Voor iedereen die 250 kilometer per uur te traag vindt en die niet wil betalen aan Audi om 280 te mogen.
MTM vraagt je 1.499 euro en een uurtje geduld om de topsnelheid van je Audi RS5 te verhogen naar 303 kilometer per uur. De begrenzing die Audi af fabriek installeert wordt in ruil voor je centen en geduld professioneel geamputeerd. Daarnaast is er de optie om een custom roestvrijstalen uitlaat te laten monteren. Ziet er beter uit en klinkt ongetwijfeld fijn maar dan moet je wel vier uur langer in de wachtkamer blijven zitten en 2.998 euro extra aftikken.
Overigens is dit pas het begin. MTM werkt hard aan een nog krachtigere RS5 om hun S5 project te overtreffen. Wil je ook nog een beetje meer opvallen dan kan je ervoor kiezen om Bimoto velgen laten monteren in 19, 20 of 21 inch. Ook levert MTM spacers die je wielen 20 millimeter naar buiten zetten. De velgensetjes starten bij 2.249 euro voor de 19 inch versie. Wil je écht iets anders dan kan je natuurlijk kiezen voor de door MTM geoptimaliseerde coachbuild: de Benarrow PB5.
Zoef zegt
Wie heeft er hier ooit 250 gereden?
Ikke wel, (BMW 535D) en euh jongens, da’s echt hard genoeg hoor. Er is nog een zee van verschil tussen een gezapige 200 – waaraan je kan kruisen op geschikte wegen en met matig verkeer – en 250, waarvoor je een volstrekt rechte en lege baan voor je moet hebben. Ik geef toe dat mijn hartslag stijgt als ik zo snel ga, en ik doe het nooit lang.
lambo4all zegt
@Zoef: ikke:) op de afluitdijk met me vader.
racerx zegt
@Zoef:
Ik heb 260 gereden in mijn onbegrensde, gechipte 530i. Hard genoeg inderdaad. Maar het idee dat je wagen geknepen is blijft knagen, dus ik kan me best voorstellen dat je het eraf wilt laten halen. Al is het maar voor het idee.
Timmie zegt
@Zoef: Voor die tuners is elke snelheid niet hard genoeg. Het is altijd hetzelfde met die imagokwijlers…
the-budel-guy zegt
@Zoef: ik als bijrijder dan 302 in een R8 4.2 FSI nogmaals als bij rijdere nou daarna was mijn broek wel nat hoor jezus wat is dat hard
TJR zegt
Spacers? Houdt men dan wel weer rekening met de gewijzigde ET-waarde? Anders kan ik me niet voorstellen dat het ten goede komt aan de rij eigenschappen…
Verder is harder natuurlijk wel altijd leuker!
Freewarefreak zegt
303 km/h… kun je dus nagaan wat dat blok word afgeknepen. Voluit rent het gewoon 53 km/h harder.. Wel een hoop geld om iets van je auto te laten slopen.
Laue zegt
Boel geld idd voor alleen de begrenzer.
rick zegt
het is allemaal theorie, net terug uit duitsland alleen maar in de file gereden…….
Gregorius zegt
@Zoef; het is nog leuker dat je op een 4 baans weg vanuit Oberhausen toch een km of 80 aan onbegrenst hebt, waar het ook echt kan op ‘matig’ wegdek. Kom je vervolgens NL binnen en dan geven ze 70 aan op die borden op een veel beter wegdek. Wie is hiet nou gek?
Daarnaast begrensers van Audi’s afhalen is overal duur. Ik heb ook gekeken voor mijn A6 4.2 (die zou dan 280 gaan). En ja, aangezien ik nog wel eens door Duitsland moet rijden red ik de 250 vaak. (en het is eigenlijk ook hard zat).
Jorden zegt
je betaald voor een auto die 300 kan, je krijgt er één die op 250 is begrensd, omvervolgens bij een externe firma voor 1500 eur de begrenser er weer af te laten halen!!!
Ja de PK race van die duitsers is echt heel logisch
bart zegt
@laue
Valt best mee, als je zo’n auto kan betalen, kan je dit ook wel betalen.
Laue zegt
@bart:
natuurlijk, ik kan ook 1500,- betalen. Maar ik vind en blijft het duur geld vinden. Al heb je een veryon.
