
Chapeau: MTM is er in geslaagd om alle klasse van een Audi S8 te strippen. Maar het bespoilerde blauwe Talladega S-ding heeft wel meer dan 800 pk. Dat dan weer wel.
Wat een tuner bezielt om een enorme carbon taartschep en andere sportieve elementen aan een 5 meter lange, loeizware zakensedan toe te voegen is mij een raadsel. Weil es möglich ist, zo vertrouwde de man op de MTM-stand me toe.
De 4.0 TFSI die van origine 520 pk sterk is blaft nu over de magische grens van 200 pk per liter. Dat geeft je gegarandeerd überholprestige in de zandbak of op de Autobahn. Verder is het net zo nuttig als een maatpak op een Berner Senner, maar gelukkig mogen mensen nog steeds lekker zelf weten wat ze met hun geld doen. En heel stiekem ziet de auto er wel deksels gevaarlijk uit, als je ‘m van dichtbij bekijkt.
Nou, zet maar voor de deur… Gaaf!!
Mocht ik in de markt zijn voor een knotsgekke limo die sneller op die 100 zit dan dat ik deze reactie getypt heb, dan ga ik wel naar Brabus.
@berlinetta: dan kan je wel snel typen
@cheff6: hoezo?
@cheff6: Heb een typcursus gehad.
En weer een Audi die op de ‘live’ foto’s er beter uit ziet dan het foldermateriaal. Ik zou die kinderlijke stickers verwijderen, en opteren voor een donkerde kleur blauw, en die spoiler laten staan. Want met 800pk is het wel lekker als Autobahn brenner. Wel weer het probleem met de financiën denk ik…
Iets kleinere velgen, spoiler en stickers eraf en dan in het zwart met handbal-bruin interieur.. Ja graag!
@kaya: jaaa lekker een setje 15 inch eronder, staat natuurlijk veeeeel beter dan dit
@hoonigan247: ik zou toch voor lekker ouderwets 13″ gaan. Tis tenslotte een Audi.
@hoonigan247:
Overdrijven is een vak, jij hebt er vast je master in behaald..
Iets kleiner zou 19″ betekenen onder deze Sjakenbak..
@tupperware: je bedoelt 20″. Er ligt 21″ onder (wat je overigens ook gewoon af fabriek kunt bestellen).
19″ is niet mogelijk op een S8. De remmen zijn al 19″, namelijk op deze dit type S8 met keramische jetsers. Op de ‘folderfoto’s’ lijkt de S8 Talladega keramieke schijfjes te hebben, maar op de ‘live foto’s’ zijn het gewone remmetjes, lijkt het.
Nee, er liggen carbon schijven in. Zelf nog even gecheckt gister.
@sir_smokalot: nice! Zoals het heurt. Werkze daar nog even!
@tupperware: velgen passen er perfect onder…. geen onnodige lelijk groot zwart gat ertussen
@hoonigan247:
He, jij begint te janken over 15″..
Nou als je zou zeggen dat het een A6 is dan zou ik het ook geloven
@ettie: welkom bij Audi
Veel smurfblauw en fraai groen, geel en oranje op de beurs, maar op de weg…. dodelijke saaiheid, 50 tinten grijs op wielen. Fuck nou eens op met die paar euro lagere leaseprijs en kies een kek kleurtje.
@406_v6: ben ik wel en niet met je eens. Persoonlijk houd ik ook van een kek kleurtje, en het Nederlandse wagenpark is saai qua kleur en uitvoering. Ga naar Engeland: paarse CLA’s, rode 535i’s, lichtgroene Jags, rode Audi’s overal en felblauwe Vauxhalls. En dan ook de leuke S/VXR/M/AMG/GTI uitvoeringen.
Maar je moet soms inderdaad extra bijbetalen. Toen ik mijn Golf VI bestelde, koos ik de felste kleur rood mogelijk: kon ik hem altijd makkelijk vinden tussen die andere honderden Golfs op de parkeerplaats. Echter werd dit door de leasemaatschappij ernstig afgeraden. En ze hadden zelf al een paar suggesties gedaan: grijs, donkergrijs, zilvergrijs, zwart metallic… Top. Maar ja, als je moet bijbetalen voor een kleur die in feite neta extra ook, zou ik het laten gaan.
Toen ik nog in de autobranche werkte, was kleur iets minder een issue. Metallic lak was wel handig, en ‘Met Een Witte Blijf Je Zitten’ ging toen nog echt op. Die keurige Blanq Bancuise 406 was niet te slijten (maar leek wel erg veel op een auto uit een bekende film, kenners weten welke ;-)), terwijl de 508 er erg veel in het wit is geleverd.
@gtwillem: Geen geld uitgeven aan een kek kleurtje, maar wel aan velgen en zo?? Blijf ’t vreemd vinden.
@gtwillem: taxi 1,2,3 geniaaal! (;
Aan de schoenen van de meneer op foto 9 te zien zou hij hem kopen
De kleur en de uitlaten en diffuser zien er vet uit, maar die spoiler, stickers en verslagingset niet. Kan mij niet voorstellen dat hier een markt voor is, in tegenstelling tot Brabus S. De A8 publiek is vaak wat ingetogener.
@e550: eens, RS8 had een mooie naam geweest.
@dutchdriftking:
@Jochempie: helemaal top!
Rare bodykit er af en gaan met die sleeper!
Graag zonder stickers en normale grille!
Ik vind “talladega” een van de mooiste namen die recent op een auto is geplakt. En erg passend bij dot brute apparaat. Ook een van de mooiste audi’s van afgelopen tijd.
@thijsj: vroeger had je de Saab 900 Turbo Talladega.
Om niet te vergeten het briljante epos: ‘Talladega Nights’, een haarscherpe, intellectuele arthouse film over het stemmige leven in de racerij in Amerika en de clash met Europeanen…
@gtwillem: juist om dat laatste is het een heel goed gekozen naam! In mijn ogen dan.
Met een niet direct als zodanig herkenbare Ali G bovendien.
Ziet er heerlijk uit, maar waarom je voor dit soort tuning een s8 neemt ipv een s6 is mij een raadsel
@kuifje: een S8 is met name in de breedte een stuk ruimer. Daarnaast is het comfort een flink stuk hoger. En een S8 is stiller. En niet te vergeten, je hebt een extra turbo!
De plek waar de voorbumper op het spatbord aansluit is echt shockingly bad!!
Die MTM velgen blijven wel iets hebben, stoer en simpel
Spoiler eraf, plakplaatjes eraf (zien er echt niet, welke maffe Duitser heeft dat goedgekeurd?) midnight purple lak met cognac leer/alcantara bekleding en je mag hem inpakken voor me.
Van ingetogen klassebak naar idotmobile in 5 simpele stappen. Helaas, niet echt geslaagd als het aan mij ligt