al erg goed ;)

    Login om te reageren
  5. martijnnn zegt

    2 augustus 2011 om 14:46

    Helemaal mee eens mashall. Tunen lijkt zich tegenwoordig wel te beperken tot het wegnemen van de milieu- en duurzaamheidsvoorzieningen.. Net als vroeger je scooter opvoeren/tunen door de ‘prop’ uit de uitlaat van je scooter halen. Je voegt niets toe maar maakt m enkel weer origineel.

    Login om te reageren
  6. taxman zegt

    2 augustus 2011 om 15:04

    Toe maar 4 halfordspijpen, dat zal de gemiddelde audifiel aanspreken. Maar deze heeft dan weer geen dorpelspoilert zoals die van Senner. En sportvering op een audi, dat betekent dus dat ze het hele onderstel gaan vervangen om ‘m iets zachter te kunnen afstellen?

    Login om te reageren
  7. tarquesh zegt

    2 augustus 2011 om 17:24

    als je het over de duvel heb, de A7 3.0 tdi die ik in een reactie boven verhief in het artikel , een Cayenne of Diablo. liever een full options A7 3.0 tdi. Audi voorsprong door techniek.

    Login om te reageren
    • taxman zegt

      2 augustus 2011 om 19:32

      @tarquesh: Jou verhaal is net zo onsamenhangend als die zogenaamde voorsprong door techniek

      Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    2 augustus 2011 om 19:44

    Moet je DSG ook aangepakt worden met sterkere platen, anders zou ik de gok niet durfen nemen. De nieuwe biturbo versie heeft een ZF-automaat, veel beter voor zo’n zware koppelkoning.

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    2 augustus 2011 om 19:48

    Gniffel…Audi’s hebben meestal teveel pijpjes achter….pathetic…

    OT: zal wel met garantie te maken hebben (285 vs 313).

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      2 augustus 2011 om 21:10

      @Megakix: net als die nieuwe 5serie diesel instappert…. allemaal 1 pot nat

      Login om te reageren
  10. P951 zegt

    2 augustus 2011 om 22:26

    Vindt het vermogen voor een dergelijke tuner voor die prijs eigenlijk best wel tegenvallen. Een beetje chiptuner haalt al rond de 310 pk uit dit blok voor nog niet eens de helft van de prijs.

    Uit een 535d E61 valt zonder problemen 340 pk te halen. Had van deze Audi eigenlijk wel hetzelfde verwacht.

    Login om te reageren
  11. joosthoeve zegt

    2 augustus 2011 om 22:38

    Heerlijk, dikke diesels. 6 cilinder diesels rijden heerlijk. Deze zal waarschijnlijk niet anders zijn. Gaan voor enkel de motorische aanpassingen lijkt mij wel meer dan voldoende.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North