The360box zegt
@bart: Het gaat meer om het principe, je betaalt iets van 122.000 voor al die PK, dan verwacht je wel een hoge topsnelheid, maar omdat hun een begrenzer erop gooien mag je maar 250. Terwijl je betaalt voor de volle 303KM/p, vind dit schandalig, en zo vind ik die begrenzer op die SLS tot 317 onzin, als je toch al die 250 Km regel overschrijdt, waarom dan nog begrenzen.
paulusrx7 zegt
gewoon belachelijk dat ze je bij audi laten betalen voor het verstellen van je begrenser. je koopt een auto die 300 kan maar omdat ze dat ”gevaarlijk” vinden doen zij er maar een begrenser op, vind jij dat niet gevaarlijk en wil je harder moet je nog meer dokken. kunnen ze niet wat korting geven en dat ding gewoon weg laten?? maarja bij porsche moet je bijbetalen als je een achterruitenwisser wilt….
basTbone zegt
@Rick: zeker op de A1 gereden en niet op de A31 :-)
Ik heb op vakantie zowel op heen- als terugreis van Bottrop tot zowat Bremen op de A31 170 tot 210 km/h kunnen rijden :-)
(Tsja, mn Civic 1.8 wilde niet harder)
Kaje zegt
250 hard genoeg? Zo dacht ik ook altijd toen ik nog nooit 250 had gereden. Daarna is het enigste wat ik dacht nu nog een keer op naar de 300, helaas rijd ik nou niet bepaald dagelijk in een auto die dat haalt ;)
Marc zegt
Mijn broer heeft een S5 (2007) met aangepaste software, Supersprint uitlaatsysteem (samen goed voor iets van 390pk)en 20 inch Kahn velgen. De meerwaarde van een RS5 (met of zonder begrenzer!) tov zo’n dikke S5 zie ik ECHT niet, maar dat even terzijde :-)
Overigens heeft mijn broer volgens mij nog nooit 250 gereden en vind ik het zelf ook compleet irrelevant hoe hard mijn auto kan. Sprintjes zijn vele malen leuker!
groet,
S8Power
GeroWe zegt
@Zoef:
Ik ong. 290 in een DTM auto:P
clijde zegt
250 is hard zat. De begrenders er af halen is gewoon onzin. “Kijk eens die van mij gaat 300+!” Waar kun je dat nog eens doen, niet dus, we zitten allemaal in de file!
M-lover zegt
@Marc:
Inderdaad, die hoge snelheden kun je toch vaak niet halen.
Zo weet ik dat je in een e46 M3 beter een andere achterasoverbrenging steekt dan hem te laten chippen, ben je ongeveer evenveel kwijt, maar de auto gaat beter (…tot de begrenzer weliswaar, maar 250 is hard genoeg)
tt zegt
zoals al aangegeven. Ik rij elke maand minstens 1 keer op en neer naar munchen met emn tt-s en kan je garanderen, zelfs de 250 haal je zelden. en als je die haalt is het echt wel snel genoeg. Met alle werken op de A3 of gewoon verkeer en (sorry) mensen met een sleurhut of onnodige linksrijders is soms zelfs 200 een uitdaging…
HEt idee dat ie begrenst is is idd de reden dat ik ook aan audi heb gevraagd de begresnser er af te halen, wat ze trouwens gratis hebben gedaan als service. Maar heb men wagen dan ook op de zaak in duitsland staan. maakt ook al veel dingen eenvoudiger…
Jeroen zegt
Nou, ik ben wel regelmatig met een vriendin naar de Ring geweest en hebben toch een aantal keer 300+ gereden. (Ze heeft wel een racelicentie) Voor een ongeoefende bestuurder is het not done wat mij betreft.
Kaje zegt
@Jeroen: WTF dus jij vindt dat je alleen 300+ met reaclicentie mag rijden. Dat slaat helemaal nergens op 300+ is gevaarlijk maar omdat je een racelicentie hebt betekent niet dat je beter kan rijden dan anderen op de openbare weg met gewoon verkeer om je heen.
VW-GROUP zegt
Brutaale auto gwoon snapste
greetz
Poll zegt
Gewoon regelen met Audi. Dat geklooi van andere sjonnies lijkt me nergens voor nodig en die lelijke velgen al helemaal niet.
gaspedaal zegt
@Marc
Quote: “Mijn broer heeft een S5 (2007) met aangepaste software, Supersprint uitlaatsysteem (samen goed voor iets van 390pk)en 20 inch Kahn velgen”
Heb jij hier ook foto’s van? ben namelijk benieuwd hoe dit staat.
Raptor zegt
Dat gezeik over “nutteloos want files” is zo’n onzin. Ik heb gisteren 400km afgelegd in 3 uur. Dat is inclusief stadsverkeer en inhalende vrachtwagens een mooi gemiddelde van 133km/u via Duitsland, Nederland, België tot thuis.
Dimglor zegt
Mja valt eigenlijk best nog mee… 1500 euro voor de begrenzer eraf te halen… Ik denk dat Audi 2800 euro vraagt om de topsnelheid van 250 naar 280 te brengen… maar volgens mij krijg je er dan wel een rijtraining enzo bij….
En die velgen van MTM passen trouwens erg goed op deze Rs5….
janklaassen zegt
gewoon vetter de M3 zonder tuning enzo.
deze is gewoon mooier.
Fout zegt
€3000… Bij mij weten is dit gewoon even een computer hangen aan de autosoftware, een kleine software tweak en het is gebeurd. Kwartier werk
Fout zegt
Trouwens ik reeds ook al es een goeie 240 door Duitsland in de XF 3.0d van mijn vader en dat vond ik toch al vrij spannend, vergt opperste concentratie. Uiteindelijk is het een gepimpte A5 dus aan 303 zou ik er toch wel niet echt op m’n gemak zijn (en mijn medemens gegarandeerd ook)
peter - italia zegt
de hoogste snelheid die ik behaald heb is 220 met de V70 R awd van mijn vader, met een goede 200kg aan racespullen achterin… vondt het hard zat.
Met mijn eigen 318 ben ik niet verder gegaan dan 190 (opgegeven max is 213) simpelweg omdat zijn 5 te kort is, kan harder..maar dan hangt ie in de toerenbegrenzer.
terug ontopic: kan er wel iets van begrijpen hoor, de begrenzer verwijderen, zou best kunnen dat S/RS5jes en stuff like that ook nog wel eens op het circuit komt…daar kan je het wel waarderen.
jack_abarth zegt
@peter-italia,
F1 wagens halen vrijwel nooit de 300km/h op een circuit, laat staan een “gewone” wagen.
speedgeek zegt
@jack_abarth: uuhm die wagens staan afgesteld op downforce,,,,,en meer dan dat jij denkt. als een F1 auto op minimaal downforce staat gaatie door tot pakweg 400
speedgeek zegt
@jack_abarth: oooh canada dit jaar geloof ik 314 km/h van de McLarens….kan het mis hebben hoor maar heb dat cijfertje is horen vallen bij RTLGP
Tvr1974 zegt
250 hard zat? in druk verkeer wel, helemaal mee eens. Als het rustig is.. tja ik heb er toch regelmatig boven gezeten maar om op de cruisecontrol die snelheid te rijden is bijna niet te doen.. (Lexus LS 460).. Nee meestal cruise ik dan met zo een 200-220… dat is prima te doen als het rustig is in Dtslnd. Soms is het ook wel leuk om 270 / 280 aan te tikken en harder (met de motor zx-10r 300+) ook maar dat is max een paar sec.. Meer voor de fun/kick..
Jokkebrok zegt
1500 erbovenop zou ik wel doen!!
wallstyle zegt
@jack_abarth
Beetje rechtstuk zonder haarspeldbocht ervoor en ze tikken vlotjes de 300 aan !
FabianVTS16V zegt
@ Poll,
MTM… Sjonnies?? Ga je huiswerk is doen!
OT: is inderdaad een bak geld voor een auto die het eigenlijk al kan!
Persoonlijk zou ik wachten op de aangepaste software die ook wat pk’s extra geeft. Dan halen ze vaak de begrenzer er gelijk af!
jack_abarth zegt
@wallstyle,
Ik zeg ook niet dat een F1 het nooit haalt, maar 1 ding wel, en dat is dat een gewone wagen op het circuit geen 300+.
Heeeel misschien op de Nurburgring op het lange rechte stuk, en zelfs dan heb ik nog m’n twijfels.
mylvan zegt
Voor de mensen die 250 allemaal hard genoeg vinden heb ik maar 1 ding te zeggen…. NOG WEL :P Als je regelmatig 200+ rijdt weet je wel wat ik bedoel. De eerste keer kneep je waarschijnlijk je stuur fijn en was je hartslag 150++ maar als je het een aantal keer gedaan hebt is het niet zo bijzonder meer. En waarom zou dat niet zo zijn met 250 of 300?? En pleur alsjeblieft op met onverantwoordelijk want of je nou 250 of 300 rijdt, de gene die voor je rijdt kan je snelheid ECHT NIET meer inschatten dan hoor!!
Altron zegt
@ Jack_abarth
300 is goed te doen op het rechte stuk als je maar snel genoeg die bocht daarvoor uit komt.
Dan heb je genoeg tijd om dat te halen.
Een beetje jammer dat er gelijk alweer borden 80 etc. staan halverwege het rechte stuk :)
jack_abarth zegt
@Altron,
Klopt ik ken die borden heb er vaak zat zelf gereden, maar die staan er maar voor 1 ding en dat is voor de verzekering.
Want wanneer je op een circuit rijd ben je officieël niet verzekerd. Nurburgring daarentegen valt onder tolweg i.v.m. de snelheidsborden ;)
Euphoric77 zegt
@Fout – een RS5 met een A5 vergelijken toont dus aan dat je er niet zo veel van snapt – dat ze cosmetisch van dezelfde basis komen is iedereen duidelijk, echter er zit een wereld van verschil met betrekking tot remmen, onderstel etcetera tussen S en RS (gebouwd door Quattro GmbH) en de normale Audi gefabriceerde modellen.
Als je met je getunede S5 niet vaak de 250 haalt, dan is er eigenlijk iets mis, ik haal het met de kleine S3 van mij toch vaak zat en zonder moeite. Ik persoonlijk vind 250 per uur nog niet superspannend, maar elke km daarboven neemt de spanning wel exponentieel toe. Boven de 300 rijden is idd niet meer relaxed, dat doe je voor de kick, terwijl 250 rijden nog wel gaat.
Indien mogelijk wordt dit toch echt mijn volgende bolide, maar goed dat is nu nog afwachten. Het is niet de meest sportieve wagen ooit gebouwd, maar wel een voor mij fantastisch compromis van power/veiligheid/comfort/looks.
anuspraeternaturalis zegt
pfff, 250 niet halen? Ik haalde vaak zat 280km/h (piek) op de N57. Maar inderdaad, lang zul je 250+ niet rijden.
Marc zegt
@gaspedaal
Hopelijk doe ik het goed met de url’s :-)
@Euphoric77
…en TOCH vergelijk ik ze met elkaar :-)
Marc zegt
nieuwe poging
swearengen zegt
Ik denk da je speciaal kunt vragen bij audi als ze hem er niet opsteken. Omdat die auto zo duur is en je er een half jaar op moet wachten. Op een rs6 kan je da ook vragen.
Jappie zegt
Mijn teller gaat maar tot de 180 km/h in mijn Silvia S15 Spec-R :P
bozewolf zegt
Ik zou uit puur principe nooit een auto met een begrenzer kopen (iig niet nieuw).
@ Jappie: Import? De paar in Europa geleverde 15’s waren gewoon onbegrensd meende ik, maarja die maffe Jappen en hun 276bhp/180kmh he :P
Ik heb S15’s altijd hele knappe coupes gevonden.
Kor zegt
@Zoef:
Ik heb wel een aantal keren harder dan 250km/u gereden in Nederland hoor.
Mijn record: 284 km/u in een Porsche 996 Carrera 2 tussen Leek en Groningen….:)
Neo Veloci zegt
Snelheid blijft relatief.
250 km/u in mijn BWM 330Ci voelt zeker niet hetzelfde als 250 km/u in een 911 Carrera S. Al is het verschil tussen een Donkervoort en een Mercedes S-klasse waarschijnlijk een nog veel beter voorbeeld, maar die heb ik niet gereden met die snelheid. ;-)
bEffie zegt
Heb een tijdje met een ’94 M3(e36)Schnitzer limited edition gereden.
Ik kan je verzekeren dat +250 rijden gewoon lekker is.
En waar kan je deze snelheid rijden?
Tja, bijna dagelijks ’s nachts op de autosnelweg in Belgie ;)
Moet het nu met wat minder doen, maar rijdt toch bijna dagelijks 230 met een accord 3.0, ’s avonds na mijn middagpostje.
pedro zegt
voor al da geld van die audi plus die tuning koop ik liever een insignia 2.0 turbo 4×4 en zet ik die liever op …
pedro zegt
voor al da geld van die audi plus die tuning koop ik liever een insignia 2.0 turbo 4×4 en zet ik die liever op … zolang het maar geen audi is ;)
Akabas zegt
Hoe harder, hoe beter!
Voor diegene die vindt dat 200km/h of 250km/h voldoende is…. wil je harder is het toch mooi dat het mogelijk is.
i-love-suv zegt
@anus.Ben je gelukkig niet tegengekomen op de N57.Mocht ik je vinden als je gecrast ben, geef ik je het laatste duwtje naar Magere Hein.